Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
LEXUS
Мнения: 3719
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 11:58

nov написа: 30 Ное 2023 11:53 Аз съм реалист - казвам както плюсовете, така и минусите СПОРЕД МОЯТА гледна точка, ама гледам 90% от писалите в темата споделят МОЯТА гледна точка, друго?
3-ма човека в темата ги определяш като 90%. И виждам имаш влечение да си част от множеството, това като че ли те убеждава,че си прав. Въпреки че не те подкрепят 90%. Но това са излишни приказки и спам.
nov написа: 30 Ное 2023 11:48 да Рено гние, но на 1 изгнило Рено се падат ПОНЕ 30 яко изгнили Тойоти, да не кажа повече.
Тараторя ти даде пример и от Англия, аз ти дадох пример от Лондоня, коли на реални километри - няма сняг, не пръскат с препарати - освен ако не си над Единбург, офффффффффф ама аз забравих ама той морски климат и солен беееееееееееее, ми тогава другите що не гният толкова,м?
Това е ваше мнение на база вашите наблюдения. Ако тръгнеш да търсиш в същия район Рена или Опели сигурно ще попаднеш пак на доста ръждясали. Какъв пример си ми дал ти -единичен случай, разбирам ако масово шофъори на Тойота от Лондон им се разпадат от ръжда Тойтите ще се съглася, но да представяш единичен случай за правило, не е валидно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3719
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 12:00

nov написа: 30 Ное 2023 11:55 Е....................нали сме Тойота форум, най-малкото ще е обидно за останалите членове да се коментира защитата против корозията и други плюсове на средностатистическа френска марка, тогав апък някой, като теб ще каже, че съм ПРЕДАТЕЛ
Напротив, ако тук няма фанатици съвсем спокойно ще коментираме и плюсовете на френските марки, и минусите им. Примерно трябва спокойно да кажем,както казахме,че 607 не ръждясва много, но за сметка на това 406,407 и 307 ръждясват както си трябва.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3719
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 12:04

nov написа: 30 Ное 2023 11:48 Лексусе от нямане кво да кажеш се превръщаш в "дай си ми куклите, на си ти парцалките" - незнам още кой колко РЕАЛНИ примера да ти даде, то едва ли е и нужно повече, инатиш се , като магаре на мост, но фактите са си факти.
Кои факти са факти, то са факти и нещата, за които пише dracunculus, но ти като че ли не ги четеш. Ти подбираш само фактите, които устройват твоята теза. Тоест част от фактите,а не фактите в тяхната цялост.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
mapamop
Мнения: 4119
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 304 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 30 Ное 2023 12:19

LEXUS написа: 30 Ное 2023 11:34 Питай таратор дали Рено не ръждясват
Гният също толкова добре като Тойота:
- изгнил преден мост и преден капак на Рено Еспейс 2 (Австрия),
- носещи греди на купето и прагове плюс части от пода на Мегдан-Пищник 1 и 2 (3 броя общо, вкл. Италия),
- изхвърлена Лагуна 1 от приятел - нямаше под, падна мотора на земята заедно с предния мост и скоростната кутия (Германия по спомен)
- Изхвърлен на врторичния пазар РАВ4 2005 (Германия) от клиент-приятел на единия сервиз, заради ръжда по мостове, полуоски, дизеловите болежки на всеки старец и "возия на каруца". Не го разбрах тоя човек що не го оправи, но реши да го ритне.
- Приятел в София, който е писал и тук за окачване и мотор, ритна дизелова Корола-Версо. Италианска, с ръжда по окачването и въпросната греда под радиаторите. Нещо се беше възпалил накрая от мотора и не му издържаха нервите.
- Имам приятел със Зафира Б (Германия), с около 2-3 години по-нова от моя Авенсис. Не е да няма ръжда, но е драматично по-малко.

Нищо конкретно - като цяло всяка марка си има сполучливи и мършави бройки. Но за Опел първата асоциация е "ръждилник" и никой не очаква че няма да има. Даже напротив. За Тойота мантрата е че не ръждясва и е с евтина подръжка - откъм ръжда виждам друго, за мародерските цени на часите съспоставени със същите или еквивалентни (дори афтърмаркет) няма да коментирам.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 12:37

LEXUS написа: 30 Ное 2023 11:58 Въпреки че не те подкрепят 90%
Верно си политик...........в темата са писали (писали, не тия четящите, щото на тях и ти и аз не им знаем мнението), не повече от 5-6 човека (да не ги броя), основно диалога е между теб и мен, неутрална позиция заема Дракона, другите ВСИЧКИТЕ ти казват, че Тойота е ръждилник..................
LEXUS написа: 30 Ное 2023 12:00 406,407 и 307 ръждясват както си трябва
406 коя година е, за да си спокоен да намесим и 306 или 205 ако искаш, въпреки, че откъм тенекия пак са по-здрави от Тойота, Карината не гние ли, еле па Корола от тия години за Старлет нямам думи.
LEXUS написа: 30 Ное 2023 12:04 Кои факти са факти, то са факти и нещата, за които пише dracunculus, но ти като че ли не ги четеш. Ти подбираш само фактите, които устройват твоята теза. Тоест част от фактите,а не фактите в тяхната цялост.
Кай честно от коя партия си, ти четеш ли ДраконЯ кво пише?казах ти преди - чети,чети, не само избирателно или функционално грамотно.
mapamop написа: 30 Ное 2023 12:19 Гният също толкова добре като Тойота:
Казах след 2000-та година, Еспейс 2 коя година е, Меган Сценик 1 коя година е? Тия въпросните имат ли НЕ ръждясали набори от Тойота

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 12:44

mapamop написа: 30 Ное 2023 12:19 изгнил преден мост и преден капак на Рено Еспейс 2 (Австрия
Тараторееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееее съмнява ме, че минА в другия отбор на камикадзетата, Яс съм се сбрЪкАл, Еспейс 2 започва да се произвежда от 91-ва, те виж го:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Espace
Само ми кажи от 91-ва колко Тояги са дошлЕ при теб първо и второ колко от тех са били САМО с изгнил преден мост, така де да имаме база за сравнение, че Лексотаня ме обвинява в изневяра на марката и ше трябва да си правя секУро.Ето засягаме и другите марки.................

Аватар
mapamop
Мнения: 4119
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 304 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 30 Ное 2023 12:44

nov написа: 30 Ное 2023 12:37 Тия въпросните имат ли НЕ ръждясали набори от Тойота
Имат. Toyota Material Handling нещо-си, е напълно вероятно да не е тотален гнилоч. Пак е Тойота, ама се очаква да се ползва предимно на закрито в халетата - все пак е мотокар....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4936
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Hursa » 30 Ное 2023 12:48

LEXUS написа: 30 Ное 2023 09:50 Качеството на стоманата, добреее,блока на двигателя, добре, легиращите елементи, добрее. Много добре дотук. Досаден както винаги и нищо не казваш по същество освен общи приказки. Какво общо има това ти изречение с дебелината на ламарината?
Май гледаш само да пишеш, без да четеш. Корозията зависи и от материала от която е изградена ламарината, от качеството и, от термичната и обработка и евентуално от обработката на сглобката. Зависи и от начина на нанасяне на антикорозионната обработка. Едно е да бъде потопена в стопилка от цинк, друго е да бъде нанесена по електрохимичен път, трето най-евтино е да е нанесена като боя. А какво общо има с дебелината. Вземете една тел, почистете я добре, огънете я няколко пъти, навлажнете я и вижте, че първо започва да ръждясва там където е гъната, там където има най-голяма концентрация на остатъчни напрежения. Така и при ламарината - там където се съчленява с ребра или по периферията на листа, където се съединява със силовата конструкция, където евентуално има заварки. Боядисайте телта и я огънете няколко пъти - вижте къде се нарушава боята - на сгъвките. Колкто е по-тънка ламарината, вибрира с толкова по-голяма амплитуда. Вижте тънката ламарина, когато работи автомобил в близост - дори може да се видят вибрациите и, само под действие на звука. А как вибрира, когато двигателя на автомобила с тази тънка ламарина работи, а как вибрира когато автомобила се движи. (Още повече, ако е сув и се движи по пресечена местност. Конструкцията поддава еластично, гъне се. Ламарината е закрепена на скелета и допълнително го укрепва. Какъв е нейния принос, ако е тънка като фолио.)
Та тази ламарина като вибрира със значителна амплитуда трупа напрежения, нарушава се лаковото покритие, контакта с боята, дори с антикорозионното покритие, особено ако не е качествено), образуват се микропори, микрораслоявяния, отделя се от основата. При тънка ламарина дори удар от дребно камъче може да се отбележи, дори одраскване от тънко клонче. А ламарината (в случая) е основата на която е нанесено антикорозионното покритие (ако го има), боята, лаковия слой и колкото тази ламарина е по-тънка, толкова тази основа е по податлива - еластично и за съжаление и пластично. И ако към всичко това се добави и некачествена стомана от която е изтеглена ламарината, ако се добави липса не качествена термообработка, ако се добави не отпускане след заварка - получаваме бързо развиваща се корозия под на пръв поглед ненарушеното боядисване (получаваме тойота smile.gif).
Последно промяна от Hursa на 30 Ное 2023 12:54, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 12:48

mapamop написа: 30 Ное 2023 12:19 изхвърлена Лагуна 1 от приятел - нямаше под, падна мотора на земята заедно с предния мост и скоростната кутия (Германия по спомен)
Лагуна 1 коя година е? Рено специално имат проблем с ръждата в годините между 93-та и 2000-та, след това ЗНАЧИТЕЛНО подобряват качеството на антикорозионното покритие, както и надеждността на двигатели

Аватар
mapamop
Мнения: 4119
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 304 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 30 Ное 2023 12:50

nov написа: 30 Ное 2023 12:44 Еспейс 2 започва да се произвежда от 91-ва, те виж го:
Значи е 3 генерация със двулитровия бензинов мотор, около 130 коня по спомен. Трудно ми е да си спомня съвсем точни данни че го закачахме с Делфи преди почти 3 години и от тогава е гниещ паметник, заради незнаен проблем със автоматичната скоростна кутия.
Лагуната не мога да ти кажа коя година е била, защото вероятно от около 2-3 години се движи по пътищата като някой автомобил моделна година 2020-2022, понеже е претопена вече. Но факта че моя я беше оставил на баща си да си носи чували с дръва и въглища от центъра на селото и хляб заради ръждите не ѝ олекотява съдбата. Мисля да беше около 97-2001 година, че беше със няколко години по-нова от Астрата, а беше много по-изгнила. Астрата ми вероятно и тя вече е моделна година 2019-2020....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 13:15

mapamop написа: 30 Ное 2023 12:44Имат.
Нямам какво да добавя, ама то и там има бая марки дай да не говорим само за Тойота , има HYSTER,NISSAN,JUNGHEINRICH,LINDE и т.н.
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 Май гледаш само да пишеш,
Е..................добро утро, не май, а със сигурност.
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 Корозията зависи и от материала от която е изградена ламарината, от качеството и, от термичната и обработка и евентуално от обработката на сглобката. Зависи и от начина на нанасяне на антикорозионната обработка. Едно е да бъде потопена в стопилка от цинк, друго е да бъде нанесена по електрохимичен път, трето най-евтино е да е нанесена като боя.
Ма ти къде задълба бе човек, това в линковете ГО НЕ пише.
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 Вземете една тел, почистете я добре, огънете я няколко пъти, навлажнете я и вижте, че първо започва да ръждясва там където е гъната, там където има най-голяма концентрация на остатъчни напрежения.
Ква тел , аз с капачки за буркани му давАх примери ама момчето си пеееееееееееееееее ли пееееееееееееееееееее за Тойота
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 Конструкцията поддава еластично, гъне се. Ламарината е закрепена на скелета и допълнително го укрепва. Какъв е нейния принос, ако е тънка като фолио
Е нали виждаш тая под радиаторите на почти всяка Тойота в какво състояние е, ама тя не е отговорна бе, чакай, че забравих..........
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 Та тази ламарина като вибрира със значителна амплитуда трупа напрежения
Моля те не така инженерно, дай със заобикАлки по философски, по ше вдене за кво иде реч
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 некачествена стомана
Амиииииииииииииииииии къъъъъъъъъъъъъъъ (така викат в КнежЪ)
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 (получаваме тойота smile.gif).
Бако, ако Лексотаня те разбЕрЕ, идвам да ти дОнеса АЗ кво каеш за пиеньие, след това перфектно обяснение, като за............да не казвам кво.
mapamop написа: 30 Ное 2023 12:50 Значи е 3 генерация със двулитровия бензинов мотор, около 130 коня по спомен
Трета генерация е от 96 до 2002-ра, като ползват технологията от 96-та, аз говоря за модели конструирани и създадени СЛЕД 2000-та година
Laguna 1 започва да се прави от 93-та или 94-та, след 2000-та година, като модел излиза Лагуна 2 там да видиш ръжда е, като ДА НЕ видиш ръжда по Тойота bow.gif

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 13:20

nov написа: 30 Ное 2023 13:15 там да видиш ръжда е, като ДА НЕ видиш ръжда по Тойота
Баси, това шси го сложа У подписО , как яко само звучи.................... :) ppp.gif :cheers:

Аватар
mapamop
Мнения: 4119
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 304 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 30 Ное 2023 13:28

Аз предлагам политкоректно да се върнем на задната врата на баничарките и да оставим ръждата, че правим много трафик на форума и ще ударим месечната квота гигабайЦи tooth.gif
И да предотвратим ситуацията някой да получи инфаркт от снимките с тойотските гнилочи. И от другомарковите гнилочи, които съм ги виждал по моята.
Да подходим отговорно към техниката и здравето на феновете на свещената, неръждясваща и неприкосновена марка....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 13:34

mapamop написа: 30 Ное 2023 13:28 Аз предлагам политкоректно да се върнем на задната врата на баничарките и да оставим ръждата
Ами, проС пример от вчера, разтоварвам едни чанти от пазаруване, и ако ш...та врата се отваряше нагоре щЕх да се кача на тротоара, а така с пълни чанти, заета едната ръка с другата тръгвам да затварям хладилника ЗИЛ, ама съм излязъл без да искам на платното, че един олигофрен ме освирка (аз съм си виновен, че не се огледах и е прав), ама после ш...я хладилник толкова каруцарски псувни отнесе, че едно куче избЕга и се скри.......................тъпото е, че няма какво да се направи, ако тръгна да слагам панти отгоре по купето и да и сложа от двете страни по един амортисьор, там където са пантите след 2 години ще се откъсне тенекията от корозия и те ти булка Спасовден (кръговрат му викат).Не съм обръщал внимание, но мисля, че на следващия модел фейслифта от 2016-2017 с ЛЕД фаровете, вратата му вече се отваря нагоре, ако е настрани...........жалко.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3719
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 13:40

nov написа: 30 Ное 2023 12:37 Верно си политик...........в темата са писали (писали, не тия четящите, щото на тях и ти и аз не им знаем мнението), не повече от 5-6 човека (да не ги броя), основно диалога е между теб и мен, неутрална позиция заема Дракона, другите ВСИЧКИТЕ ти казват, че Тойота е ръждилник..................
Значи ако сме 8 човека в темата и 5-ма сте на твоето мнение, а 3-ма на моето, това съвсем не означава нито че те подкреоят 90 % , нито че ако те подкрепяха, щяхте задължително да сте прави.

Таратор написа,че Меган 2 ръждясва,а е след 2000-та година.
nov написа: 30 Ное 2023 12:37 406 коя година е, за да си спокоен да намесим и 306 или 205 ако искаш, въпреки, че откъм тенекия пак са по-здрави от Тойота, Карината не гние ли, еле па Корола от тия години за Старлет нямам думи.
Аз карам Старлет 98-ма - няма ръжда нито по прагове, нито по вежди, нито по под. Специално последния Старлет е с отлично анти-корозионно покритие. Внос Австрия. Има корозия по носачи повърхностна.
Имаме и 406-ца купувана нова от СФА 2001-ва година, сега е с дупки по праговете,без да говоря за всичките й повреди. Карана само в БГ. ПОнеже не ръждясвали френските, Пежото е ръждиво от няколко години,а Старлета не,а Старлета е по-стар и е каран в Австрия.

2
307-ците ръждясват а са и след 2005-та, 407 ръждясват. Не взимай само удобните части от написаното от мен, ако обичаш.
nov написа: 30 Ное 2023 12:44 Лексотаня ме обвинява в изневяра на марката
Не те обвинявам в изневяра на марката,а ми приличаш на фанатично вманиачен на тема ръжда по Тойоти.
nov написа: 30 Ное 2023 12:37 Кай честно от коя партия си, ти четеш ли ДраконЯ кво пише?казах ти преди - чети,чети, не само избирателно или функционално грамотно.
ДА, чета, за изгнили Аудита и други коли, различни от Тойота.
nov написа: 30 Ное 2023 12:37 Казах след 2000-та година, Еспейс 2 коя година е, Меган Сценик 1 коя година е? Тия въпросните имат ли НЕ ръждясали набори от Тойота
Той пише и за Меган 2, но ти явно си избираш кое да цитираш и коментираш,както съм ти казвал и преди.
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 Ламарината е закрепена на скелета и допълнително го укрепва. Какъв е нейния принос, ако е тънка като фолио.)
Наистина ли мислиш, че Тойотите преминават с максимален резултат краш тестовете,ако ламарината им е тънка като фоли, щом како казваш тя трябва допълнително да укрепва здравата конструкция?
Hursa написа: 30 Ное 2023 12:48 Та тази ламарина като вибрира със значителна амплитуда трупа напрежения, нарушава се лаковото покритие, контакта с боята, дори с антикорозионното покритие, особено ако не е качествено), образуват се микропори, микрораслоявяния, отделя се от основата. При тънка ламарина дори удар от дребно камъче може да се отбележи, дори одраскване от тънко клонче. А ламарината (в случая) е основата на която е нанесено антикорозионното покритие (ако го има), боята, лаковия слой и колкото тази ламарина е по-тънка, толкова тази основа е по податлива - еластично и за съжаление и пластично. И ако към всичко това се добави и некачествена стомана от която е изтеглена ламарината, ако се добави липса не качествена термообработка, ако се добави не отпускане след заварка - получаваме бързо развиваща се корозия под на пръв поглед ненарушеното боядисване (получаваме тойота ).
Прекрасна теоретична хипотеза, харесва ми и я уважавам. Само че ако е вярна проблемът с ръждата ще е включително на покрива,който също вибрира, а вибрациите от пътните условия са по-големи и интензивни от двигателните. Тогава би трябвало да ръждясват вратите и в горната им част, защото вратите се отварят и затварят и вибрациите са много по-големи, също багажника и главно предния капак.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: kajinskia и 6 госта