Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4135
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mapamop » 22 Апр 2024 09:05

Дюзи от Авенсис Т22 със 1ZZ-FE, 1.8/129 к.с. двигател. Пробега мисля да беше около 100К на газ, със някаква газова уредба от най-простите, без синхронизация по OBD.
Мислех да си ги запазя за резервни, за експерименти, но няма нито една със здрав корпус от 4. Бобините и те са цъфнали като армейски налъми след 3 полка употреба.
0-02-05-328d837efe337e167a214792cb7c1c41c93ca5005e27ef48da74aef6b82d51aa_9a8718ed.jpg
0-02-05-328d837efe337e167a214792cb7c1c41c93ca5005e27ef48da74aef6b82d51aa_9a8718ed.jpg (383.35 KiB) Преглеждано 1701 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4952
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 157 пъти
Получена  благодарност: 147 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2024 12:51

Прилича на компресорно масло. Не съм се интересувал за зареждането на газ, но конкретните газ-станции нямат ли допълнителен компресор. Ако е така - вероятно 'хубавата газ' зависи и от обслужането и компресорите на конкретната газ-станция..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

vfr800
Мнения: 471
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от vfr800 » 22 Апр 2024 14:40

Всички са така. Lexus IS са същия тип, даже незнам дали не са и точно същите. И там се цепят и да има и да няма газ все си се цепят.

Аватар
mapamop
Мнения: 4135
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mapamop » 22 Апр 2024 14:51

slowtraveler написа: 22 Апр 2024 12:51 Прилича на компресорно масло
Ако имаш предвид разлива на масло и мизерията по сондите - тая кола нямаше гумено изделие което да не беше спукано. Та дюзите са със обилен антикорозионен слой мазник, заради издуханата гарнитура на капака на клапаните. От там си се лееше прилично количество масло, както и от сцепения маркуч за вентилацията маслените пари на клапаните.
Маслото не го коментираме. Всъщност до последно тая бричка си вървеше съвсем добре на газ, и съвсем прилично на бензин, с изключение на студеното време под 8 градуса, където се давеше и се мъчеше да гасне. Вероятно заради сцепените дюзи и бобини.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Akima
Мнения: 7148
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Akima » 22 Апр 2024 14:54

vfr800 написа: 22 Апр 2024 14:40 Lexus IS са същия тип
XE10 ползва 4-ри портови инжектори /лилави/ - не съм видял толкова сцепени, но всички се запушват.
mapamop написа: 22 Апр 2024 14:51 Вероятно заради сцепените дюзи и бобини.
Не вероятно, а съвсем сигурно.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4952
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 157 пъти
Получена  благодарност: 147 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2024 18:49

mapamop написа: 22 Апр 2024 14:51 Ако имаш предвид разлива на масло и мизерията по сондите
Не, имах предвид предходната снимка на филтъра :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Stivans
Мнения: 70
Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Stivans » 12 Май 2024 19:23

Една статистика за тези, които се чудят дали си струва да слагат газова уредба.
Изминати за 1 година( от 12.05.2023г.) 14207 км от тях изваждам 600 км за каране на бензин и подгряване, стават 13607км при което средния разход на газ е 9,86л./100км
Изминати 14207 км изгорени 1342л газ, подгряване и каране на 60л бензин за година.
Платени за газ и 1300лв.и бензин 156,00лв. Общо разход 1456,00лв.
Ако карах на бензин при среден разход 10л/100км щях да платя 3693 лв. при средна цена 2,60 лв. за литър. Платени за газ и бензин общо 1456.00 лв., при средна цена на газта 1,00 лв. за литър, спестени за 1 година 2237лв.(цена на газовата уредба с компютър КМЕ-1550,00лв.) Не зная колко струва нов двигател, но предполагам, че ако този даде фира след 10 години, с икономисаните средства бих могъл да си купя поне 1 нов :D .
Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE

Аватар
mapamop
Мнения: 4135
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mapamop » 12 Май 2024 22:26

Stivans написа: 12 Май 2024 19:23поне 1 нов
Чисто нов от магазина, палетен без периферията - едвали ще си струва. По спомен на братовчедите купиха такъв 1.8 или 2.0 бензин за Шкода 2010 година, за около 8-9000 лева.
За моргаджийски мисля че вече може и да може, с останалите примерно около 800 лева спестени тази година. Ако не - догодина ще можеш примерно. Но ще си вадиш и слагаш "новия" мотор сам на ръка. След още примерно 1-2 години ще имаш и за труд в сервиз, ако няма (сериозна) инфлация.
Т.е. си на "кръгла нула" някъде около 3-4 до 5 години, ако игнорираме инфлацията в горивата и цената на труда. За мотор втора употреба обаче. За нов ... Ще ти трябват повече години.
Това не е заяждане за / против гаССта - по-скоро моя сметка направена "по бабешки".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Stivans
Мнения: 70
Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Stivans » 12 Май 2024 23:31

mapamop, Това са данни за 1 година, така че вече съм изплатил ГИ. В последното изречение съм написа след 10 години. Да не са 22000 спестени, но поне 15000 ще съм напред . За един нов двигател все ще стигнат 😀. И то при условие че този не става повече. Преди години имах Фолксваген 2-ка. На 230х.км му сложих газова и на 450 го продадох само със сменени 3 ауспуха, че много гниеха от конденза. Така че нямам притеснения. За 37 г откакто имам книжка все още не съм видял на живо скапан от газова уредба двигател, при нормална експлоатация.
Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE

Аватар
mapamop
Мнения: 4135
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mapamop » 13 Май 2024 00:03

Stivans написа: 12 Май 2024 23:31 Фолксваген 2-ка
Фолсваген 3ка 1.4, 60 коня на шурея хвърли клапани и впоследствие мисля глава или бутала на 360000 нереални километра. Вероятно на половин милион от които около 200000 са на газ. Мотора е сменен вече...
Койотата ми на 360000 реални само на бензин е много вероятно поне за ревизия на клапани, ако не излезе нещо друго покрай тях. Сравняваш коли със коренно различна концепция на изработка и материали.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта