Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 18 окт 2016 12:03

Здравейте ! Изчетох почти всичко изписано във форума относно непаленето на загрял двигател, но имам няколко въпроса. Закупих Тойотата без някакви познания по дизеловите двигатели и след покупката се оказа че не пали като загрее.Закарах я на майстор който ми препоръчаха в Ямбол. Човека направи диагностика , почисти с ултразвук клапана на помпата , рейката и клапана за излишното гориво. Проблема остана . Купих клапан за излишното гориво по препоръка на майстора , но се оказа че не е от него и го върнах. Съмнението беше , че като загрее колата някоя от свещите не работи както трябва.Не го вярвам . Да уточня: колата като е студена пали от раз , върви , форсира се и разхода по магистрала е 4,9 - 5,2 при скорост 120км/ч. Като загрее след каране от 20-30 км не запалва.Двигателя върти , тресе се , но не пали. След престой 10- 15 мин. пали нормално и върви нормално.След няколко старта светва чека , VSC, TRC OFF и колата влиза в авариен режим.След откачване на акумулатора отново пали и работи нормално няколко пъти докато пак светнат лампите.Сложих добавка за почистване на дюзи. Препоръчаха ми да сменя акумулатора. Отидох в магазин само за акумулатори. Човека измери акумулатора и ми каза че може да ми вземе парите , но няма нужда - акумулатора е добре.Насочих се към стартер. Отидох в сервиз , направиха диагностика и казаха , че стартера на горещ двигател развърта 280 оборота които са нужни да се впръска гориво за топъл старт. Съмнението им е за повреден клапан за налягане на помпата , но понеже е скъп препоръчаха диагностика в сервиза на Тойота в Сливен за потвърждение.Смениха ми горивния филтър- стария бил затлачен. В Тойота не съм ходил все още. Сега колата понякога пали гореща със "замисляне", понякога не.Моля за вашето мнение!

kalkam
Мнения: 197
Регистриран: 17 дек 2011 17:33
Репутация: 5
Местоположение: Златица

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот kalkam » 18 окт 2016 16:22

Температурен датчик провери ли?
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот Hursa » 18 окт 2016 19:10

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 19 окт 2016 02:16

Налягането на помпата не е ли еднакво при целия процес ? Или при запалване е различно от това при работа ? Защото когато запали без светване на чека , VSC, TRC OFF колата работи според мен нормално.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот slowtraveler » 19 окт 2016 08:24

Колега, свещите няма как да са, защото на съвременните дизели дори да не работи свещта, няма да усетиш никаква разлика при топъл двигател или топло време..
Относно проблема....
Когато ти светне Чека, това означава, че компа на колата е усетил проблем и е влязъл в авариен режим...
Повечето проверки за изправност работят на следния принцип:
1. При даване на контакт провери за прекъснат кабел или окъсяване (наличен сигнал, който няма как да се получи при изправна система)
2. Стартиране на двигателя, като данните от част от датчиците се заместват с 'запомнени настройки', тъй-като тези датчици не са готови за работа - не са влезли в правилен температурен режим, или пък не са настъпили условия да бъдат проверени (например като АБС датчиците)..
3. Активна проверка на датчиците, които винаги подават сигнал. И излизане на ЧЕК ако данните се отличават от нормалните.
4. Изчакване необходимото време за влизане в режим на друга част от датчиците (например за ламбда сонда - от няколко секунди до минута-две)
5. Активна постоянна проверка дали данните от всички атчици, дали стоят в някакви определени, предварително зададени нормални граници
6. Ако излезе някой датчик постоянно от нормалните граници, пак светва чека.

Изключването на акумулатора 'за триене на грешки' не е правилно решение, защото по този начин губиш историята на грешките.
Грешките не са се появили безпричинно, и в никакъв случай 'трупането на грешки' не е вреден процес - напротив. Той може да спомогне за правилната диагностика.
Защото в конкретния случай Вие не може да споделите каква грешка е установил компютъра за да светне чека..

А след светване на ЧЕК-а компютъра започва да замества реални данни от датчик, който смята за повреден с такива, предварително запомнени, осигуряващи работа на двигателя, но не и в най-добрия, икономичен и мощен режим..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот Hursa » 19 окт 2016 22:40

Офтопик
tot_1425 написа:Налягането на помпата не е ли еднакво при целия процес ? Или при запалване е различно от това при работа ? Защото когато запали без светване на чека , VSC, TRC OFF колата работи според мен нормално.

Не съм го написал добре.
Помпата за високо налягане вдига налагането на дизела и го подава в съд (цилиндрична тръба, изпълнява ролята на акумулатор за гориво под високо налягане, който гаси пулсациите). Към тази рампа са свързани дюзите, има и регулатор на налягането включен към тази рампа, поддържа налягането (мисля, че е постоянно), като отваря повече или по малко един клапан, който връща част от горивото към всмукателя на помпата или дори в резервоара. Помпата представлява (до колкото знам) един или два, три плунжера движещи се във втулки , тези втулки изпълняват роля, както на направляващи за движението на плунжерите така и на уплътнения – ограничава протечките от камерата с високо налягане към гърбичния вал на помпата (през пространството около вала също протича гориво, което го смазва и охлажда), който движи плунжерите. Помпата трябва да създава напор (налягане) по-голямо от работното, което се подържа в рампата, за да я пълни постоянно.
Другото са разсъждения, може би погрешни. Ако е износена помпата, луфта между плунжера и втулката става по-голям. При студен старт, този луфт може да не е достатъчен и помпата да създава налягането си, но с понижен разход, което не пречи да се създаде работното налягане в рампата, просто клапана на регулатора (за налягане) ще е по затворен. При нормална работа, когато двигателя си работи, този луфт дори малко намалява, тъй като плунжера се загрява повече от останалите детайли на помпата. Просто при не силно износена помпа регулатора за налягане ще е притворил повече клапана си. Когато се изгаси двигателя, съответно помпата спре да работи – плунжера се охлажда сравнително по-бързо по сравнение със втулката, която е част от корпуса на помпата. Той (плунжера) така да се каже „плува” в горивото и се охлажда бързо от това гориво, което е в корпуса на помпата (и нагрявайки това гориво). Това предизвиква временно (докато не се охлади и корпуса на помпата) увеличение на луфта. Горивонагнетателната помпа е с малък разход и създава много голямо налягане (до 2200 атмосфери при съвременните дизели). Дори не голямо увеличение на луфта плунжер/втулка силно влияе на разхода и на налягането, което може да създаде. Когато се опитвате да запалите автомобила, преди да се охлади помпата – предполагам – тя не може да създаде нормалния си напор докато върти стартера (със сравнително ниски обороти за помпата). Ниските обороти дават време покрай плунжера да протече сравнително голямо количество гориво и в нагнетателната камера не може да се създаде нужното налягане (или го създава за много кратко на всеки работен такт, т. е. помпата работи със силно понижен разход). (Допълнително горивото, което всмуква на този етап помпата е от пространството около вала и, тоест сравнително по загрято гориво с нисък вискозитет.) Проблема със застудяване на времето, вероятно временно ще се реши.
Може би са само глупави разсъждения. Може и да е в друго причината, не обръщайте много внимание, може причината да е в този регулатор на налягането. Диагностиката трябва да покаже, ако има понижено налягане в рампата при „горещ” старт, предполагам.
Последна промяна от Hursa на 19 окт 2016 22:55, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 19 окт 2016 22:51

Благодаря за отговорите и поясненията! Отначало в топлото време - август , септември трябваше да изчакам по-дълго докато двигателя се поохлади. Сега като че ли това време понамаля. А има ли значение с какво гориво зареждам - от Еко 1.75 или 2.25 ? В момента съм с това от 1.75 , но изгорих половин резервоар от скъпото , а разлика нямаше.

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот Hursa » 19 окт 2016 23:01

Едва ли.
Но за помпата, може и да греша. По скоро горното са глупави разсъждения и някой спец ще се смее, ако го прочете, така че се консултирай с такъв. Дано е така smile.gif , че макар и не толкова скъпа като на старите дизели, не е евтина. До колкото знам има сравнително проста диагностика - докато е топъл двигателя да се полее корпуса и със студена вода, ако запали веднага може да е от нея проблема - но това нека да го кажат специалистите, дали е безпроблемен такъв тест.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 20 окт 2016 00:04

Този тест го правих. 2 литра вода върху загрятата помпа и клапана. Не запали пущината.Клапана се изпоти чак :) . Като постоя десетина минути и запали. Ама чека и сие светнаха като коледна елха. Предния ден карах около 30 км с водата до мен . Спрях , изгасих и посегнах за шишето с вода , ама си запали без проблем. :scratch:
.

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 20 окт 2016 00:06

https://youtu.be/wMXD9-xIa3k опитах с батерия 9 волта , ама само 1-2 пъти щраква клапана - явно няма сила да го подкара

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 22 окт 2016 20:21

Днес си свалих стартера и му направих профилактика - изчистих старата позасъхнала грес , почистих ротора със шкурка 800 и смазах с нова грес навсякъде където е необходимо. Запалването е осезаемо по-леко.Утре ще я загрея по магистралата и ще пробвам как ще пали.

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот Hursa » 22 окт 2016 22:02

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 22 окт 2016 23:03

Мнениеот kalkam » 18 окт 2016 16:22

Температурен датчик провери ли?
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
Кой температурен датчик ? На ГНП или на антифриза ?

Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2016 19:26
Репутация: 0
Местоположение: Ямбол

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот tot_1425 » 26 окт 2016 15:40

От събота до днес колата пали без да светне чека.Направих си само профилактика на стартера - почистване и гресиране. Старата грес беше като мазна кал - не съвсем гъста , но все пак явно си е оказвало влияние при паленето. Сега пали без " замисляне" . Времето ще си покаже дали е била само от това. Между другото - акумулатора ми е 68 ампера и 550 стартов ток. Така взех колата. Ако започне да омалява в студовете ще се сменя с поне 74 А и около 700 стартов ток.

Потребителски аватар
galeks
Мнения: 30
Регистриран: 25 юни 2010 20:51
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател

Мнениеот galeks » 26 апр 2017 15:39

Здравейте колеги и при мен се появи проблем със запалването при загрял двигател(д4д 2001). Разликата при мен е че не се появяват никакви чекове а някак си бендикса не завърта-ме изхвърля.Да си призная не разбирам много и за това ме интересува компетентна помощ за да реша проблема smile.gif ... Когато е студена пали веднага.
Toyota Avensis 2001 D-4D


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта