Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Здравейте!
Понеже съм брал ядове с мизерията наречена масло в шахтите за свещите ( тема за 3S-FE , отново по Великден ), от време на време хвърлям по едно око, дали е сухо там. Когато знам, че аз съм сменил уплътнението и то е оригинално, обикновенно го правя, когато сменям свещите, примерно на 50000 км, но в сегашния случай, гарнитурата вероятно си е оригиналната и понеже забелязах много леко омасляване (не теч) по външния ръб, реших да надникна и при запалителните свещи.
За съжаление, в шахтата на първи цилиндър имаше малко масло. Казвам си, хубаво – един час работа и нова гарнитура. Но се загледах по внимателно и видях една огромна язва, направо кратер, в шахтата, горе, което за радост е част от капака, а не от цилиндровата глава.
Признавам си, преди 20-25 хил.км, сложих нови свещи (естествено, не бяха сменяни), усетих че има нещо странно там, но понеже беше сухо и не се задълбочих много, много. Отдадох го на дефект в отливката. Но сега, вече си е мазно там (дали от уплътнението, или от язвата, или и от двете...) и ми привлече вниманието. Направих малко снимки. На първата е само забърсано. После поразчоплих и обезмаслих...
Ето общото положение: Само забърсано с кореселин: Почистено с малко шкурка и обезмаслител. Вече май се вижда уплътнението: Когато сваля капака ще го огледам по-добре.
Аз досега такова нещо на такова място не съм виждал. Да, на по открити части, изложени на сол, или контакт със стомана/чугун, без изолация, да. На термостатни тела и водни помпи (от алуминиева, или цинкова, или подобни сплави), да. Факт, е че материалът на капака е доста по-некачествен, от на цилиндровата глава (вижда се структурата и на снимкита – шахтата, част от главата е гладка и лъскава, докато частта от капака е зърнеста, лесно се стърже), но това си е в реда на нещата, все пак едното е глава, другото е просто капак.
Замислих се, възможно ли е, да е някаква електро-ерозия? Утечка (разряди) от бобината/лулата да е „изяла“ материала? Ако е така, кога да е станало? Аз прекъсвания не съм усещал... Не са записвани никакви мисфайъри, поне не откакто съм я чел, а то е доста последните 30000 км (толкова я имам). За преди това не знам... Дори и да приемем, че искри точно там, това трябва да е било доста време и не мисля, че има грамотен шофьор, който не би усетил.
Огледах и бобината. Има някаква язва, но не мога да преценя от какво е, защото наяденото в алуминия имаше стърчащ ръб и може да е от него. Движение/вибрация не мисля, защото бобините си бяха затегнати. И сега и преди, когато сменях свещите.
Кажете си мнението? Какво мислите, че е причината за това на снимките? Постарах се да се види, горе-долу добре.
Огледахме с колегата, който работи на ВИГ апарата („аргона“), но неговото мнение, съвпада с моето. Ако се заварява (а и дали подлежи сплавта на заваряване, не знаем) , със сигурност ще трябва последваща обработка. Шлайф на шахтата в тази зона, ок, това ще го направя, но каналът за гарнитурата ще трябва да се фрезова, което вече е проблем. Временни методи тип силикон, течен метал и т.н. не мисля да прилагам. Явно ще търся капак - приятен Великденски разход . Има ментета, но честно казано, хич не съм почитател на ментета за Тойота.
Понеже съм брал ядове с мизерията наречена масло в шахтите за свещите ( тема за 3S-FE , отново по Великден ), от време на време хвърлям по едно око, дали е сухо там. Когато знам, че аз съм сменил уплътнението и то е оригинално, обикновенно го правя, когато сменям свещите, примерно на 50000 км, но в сегашния случай, гарнитурата вероятно си е оригиналната и понеже забелязах много леко омасляване (не теч) по външния ръб, реших да надникна и при запалителните свещи.
За съжаление, в шахтата на първи цилиндър имаше малко масло. Казвам си, хубаво – един час работа и нова гарнитура. Но се загледах по внимателно и видях една огромна язва, направо кратер, в шахтата, горе, което за радост е част от капака, а не от цилиндровата глава.
Признавам си, преди 20-25 хил.км, сложих нови свещи (естествено, не бяха сменяни), усетих че има нещо странно там, но понеже беше сухо и не се задълбочих много, много. Отдадох го на дефект в отливката. Но сега, вече си е мазно там (дали от уплътнението, или от язвата, или и от двете...) и ми привлече вниманието. Направих малко снимки. На първата е само забърсано. После поразчоплих и обезмаслих...
Ето общото положение: Само забърсано с кореселин: Почистено с малко шкурка и обезмаслител. Вече май се вижда уплътнението: Когато сваля капака ще го огледам по-добре.
Аз досега такова нещо на такова място не съм виждал. Да, на по открити части, изложени на сол, или контакт със стомана/чугун, без изолация, да. На термостатни тела и водни помпи (от алуминиева, или цинкова, или подобни сплави), да. Факт, е че материалът на капака е доста по-некачествен, от на цилиндровата глава (вижда се структурата и на снимкита – шахтата, част от главата е гладка и лъскава, докато частта от капака е зърнеста, лесно се стърже), но това си е в реда на нещата, все пак едното е глава, другото е просто капак.
Замислих се, възможно ли е, да е някаква електро-ерозия? Утечка (разряди) от бобината/лулата да е „изяла“ материала? Ако е така, кога да е станало? Аз прекъсвания не съм усещал... Не са записвани никакви мисфайъри, поне не откакто съм я чел, а то е доста последните 30000 км (толкова я имам). За преди това не знам... Дори и да приемем, че искри точно там, това трябва да е било доста време и не мисля, че има грамотен шофьор, който не би усетил.
Огледах и бобината. Има някаква язва, но не мога да преценя от какво е, защото наяденото в алуминия имаше стърчащ ръб и може да е от него. Движение/вибрация не мисля, защото бобините си бяха затегнати. И сега и преди, когато сменях свещите.
Кажете си мнението? Какво мислите, че е причината за това на снимките? Постарах се да се види, горе-долу добре.
Огледахме с колегата, който работи на ВИГ апарата („аргона“), но неговото мнение, съвпада с моето. Ако се заварява (а и дали подлежи сплавта на заваряване, не знаем) , със сигурност ще трябва последваща обработка. Шлайф на шахтата в тази зона, ок, това ще го направя, но каналът за гарнитурата ще трябва да се фрезова, което вече е проблем. Временни методи тип силикон, течен метал и т.н. не мисля да прилагам. Явно ще търся капак - приятен Великденски разход . Има ментета, но честно казано, хич не съм почитател на ментета за Тойота.
- mapamop
- Мнения: 4177
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 317 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Вземи си капак от морга. Вероятно като е събирала масло в това място е затваряла и искрила през маслото в това място. Или предния собственик е сменил вече сцепената бобина с друга и е маскирал проблема. Виж някъде по тях имаше маркировка с датата на производство. Нелогично е да имат повече от 1-2 дни разлика ако са заводските или са сменяни комплект. Отдолу маншоните на бобините как са?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Когато сменях свещи преди 20-25 хил. гледах бобините и май си бяха от една серия, оригинални. Но ще ги видя пак, за да е сигурно. Там е работата, че язвата си я имаше и когато беше сухо. Моргаджиите не обичат да си дават само капаците, предпочитат цяла глава. Не че с този двигател на газ няма да ми потрябва
Маншоните са перфектни. Те не се киснали в масло, защото го хващам рано, на първи цилиндър е само и нивото му не стига до гумения накрайник на бобината.
П.П.: Относно капака от морга - номерата не съвпадат от по-стар 1AZ-FE. Не знам каква е причината. Може да става, може и да не става. Някои сайтове ги дават взаимозаменяеми. Но факт е, че за RAV4 след 2005-та номера е друг 11201-28031.
Маншоните са перфектни. Те не се киснали в масло, защото го хващам рано, на първи цилиндър е само и нивото му не стига до гумения накрайник на бобината.
П.П.: Относно капака от морга - номерата не съвпадат от по-стар 1AZ-FE. Не знам каква е причината. Може да става, може и да не става. Някои сайтове ги дават взаимозаменяеми. Но факт е, че за RAV4 след 2005-та номера е друг 11201-28031.
- Ивайло Димов
- Мнения: 991
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Сваляш капака и запълваш дупката с поксипол ,гледай да не цапаш много че се шкури адски трудно.Вариант е и да мазнеш от високотемпературния силикон .Третия е капак от морга
- mapamop
- Мнения: 4177
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 317 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Цианоакрилата (поксипол, капчица, каноколит, моментните лепила със спрей-втвърдител) не са устойчиви на ниски и на много високи температури, влага и налягане. Ще се изрони след месец вътре из мотора. По-скоро както е писал по-горе - течен метал, разни лепила и китове на базата на епоксидните смоли.
Капака е от магнезиево-алуминиева сплав - много ме съмнява да се завари без да изгори.
Двигателист, виж снимки в интернет на твоя и на другия капак. Свери преди покупката. И за моята барака по каталог даваха ревизирания номер на предния мост само, но в момента е такъв от преди 11.2005 че е и от печка за капак. Просто са извадили нова ревизия на капака и по VIN са влагали само новата ревизия, а старата е "отречена" поради някакви недостатъци. За предпочитане е да си търсиш или твоя или ако има по-нов каталожен номер. За да сменят номера обикновено има защо.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- mapamop
- Мнения: 4177
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 317 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Изхождайки от това:
https://www.autodoc.bg/jpn/21693289
Изглежда да имаш доста алтернативни номера. Колко е точно - божа работа. В случая съм търсим по ОЕМ номера който си дал.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
За момента съм на вариант втора употреба. Изпратили са ми един капак, но в работата и ще го видя реално другата седмица. Дано да е читав. Ако не, ще поръчам от Люцкан.
Димов , на кофти място е и не ми се използва "течен метал". Знам, че ако се положи добре е много здраво, но не ми се рискува, засега. Отделно зоната е пропита с масло. Отделно и че там е канала на гарнитурата, кото със сигурност ще се повреди. Трето отделно, че мястото не ми е пред очите, за да хвърлям поглед само с вдигане на капака. Иначе щях да го "шпакловам"
Като го сваля, че го снимам и отвътре за форумния архив. И дано успея да отвия PCV клапана, че тук е с лепило, а не като на старите Тойоти, с проста гумена втулка.
Светли Великденски празници!
Димов , на кофти място е и не ми се използва "течен метал". Знам, че ако се положи добре е много здраво, но не ми се рискува, засега. Отделно зоната е пропита с масло. Отделно и че там е канала на гарнитурата, кото със сигурност ще се повреди. Трето отделно, че мястото не ми е пред очите, за да хвърлям поглед само с вдигане на капака. Иначе щях да го "шпакловам"
Като го сваля, че го снимам и отвътре за форумния архив. И дано успея да отвия PCV клапана, че тук е с лепило, а не като на старите Тойоти, с проста гумена втулка.
Светли Великденски празници!
- mapamop
- Мнения: 4177
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 317 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Отвива се с малко повече разход на "батафмамата".
От опит...
От опит...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Довършвам темата, както обещах. Виждате проблема при свален капак – дори е деформирана шахтата. Сплавта е магнезиева, не се опитвайте да заварявате. Запояване с нещо, по-нискотемпературен припой, но там не съм компетентен, само си предполагам. Евентуално епоксидни смоли от типа течен метал биха закърпили положението.
Виждате и как изглежда двигател каран до 115000 км със сервизни интервали 15 хил.км., а доколкото видях в книжката му има и над 18000 км. Както и да е.
Встрани от темата – измерих хлабината на клапаните, е ми беше доста любопитно. Колата я купих на 115000 км с инсталирана газова уредба. Слагана е на 52000 км. В момента е на 145000 км. Не знам колко е работила на пропан-бутан преди мен. Има система на flashlube. Колко е работила, не знам, но аз си я поддържам работеща, без да мога да дам аргументи за, или против.
Пълнителните клапани при норма 0.19-0.29 мм всички са на 0.25 мм. При изпускателните не е толкова розово положението. Първо, че намирам две норми. Едната е 0.30-0.40 мм, а другата (по-рядко и основно за 2AZ) 0.38-0.48 мм. При мен на 1-ви и 2-ри цилиндър са 0.30 мм, а на 3-ти и 4-ти са 0.35 мм , тоест по-едната норма нещата са горе-долу, по другата – зле. Ще трябва, когато имам време да сваля вала и да погледна, или ако не се чете маркировката, да измеря чашките за да си поръчам по-ниски и да увелича хлабината, което колкото и да пипкаво е по-добре (по-лесно) от ревизия на глава след прегаряне на клапан.
Сложих капак 2-ра у-ба. Прехвърлих си моя PCV-клапан след малко промиване. За лепило използвах Loctite 243 (син, средна якост). За двете точки силикон използвах Loctite SI 5699.
Виждате и как изглежда двигател каран до 115000 км със сервизни интервали 15 хил.км., а доколкото видях в книжката му има и над 18000 км. Както и да е.
Встрани от темата – измерих хлабината на клапаните, е ми беше доста любопитно. Колата я купих на 115000 км с инсталирана газова уредба. Слагана е на 52000 км. В момента е на 145000 км. Не знам колко е работила на пропан-бутан преди мен. Има система на flashlube. Колко е работила, не знам, но аз си я поддържам работеща, без да мога да дам аргументи за, или против.
Пълнителните клапани при норма 0.19-0.29 мм всички са на 0.25 мм. При изпускателните не е толкова розово положението. Първо, че намирам две норми. Едната е 0.30-0.40 мм, а другата (по-рядко и основно за 2AZ) 0.38-0.48 мм. При мен на 1-ви и 2-ри цилиндър са 0.30 мм, а на 3-ти и 4-ти са 0.35 мм , тоест по-едната норма нещата са горе-долу, по другата – зле. Ще трябва, когато имам време да сваля вала и да погледна, или ако не се чете маркировката, да измеря чашките за да си поръчам по-ниски и да увелича хлабината, което колкото и да пипкаво е по-добре (по-лесно) от ревизия на глава след прегаряне на клапан.
Сложих капак 2-ра у-ба. Прехвърлих си моя PCV-клапан след малко промиване. За лепило използвах Loctite 243 (син, средна якост). За двете точки силикон използвах Loctite SI 5699.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 3 госта