въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

pesh0_
Мнения: 13
Регистриран на: 08 Апр 2014 23:10
Местоположение: Пловдив

въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от pesh0_ » 19 Апр 2014 16:35

Здравейте, един приятел който вкарва коли ми предлга една доста запазена 2009 година. Интересува ме каква му е поддръжката има ли някакви специални грижи, много скъпи части и т.н. и заслужава ли си да я закупя като цяло?

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Rudy » 19 Апр 2014 17:10

Като се изключи факта, че статистически е един от най-здравите - подръжката е като на всеки бензинов автомобил. Единствено при смяна на накладки е препоръчително да се ползва дилърски тестер, но не е задължително и накладки се сменят по рядко отколкото при другите коли.
Изображение

pesh0_
Мнения: 13
Регистриран на: 08 Апр 2014 23:10
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от pesh0_ » 19 Апр 2014 18:42

Тя е с дискове и отпред и отзад, отпред са за смяна, отзад са като нови :). Просто ме интересува и понеже е автоматик, никога не съм карал нито автоматик, нито хибрид... за това питах, нещо при смяна на маслото на двигателя да не е по-различно или за автоматика нещо като поддръжка или по двигателя или акумулатора, понеже предполагам, че са някакви по-различни, не знам, не съм много запознат, въобще не го бях мислил като вариант да вземам автоматик, камо ли хибрид, прсото такова ми попадна и да поразпитам, преди да се хвърлям да я купувам :). Разхода който дават е невероятен, стига да не идва със също толкова невероятна поддръжка :).

Аватар
smsdeliverer
Мнения: 102
Регистриран на: 06 Юли 2010 12:30
Местоположение: Пловдив
Автомобил: LEXUS NX300H F sport
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от smsdeliverer » 19 Апр 2014 22:18

pesh0_ написа:............. Просто ме интересува и понеже е автоматик, никога не съм карал нито автоматик, нито хибрид... за това питах, нещо при смяна на маслото на двигателя да не е по-различно или за автоматика нещо като поддръжка или по двигателя или акумулатора, понеже предполагам, че са някакви по-различни, не знам,.......поддръжка :).
Колега от 4 месеца и аз карам такъв хибрид, за маслата смяната е на 15хил на двигателя и 90 хил за скоростната кутия, препоръчвам ти да я провериш в Тойота, за да се види за кога последно е била обслужвана в официален сервиз и сега на колко км. е.
За маслото препоръчително е да се слага 0W/20, то е малко по-скъпо.
За батерията може да се възползваш от програмата „10 години грижа за хибридната батерия“ официално от Тойота.
Това е цитат от сайта на Тойота БГ,
"Към момента тази програма е активна за следните модели: Prius 2, Prius 3, Prius plug-in, Prius +, Auris Hybrid, Yaris Hybrid, като за да се извърши успешно такъв тест и след това клиента да получи сертификат за удължена грижа автомобилът трябва да е на:

минимум 4 години /145000 км за автомобили с 5 годишна гаранция или

на минимум 4 години/ 85 000 км за автомобили с 3 годишна гаранция. "

Виждам, че си от Пловдив мога да ти съдействам за проверката единствено VIN номера ще е необходим.
Lexus NX 300H F sport

pesh0_
Мнения: 13
Регистриран на: 08 Апр 2014 23:10
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от pesh0_ » 20 Апр 2014 00:48

Благодаря много. Колата в момента е в Асеновград, понеже няма номера още, ще я проверя тук в Бош да видим как е като цяло, а после като си я регистрирам ще я закарам задължително и до тойота. Знаете ли дали ще работят в понеделник, ако работят може да я закарам направо до Пловдив тогава, но пък КАТ няма да работят най-вероятно. Другата седмица като цяло ще се занимавам с това. Може някакви координати да ми дадеш или на лични да кореспондираме.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Airfan » 20 Апр 2014 01:34

КАТ ги търси във вторник.
Изображение Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 20 Апр 2014 08:08

smsdeliverer написа:
pesh0_ написа: За маслото препоръчително е да се слага 0W/20, то е малко по-скъпо.
По-добре е да я караш с 5W30, има по-добри качества. Но ще ти се повиши разхода на гориво.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
smsdeliverer
Мнения: 102
Регистриран на: 06 Юли 2010 12:30
Местоположение: Пловдив
Автомобил: LEXUS NX300H F sport
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от smsdeliverer » 20 Апр 2014 11:52

pesh0_ написа:Благодаря много. Колата в момента е в Асеновград, понеже няма номера още, ще я проверя тук в Бош да видим как е като цяло, а после като си я регистрирам ще я закарам задължително и до тойота. Знаете ли дали ще работят в понеделник, ако работят може да я закарам направо до Пловдив тогава, но пък КАТ няма да работят най-вероятно. Другата седмица като цяло ще се занимавам с това. Може някакви координати да ми дадеш или на лични да кореспондираме.
Колега, според мен ще направиш грешка много резерви имам към тази фирма, нямам какво да ти кажат там, но със сигурност ще ти вземат парите, ако можеш изчакай до вторник, какъв е смисъла след това да водиш колата в Тойота.
Lexus NX 300H F sport

pesh0_
Мнения: 13
Регистриран на: 08 Апр 2014 23:10
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от pesh0_ » 20 Апр 2014 16:38

Проблема е, че ще трябва да търся платформа да я закарам до Пловдив, да я прегледат в тойта и т.н. и после пак платформа до КАТ. Но ще видим, ще го мисля някак. Интересува ме колко ще ми легне да я прегледат изоснови, окачване, електроника- всичко да проверят, включително това нещо с батерията(реално те ти дават гаранция че 10 години ще ти изкара след като я прегледат, така ли, че не намерих нищо конкретно в сайта на тойота?) и да ми кажат в чужбина какво е правено по тази кола. И за смяната на маслото с 0W20 , и евентуално ако там на 90 000 не е сменяно маслото на скоростната кутия и него да сменя. За тези 3те неща(прегледа и 2те масла) колко ще ми вземат в Тойота? Аз дисковете мисля, че мога и другаде да си ги сменя все пак.

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 21 Апр 2014 12:09

Japanese_fever написа:
smsdeliverer написа:
pesh0_ написа: За маслото препоръчително е да се слага 0W/20, то е малко по-скъпо.
По-добре е да я караш с 5W30, има по-добри качества. Но ще ти се повиши разхода на гориво.
Пак глупости-точно с 0/20 трябва да я кара по препоръка на производителя и истината е че въобще не е много по-скъпо като цена.Нито е по-некачествено от 5/30.Пак заблуждаваш колегите mad.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 22 Апр 2014 06:04

По-тънкото масло е сложено, за да прави по-голяма икономия на гориво. Не виждам как 0W20 може да бъде по-добро от 5W30, ако и двете са пълна синтетика и не са менте. Разбира се ти знаеш повече за икономиите, може да се обосновеш, както направих аз!

Почти всички съвременни модели излизат от завода с препоръка за такова масло. С такова масло е изчислен разхода им, ако сложиш по-дебело разхода веднага се качва. Проста физика. Отделно зивиси от хлабините на самия мотор, ако са малко може да е изчислен за 0W20.

С какво двигателя на един Приус се различава от една Корола, освен че на ден пали и гасне много повече пъти?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2014 08:24

Japanese_fever написа:...С какво двигателя на един Приус се различава от една Корола, освен че на ден пали и гасне много повече пъти?
Хм... Така като се замисля - и от ГАЗ-ка не се различава много :whistle: Все едни бутала ходят нагоре надолу tooth.gif
Какво би било преимуществото на 5W30? Ами не виждам такова в технически аспект. В ценови - навярно...
А преимуществото на 0W20 при използване в хибридите:
1. ДВГ стартира много пъти и често.. Тези пускове в по-хладен режим са много по-лесни и 'безболезнени' при това масло в сравнение с 5W30
2. Двигателя в повечето пъти работи доста слабо натоварен... При слабонатоварен ДВГ (който освен всичко е с доста добър мениджмънт на мощността) по-тънко масло носи само плюсове - прави безпроблемен устойчив филм, има по-ниско съпротивление, подобрявайки разхода и т.н.
3. ДВГ е достатъчно добре изработен (с достатъчно равни повърхности), за да няма проблеми с поддържането на нормално смазване от такъв тип масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Airfan » 22 Апр 2014 09:14

0-20 не е ли с прекалено тесен температурен диапазон? В горещите летни дни дали няма да направи проблем това масло?
Производителя налива в мотора някакво масло, което ще задоволи пазара, за който се произвежда автомобила, но в книжката пише, че според климатичните условия трябва да се променя и вискозитета.
Изображение Изображение

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 22 Апр 2014 10:41

Airfan написа:0-20 не е ли с прекалено тесен температурен диапазон? В горещите летни дни дали няма да направи проблем това масло?
Производителя налива в мотора някакво масло, което ще задоволи пазара, за който се произвежда автомобила, но в книжката пише, че според климатичните условия трябва да се променя и вискозитета.
В какъв температурен диапазон работи загрят двигател през лятото , ако антифриза не е отлетял на някъде ? В книжката къде пише че "трябва" да се променя и вискозитета на маслото според климатичните условия ? Аз чета само,че производителя препоръчва в колата да се слага определен вид масло.Може и друг вид естествено,но се променят сервизни интервали , разход на гориво и още доста други работи.Жорката по-горе е написал защо е препоръчително да се кара хибрид с 0/20 или 5/20.Джапанезето що го слушаш-той все още си кара дъртия Сивик с минерално масло biggrin.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Airfan » 22 Апр 2014 10:48

nowyaris написа:
Airfan написа:0-20 не е ли с прекалено тесен температурен диапазон? В горещите летни дни дали няма да направи проблем това масло?
Производителя налива в мотора някакво масло, което ще задоволи пазара, за който се произвежда автомобила, но в книжката пише, че според климатичните условия трябва да се променя и вискозитета.
В какъв температурен диапазон работи загрят двигател през лятото , ако антифриза не е отлетял на някъде ? В книжката къде пише че "трябва" да се променя и вискозитета на маслото според климатичните условия ? Аз чета само,че производителя препоръчва в колата да се слага определен вид масло.Може и друг вид естествено,но се променят сервизни интервали , разход на гориво и още доста други работи.Жорката по-горе е написал защо е препоръчително да се кара хибрид с 0/20 или 5/20.Джапанезето що го слушаш-той все още си кара дъртия Сивик с минерално масло biggrin.gif .
Добре де, нави ме за температурата... Иначе ще погледна в "книжката" пак, че тя е 700+ стр и малко ми се размива кое къде съм го чел вътре, за да не съм голословен.
Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 64 госта