Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от krasengn » 12 Дек 2016 12:19

Принципът на действие на парното в старите коли като Лада и Пасат 1990г. ми е ясен. Има радиатор в купето, който се загрява от охлаждащата течност. Клапан (кранче) може плавно да регулира пропускането на охл. течност до този радиатор, с което се регулира температурата на радиатора. И оттам температурата на входящия въздух, който обдухва този радиатор. Има други клапани, които пропускат или не от различни места този загрят въздух към купето.

Обаче в новата ми кола нещо не е така: Toyota Corolla Hatch (E12) 1.4 D-4D 90 Hp 5 doors MMT 2005. Има климатроник. Няма отопление на седалките.
Когато пусна парното при студен двигател, веднага му се променя звука - може би вдига обороти даже малко. Духа студено докато не е загрял разбира се. Но защо си променя режима? Това се усеща веднага на празен ход на място. Не е толкова силно, че да го усещам и в движение, но го има. Защо е така? Повреда ли имам някаква?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Corolla_E12_hs
Мнения: 400
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от Corolla_E12_hs » 12 Дек 2016 22:12

И моята Корола седан от същата година е така. Бензинка, но докато не вдигне температурата на двигателя парно няма, което е нормално и нямаш повреди. Иначе нали се иска все пак някаква енергия да захранва вентилаторите на парното и т.н., та е нормално да вдигне малко обороти двигателят.

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от krasengn » 12 Дек 2016 23:09

Вентилатора е намален до минимум. Има го и при загрят двигател. Подобен шум има и при включен климатик. Като изключа парното - спира.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от Hursa » 13 Дек 2016 01:07

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 12:35

krasengn написа: Обаче в новата ми кола нещо не е така
В повечето нови автомобили (да не кажа всички, но наистина не съм срещал скоро автомобил с кранче на радиаторчето) нямаш кранче за управление на потока на охладителната течност към радиаторчето на парното...
Т.е. радиаторчето винаги е нагрято, а се командва потока въздух дали да премине през радиатора, или да го заобиколи... Много по-лесно (и евтино) е да управляваш със стъпково двигателче въздушна клапичка, отколкото да въртиш кран...
За промяната на режима Hursa го е обяснил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от mfandakov » 13 Дек 2016 15:34

При BMW има тези клапи те се командват от дигиталното управление на климатроника.
Original-BMW-5er-E61-E60-Wasserventil-Zusatzwasserventil-Ventil-_57.jpg
Original-BMW-5er-E61-E60-Wasserventil-Zusatzwasserventil-Ventil-_57.jpg (188.18 KiB) Преглеждано 2915 пъти
worthy.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 15:42

Възможно е - просто това е значително по-рисков, скъп и инертен елемент отколкото въздушната клапа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от krasengn » 13 Дек 2016 15:46

Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от mfandakov » 13 Дек 2016 15:58

slowtraveler написа: Възможно е - просто това е значително по-рисков, скъп и инертен елемент отколкото въздушната клапа...
Аз не знам как стоят нещата при Corolla ,просто знам какво има на другата ми кола.Тук може да е различно,не знам.
worthy.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 16:00

krasengn написа: Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Ъхъ :) Така си е било винаги когато натовариш с нещо двигателя... Било баир, било компресор на климатика, или допълнителен вентилатор :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от Hursa » 13 Дек 2016 18:26

krasengn написа: Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Само докато двигателя не се прогрее (до работна температура) smile.gif. След това просто при включено парно, термостата отваря по малко към външния кръг. И вместо цялата допълнителна топлина да си заминава с въздуха преминаващ през радиатора на външния кръг, част от нея "влиза" в купето, благодарение на въздушния поток през радиатора на парното. (А разхода вече си е "нормалния" съответстващ на работата на двигателя при работна температура.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от krasengn » 13 Дек 2016 18:46

Все пак как може видимо такава немалка разлика в поведението на двигателя от един толкова слаб вентилатор? Има няма 50 вата. Колкото радиото с високоговорителите. И по-малко от да включиш габаритните светлини. Някой знае ли тази Корола с кранче на охл. течност ли е или е с клапа за обдухващия радиатора на парното въздух?
Просто като го чуя двигателя и ми се отщява да си пускам парното.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от krasengn » 13 Дек 2016 18:51

Hursa написа:
krasengn написа: Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Само докато двигателя не се прогрее (до работна температура) smile.gif.
Както бях написал по-горе еднаква промяна в звука от двигателя имам при студен и при топъл двигател. Тогава?
Във форума има много с подобни автомобили, не са ли го забелязали това? Всички ли са от типа "паля, карам, сменям консумативи и докато се счупи нещо"? И не знаем кое как работи и защо.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от Hursa » 13 Дек 2016 19:07

Само на празен ход ли усещате разликата? Възможно е (но е съмнително) пред тази клапа която отваря за да подаде поток въздух през радиатора да няма шумоизолация на тракта (или да е минимална) и така да се "отваря" път на звука от двигателя към купето.
Ако се усеща разликата само на празен ход и виждате повишаване на оборотите по оборотомера тогава обяснението е друго, вероятно smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 19:46

Hursa написа: След това просто при включено парно, термостата отваря по малко към външния кръг. И вместо цялата допълнителна топлина да си заминава с въздуха преминаващ през радиатора на външния кръг, част от нея "влиза" в купето, благодарение на въздушния поток през радиатора на парното
По-точно е обратното... Термостата започва да отваря когато вътрешния кръг (помпа+двигател+радиаторче парно) загрее достатъчно... И тогава при отварянето си започва да отвежда излишна топлина към външният радиатор (радиатора на двигателя), като вътрешния кръг остава 'най-нагрят' - това е работната температура на двигателя...
Да, повечето климатроници в автоматичен режим ограничават силата на вентилатора на парното, за да не ти духа студен въздух докато не ти загрее малкия (вътрешния) кръг...
Включиш ли парното почти винаги (с малки изключения при много ниска температура) се включва и компресора на климатика, за да изсуши купето и да не ти запотява стъклото...
Предполагам това е причината... Другата е - повишаване режима на двигателя за да загрее двигателя по-бързо.. Или въобще да загрее, защото 90к.с. дизелче е достатъчно икономично за да не може изгорената нафта да подгрее хубаво купето :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта