MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Дек 2016 19:41

И съединителя е изкарал много,четките медно графитни на BOSCH ли сте сложили.
Имаш ли спомени дали ротора бе тъмен/медните жици нагарят/или си бе свежарка.
worthy.gif

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от todor87 » 13 Дек 2016 22:05

Четките ги смени един познат, който се занимава с ремонт на генератори и стартери. Мисля че ги избира по размер. Не мисля, че са Бош ( от Косера са сигурно някакви, защото там пазарува). Свежарка беше, но там където са контактували четките им пусна "една стружка" на струга да го зачисти.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Дек 2016 22:26

И аз съм купувал ,,Косерски,,на няколко актуатора вече.Твоят познат явно е бил добре оборудван понеже предният лагер се измъква малко с ,,трик,, :thumbsup:
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 14 Дек 2016 13:33

Здравейте,

Значи за да си представите точния проблем който ми прави е: карам си аз спокойно и спирам на светофар и на таблото за скоростите вмесно N показва 3 да речем от където колата се изфорсира не превключва отново на 1 и трябва да я изгася изчакам и да я запаля. Или друг случай, карам си и колата е на 2-ра и не иска да превключи на 3-та от където като се намали или спре на светофар и си замръзва на 2 и пак същотот упражнение. Значи отностно грешките предполагам че програмата която ползвам не е много качествена или проблема може да е и във firmware-a за кабела. Иначе се сетих както точно правих във връзка последния ми пост и опита ми за инициализация. Всъщност аз успях да изпълня стъпка 1 "Clutch position adjustment" и после като исках да изпълня някои от стъпка 3 "Initialisation and Learning" ми даваше съобщение, че не може да изпълните стъпка 3 защото не е изпълненена стъпка 1! Селд тези опражнения както казах изпробвах колата и нямах проблем, даже я настойх да събира данни докато докато карах... не знам какво точно да ви споделя, но ето два скриншота.

pic1.jpg
pic1.jpg (302.53 KiB) Преглеждано 2377 пъти
pic2.jpg
pic2.jpg (278.35 KiB) Преглеждано 2377 пъти

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 14 Дек 2016 14:41

Проблема със скоростите описан горе над скрийншотовете не си го хванал тук на диагностиката.
Колата има ли случаи да не пали при натисната спирачка и лоста на скоростите на N.
1. Проверяваш светят ли и двете лампи отзад на стоповете.
2. Правиш Clutch position adjustment".
2.1 Изключваш диагностиката ,вадиш куплонга от OBD буксата.
3. Вдигаш капака и внимателно пипаш актуатора в предната си част там където лежи на вилката на съединителя/има един стопер клин/гледаш колко е луфта там.Трябва да не е натегнато или да няма луфт над 0.5мм.Просто клина трябва много леко да се поклаща и да не е натегнат/да има много малък луфт ,,много малък,,едвам да се усеща луфта.Понеже данните ти по горе дават отклонения на ..шотовете.Ако иска регулиране отхлабваш трите болта номер 12 на актуатора и коригираш така както съм ти описал по горе.
4.Включваш диагностиката правиш инициализация на съединителя,/знаеш ли как става/
5. Правиш скрийншотове и даваш тук пак
Важно......
Акумулатора супер зареден,и когато правиш ,,шотовете,,колата винаги да е работеща има параметри които са ми нужни.Този DATA LIST има още части даваш ги и тях тук.
Последно промяна от mfandakov на 14 Дек 2016 22:50, променено общо 1 път.
worthy.gif

kiko.mag
Мнения: 3
Регистриран на: 04 Дек 2016 14:23
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от kiko.mag » 14 Дек 2016 21:27

Здравейте ,наскоро се здобих с тойота корола 1,6 vvt с ммт скоростна кутия.от един месец на няколко пъти ми светва червената индикация и ни напред ни на зад.моля за съвет каква да бъде първата ми стъпка.

kiko.mag
Мнения: 3
Регистриран на: 04 Дек 2016 14:23
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от kiko.mag » 14 Дек 2016 22:20

До mfandakov :
Много информация имам събрана и ако някой има въпроси съм готов да отговоря на закъсали колеги с ММТ.

питай патило а не старило

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 14 Дек 2016 22:46

Здравей,

Просто пусни една диагностика,дай грешките и ще умуваме.
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 15 Дек 2016 15:32

Благодаря! Довечера ще пробвам да си поиграя..., купих си по читава версия на софтуера, че тази която имам е от руски торент тракер и се надявам, че вече ще мога да ви дам по добра информация! smile.gif

Относто някой от въпросите:
mfandakov написа: Колата има ли случаи да не пали при натисната спирачка и лоста на скоростите на N.
ДА, както вече обясних за проблема, след като колата замръзне на определена скорост и трябва да изключа колата, ако не изчакам определено време, колата не пали веднага въпреки че лоста е на N и спирачката натисната... Иначе нямам случай при който колата си е стояла паркирана аз се качвам врътвам ключа и да не пали...
mfandakov написа: Включваш диагностиката правиш инициализация на съединителя,/знаеш ли как става/
Имаш предвид стъпка 3 "Initialization and Learning" и после второто "clutch initialization" , нали?

Извинявай за въпроса, но какво имаш предвид под шотове?

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 15 Дек 2016 16:00

Извинявам се бързах и не съм го написал добре.Имах предвид снимки на екрана .,, скрийншот,,
След като направиш луфта на вилката/в момента параметрите ти са с 1мм повече от нужните/,правиш "clutch initialization,след това и настройката/ Learning"/
Тогава правиш пак диагностика и качваш тук.
Грешките записани също да ни ги кажеш.
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 15 Дек 2016 22:35

Много се извинявам, но не мога да ви дам номера на грешки, просто за да ви дам грешки трябва да я засека когато го направи този проблем, а обикновено като се случи това гледам как по най бързия начин да запаля колата и да потегля защото някой ме чака...

Иначе успях да направя някой неща с новия софтуер.

Първо това е скрииншот със стойностите на проблемен автомобил.
zagrqla_kola_s_problema_bez_nishto_praveno.PNG
zagrqla_kola_s_problema_bez_nishto_praveno.PNG (133.38 KiB) Преглеждано 2288 пъти
Това е скрииншот със стойностите след изпълнение на стъпка 1
kolata_sled_clutch_adjustmant_stoinosti.PNG
kolata_sled_clutch_adjustmant_stoinosti.PNG (139.67 KiB) Преглеждано 2288 пъти
Скрииншот със стойностите след изпълнение на стъпка 3
kolata_sled_inicializaciq.PNG
kolata_sled_inicializaciq.PNG (133.48 KiB) Преглеждано 2288 пъти
Тази вечер не можах да я покарам и да събера повече данни и да ви кажа как се държи след инициализацията, защото ме бяха запушили...

Също така не успях да го проверя това с вилката на актуатора и точно колко е луфта..., въпроса ми е къде точно се намира актуатора на моята тойота, тъй като в тъмното не можах да се ориентирам много добре... и нищо не направих там. sad.gif
Също и тези 3 болта номер 12 от очевидни ли са или ще ми трябва напътствие и там...

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 16 Дек 2016 11:44

Понеже днес съм зает, ще ги погледна довечера.
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 16 Дек 2016 15:13

Така днес успях да изтествам колата след снощната инициализация и няма проблеми, върви си нормално..., превключва си нормално...

Днес на светло успях и да намеря и къде е актуатора и може би какво точно имаш предвид за вилката и луфта:

Това ли имаш предвид?
Capture.PNG
Capture.PNG (859.95 KiB) Преглеждано 2261 пъти
Значи това нещо се мърда и поклаща наисина леко, обаче луфта който е определено не е 0.5мм , може би има нужда от съвсем леко натягане..., но тук идва въпроса аз виждам една гайка, не можах да разбера къде са тези 3 болта номер 12?
mfandakov написа: Ако иска регулиране отхлабваш трите болта номер 12 на актуатора и коригираш така както съм ти описал по горе.
Благодаря

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 16 Дек 2016 15:53

На третата снимка която си пуснал по горе,параметрите на актуатора са много близко до нормата.Ако нямаш ,,удари,,при смяната на скоростите,не пипай за сега актуатора обаче точно там където клина лежи на вилката обезателно намажи със смазка, смазката трябва да е с молибден дисулфат .Там трябва да се движи много леко понеже дава съпротивление и се отразява на работата на мотора на актуатора.Самият актуатор се регулира от три болта които се намират на корпуса му/един горе и два отдолу/тази гайка не се пипа.Мести се тялото на самият актуатор.След като прави инициализациите ,обърна ли внимание дали се извърши и запаметяването на самата инициализация// Learning"/ там излиза един брояч 40 сек. Понеже ако тази операция не е успяла ,блока който командва всичко просто не запаметява данните ,и след някое време всичко отива пак по дяволите.На две от снимките ти оборотите на двигателя са различни/може нещо да е било включено/играят ли оборотите на мотора по принцип,или са стабилни около 720-820 оборота на,, без газ,,
worthy.gif

baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 20 Дек 2016 00:14

По принцип оборотите ми са стабилни...,специално за случая предполагам че е така заради климатроника. Иначе при при самата инициализация излезна такъв брояч за обучение..., но както и да е изглежда нищо не съм направил понеже пак ми направи същия проблем..., но този път имах късмет и ситуацията го позволяваше да се закача с компютъра и да снимам data list-a. Имам и също записани данни докато карам и пак ми прави проблем, но се надявам утре да мога да ги кача..., нещо друго правих healt check така докато е забила на скоростта но не показва никакви грешки...

Иначе това са данните в момента на проблема...,много ясно се вижда как скоростта е забила на 3-та, а аз реално си стоя на първа и не отлепям от място...
problem_to4no_kato_e_stanal.JPG
problem_to4no_kato_e_stanal.JPG (234.08 KiB) Преглеждано 2204 пъти
Втората снимка е е друг случай, но този път скоростта е забила на 2-ра...
problem2.JPG
problem2.JPG (238.56 KiB) Преглеждано 2204 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта