Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4119
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 304 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от mapamop » 11 Мар 2024 15:17

FearSoft написа: 11 Мар 2024 15:08 трябва да се прави през диагностиката
Аз се учудвам че не си разбърничкал още какви опции има през диагностиката... Имаше тема или писано че на по-старите, това се активира през диагностиката, меню Customization
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
FearSoft
Мнения: 395
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 11 Мар 2024 17:10

Ами все не ми остава достатъчно време за човъркане... blush.gif Пък и все се сещам за нещо от време на време и всеки път да закачам диагностика... Чакам да се насъберат повечко неща :D
Между другото, клиповете, дето ги гледах, бяха за модели 21-22 година, с бутоните на мултимедията. Та не са чак толкова стари. Ама са все за американския пазар, та стигнах до заключението, че имаме на разположение различни опции.
Другото, за което се сещам е, че не съм сигурен имам ли включена лампа за ниско ниво на течността за чистачки. В UK казват, че нямат, а на мен ми се мярна, че има такава опция, ама ми даваше изключена от диагностиката. Така и не успях да открия тогава от кой модул се включва и го зарязах, че ми беше писнало. Ама и това ще го търся.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
BladeBG
Мнения: 62
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от BladeBG » 11 Мар 2024 17:33

FearSoft написа: 11 Мар 2024 17:10 имам ли включена лампа за ниско ниво на течността за чистачки
Преди фейслифта датчик за нивото на чистачките имаше само в ниво Luxury и Luxury Plus (това за седана). Предполагам и сега е само в най-високото ниво и за това е изключено в диагностиката (защото няма датчик).

Аватар
FearSoft
Мнения: 395
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 09 Май 2024 13:07

Тъй като чета, че доста често се случва на хибридите да им свърши внезапно 12V акумулатор и предвид, че по празниците колата постоя 4-5 дни в гаража, реших да проверя как е положението при мен. Надявайки си, че аз съм изключение :whistle:
Да, ама... Измереното напрежение в покой се оказа 11.97V unsure.gif Колата си стартира нормално, но това за мен е признак, че мога да очаквам изненада някой нещастен ден mad.gif
Затова, на първо време си поръчах едно умно зарядно, за да се опитам да закрепя положението, ако е възможно. Защото в мрежата се върти информация, че заради Ковид-а (а нашите нали са от този период), много акумулатори са застояли по складовете и сега са ги набутали по колите. Няма да ги хвърлят, я tooth.gif Та се замислих да си направя и едно бустерче, за всеки случай.
Знаейки как стартира хибрид (чрез HV батерията и MG1), логично е системата да се съживи и с помощта на неособено мощен бустер (без нужда от голям СС). И дори една малка, оловна батерия, тип AGM (за UPS-и), примерно 12V/9Ah би трябвало да свърши работа. Че и по-малка ще стане, 5Ah примерно. Поне така си мисля. Но това са едни допълнителни килограми, обем и т.н. Все пак, една Li-Ion батерия би била по-удачна - лека и незаемаща място в жабката. Например 3 елемента по 3500mAh всеки, свързани в серия (3S1P) би трябвало да работи. Ама си иска съответния BMS. Който ще се купува.
Та ми е интересно, ако на някого му се е наложило да се спасява в такова положение - какъв бустер е използвал и дали моята идея ще сработи? Продават се някакви, уж 20 000 mAh, ама едва ли ще са толкова. Като ги знам ментетета, дето идват при нас в сервиза... tooth.gif А нещо не ми се дават 120 и нагоре лева за нещо такова...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
WoLF
Мнения: 2656
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 269 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от WoLF » 09 Май 2024 13:19

Оригиналния ми акумулатор окъси клетка и пак палеше колата. Напрежение при старт около 10V, като пада до 8 и пак стига за READY. От там нататък не го мислиш... до следващото палене. Та в тази връзка ще запали и с пауърбанк tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BladeBG
Мнения: 62
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от BladeBG » 09 Май 2024 13:51

Аз ползвам (или по-скоро ползвах преди да сменя акумулатора) https://www.citytel.bg/starter-za-avtom ... r-max-ps06, но за 1.6 бензин. 5-6 паления са около 20% капацитет. Реално съм го зареждал само един път.

Аватар
biro
Мнения: 2655
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от biro » 09 Май 2024 14:22

Застоялите акумулатори поради ковид кърти мивки :) Как работниците в акумулаторни заводи не са се разболяли, а тези в заводите за чипове са? Патемтоеай ваксина нантоя принцип.
Сега сериозно - акумулаторите в складовете могат да стият с години, защото не са напълнени с киселина. Пълнят се преди да се пуснат в търговската мрежа.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
FearSoft
Мнения: 395
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 09 Май 2024 15:11

biro написа: 09 Май 2024 14:22 защото не са напълнени с киселина
Това ми е ясно, само споделих какво се пише, не дали е вярно. Но е факт, че такова напрежение за само 4-5 дни престой не е нормално. За 45Ah акумулатор. Каквато и електроника да поддържа в stand-by. При нормална консумация в такова състояние от 60-80mA. Не знам колко е реално, де, не съм го мерил. Ама и 100mA да е, за 5 дни (120 часа), това по грубата сметка прави 12А. Не би трябвало да падне под 12V.
Както и да е, ще видим какво ще покажат инструментите (SOH и капацитет) след заряда.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4948
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 157 пъти
Получена  благодарност: 147 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от slowtraveler » 09 Май 2024 17:08

Имай предвид, че в момента, в който отвориш колата - товарът скача на няколко ампера заради електроники, лампи и т.н. И ако акумулаторът е с по-високо вътрешно съпротивление (а той май не е стартов като конструкция) - ще му падне напрежението...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], loopci, Namu и 3 госта