WideBand данни от днеска
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
WideBand данни от днеска
Наи-накрая набарах ТопЛап ,които да има начин да изкарвам информациа от него. По случая ,излезнах на улицата до нас и направих 2-3 старта. Ето една от наи-типичните графики ,които извади уреда:
Значи да поясна ,на графката имаме :
1.Ламда (което е коефицент на Въздух Къмто Гориво спрямо СтоиМетровото 14.7)
2.AFT - Това е количество Въздух къмто бензин (селектирано от курсура е момент на 10.9:1)
3.RPM - Обороти на моторя:)
4.Boost - Надув на Турбото
5.ЕGT - Температура на Игорелите газове (Вижда се ,че беше хладен ден!)
6.ТPS - Процент отвореност на дросела
7.User1 - Това показва каква корекциа прави компютъра ,спрямо базисниа Мапинг (работи само на Open Loop)
На картинката ,курсура е сложен точно към края на първа скорост ,преди да смена към втора. Вижда се ,че надува е малко под заводския (5.7 вместо 6) ,сместа е невероятно ботата (ламда=0.74) ,изгорелите газовсе са около 70 под нормалните ,и че може би не мога да отарям дросела до край понеже казва само 90% отворен.
Извода е ,че за Тюнинг може да ходим на ДиноМетрите само да видим точно колко коне правим ,но нищо повече.
Джаджата може и да се ползва като измерител на ускорението ,по следния начин. Има изход към EXCEL ,от там се вкарва всияко във таблица и се измерва НАКЛОНА на кривата на промяна на оборотите. При условие ,че няма въртеж на гуми (на 2-ра или 3-та) това може да се ползва за перфектна обратна връзка при тюнинг. Ето какво направих за около 40мин:
Значи да поясна ,на графката имаме :
1.Ламда (което е коефицент на Въздух Къмто Гориво спрямо СтоиМетровото 14.7)
2.AFT - Това е количество Въздух къмто бензин (селектирано от курсура е момент на 10.9:1)
3.RPM - Обороти на моторя:)
4.Boost - Надув на Турбото
5.ЕGT - Температура на Игорелите газове (Вижда се ,че беше хладен ден!)
6.ТPS - Процент отвореност на дросела
7.User1 - Това показва каква корекциа прави компютъра ,спрямо базисниа Мапинг (работи само на Open Loop)
На картинката ,курсура е сложен точно към края на първа скорост ,преди да смена към втора. Вижда се ,че надува е малко под заводския (5.7 вместо 6) ,сместа е невероятно ботата (ламда=0.74) ,изгорелите газовсе са около 70 под нормалните ,и че може би не мога да отарям дросела до край понеже казва само 90% отворен.
Извода е ,че за Тюнинг може да ходим на ДиноМетрите само да видим точно колко коне правим ,но нищо повече.
Джаджата може и да се ползва като измерител на ускорението ,по следния начин. Има изход към EXCEL ,от там се вкарва всияко във таблица и се измерва НАКЛОНА на кривата на промяна на оборотите. При условие ,че няма въртеж на гуми (на 2-ра или 3-та) това може да се ползва за перфектна обратна връзка при тюнинг. Ето какво направих за около 40мин:
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Mi ne znam dali useti kato q karase ,che imase edin mnogo dosaden Luft na pedala na gazta. Mislq che imam ideq ot kyde idva ,ma trebat chasti za da se upravi i mislq da vzema celata sistema ot Lostcheta (MOSKVICHA RQPA DA QDE!) ot donora napravo stoto onzi den mi zagasna edin pyt kato ne moga da podavam ueko ueko gazchica.ALTEZZA написа:iskrenno se nadiavam che znaesh za kakvo stava vapros
ti imash li nachin da korigirash air/fuel ratio-to, stoto predpolagam 13-14:1 ste e nai-dobre. kolkoto do TPS, ne znam dali moje da bade 100% otvoren, mislia che e normalno da go dava na 90%, no ne sam siguren za tova.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
EE vyv PSI de ,tolkoz barove mai samo Cummins diselqcite moze da ponasqt:)jamie написа:А/Ф е по-добре да го държи към 12.5 според мене ;-)
Виж пак Алтеза, той не е мерил на круизинг. Било е по-скоро на WOT - затова и оупън лууп и тия безумни А/Ф ратиота. Инак ЕГТ-то е яко студено :-) Бууста е ПСИ предполагам ?
Inak az cha tunvam na 11.5 do 12 za A/F. 12.5 mi se struva malko opasno optimisticno ,vse cha prezalim edno 5 konq...
Lorde ne kazvashe li edno vreme che maximalno optimisticno AF trebe da e okolo 12????LordDigital написа:EE vyv PSI de ,tolkoz barove mai samo Cummins diselqcite moze da ponasqt:)jamie написа:А/Ф е по-добре да го държи към 12.5 според мене ;-)
Виж пак Алтеза, той не е мерил на круизинг. Било е по-скоро на WOT - затова и оупън лууп и тия безумни А/Ф ратиота. Инак ЕГТ-то е яко студено :-) Бууста е ПСИ предполагам ?
Inak az cha tunvam na 11.5 do 12 za A/F. 12.5 mi se struva malko opasno optimisticno ,vse cha prezalim edno 5 konq...
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
AF pri koeto se pravqt nai-mnogo kone ,i vse oste motora se vodi Saf ,za Turbo avtomobili e 12.5:1. Po-konservativnite tuneri ,priemat tazi granicata povece okolo 12:1. Az licni predpocitam da sym malko po-konservativen i da go napravq 11.5:1 ,osobeno sled kato sym gledal dosta Dyno-ta i znam che ne se pecelqt chak tolkoz kone za 0.5 ili edna edinica otgore.V35GTR написа: Lorde ne kazvashe li edno vreme che maximalno optimisticno AF trebe da e okolo 12????
Za naturalki ,konservativnie tuning e okolo 13:1 ,mnogo hora go pravqt 13.2 .13.3 do 13.5 bez da se oplakvat. M5 raboti zavodsko na nad 14...
Tez danni vsickite sa samo i edinstveno za WOT nad 4-5k RPM.
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora?LordDigital написа:AF pri koeto se pravqt nai-mnogo kone ,i vse oste motora se vodi Saf ,za Turbo avtomobili e 12.5:1. Po-konservativnite tuneri ,priemat tazi granicata povece okolo 12:1. Az licni predpocitam da sym malko po-konservativen i da go napravq 11.5:1 ,osobeno sled kato sym gledal dosta Dyno-ta i znam che ne se pecelqt chak tolkoz kone za 0.5 ili edna edinica otgore.V35GTR написа: Lorde ne kazvashe li edno vreme che maximalno optimisticno AF trebe da e okolo 12????
Za naturalki ,konservativnie tuning e okolo 13:1 ,mnogo hora go pravqt 13.2 .13.3 do 13.5 bez da se oplakvat. M5 raboti zavodsko na nad 14...
Tez danni vsickite sa samo i edinstveno za WOT nad 4-5k RPM.
neV35GTR написа:
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora?
btw, nesto interestno, dnes v daskalo uchihme razni raboti za o2 i A/F sensori, i se okazva che na Toyota ECU-tata sa setnati da podarjat 14.7:1 A/F ratio, koeto si e lean(ili po skoro na teoria e perfektnata smes koiato bi mogla napalno da izgori v cilindrite). sto v IS foruma razpraviat che moita kola ot zavoda sigurno e okolo 13:1 i s APEXi moje da se dokara na 14:1 za po dobre varvene? kade e istinata?
->
ecu-tata sa setnati da slushat signala na O2 sensora, a ako nyama takuv, ili e daleche ot normalniyat da minavat na zashtitna programa, toest po-bogata smes!ALTEZZA написа:neV35GTR написа:
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora?
btw, nesto interestno, dnes v daskalo uchihme razni raboti za o2 i A/F sensori, i se okazva che na Toyota ECU-tata sa setnati da podarjat 14.7:1 A/F ratio, koeto si e lean(ili po skoro na teoria e perfektnata smes koiato bi mogla napalno da izgori v cilindrite). sto v IS foruma razpraviat che moita kola ot zavoda sigurno e okolo 13:1 i s APEXi moje da se dokara na 14:1 za po dobre varvene? kade e istinata?
samite O2 sensori davat priblizitelen seignal vurhu koito ECU-to KOREGIRA, vpruskvaneto, a nivoto na KOREGIRANE koeto e setnatao v ECU-to e izchisleno da ne pada pod nyakakuv minimum, sled koeto ima opasnost ot detonacii ili topene!
im 3 vida Toyota O2 sensori, kato sled sredata na 90-te se polzvat wide band (ili air/fuel ratio sensori).
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
MM realno ima obsto. Edin NiskoKompresionen motor ,moze da raboti na po-bedna smes (po-visoko A/F) ot edin visoko kompresionen. Prichinata e che pri visoko Kompresionnia ,veroqtnosta ot detonacii e po-golqma => ne moze da si pozvolis da ne vpryskvas povecko gorivo pri WOT ,zastoto osnovata cel na po-golqmoto kolichesto vyzduh e tocno ohlazdane...ALTEZZA написа:neV35GTR написа:
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora?
btw, nesto interestno, dnes v daskalo uchihme razni raboti za o2 i A/F sensori, i se okazva che na Toyota ECU-tata sa setnati da podarjat 14.7:1 A/F ratio, koeto si e lean(ili po skoro na teoria e perfektnata smes koiato bi mogla napalno da izgori v cilindrite). sto v IS foruma razpraviat che moita kola ot zavoda sigurno e okolo 13:1 i s APEXi moje da se dokara na 14:1 za po dobre varvene? kade e istinata?
Mezdu drugoto prekaleno qko pryskane pri WOT se okazva che bilo tipicno samo za Iaponcite ,Naiciskite avtomobili i razni drugi ot EU si backali nai-redovno pri WOT na 13.5 do 14 ,posle odi razberi sto iaponskite bili tolkoz rentabilni
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта