Влияние на масата върху разхода

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Влияние на масата върху разхода

Мнение от Hursa » 14 Юни 2023 21:54

Не виждам такова писание smile.gif Още повече за резултата от напомпването.
slowtraveler написа: 200% само заради смяна на гуми
Това може да се нарече - "прекалено преувеличено". Примерно - повече от двадесетократно smile.gif
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Влияние на масата върху разхода

Мнение от slowtraveler » 15 Юни 2023 08:21

Hursa написа: 14 Юни 2023 21:54 Не виждам такова писание Още повече за резултата от напомпването
Странно .... Ако се загледаш във формулите и схемите се вижда къде се прилага 'съпротивителната' сила и как резултатът зависи от контектното петно - колкото е то по-'късо', толкова повече намалява рамото на прилагане на съпротивителната сила и съответно - общото съпротивление спада.
Относно влиянието на гумите - ами според европейският регулатор само разликата между граничните стойности на коефициента при търкаляне между класовете A и F е двойна ..
Относно занижените числа - разбира се, че си ги занижил за ДВГ - там разходът на 100км не е 20кВтч. Но що-годе е коректно при електричка (където гумите са тънки, съпротивлението - малко и т.н.)...
И какво имаме в резултат дори при електричката ако приемем твоите разсъждения за верни?
1. 25% от разходът е от търкаляне
2. Промяната на товара при електричката е някъде 20% от масата между пълно (с шофьор) и празно.
T.e. ако променим факторите (например не напомпим гумите както е по спецификация), то отчетеното увеличение ще е 5-6% . В най-тежкият случай (шофьорът е бил слабичък, а за последващото сравнение сме натоварили автомобила до пълната му маса...
В реалност навярно разликата е под 3-4%
Ти можеш ли да установиш, че автомобилът ти е почнал да гори с 3% повече? :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Влияние на масата върху разхода

Мнение от Hursa » 15 Юни 2023 09:44

Те гумите от клас ф са квадратни smile.gif
Именно - занижил. Цифрата е около една трета - 30 35%. (За електричките - знаем разхода, но за кпд трудно се намира информация, просто твърдят, че кпд на ел двигателя е много високо, високо е, но не чак толкова в случая с ел автомобилите и не зачитат другите загуби в трансмисия, инвертор (най-вече), загуби при отдаване на енергия от батерията - и като се умножат тези коефициенти (макар, че всеки от тях е висок), кпд е далеч под даденото за мотора. Докато за автомобил с двг намираме кпд по отношение на изходната мощност, с включени всички загуби. Интересува ни именно това, което получаваме на колелата, по отношение това което изразходваме от резервоара.) И не съм твърдял - че за лекия автомобил разликата в разхода между натоварено и разтоварено състояние е голям.
Hursa написа: 14 Юни 2023 11:25
► Виж съдържание
Е за новия приус може да се натовари само с около 200 кила, при солидната му маса - това е много малък прираст. То и при другите хибриди не е много по-различно. ("Леките" автомобили са си тежки, с неголяма товароносимост.) Но пък сравнявахме сув с лек автомобил smile.gif И твърдяхте, че масата въобще няма значение при равномерно движение smile.gif
Последно промяна от Hursa на 15 Юни 2023 10:10, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Влияние на масата върху разхода

Мнение от slowtraveler » 15 Юни 2023 09:57

Hursa написа: 15 Юни 2023 09:44 И не съм твърдял - че за лекия автомобил разликата в разхода между натоварено и разтоварено състояние е голям.
Ясно - не сме се разбрали tooth.gif :cheers: Мислих, че това имате предвид, визирайки, че съпротивлението при търкаляне е голямо... Точно затова се използва търкаляне, а не триене, защото съпротивлението при търкаляне е незначително на фона на 'другите съпротивления и разходи'
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Влияние на масата върху разхода

Мнение от Hursa » 15 Юни 2023 10:24

Не, не мисля, че е голямо. Затова ме съмняват получените загуби. 2,3 - 2,4 литра бензин. Разбира се, определил съм ги съвсем косвено (мога да го разпиша, може да има грешка), приемайки някакъв среден разход, който мисля че може да се счита горе долу за такъв. И може да греша - като цяло. Или дори това 10кг на тон е голямо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 51 госта