Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Искам да споделя някои неща, които съм забелязал в работата на хибридната система, както и да задам няколко въпроса пак относно нея.
1. Понякога, когато колата стои на място в режим P и стартирана хибридна система, като запали ДВГ леко сякаш се опитва да се премести колата за момент щото се чува прискърцване сякаш се опитва да преодолее дръпната ръчна спирачка. Това нещо не се случва всеки път и реално не мисля, че е проблем, но просто ми е интересно дали и вие сте го забелязали.
2. При спускане по надолнище и когато батерията се напълни до горе, вдига оборотите на ДВГ доста. Предполагам спира да зарежда?
3. Отново при спускане по надолнище, при напълно загрял ДВГ до работна темепература, над половината заряд на батерията продължава да държи ДВГ включен на около 1000 оборота и не преминава в режим EV. По принцип в режим на генератор държи около 1200-1300 оборота.
4. При достатъчно заряд в батерията, загрял двг и скорост под 40км/ч, при натискане на EV mode бутона не иска да мине в режим EV и просто пише, че не може в този момент да се включи без да пише каква е причината. Предполагам, че има причина и колата си знае защо го прави.
Въпроси:
1. Какво показват двата сини бара в полето CHG EV ECO PWR? 2. Режим PWR означава, че в него разхода е доста висок?
3. Винаги ли електродвигателя подпомага ДВГ при движение или понякога (при ниска батерия например) работи само ДВГ?
4. Когато ДВГ работи в режим на генератор на 1200-1300 оборота и колата засилва без да вдига оборотите означава, че използва само електродвигателя за задвижване, а ДВГ само зарежда нали?
Благодаря!
1. Понякога, когато колата стои на място в режим P и стартирана хибридна система, като запали ДВГ леко сякаш се опитва да се премести колата за момент щото се чува прискърцване сякаш се опитва да преодолее дръпната ръчна спирачка. Това нещо не се случва всеки път и реално не мисля, че е проблем, но просто ми е интересно дали и вие сте го забелязали.
2. При спускане по надолнище и когато батерията се напълни до горе, вдига оборотите на ДВГ доста. Предполагам спира да зарежда?
3. Отново при спускане по надолнище, при напълно загрял ДВГ до работна темепература, над половината заряд на батерията продължава да държи ДВГ включен на около 1000 оборота и не преминава в режим EV. По принцип в режим на генератор държи около 1200-1300 оборота.
4. При достатъчно заряд в батерията, загрял двг и скорост под 40км/ч, при натискане на EV mode бутона не иска да мине в режим EV и просто пише, че не може в този момент да се включи без да пише каква е причината. Предполагам, че има причина и колата си знае защо го прави.
Въпроси:
1. Какво показват двата сини бара в полето CHG EV ECO PWR? 2. Режим PWR означава, че в него разхода е доста висок?
3. Винаги ли електродвигателя подпомага ДВГ при движение или понякога (при ниска батерия например) работи само ДВГ?
4. Когато ДВГ работи в режим на генератор на 1200-1300 оборота и колата засилва без да вдига оборотите означава, че използва само електродвигателя за задвижване, а ДВГ само зарежда нали?
Благодаря!
-
- Мнения: 173
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
1 до 4 всичко е нормално. Разклащането е заради неразделната връзка в механизмите. Развъртането на двг се предава и към колелата, просто се обира малко от ръчната, останалото го поема МГ-то. 1000та оборота са idle режим с цел по-бързо постигане на по-високи обори при нужда (да не развърта всеки път от 0). Иначе при спускане за да не презареди батериите използва излишната енергия с MG2, като двг се явява товар. При Еко и Нормален режим достига при мен 3к оборота. В Спортен съм виждал и 4,5к.
Барчетата са описани в книжката, но накратко в първата 1/3 еко е основно на електричество. Втората 1/3 включва двг като основен източник В последната 1/3 pwr, електрото подпомага двг. Дали и кога зарежда зависи от нуждата - при едно и също положение на педала ако пътя е нагоре надолу режимите се сменят. Анимацията си показва достатъчно информативно, макар и закъсняло какво се случва
Барчетата са описани в книжката, но накратко в първата 1/3 еко е основно на електричество. Втората 1/3 включва двг като основен източник В последната 1/3 pwr, електрото подпомага двг. Дали и кога зарежда зависи от нуждата - при едно и също положение на педала ако пътя е нагоре надолу режимите се сменят. Анимацията си показва достатъчно информативно, макар и закъсняло какво се случва
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
- ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
То май човек трябва да защити докторат по електроника, за да влезе в час...
-
- Мнения: 4937
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Доста изчерпателен отговор. Браво.
Според мен, тоя бутон си е чист маркетинг за да може да приближава усещането до EV МПС. А реално си е чисто МПС с двигател вътрешно горене.
То освен заряд в батерията темп на двигателя, може да има още 100 фактора, които вероятно се припокриват с нещата, които Hursa е написал. Претоварване на МГ1/2, презареждане на хибридната батерия и тн.Включено парно...Hursa написа: ↑04 Май 2023 21:39 tonystz написа: ↑03 Май 2023 20:50
4. При достатъчно заряд в батерията, загрял двг и скорост под 40км/ч, при натискане на EV mode бутона не иска да мине в режим EV и просто пише, че не може в този момент да се включи без да пише каква е причината. Предполагам, че има причина и колата си знае защо го прави.
4. Може би има причина – любопитно каква.
Според мен, тоя бутон си е чист маркетинг за да може да приближава усещането до EV МПС. А реално си е чисто МПС с двигател вътрешно горене.
-
- Мнения: 4937
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Май
(Бутона EV съм го "натискал" май само два три пъти и то преди около 10 години на ауриса )
това е причината Особено имайки предвид, че автомобила е от 22 година и "излязохме" от зимния сезон.
(Бутона EV съм го "натискал" май само два три пъти и то преди около 10 години на ауриса )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И каква е тази карма ли съдба ли, чета тук за акумулаторите малко по напред в темата и незнма от това ли от друго ли, викам си нещо май по-трудно пали напосшедък, мисля и преди това ми е минавало през ума ама си пали, викам сигурно се филмирам от прочетеното, но замерих с мултицет и показа под 12 и така днес преди обяд местя колата паля я два пъти викам си със сигурност е за смяна, след 2 часа тръгвам на път (минава ми през ума сега прибирам се и отивам да си купя акумулатор) и хоп не пали, с кабели запали веднага и разликата беше усезаема, та и аз съм изненадан колата е корола седан бензин 3 г и 4 м, на яриса ми който е дизел оригиналния изкара 7 г някъде, но явно не всички са така, този в колата е някаква марка mutlu намерих ги в нета ама не съм ги чувла до сега, мисля да си взема варта същата мощност 44ah с по висок стартов ток
Toyota Corolla 1.6 e210
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Проверявал ли си дали е обслужваем и дали има течност вътре, че аз все се каня и не стигам до него
Corolla E12;
Corolla E210
Corolla E210
- BladeBG
- Мнения: 62
- Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
По принцип на него пише, че не е обслужваем. Но си има капачки на клетките и може да се долива.stereo_man написа: ↑07 Май 2023 18:28 Проверявал ли си дали е обслужваем и дали има течност вътре, че аз все се каня и не стигам до него
Ето снимка на такъв:
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аххх същия, отворих ги имаше си течност покрива клетките и проверихме със съседа с мултицета и за отечки и т.н. нямаше проблем уж, ще ходя някъде където да си проверят пак и да си дадът гаранция, аз мисля че няма смисал дори да питам в тойота, ама все пак някой ако го е правил за нещо по гаранция свързано с акумулатора да сподели
Toyota Corolla 1.6 e210
- zi_zi_top
- Мнения: 4209
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
На моята Корола Е170 дизел оригиналния акумулатор беше Mutlu 72 Ah. Изкара 8 г и си купих пак Mutlu, даже някаква по-нова технология. Със сигурност е по-качествен от Varta.
Смених го, защото реших да мина да го проверят и ми казаха, че е зле, иначе си палеше без проблем цялата зима.
Смених го, защото реших да мина да го проверят и ми казаха, че е зле, иначе си палеше без проблем цялата зима.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Точно си мислех че е някакъв измислен, ама щом казваш може и да е добър, а варта защото на моя Ярис пък беше варта и така, то май до късмет, както с колата и жената
Toyota Corolla 1.6 e210
- zi_zi_top
- Мнения: 4209
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Mutlu са много качествени акумулатори. Препоръчвам!
- Прикачени файлове
-
- 20230507_204938.jpg (196.56 KiB) Преглеждано 926 пъти
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не мерси. Мутлу ми умря в c-hr за 3г и 3месеца. Варта блу в дизелов авенсис издържа 6 години. Сега в c-hr съм с варта блу от 2.5г
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Миналата година се засилих да си купя Мутлу. Преди това се бях информирал как да разгадая датата на производство. Оказа се, че всички бяха стояли по 7-8 години в складовете. Такива им бил носел доставчикът... Е, отказах се!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта