4а - fe чукане в главата на двг

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Ivanov » 02 Яну 2018 15:34

Здравейте, търсачката нищо не намери и пускам нова тема. На излизане от кръстовище се получи - разпляка се нещо в главата, зацапа втората свещ и заработи на 3 цилиндъра. Смених свеща и пак зацапа (свещта на този цилиндър се опушваше леко преди този проблем). Плякането е ритмично, на изключена свещ го няма (само леко чукане на празен ход), клапаните на въпросния цилиндър са с нормалните хлабини - 0.15 на всмукателните, 0.25 на изпускателнитв, въобще не надува маркучи, парно има като слънце, няма антифриз в маслото, не духа грам от пръчката, центровката на ангренажа е идеална. Проблемът е и на газ, и на бензин - пляка и работи на 3 цилиндъра. Когато се разпляка и спрях, буксата на кабела на бобината беше се разместила и хвърляше искра. Наместих я, но проблемът си остана. Хелп?!

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от mfandakov » 02 Яну 2018 16:06

Изгорял клапан.
worthy.gif

Аватар
G.Panayotov
Мнения: 153
Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
Местоположение: Варна

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от G.Panayotov » 02 Яну 2018 19:21

За изгорял клапан, може да провериш с лист хартия.
Поставяш хартийката на ауспуха при запален мотор и гледаш дали я дърпа на моменти.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Ivanov » 02 Яну 2018 19:29

Мирише на изгоряло масло отзад...

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от max-2 » 02 Яну 2018 20:34

Мери компресия. Може да е издухана гарнитурата между два цилиндъра. Ако антифриза е ръждив се случва този проблем. Затова поддържам системата чиста със висок клас антифриз с интервал на смяна 5-7 години.
Carina E 4AFE LB 1992

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Ivanov » 02 Яну 2018 22:31

max - 2, то стана абсолютно изведнъж. Ръгнах трета и се разпляка. Възможно ли е клапан изведнъж да се пробие и да изгуби компресия?
Оки, ясно е, че ще свалям главата. Питането ми е дали да я шлайфам, ако е само духната гарнитура? 30 000 км съм минал и не е прегрявана по мое време.

Аватар
REX_TAXI
Мнения: 89
Регистриран на: 17 Ное 2006 20:13
Местоположение: Баня

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от REX_TAXI » 03 Яну 2018 16:01

Моя съвет е да шлайфаш главата, че аз така свалях главата на 5А-FE по друга причина и не шлайфах главата и след 2-месеца гарнитурата издуха м-у 2-ри и 3-ти и пак сваляне и шлайфане и сега няма проблем. И като свалиш главата шлайфай и другите клапани не само новия.
TOYOTA Avensis 2.2 D4D T25
TOYOTA Avensis 2.2 D4D T27
TOYOTA Avensis 2.2 D4D T27
TOYOTA Yaris 1.4 D4D

tsv1
Мнения: 30
Регистриран на: 26 Май 2011 09:47

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от tsv1 » 03 Яну 2018 17:09

Привет колега,

Аз правих ремонт на главата сравнително скоро, причината отказ на цилиндър заради прегорял изпускателен клапан, загуби компресия изведнъж и работеше на 3 цилиндъра. Вината си беше моя тъй като минах 110 000 на газ без да правя реглаж на клапаните. 5000 км преди проблема бях мерил компресията и беше наред. Ремонта включваше шлайфане и пълно сервизиране на главата, напасване и подмяна на клапани и т.н. Много внимавай със зацепването на разпределителните валове, повечето майстори не обръщат внимание на раздвижената ролка, която трябва да е напрегнагната при монтажа!

Успех!
Carina Wagon 1997, 1.6 LB

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Ivanov » 11 Яну 2018 16:29

Колеги, майстора каза 2 опции: 400 лв (глава) и 1000 лева (бутало и биелен лагер). Иска да сваля главата и да му я занеса, за да не ми взема пари за разглобяването. Аз нямам сгоди да свърша тази дейност в тези дъждове. Има ли някой от вас да е от Враца, или Монтана и да продава здрав двигател? Моят е 1.6 лийнбърн, 107 коня. Дали може да пасне и друг, ако не намеря същия?

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Vokil » 14 Яну 2018 00:38

Бих разгледал цените в мегапартс. Но ако имаш един два три клапана дето не са наред няма смисъл да платиш 400лв което е горе долу цената с подмяна на цялата глава. Освен това за сменяне на едно бутало не виждам как стават 1000лв.
Човек и добре да живее умира .......

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Ivanov » 14 Яну 2018 00:51

Затова сега чака ред в сервиза на друг майстор ;) Ще пиша когато има резултат.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от мехаННика » 14 Яну 2018 09:24

Абе вие съвсем през главите си говорите. Колко да струва ремонт глава като в шлайф базата се плаща 120-150 лв за 16 клапанова глава. Клапан неоригинален добър е 14-18 лв, гарнитури , труд, антифриз, силикон. Искаме и гаранция после ако може равна на тази от производителя.. Също и за буталата, ново бутало добре, сегментите са комплект трябва да ги купиш, те не са на ципове тоест трябва да ги свалиш, почистиш. Няма никакво значение че колата струва 2300 лв или за колко си я купил ти.

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Ivanov » 14 Яну 2018 11:02

Във Враца се шлайфа за 40 лева главата. Ако е бутало, ще купувам втора ръка и може само сегменти нови да купя. Все пак съм от най - бедния район след Етиопия и тук си влизаме в положение. Оня с големите цифри го отбих, щото иска да прави само на баровци и дори веднъж ме е връщал на обещана дата, за да прави на баровец.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от мехаННика » 14 Яну 2018 14:45

Ако говориш за челно шлайфане и в София е толкова. Аз говоря за всичко включено в т.нар. ремонт глава. Ако няма износени водачи. Иначе ако купуваш бутало втора употреба направо го вземай със сегментите. Но това не е ремонт, да това е кърпене.

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

4а - fe чукане в главата на двг

Мнение от Vokil » 16 Яну 2018 20:35

Ще вметна само няколко цифри клапан нов японски хубав-12 гарнитура глава немска хубава-30 силикон немски хубав-13 шлайф глава-25-30 сегменти немски-37 за цилиндър (има и такъв филм :) аз лично си ги сменям на всички цилиндри.)
И да добавя нещо друго разглобил и сглобил съм много такива двигатели (4а-фе) не съм виждал износени водачи винаги са минавали с едно пасване на клапаните и нови гумички. Моята лична каручка е с такъв мотор гавата е на малко над 400 000 и има сменени два изпускатени клапана. Умишлено не пиша колко струва труда защото няма да съм обективен за цялата страна. Толкова от мен за качеството на тия мотори и цените за ремонтите им.
Човек и добре да живее умира .......

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта