Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Здравейте, отново
Аурис Е15 2008 1.4 бензин, британска спирачна система BOSH. Преди около година смених задни спирачни дискове и накладки, прибирането на спирачните цилиндърчета беше със специален инструмент, левия се прибира с едновременно натискане и въртене надясно, десния с натискане и въртене наляво (обратна резба на десния). След сглобяване на всичко имаше няколко натискания на педала да се наместят цилиндрите, да се развъртят и т.н... Не съм дърпал ръчна преди да се наместят. Спирачките работят перфектно, предни, задни, всички колелета, спират си, нямам оплаквания. Имаше задържане от запекли водачи (веднага след смяната го разбрах, то за това и предишните дискове и накладки ги хвърлих почти нови и свиреха яко), след почистване и смазване на водачите всичко е наред, няма задържане, няма загряване, спирачките работят както се очаква. С изключение на ръчната от около месец...
Проблемът:
Последния месец (и леко се засилва ефекта) започна да има нужда повече и по-силно да се дърпа лоста за ръчната. Не е много оптусната, на 3-4 зъба хваща макс и имам чуството, че ще го скъсам ако дръпна още малко (няма накъде). Обаче задно ляво колело започна да не държи, видях го като сменях гуми, вдигнал на крик лявото колело при дръпната до край ръчна се върти свободно (леко стърже, но се предполага, че не трябва да може да се мръдне, както е дясното).
1. От къде мога да натегна, отново се рових по руските офруми и гледах клипове, натягат при самия лост, вътре в купето, но това е в случай, че лоста е много отпуснат, при мен хваща на 3-4 зъба макс, като на 4-я едва го дърпам, имам чуството, че ще скъсам жилото...
2. Някъде при колелото може ли да се натяга или регулира?
3. Има ли кантар или някакъв механизъм, който да разпределя усилието между задните ляво и дясно колело при ръчната спирачка?
4. Предлагат ми да прибера отново спирачните цилиндри и да спра няколко пъти пак само с крачната спирачка първо и след това да дърпам ръчната и щели да се наместят...
Благодаря предварително на всички отзовали се с идеи и предложения
Аурис Е15 2008 1.4 бензин, британска спирачна система BOSH. Преди около година смених задни спирачни дискове и накладки, прибирането на спирачните цилиндърчета беше със специален инструмент, левия се прибира с едновременно натискане и въртене надясно, десния с натискане и въртене наляво (обратна резба на десния). След сглобяване на всичко имаше няколко натискания на педала да се наместят цилиндрите, да се развъртят и т.н... Не съм дърпал ръчна преди да се наместят. Спирачките работят перфектно, предни, задни, всички колелета, спират си, нямам оплаквания. Имаше задържане от запекли водачи (веднага след смяната го разбрах, то за това и предишните дискове и накладки ги хвърлих почти нови и свиреха яко), след почистване и смазване на водачите всичко е наред, няма задържане, няма загряване, спирачките работят както се очаква. С изключение на ръчната от около месец...
Проблемът:
Последния месец (и леко се засилва ефекта) започна да има нужда повече и по-силно да се дърпа лоста за ръчната. Не е много оптусната, на 3-4 зъба хваща макс и имам чуството, че ще го скъсам ако дръпна още малко (няма накъде). Обаче задно ляво колело започна да не държи, видях го като сменях гуми, вдигнал на крик лявото колело при дръпната до край ръчна се върти свободно (леко стърже, но се предполага, че не трябва да може да се мръдне, както е дясното).
1. От къде мога да натегна, отново се рових по руските офруми и гледах клипове, натягат при самия лост, вътре в купето, но това е в случай, че лоста е много отпуснат, при мен хваща на 3-4 зъба макс, като на 4-я едва го дърпам, имам чуството, че ще скъсам жилото...
2. Някъде при колелото може ли да се натяга или регулира?
3. Има ли кантар или някакъв механизъм, който да разпределя усилието между задните ляво и дясно колело при ръчната спирачка?
4. Предлагат ми да прибера отново спирачните цилиндри и да спра няколко пъти пак само с крачната спирачка първо и след това да дърпам ръчната и щели да се наместят...
Благодаря предварително на всички отзовали се с идеи и предложения
-
- Мнения: 1015
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/index2.html ---->ТОРМОЗА----->СТОЯНОЧНЫЙ ТОРМОЗ
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Нещо не ми го зарежда на мобилно устройство. Довечера ще пробвам на десктоп браузър.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Мисля, че може да е блокирало жило от ръжда. Говоря за малкото жило което е замо за тов колело. Основното жило , което е закачено за лоста тегли две жила закачени паралелно на една планка. Така дори и да не си регулирал еднакво спирачката на двете колела тази планка убира хлабините.
За механизма на самия спирачен апарат не знам нищо, защото не съм виждал такъв разглобен.
За механизма на самия спирачен апарат не знам нищо, защото не съм виждал такъв разглобен.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Блокирал механизъм на ръчната спирачка в заден ляв спирачен апарат. Може да го сравниш с работата на другия.
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Тя пружинката на ръчната още като сменях дисковете ми направи впечатление, че не се връщаше добре и трябваше с ръка да "помагам".
Как да го раздвижа?
Как да го раздвижа?
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Едва ли ще успееш да го раздвижиш. Аз бих свалил жилото за това колело и така да съм сигурен , дали проблема е в него.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Update: това се оказа причината:
Левия (за който е темата) легнах да го "гледам" и в началото с огромни усилия се движеше с помощта на гаечен ключ, който използвах за лост. След яко пръскане с WD-40 и раздвижване на ръка се раздвижи, но не връщаше сам.
Изчаках два часа и пак легнах под колата. Вече се движеше доста свободно и леко. Обаче като се върне ръчната самото жило не отпуска напълно, колелото се движи свободно, но механизма не връща до край ако се "активира" от лоста на ръчната, (както обикновено се ползва ръчната спирачка). Ако механизма се движи на ръка, се връща сам.
Като гледам десния как добре се е раздвижил, ще продължавам периодично и левия да го пръскам с WD-40.
В друга тема писах, че след смяна на задни накладки ми задържаше десния заден спирачен апарат, в началото обвиних водачите, после се оказа, че задния десен механизъм на ръчната спирачка може да се "активира", но не връща. След системно пръскане с WD-40 и опити за раздвижване (когато се сетя - при смяна на масло, на гуми и когато обработвах ръждата отдолу и ръждясалите горивопроводи) десния се раздвижи перфектно.
Левия (за който е темата) легнах да го "гледам" и в началото с огромни усилия се движеше с помощта на гаечен ключ, който използвах за лост. След яко пръскане с WD-40 и раздвижване на ръка се раздвижи, но не връщаше сам.
Изчаках два часа и пак легнах под колата. Вече се движеше доста свободно и леко. Обаче като се върне ръчната самото жило не отпуска напълно, колелото се движи свободно, но механизма не връща до край ако се "активира" от лоста на ръчната, (както обикновено се ползва ръчната спирачка). Ако механизма се движи на ръка, се връща сам.
Като гледам десния как добре се е раздвижил, ще продължавам периодично и левия да го пръскам с WD-40.
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Изглежда има някакъв проблем в жилото, може да е спекло и да се раздвижи с ВД или да се е изкривило при дърпане на ръчната с увиснало едното колело или вдигане отзад от едната страна с опъната ръчна. Случвало ми се е на друга кола.
Механизмите на ръчната смажи с грес за спирачки, ВД-то работи временно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Има два остатъчни проблема:
1. Механизмът все още не се е раздвижил на 100 % (не връща до край, остава 1 мм до ограничителния винт когато се дърпа на ръка, т.е. с ключе, което използвам за малък лост).
2. При отпускане на ръчната остават 2-3 мм до ограничителния винт (все пак жилото оказва някакво съпротивление и в комбинация с не напълно раздвижения механизъм, не може да се върне докрай, колелото се движи, но имам чувството, че леко опират накладките ако не го върна докрай на ръка).
Жилото се движи лесно на ръка, може би на механизма му трябва още малко раздвижване.
Преди година и нещо така беше десния, помня, че не се отпусна веднага, а мина някакво време.
Edit: раздвижването го правих точно като на клипа, обаче без да свалям колелото:
1. Механизмът все още не се е раздвижил на 100 % (не връща до край, остава 1 мм до ограничителния винт когато се дърпа на ръка, т.е. с ключе, което използвам за малък лост).
2. При отпускане на ръчната остават 2-3 мм до ограничителния винт (все пак жилото оказва някакво съпротивление и в комбинация с не напълно раздвижения механизъм, не може да се върне докрай, колелото се движи, но имам чувството, че леко опират накладките ако не го върна докрай на ръка).
Жилото се движи лесно на ръка, може би на механизма му трябва още малко раздвижване.
Преди година и нещо така беше десния, помня, че не се отпусна веднага, а мина някакво време.
Edit: раздвижването го правих точно като на клипа, обаче без да свалям колелото:
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
2 години по-късно блокира жилото на лявото колело, за щастие в положение на отпусната ръчна спирачка. Корозия. На едно място се беше наранил кожуха иии вътре беше станало леш...
Информация черпих от тук (няма смисъл да се разглобява механизма на ръчната или каквото и да било по спирачния апарат):
https://www.drive2.ru/b/476037133732151436/
При мен се беше нарушила обвивката до абсолютно същото място, като при руснака от долния линк:
https://www.drive2.ru/l/501480657432609584/
Сваля се кутията между двете седалки, 4 болта, с ключ 10 се развиват, вдига се пластмасата под запалката, под нея са още 2 болта с кръстата отвертка (също държат кутията). Ако има канал ще е супер лесно, аз нямам и вдигах колата на саморъчно направени естакади. Лягах и развивах 4-те болта с ключ 10 за планките под купето, както и една гайка на щита на средното гърне, който пък дава достъп до последния 5-я болт на жилото, точно под купето, всички с ключ 10. Болтовете бяха много корозирали, но с WD-40 и качествено едновремешно "гедоре" се предадоха. Новото жило е на Jackoparts, планките нямат фиксиращите "ушета" като при оригиналните BOSCH-ови планки, за това е добре да им се държи контра при последното затягане.
P.S. След сравнително редовното смазване на механизма на ръчната спирачка (при смяна на гуми, масло или при оглед), механизмите на ръчната спирачка работят леко и нормално.
Купих две жила, ляво и дясно са (има значение), понеже очаквах да има разлика в дължината, но за щастие дължината на двете (на китаеца и на оригиналното) се оказа напълно еднаква. Обаче дясното, оригиналното, вече 13 годишно, функционира нормално, не можах да видя нарушена обвивка на жилото. Смених само проблемното, лявото. Няма никаква опция за регулиране, само се закачат/откачат в 2-та края.
Ще следя как се държи дясното, ако забележа некоректно поведение, ще сменям и него.
Отне ми 2 часа, на улицата, 3-4 пъти махане и слагане на задното колело (редувах хем да имам достъп при свалено колело, хем да е стъпила на естакадите), десетки пъти влизане и излизане под колата
Информация черпих от тук (няма смисъл да се разглобява механизма на ръчната или каквото и да било по спирачния апарат):
https://www.drive2.ru/b/476037133732151436/
При мен се беше нарушила обвивката до абсолютно същото място, като при руснака от долния линк:
https://www.drive2.ru/l/501480657432609584/
Сваля се кутията между двете седалки, 4 болта, с ключ 10 се развиват, вдига се пластмасата под запалката, под нея са още 2 болта с кръстата отвертка (също държат кутията). Ако има канал ще е супер лесно, аз нямам и вдигах колата на саморъчно направени естакади. Лягах и развивах 4-те болта с ключ 10 за планките под купето, както и една гайка на щита на средното гърне, който пък дава достъп до последния 5-я болт на жилото, точно под купето, всички с ключ 10. Болтовете бяха много корозирали, но с WD-40 и качествено едновремешно "гедоре" се предадоха. Новото жило е на Jackoparts, планките нямат фиксиращите "ушета" като при оригиналните BOSCH-ови планки, за това е добре да им се държи контра при последното затягане.
P.S. След сравнително редовното смазване на механизма на ръчната спирачка (при смяна на гуми, масло или при оглед), механизмите на ръчната спирачка работят леко и нормално.
Купих две жила, ляво и дясно са (има значение), понеже очаквах да има разлика в дължината, но за щастие дължината на двете (на китаеца и на оригиналното) се оказа напълно еднаква. Обаче дясното, оригиналното, вече 13 годишно, функционира нормално, не можах да видя нарушена обвивка на жилото. Смених само проблемното, лявото. Няма никаква опция за регулиране, само се закачат/откачат в 2-та края.
Ще следя как се държи дясното, ако забележа некоректно поведение, ще сменям и него.
Отне ми 2 часа, на улицата, 3-4 пъти махане и слагане на задното колело (редувах хем да имам достъп при свалено колело, хем да е стъпила на естакадите), десетки пъти влизане и излизане под колата
- Прикачени файлове
-
- 20211029_170700_copy_1008x567.jpg (319.36 KiB) Преглеждано 14121 пъти
-
- 20211029_170704_copy_1008x567.jpg (320.33 KiB) Преглеждано 14121 пъти
-
- 20211029_175719_copy_567x1008.jpg (377.98 KiB) Преглеждано 14121 пъти
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Счупена броня си е проблем. На това място жилото не върви адекватно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Изобщо не си личеше и не се виждаше (или аз не съм гледал внимателно), чак като го свалих на земята, веднага си пролича къде е прецакано. 1:1 както е снимано в руския форум, на същата планка.
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
Преди да се вдигне колата на крик трябва да се застопори предното колело от другата страна / с 2 кучки или каквито камъни се намерят наблизо/ и се отпусне ръчната. Бронята на жилото може да се счупи дори само при едно вдигане на колело с дръпната ръчна а такъв проблем докато се открие може да коства доста нерви, време и средства. Износени и спекли накладки, изтрити и изкълчени дискове, затруднено движение и повишен разход могат да бъдат резултатите.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- batececo
- Мнения: 580
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris E15 - Започна да НЕ държи ръчна спирачка на задно ляво колело
За първи път чувам, че не трябва да се вдига при активирана ръчна спирачка
Благодаря за информацията
Благодаря за информацията
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта