Как си сложих турбо на 4A-FE
Как си сложих турбо на 4A-FE
След като минах 20-тина хиляди километра и ми остана време (тръшна ме грип с 40 градуса температура) Реших най после да понапиша кое как се случи. В началото имах налудничевата идея да турбинирам селика 5-та генерация със 700лв. Парите бяха от 17 цоловите джанти с които беше наказание да се кара по нашите пътища.За 350 купих турбо от волво TDO4HL-13G и за още ~400 мегаскуирт и бюджета беше привършен и надвишен Естествено това неможеше да ме спре защото твърдо бях решил да карам селика 1.6 с турбо накупих си и интеркулър от бензинова ланча , големи дюзи 440сс. от супра,шайба 36-1 зъба,индуктивен датчик от мотор хонда,комутатор от форд (едис 4),4-ворна бобина от форд, тръби за ауспух на 60мм кривки на 60мм. ,спортен филтър , Две гарнитури за глава ,биелни и основни лагери ,вложки. И се започна с главоблъсканиците първо исках да накарам двигателя да заработи с мегаскуирта и едиса без да е пипан за да мога после да добавя в таблиците стойностите на атмосферното налягане.След известен брой опити успях с помоща на тази тема http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=9547&highlight= .Междувременно чертаех на корел модел на гарнитурата за главата модел на гарнитурата на главата към изпускателите и модели на фланците на турбината към ауспуха и към колекторите. После поръчах всичките фланци от ламарина 10мм. А подложката за главата от 1мм. Хромникелова ламарина. Следващата фаза беше ревизия на двигателя и добавяне на подложката и двете гарнитури за един ден се справих и с това Колата стана много куца ) После се заех с правенето на изпускателни колектори фланците ги имах и турбото го имах ,оставаше да изясня как ще стои турбото спрямо двигателя.Свалих оригиналния колектор монтирах единия фланец на главата другия на турбината ,ползвах помощ от приятел да държи турбото а аз заварих трета планка между двете после внимателно развих болтовете и започнах кроенето.Като материал за колекторните тръби ползвах колектори от мотоциклет ямаха FZR 1000 паснаха чудесно като диаметър и си имаха готови кривки.Оставаше да се реже и заварява за мое нещастие с електрожен не стана.Пак имаше помощ от приятел взех назаем заваръчен CO2 апарат. И така за още три дни имах колектори и цяла генерация на 60мм.Дойде ред всичко да се монтира на колата оказа се че не е много лесно да се закара масло до турбината от масления датчик като трябва да идеш със същата кола да стругаря някакси и с това се справих малко изрязах стойката за динамото за да се събере новият датчик разклонителя за маслото и тръбичката.Покарах колата още няколко дних с въртящо се и фучащо турбо но без да е закачено още няколко дни монтирах кулера и прокарвах турбопътища част от който след кулера са пвц не се смейте издържат без никакви грижи на 1.2бара (вероятно и повече но неискам да пробвам) чудесен бушон са между другото.Стигнах до първия тест драйв изумих се колко повече върви колата ми от преди при 0.4бара.Още няколко дни каране и настройки и оригиналните дюзи ми утесняха сложих супровите.След като направих настройките с тях и вдигнах налягането съединителя спря да удържа колата и поръчах от ибей керамичен беше доста евтин и чесно казано малко ме притесняваше с какво качество е но се оказа читав
- Прикачени файлове
-
- P1220862.JPG (62.9 KiB) Преглеждано 36164 пъти
-
- 178d_35.jpg (18.4 KiB) Преглеждано 36164 пъти
-
- outPICT6327.JPG (475.96 KiB) Преглеждано 36162 пъти
Човек и добре да живее умира .......
- kolio_spawn
- Мнения: 64
- Регистриран на: 28 Фев 2008 22:51
Искам да кажа евала.
Много е полезно,когато така ентосиазирани хора с умения споделят опита си.
Бих искал да попитам на какво налягане биха издържали оригиналните бутала и колко време.
Много ми е интересно също така дали си засекъл колко показа накрая "финансовия разходомер".
Успех на всички и дано има повече турбо ентусиасти.
Много е полезно,когато така ентосиазирани хора с умения споделят опита си.
Бих искал да попитам на какво налягане биха издържали оригиналните бутала и колко време.
Много ми е интересно също така дали си засекъл колко показа накрая "финансовия разходомер".
Успех на всички и дано има повече турбо ентусиасти.
Today,Tomorrow,TOYOTA
Колко време ще издържат незнам все още го установявам това ))) инъче при мен с 2мм.надигната глава надувам до 1.2 бара и все още всичко работи
За парите са около 2000лв. като това включва само части и материали. Труда си е от мен и не съм го оценявал на колко възлиза и бензина за настройките също не влиза в тая цифра
За парите са около 2000лв. като това включва само части и материали. Труда си е от мен и не съм го оценявал на колко възлиза и бензина за настройките също не влиза в тая цифра
Човек и добре да живее умира .......
Re: Как си сложих турбо на 4A-FE
Здравейте на всички интересуващи се след повече от 45000км.(скоро не съм гледал на колко стана) колата продължава да върви с подменени колектори пак самоделка но с завити тръби че старите често се пукаха от температурните вариации, тези само се усукват Също смених 2 бутала преди 2-3000 км но там аз си бях виновен (запушена дюза стопено бутало и пробив в гарнитурата към съседния цилиндър + още едно бутало) Други промени са добавените газови дюзи и изпарител дюзите ги командва мегата през пикендхолд драйвер който също си направих сам с чипчета LM1949 .Друго което променях сравнително скоро (преди година и половина:))))) е вентилацията на картера пробих го с 40мм. му добавих един отдушник. Колата я карам почти всеки ден а тя със зъби и нокти се бори за живота си Та да знаете тоя двигател е голямо куче
Човек и добре да живее умира .......
Как си сложих турбо на 4A-FE
Хехе намерих тая тема случайно само да ви кажа че колата ми все още върви и си я карам ежедневно. Април 2017 смених само плочките на съединителя и остави старата основа и продължавам да тествам колко ще изкара колата
Човек и добре да живее умира .......
Как си сложих турбо на 4A-FE
Колега, как мога да се свържа с вас имам няколко въпроса. Скоро се сдобих с 5ген, подготвена за турбо проект но оставена до "половината " така да кажа. Лек ден
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта