мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Модератори: slowtraveler, zi_zi_top, Georgimitrovich, Akima, TATI, Uncle Dido, мехаННика

iyankov
Мнения: 4
Регистриран: 09 окт 2013 13:09
Репутация: 0

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот iyankov » 21 ное 2016 12:33

Добър ден на всички,
Надявам се въпросите ми да не звучат прекалено аматьорски, възможно е и темата да е вече коментирана, но все пак ще съм изключително благодарен за мненията Ви.

Обмислям покупката на Тойота Авенсис бензин, 2008 г., Valvematic,147 кс, скоростна кутия Multidrive S.
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Купена и сервизирана в Тойота България, предлага се от дилър на Тойота, километри по книга 135 000. :)

Много искам да мина на автомат, но колебанията ми са относно автоматичната скоростна кутия CVT тип – след доста ровене по български и чужди форуми в общи линии мненията са 50:50% полярни – от хвалби за комфортно градско каране, плавно превключване и нисък разход до тотално отричане заради ненадеждност, скъп или невъзможен ремонт.
Моля за личните впечатления колеги с опит с такава кутия,/надеждност, специфика при каране, ремонти, обслужване и т.н./ за да реша какво да правя.

Има ли модификации на Корола или Авенсис след 2010 г. с т.нар.“класически автомат“, или на пазара са само с ММТ или CVT/Multidrive S скоростни кутии?

Благодаря ви предвартелно.

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 33
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот peterhr » 22 ное 2016 11:36

Аз мога да кажа като обикновен потребител от около 2 месеца на CVT.
За момента съм много доволен от кутията. Наистина малко странно се кара, но за мен е комфортно. Преди карах обикновен 5 степенен автомат. Сега безстепенния, е като все едно карам тролей. Няма директна връзка между обороти и скорост. При ускорение се вдигат оборотите и колата ускорява и при достигане на определена скорост и оборотите падат много. Има случай да карам по магистрала и да съм под 2000 оборота, а скоростта беше 145км/ч.
Реално обороти държи само при ускорение. След това все едно кара по инерция, ниски обороти, тишина.

На магистрала обороти се вдигат при изкачване на наклон. Траянови Врата се качва на около 2500-2900 оборота и около 120км/ч.

Не знам как стои въпроса с надежността. Примерно колко км издържат тези кутии. Защото от няколко майстора и аз чух, че не подлежат на ремонт и се купува нова кутия. От няколко места чух цифрата 200 000км като живот на кутията. Нямам идея дали са верни, но си зависи и от ескплоатацията през това време.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

iyankov
Мнения: 4
Регистриран: 09 окт 2013 13:09
Репутация: 0

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот iyankov » 22 ное 2016 12:17

Благодаря за мнението!
При теб е също Мултидрайв С, така ли? Имаш ли някакъв предвиден от производителя график за периодично ТО на кутията/ смяна масло и т.н./, както и евентуални цени на труд и консумативи? Ако автомобилът е купен нов от тук, би следвало търговецът да ти предовтави нещо подобно?

bonf
Мнения: 2
Регистриран: 07 фев 2016 01:23
Репутация: 1
Местоположение: гр. София

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот bonf » 22 ное 2016 16:23

Здравейте колеги,
Карам колата от подписа ми от 7 месеца. Доволен съм от колата като цяло и от скоростната кутия. Описанието на peterhr е точно, като при мене оборотите са други, но и колата е по тежка и с по-голямо въздушно съпротивление. Иначе казано, има значение от къде духа вятъра като качваш Траянови Врата.
Следя темата и очаквам някой колега с повече километри да каже нещо за надеждността и поддръжката. От TM AUTO казват, че на 90 000 км.се сменя маслото. Не съм питал за цени. Имам поне година докато стигна до тях. На SUBARU-то на зет ми в Канада на 90 000 км.също са му сменили маслото и това е била поддръжката.
RAV4 III 2.0 VVT-i CVT

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 33
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот peterhr » 22 ное 2016 22:58

Преди малко се загледах в моята книжка. Дават на 60 000км или 4 години да се проверява кутията. Какво точно - не пише. Дали сменят маслото или само проверяват нивото - ще видим. Още ми е рано.
Цени естествено нямам. На стандартен автомат е максимум 4 литра по 20-ина лева. Тук колко и какво е маслото нямам идея.

Според мен питай директно в ТМ Ауто точно за този авенсис какво и колко струва.

Иначе като модел, в описанието на колата, дават CVT. В книжката с упътване пише Мултидрайв.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Iliyа Damyanov
Мнения: 158
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 24
Местоположение: Мюнхен

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот Iliyа Damyanov » 23 ное 2016 10:04

Здравейте. За да радвате по-дълго нa CVT кутиите ги обслужвайте на 50 000 максимум 60 000. Обслужването се състои в смяна на масло и филтри.
Маслото трябва да е точно предписаното от производителя , не става както при хидро трансформатора да сложим някакво което е Декстрон 3 и готово. Ако смените само масло реално никакво обслужване не е направено. По-важни са филтрите. В зависимост от модела може да е с един или два филтъра.
Въпросната кутия работи с ремък който има метални сегменти които се трият във варияторните чашки. При това триене се отделят стужки които се улавят от филтрите. С времето филтрите забиват и не могат да пропуснат нужния кацитет който е необходим за коректна работа. Това води до по-малка обтяжна сила върху ремъка и приплъзването му върху чашките , което пък води до още по-голямо отделяне на стружки и още по-голямо забиване до разрушаване на ремъка. Когато това се случи щетите в кутията са тотал.
Ремонта на такава кутия (ако не е скъсан ремъка) ако се намери (нямам представа за в Бг) квалифициран механик се състои в смяна на ремък и конусните чашки. Има и други манипулации но в общи линии е това.

iyankov
Мнения: 4
Регистриран: 09 окт 2013 13:09
Репутация: 0

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот iyankov » 23 ное 2016 10:20

Благодаря на всички за съветите.
Дотук едно ми е ясно - за комфорта при каране/дори и нетипичен на първо време за свикналите със "стандартен автоматик"/ няма две мнения. Остава въпросът за надеждността/дълготрайността на кутията - явно колегите са с нови автомобили и няма достатъчно събрани сведения за издръжливостта на CVT-то. Що се отнася до редовното и съобразено с изискванията на производителя обслужване - ако някой смята да го кара по-тънко, проблемът и последствията са си негови. Лошото е,че трудно се намира читав сервиз - като гледам отзивите за ТМ Ауто/ нямам лични впечатления/като че ли са неприятната комбинация от недостатъчна компетентност и високи цени.Отзиви за стабилен сервиз в Пловдив или региона?

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1279
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 102
Местоположение: София

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот BOz » 23 ное 2016 11:23

Iliyа Damyanov, може ли да дадеш номера на филтъра за тази кутия, който е толкова важно да бъде сменен?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Iliyа Damyanov
Мнения: 158
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 24
Местоположение: Мюнхен

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот Iliyа Damyanov » 23 ное 2016 12:29

Не разполагам с номера на филтъра на въпросната кутия защото нямам интерес да го знам. Но за любознателните като тебе пуснах едно търсене в тубата за да се види нагледно за какво става въпрос. Това е за една Корола https://www.youtube.com/watch?v=xS1judjBtjQ . Руснаците също имат доста видеоматерияли и обесняват кое ,как и защо се прави. Ето нещо интерсно по въпроса но на руски. https://www.youtube.com/watch?v=-reZMfeG5UU

Поздрави! Надявам се да съм бил полезен.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1279
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 102
Местоположение: София

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот BOz » 23 ное 2016 14:59

Че си полезен, полезен си, да не ти убивам ентусиазма.
Ама дай да говорим свързано с темата.
Просто исках да ти кажа, че твоя съвет не неуместен за тази тема, защото въпросната кутия няма филтър за смяна.
Жокер - ако износването е свързано със стружки, то може да използва един вид "вечен" филтър, извлечен от земните недра, който не е необходимо да се сменя. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Iliyа Damyanov
Мнения: 158
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 24
Местоположение: Мюнхен

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот Iliyа Damyanov » 24 ное 2016 10:53

Да прав си за конкретната кутия , няма точно такъв сменяем филтър какъвто си представях. Реших да хвърля едно око за какво е спора ако може да се нарече така. Има 35125 35125-20490 TUBE, TRANSMISSION OIL FILLER, NO.1 не ми е ясно точно как работи и три магнита в картера 35394-08010 MAGNET, OIL CLEANER(CVT). Предполагам , че трябва да се чистят периодично и за целта капака пак се сваля.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 961
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 19
Местоположение: Пловдив
Контакти:

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот Airfan » 06 яну 2017 17:28

Аз съм с такава кутия и съм доволен. Като искаш динамично каране - пускаш си спорта, като искаш комфорт - без спорт и така. Незнам какво се обслужва, тъй като моята няма 30 000 още. На някои места я водят без обслужване. Ще погледна днес в книжката какво пише за сервизните интервали. Молята е края на 2013 производство.
Изображение

мехаННика
Мнения: 1317
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 84
Местоположение: София

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот мехаННика » 07 яну 2017 13:31

BOZ, във автоматичната кутия също няма елемент наречен филтър, така че не се хващай за думата. Това което сменят поголовно след първите проблеми с авт. трансмисия в ЕРС-то се нарича oil strainer и върши същата работа. При CVT е аналогично, въпреки че нещо не успявам да го намеря.Също така магнитите хващат само белия чипс, тоест стоманени частици, а жълтия чипс, тоест бронз, месинг?

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 961
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 19
Местоположение: Пловдив
Контакти:

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнениеот Airfan » 11 яну 2017 12:53

Днес обслужвах моя Авенсис и попитах специално на тази кутия полага ли се обслужване. Категорично ми отговориха, че маслото не се сменя за целия живот на кутията. Сменя се само след като е извършван ремонт по нея.
Изображение


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта