► Виж съдържание
Офтопик
С газ анализатор може ли да се установи липсата на ДПФ? Той, не установява ли състава на газовете, твърдите частици може би въобще не ги отчита. А и анализа го правят при „празен” ход. Дизела работи при голям „излишък” на кислород. Поради това, газовете от ауспуха са значително повече, но концентрацията в тях на изгорели газове е значително по-малка. Разликата е значително по голяма при празен ход и ниско натоварване, ако се сравняват с бензиновите. При празен ход поради значително по големия излишък на въздух при дизела на празен ход изгарянето дори може да се подобри (дори количеството на твърдите частици е значително по малко отколкото при натоварен двигател). Обратно, при бензина, поради по-ниското налягане в края на компресията (при празен ход се подава минимално количество горивна смес, двигателя се пълни при значително разреждане) – изгарянето на празен ход дори може да се влошава по сравнение, когато двигателя е при „средно” натоварване. Затова сигурно нормите при „дизела” и „бензина”, трябва да са доста различни и съобразени. Може би, дори анализаторите трябва да са различни.
Ако пък и ЕГР клапана при дизела е „затапен” ще покаже по малко изгорели газове (дори значително по малко), по малко „твърди” частици, ако двигателя е скоро запален (и все още не достигнал работни температури) - поради ниските температури, дори азотните окиси няма да бъдат много.
Ако пък и ЕГР клапана при дизела е „затапен” ще покаже по малко изгорели газове (дори значително по малко), по малко „твърди” частици, ако двигателя е скоро запален (и все още не достигнал работни температури) - поради ниските температури, дори азотните окиси няма да бъдат много.