MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
baisandro
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Ное 2016 14:55
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от baisandro » 26 Дек 2016 22:27

Ами и аз не знам вече..., нещо не правя ли не знам какво става..., значи вчера ми направи два пъти проблем като мога да кажа, че колата беше още студена...,
бях в още в София и да бях изминал няколко километра максимум..., после карах по магистралата, после градско, междуградско, изминах около 300км ама в началото го направи проблема и после беше ОК. Днес пак карах около 100км, предимно градско и междуградско и няма така и не го направи проблема, всичко точно... и качвам скриншоти на data list-a , всичко което има като стойности:
Capture_01.JPG
Capture_01.JPG (236.22 KiB) Преглеждано 2244 пъти
Capture_02.JPG
Capture_02.JPG (197.87 KiB) Преглеждано 2244 пъти

абе има нещо при инициализацията което не правя както трябва. Значи последния път инициализацията я правих два пъти (като се пробвах да оправя луфта), какво ми направи впечатление... нали от от стъпка 3 ме пита коя част е сменена и аз избирам "clutch actuator" после тръгва инициализация която май е 10 секунди при изключена от контакт кола и после без да чакам много включих на контакт и цъкнах "next" за "learning" които е 40 секунди, докато се отброяваха 40 секунди започна да се чува звук как актуатора изрежда всички скорости, и на мен от тука ми светна, че това е грешно и всъщност първо трябва да изчакам да се изредят всички скорости при инициализацията и и тогава да направя "learning" и затова я направих още веднъж с пауза от 20/30 секунди между стъпките...

Реално наистина има някакво забавяне някъде, може би това което казваш като трети вариант ми звучи най достоверно..., искрено се надявам че блока няма проблем... unsure.gif

утре пак ми се очертава да карам около 100км. ще пиша имало ли е проблем или не..., просто за сега нищо няма да барам да инициализирам пак просто ще наблюдавам...

Наистина много благодаря за помощта..., за сега още малко ще го мъча и в краен вариант може да дойда до Пловдив някой уикенд, то така или иначе няма как да не почерпя. smile.gif

kiko.mag
Мнения: 3
Регистриран на: 04 Дек 2016 14:23
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от kiko.mag » 28 Дек 2016 21:45

mfandakov е човекът който много разбира от този модел скоростни кутии ММТ,и занапред да помага с опита и уменията си .такъв човек е рядкост .благодаря му за помоща и за съдействието по отстраняването на моя проблем.мисля че си спестих много време и обикаляне по знайни и незнайни сервизи.точен и с адекватно решение на проблема. :thumbsup:
ПО ДОБРЕ ПИТАЙ ПАТИЛО ОТКОЛКОТО СТАРИЛО.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 29 Дек 2016 18:01

Радвам се, че успях да помогна. :thumbsup:
worthy.gif

dhdimitrov
Мнения: 3
Регистриран на: 04 Яну 2017 17:03
Местоположение: Велико Търново

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dhdimitrov » 04 Яну 2017 17:37

Привет на всички.

и аз имам подобни проблеми с ММТ, но с лека модификация...
Колата е ярис д4д 2007 г. с ММТ. Купена на 147000 преди две години, до сега без проблеми, на 189000 е. Но започна да преплъзва/буксува съединителя и е изключителен тормоз на наклон, с голяма трудност изкачва. Майсторът, който ползвам тук във В. Търново иска да сменяме съединител, износен бил за да буксува. Иначе червено зъбно колело по таблото не е светвало, и сега не свети. Само от време на време, пренебрежимо рядко не включваше на скорост, а някакъв зумер пищеше, но след няколко секунди си включваше. Опасявам се, че майсторът, иначе много надежден и сериозен човек, може да не е на ясно с всички тези настройки и допълнителни елементи. Според него смяната само на съединител ще реши напълно проблема.
Моля за мение, дали ще са нужни допълнителни смени /актуатор, моторче, настройки на луфтове и т.н./, настройки, обучение. Виждам, че колегата mfandakov е много на "ти" с проблема.....
Благодаря предварително

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 04 Яну 2017 20:06

Здравейте ,
Ако има човек който да направи една две диагностики на колата и специално на ММТ,мога да ти кажа до къде е стигнал съединителя.
Това може да се случи само и единствено никой преди теб не е правил инициализации на блока.
Иначе до някъде можеш да тестваш и сам колата ,но с уговорката че това е не много точно.
Караш в М режим и набираш около 50км на 5 скорост,натискаш здраво педала на газта и гледаш оборотомера и скоростомера.
Ако стрелката на оборотомера изпреварва/ при натисната до максимум газ/ стрелката на скоростомера.Тогава може да се каже че има голяма
вероятност да си за смяна на съединител.Но на диагностика след определена последователност на една операция ,може най точно да се установи
до къде е ,,стигнал,, съединителя.

Съединителят ако опре да го купуваш,трябва много точно по номера на рамата да видиш кой модел е слаган в завода на тази кола и трябва да
купуваш само и единствено този съединител по оригиналният номер,също трябва да смениш вилката,лагера,и опората на вилката.
И никаква грес на вала на който се движи лагера.Инициализации се правят преди сваляне на съединителя,после след качването му се правят други
инициализации,настройки,калибровки,и на края се прави инициализация на блока който командва всичко.
Колкото за актуатора аз бих те посъветвал да му направиш и на него една профилактика.
Успех. :thumbsup:
worthy.gif

dhdimitrov
Мнения: 3
Регистриран на: 04 Яну 2017 17:03
Местоположение: Велико Търново

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dhdimitrov » 05 Яну 2017 21:41

Сърдечно благодаря за изчерпателния и компетентен за пореден път отговор на колегата mfandakov. Колата наистина е за смяна на съединител, двигателя се форсира на всяка скорост, но колата не ускорява, "захапва" само в ниските обороти. Опасявам се обаче, че тук в Търново няма кой да направи тези инициализации и диагностики, нито преди нито след ремонта. И майстора не ми се обажда, подозирам, че и той се притеснява от смяната....Мислех да тръгна и мина Балкана и да дойда до Пловдив, но ми се струва, че колата няма да изкачи баира. Другия вариант е местния Тойота дилър -Венци, досега не съм го ползвал и не ми е известен.... Иначе досега не са правени никакви манипулации по колата, поне аз не.... Ще коментирам отново с майстора, като му изложа всичко посочено по-горе. А може ли да се направи обучение само след смяната, евентуално с нов съединител ще съм спокоен за дойда...
Благодаря отново

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 05 Яну 2017 23:17

Попитай Тойота представителя,ако има нещо неясно мога да ти дам моя телефон.
Мога да ти дам точно какво и как да направите,но попитай първо Тойота представителя,да не би да са излишни моите съвети. :thumbsup:
worthy.gif

dhdimitrov
Мнения: 3
Регистриран на: 04 Яну 2017 17:03
Местоположение: Велико Търново

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dhdimitrov » 05 Яну 2017 23:22

ще го направя, да видим колко са в час местната Тойота...
А един телефон няма да е излишен

Hristov778
Мнения: 2
Регистриран на: 18 Яну 2017 16:26
Местоположение: Wien

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Hristov778 » 18 Яну 2017 16:51

Здравейте колеги,имам няколко въпроса относно скоростната кутия..колата е Toyota Yaris 1.4 d4d с ММТ...купена е от Тойота Сливен до сега не съм имал никакви проблеми вече е на 220 000 км. и миналата седмица ми светна този индикатор въпросния за трансмисията скоростите отказаха и след загасване на двигателя и запалване отново проблема изчезна.Направи ми впечатление също че от известно време при превключване с малко повече газ има едно краткотрайно форсиране на двигателя преди да захапе ако и подавам плавно газ не го прави..Та въпроса ми е какво да правя.. :D Ходих до представител на марката във Виена понеже колата се кара в Австрия и ми казаха след като я закачиха на компютър,че е за смяна скоростната кутия,съединителя и робота на скоростната кутия..за скромната сума от 3.500 Евро..аз обаче тайничко се надявам да не се наложи този ремонт..Още нещо което може би е от значение,от около 1 година тоест в километри е изминала 40 000 км не е правено обучение на скоростната кутия възможно ли е да е нужно само едно обучение и колата да си е ок? Благодаря предварително.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 18 Яну 2017 18:52

Hristov778 написа: Ходих до представител на марката във Виена понеже колата се кара в Австрия и ми казаха след като я закачиха на компютър,че е за смяна скоростната кутия,съединителя и робота на скоростната кутия..за скромната сума от 3.500 Евро.

worthy.gif Ето така се ,,прави,,,намираш някой на зор,и му изписваш всичко от склада де можеш да се сетиш/и му късаш главата. :D
Какви скорости какви чудесии.

Сега по темата,,,
Бих се радвал ако бе тук ,щях да дойда и лично да ти пусна една диагностика само и само да видя какви параметри има в DATA LIST,на кола с оригинален съединител/ако е така/ на 220 000км.Няма ли начин някой там да ти направи една диагностика,и да пуснеш тук параметрите.
Дано да не са правили инициализации,а само да са трили грешки.Съединителя според мен вече е пътник,и актуатора иска ремонт.Но скоростите не виждам какво може да им се е случило.За точните болежки можем да ти кажем само след диагностика.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 17:12

Здравейте колеги,
Ето това са данните от диагностиката на моя съединител - колата е Тойота Корола от 2006 година.
MMT graph.png
MMT graph.png (26.8 KiB) Преглеждано 2045 пъти


Имам два въпроса:
Колко е началната дебелина на оригиналния феродов диск?
И според приложените данни, дали моят диск е вече износен?

Благодаря Ви предварително за отговорите.
--------------------
baisandro написа:Това са данните които съм записал, фактически проблема се случва на края...
Здравей колега,
Първо виждам, че ползваш по-стария софт. Аз ползвам 11.20.019 и съм много по-доволен. Преди инициализацията и закарването в хоум позиция не ми ставаха всеки път. Тази версия е много по-добра. Освен това аз винаги местя малко актуатора на разпилените отвори в посока наляво, ако гледаш колата отпред и тогава преобучавам. Особено ако ти е свършила механичната компенсация на притискателния диск, тогава дори при напълно отпуснат актуатор съединителя не се зацепва с пълна сила.
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:33, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 17:43

Ето това са трите болта.
20150711_125518.gif
20150711_125518.gif (262.48 KiB) Преглеждано 2038 пъти

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 19 Яну 2017 21:23

Колега феродовият диск по първата графика не може да се познае,по тази графика мога да ти кажа че с времето хода на актуатора се е удължил.
Няма лошо ако няма удари при смяна на скорости и ако има помощ при тръгването. :thumbsup:
Състоянието на феродовият диск се определя посредством активации по определена система.
Когато с времето натиска който се упражнява върху вилката на съединителя расте,тогава се удължава и хода на актуатора и точно тогава има два определено верни хода/притисквателният диск прехвърля зъб и блока който управлява ММТ компенсира хода/ :thumbsup:
Това може да се види по параметрите които се следят с програмата за диагностика.Ако притисквателният диск е прещракал всички зъби,и блока не съумява да компенсира понеже усилието върху вилката е слабо,тогава идва проблема .Започват да се появяват грешки/зумера се включва,светва червеното зъбно колело,буксуване на съединителя, P0810.........
В случая са важни именно данните за силата упражнявана върху вилката,в самият блок има базова точка за силата която се измерва.
Там има данни за ,,базова,,сила и за текуща сила.Когато текущата сила расте спрямо базовата тогава с времето диска ,,прехвърля зъб,и блока компенсира нооооо ако с времето текущата сила пада и разликата е около 70 мерни единици ,тогава може да се каже че диска си е ,,заминал ,,.но аз лично препоръчвам смяна едва след тази разлика. :thumbsup:
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 22:16

Здравей колега,
Абсолютно съм съгласен с това, което казваш. Само че при мен зъбите отдавна са прещракали. И аз компенсирах досега с преместване на актуатора наляво и преобучаване. Така успях да му удължа живота с още 50 000 км.
Виж това което казваш зо силата не ми е много ясно. Не го виждам софтуера. Как се мери?
Благодаря ти.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 22:30

Аз имам нов феродов диск и осов лагер, но майстора който щеше да ги сменява ме изкофти. И сега се опитвм да разбера какъв ресурс имам до пролетта за да си го поравя сам. Направих си и приспособление за връщане на зъбите на притискателния диск в изходно положение.
Майстора понеже разбра, че няма да има далавера от частите ме мота 2 седмици и накрая ми отказа. След последното инциализиране не ми пищи, но понеже хода е дълъг превключвам на ръчно за да дам време ма актуатора да зацепи.
Ето това е резултата от последната инциализация
Ето това е резултата от последната инциализация
MMT screen.jpg (578.08 KiB) Преглеждано 2038 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта