MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 16 Ное 2016 08:06

Здравей ,просто намери някой да и направи една диагностика и после ще намерим решение.Успех :thumbsup:
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 16 Ное 2016 20:28

Здравейте, и аз имам проблеми с това ММТ! Имам чувството, че колкото по студено става толкова повече проблеми. Като цяло купих колата пролетта и навъртях към 5000 км без грижи докато един ден не ми светна лампата за скоростната кутия когато префключих от N към R. Отидох в тойота Сливен от там ми казаха че всичко било наред и само направиха инициализаци и от там имам чувството, че повече се развали... Карах 1000 км и почна да ми забива на определена скорост при по рязко натискане на газта. Да кажем забие на 3 скорост и така нито иска а превключи на 4-та при увеличаване на оборотите, а ако намалиш да мине на 2 ра просто колата се изфорсира и така докато не изключиш/включиш и така... Пак я карах на инициализация и тоя път издържа 500 км каране и пак същото..., сега не е за каране в софииския трафик. По принцип тея от тойота не казаха, че нещо има развалено или за смяна само инициализация е достатъчно и така трябвало да се процедира на няколо месеца... Сега съм си поръчал кабели и ще си я инициализирам сам, че нещо ми писна да ми взимат парите за 500км каране. Иначе какво мислите по въпроса? Дали профилактика на акуатора ще ми реши част от проблемите или да си карам с периодични инициализации? Чудя се дали ммт-то може да се смени с ръчна скоростна кутия и колко би струвало ако някой вече го е играл това? Иначе колата е тойота корола е12 1.4 d4d, много ми допада и наистина не ми се иска а я сменям. :)

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 16 Ное 2016 23:19

Здравейте,
Както казах няколко поста по горе,а именно че - много често официалните дилъри на Toyota просто не са в ,,час,,.
Правят неща които не са препоръчителни,защото от всичко казано от теб по горе колега ,ти се явяваш супер показателен пример ,а именно какви могат да ги ,,надробят,,разните му не мислещи техници по сервизите.За какво иде реч ,сега нека помислим....ММТ е дала някъде отклонение,какво са направили хората....Ами направили са ти инициализация на блока който управлява цялата тази дейност,нулирали са всичко задали са нови параметри,задали са нови точки по които блока да изпълнява,но така са разказали именно играта на цялата тази не особено добре измислена система.От там какво се получило блока е заработил с новите отправни точки,обаче идва момент когато самата програма си търси базовите/заложените в програмата/обаче на практика те са грешни,и от там всичко става ,,мазало,,А какво са можели да направят,ами може ли са да помислят малко да прегледат бюлетините които са им дадени от Toyota ,да намерят къде е проблема и да го решат.Така тези недобросъвестни техници си усложняват собственият и вашият живот. :) Това с купуването на кабел само ще ти бъде от помощ,но няма да ти реши проблемите.
Трябва да се намерят отклоненията по системата ММТ и да се решат, само с инициализации неща не се решават.Проблемите и с профилактика на актуатора са само една от стъпките,макар че на мен ми отне сума ти време,докато разбера кои е правилният начин за самата профилактика на актуатора.Писах писма до Toyota head office UK,понеже съм зле с английския ,то не бяха преводачи ,писма ,щуротии :) .Хората бяха мили изпратиха ми бюлетини за всичко свързано с ММТ и проблемите по тази система.И след много опити по собствената ми кола и много мислене,до някъде схванах как стоят нещата. Минах този целият път по който ти сега минаваш с твоята кола,от опити и калпави майстори стигнах да положението че по едно време нищо не бе наред,и единственият начин за вкарването в пътя на моят блок управляващ ММТ бе направата на инициализация на моят блок, да бъде направена инициализация на друга кола ,на друга работеща кола.И от там се започна едно звънене по обяви...обадих се на всички хора продаващи такива коли в България звънях на няколко десетки човека и.....никой не се нави/нямаше начин да убедя хората че тяхната кола която продават :D няма да пострада,просто ми трябваха нови данни в моят блок.Накрая изпратих блока в Германия и там в Оторизиран сервиз ми направиха съответната процедура,,,,безплатно,,,.За да не минавате по моят път просто мислете,питайте,и никога ама никога не правете инициализациите от/ разни източници/ на блока който управлява ММТ/освен ако не сте сменили всичко по съединителя и актуатор нов сте поставили.Бих помогнал на всеки с съвет,но понеже обикновено хората са далече от мен не бих могъл да извършвам самият ремонт/пък и съм доста зает/.Този двигател 1.4 D4D e доста добър двигател а аз купих колата именно заради този двигател,и за това сега му се наслаждавам с една доста добре работеща ММТ трансмисия. :thumbsup:
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 17 Ное 2016 16:50

Здравейте, по принцип съм си патил от маистори и затова отидох в тойота сервиз този път вярвайки, че знаят какво правят и то какво стана..., вместо напред, сега ме върнаха назад. sad.gif
Много четох преди да купя колата(включително и тази тема) и съм наясно с риска, който поемам взимайки ММТ, но наистина смятам че съм жертва на маистори вместо жертва на малшанс с прецакано ММТ. ermm.gif Колата я купих от мой роднина, който работата му е свързана с пътуване и има навъртяни около 40/50 000 км. с тази кола без никакви оплаквания аз както споменах след като я взех 5000км без никакви оплаквания до тази прословута инициализация..., затова съм склонен да мисля че ММТ си е наред, но настройките са грешни. Аз им казах на пичовете от тойота, че повече са се влошили нещата и ги питах как точно правят инициализацията дали само ресетват електрония блок или и нещо друго от където ми казаха, че първо премествали позицията на акуатора, бла, бла и там инициализирали електрония блок. unsure.gif

Имам няколко въпроса. Какво искате да кажете с това?

"За да не минавате по моят път просто мислете,питайте,и никога ама никога не правете инициализациите от/ разни източници/ на блока който управлява ММТ/освен ако не сте сменили всичко по съединителя и актуатор нов сте поставили."

На мен плана ми е като ми пристигне кабела да пиша на Тойта UK или някой друг за настойките, и с "Global Tech Stream" да пробвам да си я настроя сам. Още се чудя ползвайки самия "Global Tech Stream" софтуер той не си ли рови в някаква база данни с настройки и да ти настройва блока както трябва да е? Каза че си свалил блока и си го пратил в Германия искам да попитам дали лесно се сваля, с компютрите ме бива ама с разглабянето не много. :D

И последен въпрос замяната с ръчна скоростна кутия опция ли е?

Благодаря!

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 17 Ное 2016 16:53

[quote="baisandro"] цяло купих колата пролетта и навъртях към 5000 км без грижи докато един ден не ми светна лампата за скоростната кутия когато префключих от N към R. Отидох в тойота Сливен от там ми казаха че всичко било наред и само направиха инициализаци и от там имам чувството, че повече се развали... Карах 1000 км и почна да ми забива на определена скорост при по рязко натискане на газта. Да кажем забие на 3 скорост и така нито иска а превключи на 4-та при увеличаване на оборотите, а ако намалиш да мине на 2 ра просто колата се изфорсира и така докато не изключиш/включиш и така... Пак я карах на инициализация и тоя път издържа 500 км каране и пак същото..., сега не е за каране в софииския трафик. По принцип тея от тойота не казаха, че нещо има развалено или за смяна само инициализация е достатъчно и така трябвало да се процедира на няколо месеца... Сега съм си поръчал кабели и ще си я инициализирам сам, че нещо ми писна да ми взимат парите за 500км каране. Иначе какво мислите по въпроса? Дали профилактика на акуатора ще ми реши част от проблемите или да си карам с периодични инициализации? Чудя се дали ммт-то може да се смени с ръчна скоростна кутия и колко би струвало ако някой вече го е играл това? Иначе колата е тойота корола е12 1.4 d4d, много ми допада и наистина не ми се иска а я сменям.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 17 Ное 2016 19:54

Здравейте,колега самата инициализация на блока който управлява ММТ се прави в много малко случаи.Това е една система която има образно казано един блок за управление и множество датчици,когато се появи проблем/много са възможните проблеми не ми се упоменават един по един/самата система сигнализира със светване на онова прословуто червено зъбно колело,това с колелото е за водача да види че има някакъв проблем.
Обаче отделно от това колата си записва грешки ,които би трябвало да се прочетат и да се елиминират.Сега понеже вариантите за изникването на тези грешки са пак много,какво правят ,,нашите,,хора ,ами правят най лесното инициализации.Не казвам че не са наложителни по някога ,но не винаги да се върви на вариант ини. на блока.Това с блока е супер грешка последствията от които са много ,като по бързо износване на съединителя,не адекватна смяна на скорости,много често колата не се влияе на педала на газта,не стартира двигател и още няколко по фрапиращи.
Относно кабела и работата с него ,искам да ти кажа че се свиква бързо ,ако си имал допир до такава диагностична програма.За мен лично ми бе от помощ работата ми с една друга програма която се казва Rheingold,Ista D понеже имам BMW и всички около мен приятели си накупиха такива коли. :D
Сега за мен лично Rheingolda е много по сложен и по труден, тази Techstream ми се стори по лека дори и от BMW Inpa 5.

Относно блока за управление,намира се зад жабката и се държи на три болтчета и се сваля лесно,но не виждам смисъл за какво да го мъкнеш от там.
Просто направи една диагностика ,и ще мислим по грешките,имам вече някакво обяснение по твоя случай но не искам да гадая.
Направи диагностиката ,дай грешките и ще видим.
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 18 Ное 2016 17:21

Благодаря mfandakov!

Ами вече остава като дойдат кабелите да закача да и да видим какво точно ще покаже. Като имам повече информация и резултати пак ще пиша. smile.gif

slavi64
Мнения: 1
Регистриран на: 02 Дек 2016 10:37
Местоположение: Карлово

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slavi64 » 02 Дек 2016 11:36

Здравейте.
Автомобила е Toyota Yaris 1.4 d4d 2006 MMT, 177 000км.
За 3 години каране в БГ са изминати около 50 00км. само със смяна на масло и консумативи.
Преди около 20 дни за 50км 4-5 пъти светна чирвеното зъбно колело и изключи трансмисията. Изгасвам двигателя, паля след около 3 мин. лапата не свети и колата върви все едно нищо не се е случило. Забелязах, че проблема се появявя при приминаване на неравности и рязко спиране. (т.е. при заклащане на колата.
На другия ден отидох при приятел в сервиз и тъй като направиха диагностика но нямат софтуер за трансмисията само почистиха ел. вериги със спрей.
В следващите 2 седмици колата измина нормално около 1000км. и аз забравих за проблема.
Но този вторник при пресен 20 см. сняг в първите 2 км на два пъти отново лампата светна и изключи трансмисията при спиране на пешеходна пътека и при неравости.
Ведага я закарах Тойота Пловдив Тиксим. Резултата при тест DTC е P0810 clutch position control error. Тойота препоръчва смяна на съединител 1200лв. и kit clutch actuator 2800лв. При 90% се оправяло само със съединител.
С препоръките потърсих съвет от приятел и майстора правил диагностиката му признал, че софтуера им е кофти и нищо не са разбрали и затова са им такива препоръките. Да съм отишъл в Тойота Пазарджик там щяли дя разберат проблема.
Обадих се в Пазарджик за да запазя час за диагностика. Понеже при този код показвало обща грешка трябвало да оставя колата 4-5 дни. Можело да се наложи да разглобяват сединител и други агрегати, да проследяват линии и т.н. за да установят проблема.
Не разбирам каква е тази диагностика щом ще се налат едва ли не ца раглобят половината кола за да разбера какво става.
От вторник колата е изминала 200км. без проблеми, но аз се чувствам в абсурдна ситуация, в която нямам печеливш ход.

Моля за съвет и помощ как да се справя с проблема.
Благодаря. :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 02 Дек 2016 11:50

Такива плаващи дефекти се диагностицират доста трудно... Ако автомобила е 'умрял' - тогава е лесно... Но когато ту-има ту няма проблем, доста по-трудно се имитират условията при които да се прояви проблема...
Диагностиката по кодове дава насока, но не винаги крайната диагностика е достатъчно достоверна...
Както казваш - не успява да командва правилно съединителя... Е да, но това може да е от проблемен актуатор, проблем при управлението на актуатора, проблем със самия съединител... Т.е. напълно е възможно да се наложи разглобяване и оглед...
П.С. при тези кутии не правиха ли подобен проблем износени четките на моторчето на актуатора?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 02 Дек 2016 12:59

Здравейте,
Ако не е правена инициализация на ЕБУ могат да се видят колко зъба са,, преминали,, на притисквателният диск на съединителя и от там да се търсят отговори за състоянието му.Макар че за мен това си е за ремонт на актуатор а не за смяна на съединител.На диагностика може да се види ,, товар,, на вилката на съединителя., там има параметри и от тях могат да се правят заключения.
П.С четките дават грешки с P09......
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 12 Дек 2016 23:22

Съжелявам, че така с голямо закъснение пиша, но бая чаках докато дойдат кабелите от китай... после бая време си играх докато намеря кракнат techstream software, но по предната седмица успягх да я закача колата и да поразгледам какво става...

Както се очаква в такива ситуации аз съм пълен аматьор и със сто опита успях да я закача после направих healt check и нищо не изкара като грешки или проблемни кодове. После отворих "ММТ" секцията и почнах да я човъркам направих и актив тест. Цъках гледах и си викам ще се пробвам да направя инциализация. Гледах каквото гледах в интернет като клипчета или разни блогове и видях как би трябвало да се направи тая инциализация.
Отворих "Utility" и продължих към стъпка 1 "Clutch position adjustment" от където добре това се изпълни от където продължих към стъпка 3 "Initialisation and Learning" , пробвах да инициализирам clutch-a греда..., пак пробвах пак греда.., пробвах да инициализирам "transmission" пак греда..., казва ми не може да напвиш това уверисе, че дригателя е изключен и бла бла бла.. Викам си нещо я прецаках ама хайде ще пробвам да направя някой друго кръгче... и чесно казано проблема си беше изчезнал доста я поизтормозих при теста обаче няма не се държеше както преди... карах я колата напред назад навъртях някой друг километър през деня всичко ток. Понеже не ми се налага да я карам през седмицата паркирах си я и я оставих. Викам си това настройване на позицията на съединителя ми свърши работа без инициализация... От където какво се случва. Цяла седмица колата си стой не се кара и този Събота реших да я покарам надявайки се че няма да направи проблем и малко повече време ще държи..., абаче пак греда... пак ми напрви проблем и ми скъса нервите, а и не само мойте ами и да всички, които са ме чакали на някой светофар... sad.gif Тая седмица ми се налага да пътувам и направо не знам какво да правя пак ли тоя "Clutch position adjustment" и да пробвам да инициалирам тоя път ама имам чувството че тоя техстиим където имам е бъгав и не е за моята кола... версията е 7 нещо си... smile.gif

И сега на къдете..., някакви съвети към мен или ако може малко напътствия или някой линк към малко полезна литература?

Много благодаря!

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Дек 2016 08:29

Здравей,

Колега ти си направил това което правят механиците в сервизите/в по лошите сервизи :) /,не се обиждай но това което си направил е грешка.
Не се прави така по няколко причини,там инициализациите се правят след като се прочетат данните на ММТ,гледа се какви са стойностите на ел.мотора на съединителя/допир,натиск,ход и т.н....И според мен е късмет че не си успял да довършиш инициализациите и на края обучението. :thumbsup:
Там има данни които трябва да се прочетат и след това да се види актуатора състоянието му/ход/ток /сила/,и тогава евентуално да се прави това което си направил.Сега тук формула по която се работи няма/няма ред който да ти кажа и ти да направиш и колата да оправи/ за това просто не мога да ти дам съвет кое как да направиш .Но според мен ако не си успял с инициализациите просто си изкарал голям късмет :thumbsup: .Инициализация на блока с не добри механични параметри на ММТ си е беля голяма .От мен съвет махни тази версия на Techstream купи си от някъде някоя по добре направена,понеже с тази може да береш и други ядове/кракната не кой знае какви пари/.и тогава закачи колата и виж как се свързваш.четеш ли всичко,работят ли активациите и изобщо става ли програмата.Тогава дай тук screenshot ,и тогава евентуално можем да ти дадем съвет кое с какви стойности трябва да бъде и какво да се прави.Успех :thumbsup:

П.С Как се получава така че колата изключва от скорост на светофари ,а грешки не трупа.За това съвета ми е да погледнеш самата програма.
worthy.gif

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от todor87 » 13 Дек 2016 14:35

Само да споделя, че съм правил всички инициализации по ММТ на две Короли и за сега не е имало проблем или усложнения. Скоро сменяхме четки на моторчето на актуатора. На 200к и малко си бяха заминали изцяло( грешката беше P0900). При смяната му задължително трябва да се изпълни "Step 1" и след това обученията от "Step 3". За колегата , който е ударил "греда"- самата програма забива понякога. Може да пробваш, като излезеш и влезеш на ново в съответния модул ( ММТ при теб) дали ще се получи.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Дек 2016 19:24

Тези четки на 200к ако са били оригиналните/което ме съмнява/са си направо ,,железни.Това е възможно само ако колата се е карала извънградско най вече.При грешка P0900 нещата са значително по лесни.Но много често след това идва и P0810 за жалост.
worthy.gif

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от todor87 » 13 Дек 2016 19:30

Оригиналните бяха (колата я караме от нова) и да доста извънградско се кара. Проверих сега- 215к са издържали. Иначе съединителя се предаде още на 110к някъде.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта