Здравейте скъпи съфорумци!
Появи се едно МНОГО силно еднократно пукане при вдигане на шофьорското стъкло, по средата на "пътя" при движение нагоре. Чува се дори когато музиката е на 40 степен (максимално силен звук от радиото преди да започне да премодулира и без дрънчене на пластмаси).
При напълно свалено стъкло, при затваряне на вратата (макар и леко) се чува адско трескане на стъклото (все едно се е откачило от някъде.
Ще се разглобява вратата, то е ясно
Благодарности на колегите, писали в темата:
viewtopic.php?p=341777#p341777
От тези два клипа разбрах как трябва да подходя.
Стъклоподемникът е ето този:
https://www.autodoc.bg/miraglio/9475865
От приятели от рено форума разбрах, че този вариант на стъклоподемник (ножичен) бил доста по-надежден, спрямо тези при рено, там били само с жилА (въжета).
Също така ме посъветваха много да внимавам да пазя найлона и оригиналното лепило (надявам се ключаря, който ми оправя разбитата ключалка преди време да е бил наясно с това).
Обещавам да споделя в темата крайния резултат (сигурно ще питам 100 пъти преди това).
Ще съм много благодарен за всякакви мнения, съвети, упреци, дори подигравки, стига да носят ценна информация
Аурис Е15 - Пукане на стъклото при движение и дрънчене при затваряне на вратата.
- slowtraveler
- Мнения: 4953
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 157 пъти
- Получена благодарност: 148 пъти
Аурис Е15 - Пукане на стъклото при движение и дрънчене при затваряне на вратата.
Не бави разглобяването... Най-лесно и безопасно става лятото... Защото зимата клипсовете се втвърдяват и се трошат....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- batececo
- Мнения: 573
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 200 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Аурис Е15 - Пукане на стъклото при движение и дрънчене при затваряне на вратата.
Точно, само че ще изчакам да се стопли другата седмица, да напече яко, че сега е 14 градуса...
- batececo
- Мнения: 573
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 200 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Аурис Е15 - Пукане на стъклото при движение и дрънчене при затваряне на вратата.
Чак сега намерих време да се занимая, не ми беше приоритетно и т.н.
Проблемът се оказа развил се един от двата болта (при мен левия, от страната на бравата), които "захващат" стъклото за механизма и паднал долу в "джоба" на вратата. Точно като на този клип, 1:1 (при него е пак на шофьорската врата, макар и с десен волан):
Прикачвам скрийншотове от клипа. При мен беше същото.
Разглобяването е супер лесно, точно като на клиповете, споделени в други теми, коментирани по-горе. Само допълнително се маха частично найлона с черното лепило в долния ляв край, за да може да се достъпи и завие болта.
Симптомите при мен бяха пукането (явно само е бил леко развит болта), след време обаче като се е откачил изцяло, започна яко да се накланя стъклото при вдигане и спускане.
Заради чакането и бавенето, стъклото беше излязло от дясната релса/улей, от страната на бравата.
Завивам и стягам болта, доволен... обаче стъклото едва се движи, пак ровене и гледане на клипове, оказа се излязло от релсата/улея. Ааайде пак отлепяй гадния найлон с черната гняс, развивай, пръскай със силиконов спрей, намествай, завивай болта и О, ЧУДО!!!! Започна да работи
Сглобих кори и т.н жилата на дръжката няма смисъл да се откачат, а се маха цялата дръжка като модул.
Има остатъчен проблем, доколкото разбирам трябва да го обуча наново. Като го свалям си слиза самó до долу. Като го вдигам, стига до горе и се връща до средата. Но после ако задържа, се качва нагоре.
Четох за обучението: даваш контакт, сваляш стъклото до долу, държиш копчето през цялото време надолу, като стигне дъното задържаш 5 секунди и после вдигане до горе с постоянно задържано копче, пак се задържа 5 секунди. Пробвах го няколко пъти, без резултат.
Проблемът се оказа развил се един от двата болта (при мен левия, от страната на бравата), които "захващат" стъклото за механизма и паднал долу в "джоба" на вратата. Точно като на този клип, 1:1 (при него е пак на шофьорската врата, макар и с десен волан):
Прикачвам скрийншотове от клипа. При мен беше същото.
Разглобяването е супер лесно, точно като на клиповете, споделени в други теми, коментирани по-горе. Само допълнително се маха частично найлона с черното лепило в долния ляв край, за да може да се достъпи и завие болта.
Симптомите при мен бяха пукането (явно само е бил леко развит болта), след време обаче като се е откачил изцяло, започна яко да се накланя стъклото при вдигане и спускане.
Заради чакането и бавенето, стъклото беше излязло от дясната релса/улей, от страната на бравата.
Завивам и стягам болта, доволен... обаче стъклото едва се движи, пак ровене и гледане на клипове, оказа се излязло от релсата/улея. Ааайде пак отлепяй гадния найлон с черната гняс, развивай, пръскай със силиконов спрей, намествай, завивай болта и О, ЧУДО!!!! Започна да работи
Сглобих кори и т.н жилата на дръжката няма смисъл да се откачат, а се маха цялата дръжка като модул.
Има остатъчен проблем, доколкото разбирам трябва да го обуча наново. Като го свалям си слиза самó до долу. Като го вдигам, стига до горе и се връща до средата. Но после ако задържа, се качва нагоре.
Четох за обучението: даваш контакт, сваляш стъклото до долу, държиш копчето през цялото време надолу, като стигне дъното задържаш 5 секунди и после вдигане до горе с постоянно задържано копче, пак се задържа 5 секунди. Пробвах го няколко пъти, без резултат.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20230527_152850_Samsung Internet.jpg (554.82 KiB) Преглеждано 6071 пъти
-
- Screenshot_20230527_152750_Samsung Internet.jpg (558.4 KiB) Преглеждано 6071 пъти
-
- Screenshot_20230527_152716_Samsung Internet.jpg (313.34 KiB) Преглеждано 6071 пъти
-
- Screenshot_20230527_152406_Samsung Internet.jpg (564.45 KiB) Преглеждано 6071 пъти
-
- Screenshot_20230527_152149_Samsung Internet.jpg (596.75 KiB) Преглеждано 6071 пъти
- mapamop
- Мнения: 4135
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 93 пъти
- Получена благодарност: 310 пъти
Аурис Е15 - Пукане на стъклото при движение и дрънчене при затваряне на вратата.
Нещо по механизма ти затяга и защитата от блокиране на стъклото се лъже, "че е затиснала ръка".
Отвори наново, смъкни колкото можеш до долу стъклото и го откачи от механизма. Досвали "стъклото"/празния механизъм докато спре. Убеди се че стъклото се движи свободно на ръка, и фиксирай чак тогава стъклото за машинката. Убеди се че влезнало правилно в каналите на гуменото уплътнение отгоре, и отстрани и че се движи свободно, след монтажа. Вариант е да си захванал стъклото на една страна и отново да запира в гумения водач, защото е леко криво поставено. Другия неприятен вариант, е от неглижирането на проблема, да е заминал крайния изключвател на машинката. Там не съм сигурен дали подлежи на ремонт, или направо моргаджийска машинка.
Тия механизми се вадят относително елементарно, след като извадиш уплътнението от рамката на вратата. Миналата година по това време инкасирах 4 смачкани врати в рамките на 40 дни и смених и четирите, със пресипване на инсталация, брави, машинки за стъкла и стъкла. Ако извадиш целия механизъм го изчисти и го смажи с нова грес - ефекта е много отчетлив.
Отвори наново, смъкни колкото можеш до долу стъклото и го откачи от механизма. Досвали "стъклото"/празния механизъм докато спре. Убеди се че стъклото се движи свободно на ръка, и фиксирай чак тогава стъклото за машинката. Убеди се че влезнало правилно в каналите на гуменото уплътнение отгоре, и отстрани и че се движи свободно, след монтажа. Вариант е да си захванал стъклото на една страна и отново да запира в гумения водач, защото е леко криво поставено. Другия неприятен вариант, е от неглижирането на проблема, да е заминал крайния изключвател на машинката. Там не съм сигурен дали подлежи на ремонт, или направо моргаджийска машинка.
Тия механизми се вадят относително елементарно, след като извадиш уплътнението от рамката на вратата. Миналата година по това време инкасирах 4 смачкани врати в рамките на 40 дни и смених и четирите, със пресипване на инсталация, брави, машинки за стъкла и стъкла. Ако извадиш целия механизъм го изчисти и го смажи с нова грес - ефекта е много отчетлив.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- batececo
- Мнения: 573
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 200 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Аурис Е15 - Пукане на стъклото при движение и дрънчене при затваряне на вратата.
Update: От 1-2 седмици го няма този проблем с произволното движение нагоре/надолу.
Леко дръпвам копчето надолу, сваля се до долу и спира. Ако дръпна бързо в обратна посока, докато слиза, спира. След това ако дръпна нагоре, за да се качи, се качва докрай сам (без значение дали ще прекъсна и после ще продължа или ще го оставя самО да стигне до горе).
Обучения със задържане в крайна долна и крайна долна позиция правих няколко пъти. Може от някое да е имало ефект, не знам, важното е, че сега влизам на паркинги без да отварям вратата и без да си играя 5 минути със стъклото
Леко дръпвам копчето надолу, сваля се до долу и спира. Ако дръпна бързо в обратна посока, докато слиза, спира. След това ако дръпна нагоре, за да се качи, се качва докрай сам (без значение дали ще прекъсна и после ще продължа или ще го оставя самО да стигне до горе).
Обучения със задържане в крайна долна и крайна долна позиция правих няколко пъти. Може от някое да е имало ефект, не знам, важното е, че сега влизам на паркинги без да отварям вратата и без да си играя 5 минути със стъклото
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта