Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Delcheva_B
Мнения: 3
Регистриран на: 13 Юли 2023 08:37
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 1998
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от Delcheva_B » 13 Юли 2023 09:05

Здравейте, извинете ме , но ще почна с тъпия въпрос: Повърхостта/челото на главата на двигателя след шлайфане, хоризонтално ли трябва да е или леко скосено ? Колата е Toyota Avensis 1998, двигател 4A-FE, 110 конски сили.
А иначе - преди 6 месеца с "експертизата" на мой приятел - майстор със сервиз, си купих тази кола. След около 3000 км. "издуха" гарнитура. Моят познат я ремонтира (разбира се срещу заплащане), сега е пак така ( даже 2000 км не е минала) - пак е при него. Последното което разбрах, е че блокът е наред, защото са му "взели една стружка", ръчно, намясто, с диск за метал.
Моля, да ми помогнете с малко "акъл", какво става и какво да правя, защото започнах да се съмнявам в качествата и способностите му.
Благодаря на всеки, който реши да ми отговори.

Аватар
TATI
Мнения: 2751
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 46 пъти
Обратна връзка:

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от TATI » 13 Юли 2023 09:30

Сменяй тоя майстор, колкото се може по-бързо и отивай някъде, където знаят какво правят!
Друго не може да се каже.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Delcheva_B
Мнения: 3
Регистриран на: 13 Юли 2023 08:37
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 1998
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от Delcheva_B » 13 Юли 2023 09:53

А съвет за някъдето, защото явно не мога да преценявам дали разбират?

Аватар
mfandakov
Мнения: 3358
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от mfandakov » 13 Юли 2023 10:19

Delcheva_B написа: 13 Юли 2023 09:05 Последното което разбрах, е че блокът е наред, защото са му "взели една стружка", ръчно, намясто, с диск за метал.
:prayer: :prayer: :prayer:
От мен поклон за майстора.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от veso_hds » 13 Юли 2023 10:21

Delcheva_B написа: 13 Юли 2023 09:05 ....блокът е наред, защото са му "взели една стружка", ръчно, намясто, с диск за метал.
От 40г. съм шофьор, но такова нещо не бях чувал.Послушай TATI.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Delcheva_B
Мнения: 3
Регистриран на: 13 Юли 2023 08:37
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 1998
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от Delcheva_B » 13 Юли 2023 10:25

Благодаря Ви за съпричастието, може ли да ме насочите към "читав" майстор?

Аватар
mfandakov
Мнения: 3358
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от mfandakov » 13 Юли 2023 10:36

Тази така наречена пусната стружка,я правят някои по следният начин...
Вземат един камък за шмиргел или голям диск за метал,лягат го върху блока и започват ръчно напред назад да шлайфат.
За разлика от пакистанците които успяват на къра да заварят полуоска на камион. :D ,на нашите майстори по някога този " шлайф" НЕ им се получава.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от vfr800 » 13 Юли 2023 12:22

Ако се изпълни правилно може и да свърши работа. Аз съм го виждал да го правят на главата на ауди 80 1.8. Обаче то не беше прегрято, реално само беше пробила гарнитурата. Направиха го точно с един голям камък за шмиргел.......и да ви кажа сработи. Сглобиха я и всичко си беше наред даже мисля допреди година две тази кола още се движеше.Реално, ако техниката на "шлайфиста" е добра може и да се получат нещата . Друг е въпроса, ако колата е прегрявана и главата е била много крива тези изпълнения вероятно няма да свършат работа. Още повече , ако е много прегрята той и вала ще заклинва, защото тя главата не се криви само долу при цилиндрите ;)

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Помощ: проблем с двигател + много тъп въпрос

Мнение от ufer » 13 Юли 2023 18:43

И аз съм правил такова "шлайфане" на блок, при това на V6 мотор, с две повърхности, защото са под ъгъл. Поръчах си една притривателна плоча от една Благоевградска фирма и после с груба и фина паста за притриване на клапани. Стана почти перфектно, но се скапах в един метален гараж - август месец, свалих 8 кила и ръцете ми пораснаха с пет сантиметра... tooth.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: longoza, mapamop, MartinKotsev и 60 госта