Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да де - със 60-80к.с. превъртането на гуми на леко автомобилче е трудно, но не невъзможно, но когато към него добавиш и това, че батерията едва ли може да даде повече от 20кВт, то ако искаш по-голяма мощност от това двигателя трябва да почне да 'вие'
Споменатия Лексъс съвсем не е спортен (въпреки, че ускорява до 100 за 5.5сек - просто си е много голям седан...
И да, батерията му е литиево-йонна, което позволява да предаде на ел-двигателите максимално около 60к.с. Можеш да си представиш как на чиста електрика (изпържена до крайните си възможности) със 60 електрически коня можеш да накараш да превърти гуми автомобил, тежащ 2.3 тона... Да, като се включи V6 дето е 300к.с. нещата стават по-добре, ама все пак ел-двигателите дето са сумарно 177к.с. само 'претакат' енергията от едното място в другото, и чисто електрическата мощност съвсем не е голяма...
Споменатия Лексъс съвсем не е спортен (въпреки, че ускорява до 100 за 5.5сек - просто си е много голям седан...
И да, батерията му е литиево-йонна, което позволява да предаде на ел-двигателите максимално около 60к.с. Можеш да си представиш как на чиста електрика (изпържена до крайните си възможности) със 60 електрически коня можеш да накараш да превърти гуми автомобил, тежащ 2.3 тона... Да, като се включи V6 дето е 300к.с. нещата стават по-добре, ама все пак ел-двигателите дето са сумарно 177к.с. само 'претакат' енергията от едното място в другото, и чисто електрическата мощност съвсем не е голяма...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4292
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
На Приус-а от място може да изпуснат гумите и само на батерия, и да светне якия тракшън, все едно ще излетиш.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- smsdeliverer
- Мнения: 102
- Регистриран на: 06 Юли 2010 12:30
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: LEXUS NX300H F sport
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Като, чета темата всички се оплаквате от TC, явно при P3 са се взели мерки.
При мен колата се държи по съвсем друг начин, даже започнах да си мисля, че ми е изкл. TC
Даже и на асфалт при вкл. POWER режим гумите започват да превъртат, вътре индикатора за TC се включва, но няма никакво забиване на муцуната, колата си дърпа доста прилично.
При мен колата се държи по съвсем друг начин, даже започнах да си мисля, че ми е изкл. TC
Даже и на асфалт при вкл. POWER режим гумите започват да превъртат, вътре индикатора за TC се включва, но няма никакво забиване на муцуната, колата си дърпа доста прилично.
Lexus NX 300H F sport
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Аз потвърждавам !!!smsdeliverer написа: Като, чета темата всички се оплаквате от TC, явно при P3 са се взели мерки.
При мен колата се държи по съвсем друг начин, даже започнах да си мисля, че ми е изкл. TC
Даже и на асфалт при вкл. POWER режим гумите започват да превъртат, вътре индикатора за TC се включва, но няма никакво забиване на муцуната, колата си дърпа доста прилично.
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004
- BOz
- Мнения: 4292
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
То го дискутирахме това вече, че от следващото поколение системи са взели мерки срещу тази глупост.
А примерно може ли на сняг/лед като дадеш педал до край, двигателя да започне да вие на максимум, или пак имаш някакво ограничаване по мощност?
Защото на много коли тракшъна работи само като ел. разпределение на момента между ляво/дясно, но не ограничава двигателя по мощност.
А примерно може ли на сняг/лед като дадеш педал до край, двигателя да започне да вие на максимум, или пак имаш някакво ограничаване по мощност?
Защото на много коли тракшъна работи само като ел. разпределение на момента между ляво/дясно, но не ограничава двигателя по мощност.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
При мен забелязах,че не вдига прекомерни обороти,а ги ограничава по някакъв начин.Просто се усеща как спъва по някое от колелетата докато захапе за малко и продължава да си драпа.Пробвах нарочно с педала до долу ,прохода Рибарица-Шипково и съм очарован от поведението!
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Аз не разбирам какво толкова има в тези виещи двигатели. Ами то си е просто специфика на скоростната кутия. Хем да е комфортно и да не се усещат предавите, хем да не вие, хем да е икономична, лека и лесна за ремонт. Хубаво е човек да иска поече и повече. За това има и прогрес и затова се измислят новите неща. Но понякога става прекалено. Нито двигателя с вътрешно горене е виновен, нито електродвигателя. И 1000к.с. да е, натиснеш ли, пак ще влезе в обороти и пак ще вие.
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Конструктивното решение води до конкретни особености... Какво да има толкова във виещия двигател? Ами някои хора не обичат тази особеност
Дали може да се реши въпросът - разбира се, и то софтуерно
Например в менюто да си настроиш максимални обороти 2000 об/мин, и ако не е сработил кик-даун, електрониката така да командва системата, че да не се превишават тези обороти (макар и с цената на други неудобства)
Но там пък почва да страда икономията, екологията и т.н. и т.н...
Дали може да се реши въпросът - разбира се, и то софтуерно
Например в менюто да си настроиш максимални обороти 2000 об/мин, и ако не е сработил кик-даун, електрониката така да командва системата, че да не се превишават тези обороти (макар и с цената на други неудобства)
Но там пък почва да страда икономията, екологията и т.н. и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4292
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Е, да, но то все пак всеки автоматик започва да "вие" при кик-даун. Реално разликата е в начина на виене. Едното е такова по-тъжно и постоянно.
Иначе аз съм много доволен от оборотите на двигателя с моя стил на каране. Много съвременни дизели биха се озорили в конкуренция.
Да кажем последния лог ми сочи, че средните ми обороти на ДВГ-то са ми били 1265. Доволно.
Например при 6 степенния ми дизелов автомат, там минимума е 1250, където явно се вижда, че няма шанс срещу "виещия" хибрид.
Ето примерно оборотите ми на предвижване от сутрешното ми идване на работа:
Иначе аз съм много доволен от оборотите на двигателя с моя стил на каране. Много съвременни дизели биха се озорили в конкуренция.
Да кажем последния лог ми сочи, че средните ми обороти на ДВГ-то са ми били 1265. Доволно.
Например при 6 степенния ми дизелов автомат, там минимума е 1250, където явно се вижда, че няма шанс срещу "виещия" хибрид.
Ето примерно оборотите ми на предвижване от сутрешното ми идване на работа:
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да, добре е... При мен минимума е около 1050об/мин... И при нормално каране в града са около 1100 (в задръстванията при 'пълзене'- 750об/мин , и рядко надвишават 1500об/мин...
Иначе като го включа в ръчен режим - не 'вие' защото реално аз му задавам оборотите / предавката...
А 'воя' имах предвид при нормално шофиране... И при теб се вижда това (само че при 6-така двигател се чува по-голяма разлика в оборотите - знаеш защо )...
Иначе като го включа в ръчен режим - не 'вие' защото реално аз му задавам оборотите / предавката...
А 'воя' имах предвид при нормално шофиране... И при теб се вижда това (само че при 6-така двигател се чува по-голяма разлика в оборотите - знаеш защо )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- peterhr
- Мнения: 584
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Вярно ли караш с под 1500 оборота?
Аз на предишната кола (2.2 дизел) автомата превключваше при галене на педала на около 1800 оборота. Ама на равно, с мноооого пенсионерско каране.
Стандартно превключваше около 2000-2200 оборота.
Аз на предишната кола (2.2 дизел) автомата превключваше при галене на педала на около 1800 оборота. Ама на равно, с мноооого пенсионерско каране.
Стандартно превключваше около 2000-2200 оборота.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- BOz
- Мнения: 4292
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да. За това споменах, че по принцип виенето си е малко недостатък, ама с много доуточнения. Но го има и другия вариант, който показах.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да, при нормално градско шофиране...
1600об/мин достига при превключване между 2 и 3 предавка... Иначе си държи около 1100-1400об/мин...
1>2 превключва значително по-рано от 1600об/мин - още при отлепяне на автомобила - там 'приплъзва' хидротрансформатора и оборотите са ниски...
2>3 вече е зацепил съединителя (ако съм в ЕКО режим) и там действително оборотите на превключване са около 1600об/мин...
Нагоре вече превключването е на по-ниски обороти... В града под 70км/ч си е на 8-ма предавка...
Това са оборотите на превключване към 1100об/мин на следваща предавка (а често превключва и към около 1050об/мин)...
И ги прави когато не настъпваш автомобила, а при нормално шофиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Абе как се проверява маслото и антифриза на това
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4292
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Демек с една от най-добрите кутии в света и големичък дизелов двигател не е по-невиещ от едно 1.5 литрово двигателче в града.
Не знам джипа как е, ама да кажем Опела при круизване с 1250 оборота (да кажем в диапазна 30-60 км/ч) определено лесно се чува отчетливото дизелово тракане, а при Тойотата в такъв ниско натоварен режим практично ДВГ-то не може да се отличи от околния шум.
Не знам джипа как е, ама да кажем Опела при круизване с 1250 оборота (да кажем в диапазна 30-60 км/ч) определено лесно се чува отчетливото дизелово тракане, а при Тойотата в такъв ниско натоварен режим практично ДВГ-то не може да се отличи от околния шум.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта