D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 11 Юли 2017 14:47
- Местоположение: София
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Аз пък ако ви кажа в какви филми се вкарах около тези запушени DPF филтри... Направо не е за говорене!
Естествено, става дума за дизелов автомобил втора ръка на около 210 000 км. От време на време колата влизаше в режим на регенерация, което за мен си беше нещо съвсем нормално. Гадното беше, когато ставаше в града, защото пушеше като обезумяла и хората се заглеждаха Так или иначе след известно време си излизаше от режима и всичко си беше ок.
Една вечер, както си карах колата съвсем нормално по магистралата и ми светна прословутият датчик, обуславящ проблем с DPF-а. Този път обаче изобщо не изчезна, а колата загуби мощност. Леко полеко се прибрах. А, важно беше да кажа, че беше Петък вечер, а Неделя тръгвахме за морето. Съответно в Събота рано сутринта се разрових в нета да намеря фирма, която да ми реши проблема. Тъй като, както са написали в една статия на https://firmsinfo.com посветена на проблема с дпф-ите - "много трябва да се внимава коя фирма ще извърши тази услуга", аз доста четох коментарите на доволните и не чак толкова доволните клиенти. Намерих фирмата, която да ми оправи нещата, но ми казаха, че в рамките на деня нямат свободен ча за мен. Тогава реших да намеря фирма, която просто да ме обслужи в рамките на деня. Е, няма да казвам коя, за да не направя антиреклама....Може проблемът да е само и единтвено в моя автомобил, както ме уверяват.
Увериха ме, че почистване няма да свърши работа за кола над 200 000км, а само рязане щяло да оправи нещата. Резнаха го, нещо ръчнаха по софтуера и по живо - по здраво заминах на море. На връщане от морето тази кола като взе да пуши...направо си влезе в режим на регенерация без филтър. Четох, че това не е добре, тъй като температурата, която се вдигала била висока и можело да стане чудо. Свързах се с фирмата - изпълнител, които ми казаха да карам. Щяло да спре. Минах през един сервиз в Бургас набързо да видят какво става. Те казаха, че няма да пипат, защото не са наясно какъв софтуер са ми слагали и си тръгнах. Пушенето след време спря, но светна лампичка за ДПФ. След това колата съм им я водил да й ровят софтуера няколко пъти. Така или иначе днес все още нещо не е като хората. Влиза в режим за няколко секунди, съответно колата изпушва и спира. Абе нещо не е съвсем наред, но никой не се наема да се захване да я оправи като хората.
Едно да ви кажа - внимавайте кой ви премахва DPF-а, за да не се видите в чудо. Ако имате възможност - чистете го докато може.
Естествено, става дума за дизелов автомобил втора ръка на около 210 000 км. От време на време колата влизаше в режим на регенерация, което за мен си беше нещо съвсем нормално. Гадното беше, когато ставаше в града, защото пушеше като обезумяла и хората се заглеждаха Так или иначе след известно време си излизаше от режима и всичко си беше ок.
Една вечер, както си карах колата съвсем нормално по магистралата и ми светна прословутият датчик, обуславящ проблем с DPF-а. Този път обаче изобщо не изчезна, а колата загуби мощност. Леко полеко се прибрах. А, важно беше да кажа, че беше Петък вечер, а Неделя тръгвахме за морето. Съответно в Събота рано сутринта се разрових в нета да намеря фирма, която да ми реши проблема. Тъй като, както са написали в една статия на https://firmsinfo.com посветена на проблема с дпф-ите - "много трябва да се внимава коя фирма ще извърши тази услуга", аз доста четох коментарите на доволните и не чак толкова доволните клиенти. Намерих фирмата, която да ми оправи нещата, но ми казаха, че в рамките на деня нямат свободен ча за мен. Тогава реших да намеря фирма, която просто да ме обслужи в рамките на деня. Е, няма да казвам коя, за да не направя антиреклама....Може проблемът да е само и единтвено в моя автомобил, както ме уверяват.
Увериха ме, че почистване няма да свърши работа за кола над 200 000км, а само рязане щяло да оправи нещата. Резнаха го, нещо ръчнаха по софтуера и по живо - по здраво заминах на море. На връщане от морето тази кола като взе да пуши...направо си влезе в режим на регенерация без филтър. Четох, че това не е добре, тъй като температурата, която се вдигала била висока и можело да стане чудо. Свързах се с фирмата - изпълнител, които ми казаха да карам. Щяло да спре. Минах през един сервиз в Бургас набързо да видят какво става. Те казаха, че няма да пипат, защото не са наясно какъв софтуер са ми слагали и си тръгнах. Пушенето след време спря, но светна лампичка за ДПФ. След това колата съм им я водил да й ровят софтуера няколко пъти. Така или иначе днес все още нещо не е като хората. Влиза в режим за няколко секунди, съответно колата изпушва и спира. Абе нещо не е съвсем наред, но никой не се наема да се захване да я оправи като хората.
Едно да ви кажа - внимавайте кой ви премахва DPF-а, за да не се видите в чудо. Ако имате възможност - чистете го докато може.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Имах подобен проблем преди 1 година със Ситроен HDI, с махнат ДПФ. Доколкото разбрах проблема бил в някакъв клапан /Вероятно ЕГР/, на който софтуеърно му било зададено да е затворен, поне така разбрах. Направо още ме е срам като се сетя как пушех през ауспуха и то в работен ден в центъра на София.
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
А иначе колегата е прав за махането. При същия Ситроен ДПФ беше махнат защото както си караш, колата изведнъж изгасваше и изписваше за проблем с ДПФ-а, после палеше когато пожелаеше. След махането на филтъра , проблема продължи и когато зачести с помоща на компютър установихме че проблема бил в релето на нафтовата помпа. Така, че махането на ДПФ-а беше излишно.
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010
- WoLF
- Мнения: 2690
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 286 пъти
- Получена благодарност: 128 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
При мен се оказаха дюзи, които запушвали филтъра и след махането му не постигнах нищо, освен да показвам и на околните, че имам проблем с дюзите
- slowtraveler
- Мнения: 4978
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 161 пъти
- Получена благодарност: 150 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мдааа.... Колегите потвърждават мнението ми...
slowtraveler написа: Може... Всяка причина за неправилна работа, генерираща сажди може да запуши ДПФ...
На старите дизели това се вижда явно - димилките по улиците и вие сте ги виждали... При наличие на ДПФ тези сажди много бързо могат да го запушат, въпреки, че не се виждат да излитат навън сажди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
При Пежо " Antipolution Fault" не означава запушен филтър ( както повечето си мислят ) и от там идва грешката ... но да не се отклоняваме.
При над 80% от случаите DPF-ите се запушват следствие на друг проблем в мотора ( дюзи, ЕГР, турбо и т.н. ), лошото е че докато той е на колата трудно се разбира за това понеже спира всичко, а чак след махането се вижда че трябва да се бръкнеш още ХХХХ лв и за дюзи примерно ...
При над 80% от случаите DPF-ите се запушват следствие на друг проблем в мотора ( дюзи, ЕГР, турбо и т.н. ), лошото е че докато той е на колата трудно се разбира за това понеже спира всичко, а чак след махането се вижда че трябва да се бръкнеш още ХХХХ лв и за дюзи примерно ...
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Дюзите успешно се следят със софтуера на тойота! Кракнат е хх лв!
Toyota
- slowtraveler
- Мнения: 4978
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 161 пъти
- Получена благодарност: 150 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Да де, ама 90% от хората приказват 'ДПФ ми прави проблеми - ще го махам', вместо да проверят дали запушването на ДПФ не е вследствие на друг проблем......
А дюзите се четат и не само с оригиналния тойотски софтуер - на джипката на Кики го демонстрирах
А дюзите се четат и не само с оригиналния тойотски софтуер - на джипката на Кики го демонстрирах
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
За около 5000км с 2.2д4д не съм усетил да ерегенирирал дпф-а , но и дюзите по памет са 0.1/-0.8/0.1/0.1 , въпреки че слагам по приблизително масло 2т(jaso fd) 5г/литър нафта ...
Toyota
- slowtraveler
- Мнения: 4978
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 161 пъти
- Получена благодарност: 150 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Със сигурност многократно е регенерирал ДПФ... Но е факт, че при изправна работа процесът е доста незабележим...
Мисля бях споделял - според запомнените параметри в компютъра, при моето шофиране (тежък градски трафик) регенерацията става на около 120км... А средно за последните 66х.км откакто съм взел колата регенерацията е била на 270км...
Мисля бях споделял - според запомнените параметри в компютъра, при моето шофиране (тежък градски трафик) регенерацията става на около 120км... А средно за последните 66х.км откакто съм взел колата регенерацията е била на 270км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мдааааааа, а Кики още не е почерпил.slowtraveler написа: А дюзите се четат и не само с оригиналния тойотски софтуер - на джипката на Кики го демонстрирах
Тежко му и горко, като дойдеш в София.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Проблем с DPF филтър
Здравейте,
Светнаха ми лампите Check Engine и VSC и се оказа запушен DPF филтър. След изчистване на грешките се появиха отново. Някой може ли да предложи добавка за почистване на DPF филтър или друг изпробван метод?
Светнаха ми лампите Check Engine и VSC и се оказа запушен DPF филтър. След изчистване на грешките се появиха отново. Някой може ли да предложи добавка за почистване на DPF филтър или друг изпробван метод?
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007
- slowtraveler
- Мнения: 4978
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 161 пъти
- Получена благодарност: 150 пъти
Проблем с DPF филтър
Изкарай я на магистралата и я покарай поне половин час с по-голямо натоварване и над 2500об/мин (ако е опасно с прекалено висока скорост при такива обороти - може и на по-ниска предавка но отново - с достатъчно натоварване/скорост)...
Това - ако не е влязла в авариен режим... Ако е влязла - трябва принудително със софтуер/хардуер да се вкара в режим регенерация ...
Това - ако не е влязла в авариен режим... Ако е влязла - трябва принудително със софтуер/хардуер да се вкара в режим регенерация ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта