Imam II tehn. vuprosa ...
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Imam II tehn. vuprosa ...
no tuj kato sa mnogo elementarni i ne sa za forum "Tehn. vuprosi" gi pi6a tuk:
I Kak to4no se opredelq psi-to na Turbocharger-a(Turbo-kompresora) i kak stava tova "naduvane" na psi-to?!?
II Kakvo to4no e offset na djantata? Koj e polojitelen(+) i koj otricatelen, i v kakvo se izmerva?!?
Blagodrq predvaritelno!
Nadqvam se ne samo az ne znam kakvi sa tezi raboti?!?
I Kak to4no se opredelq psi-to na Turbocharger-a(Turbo-kompresora) i kak stava tova "naduvane" na psi-to?!?
II Kakvo to4no e offset na djantata? Koj e polojitelen(+) i koj otricatelen, i v kakvo se izmerva?!?
Blagodrq predvaritelno!
Nadqvam se ne samo az ne znam kakvi sa tezi raboti?!?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: Imam II tehn. vuprosa ...
psi, e prosto forma na izmervane na nalyaganeto, kakto e Bar (na Bulg. Atmosfera) i kakto ti si pompash gumite na 2 atmosferi da kazeme, taka se izmerva i nalyaganeto na nagneteniyat ot turbinata vuzduh vuv vsmukvatelniyat kolektor na dvigatelyat. puska se edno malko markuche ot kolektora, kum ureda za merene (podoben na tozi na pompata za gumi) i toi pokazva kakvo nalyagane vuzduh vliza v kolektora. Da naduesh psi... ili bara, e da uvelichish nalyaganto na vuzduha koito vliza ot turboto kum dvigatelyat, poveche nalyagane poveche moshtnost, konski sili, i po-golyama veroyatnost da susipesh dvigatelyat...Japanese_fever написа:no tuj kato sa mnogo elementarni i ne sa za forum "Tehn. vuprosi" gi pi6a tuk:
I Kak to4no se opredelq psi-to na Turbocharger-a(Turbo-kompresora) i kak stava tova "naduvane" na psi-to?!?
II Kakvo to4no e offset na djantata? Koj e polojitelen(+) i koj otricatelen, i v kakvo se izmerva?!?
Blagodrq predvaritelno!
Nadqvam se ne samo az ne znam kakvi sa tezi raboti?!?
offset, tova pokzava na kakvo raztoyanie ot cenura na edna djanta se namira liceto/plochkata na bolotvete na djantata. kogato offseta e 0, znachi che bazata za zakrepyane na djantata (tam deto sa dupkite za boltovete) e tochno po sredata na shirinata na djantata, kogato offseta e negativen (naprimer -5) znachi che bazata se namira na 5mm navutre (kum kolata) ot centura na djantata, a kogato offseta e positiven (+35 da kajem) znachi che bazata se namira 35mm nadyasno ot centura na djantata (toest po-navun). novite djanti sa pochti vsichki sus positiven offset, i azNE GI OBICHAM....
te sa dobri za koli kato tvoyata cvichka, s predno predavane, no za koli sus zadno ot stariyat tip, kato AE86, MA61 i pr. ne sedyat dobre, a daje i opirat v amortisiorite ili v spirachniyat aparat, i zatova ama HICH NE GI OBICHAM.... ....
razbra li sega?
eto ot dolu sum napravil specialna diagrama, za da razberesh za kakvo govora....
Последно промяна от punkara на 17 Апр 2005 15:03, променено общо 1 път.
za offset, prosto da pomogna da se razbere za kakvo govori Punkara, tova e djanta s 0 offset(siniata linia e sredata na djantata)
a tova e s malak pozitiven offset
ta v obsti linii v zavisimost na kakvo raztoiania sa boltovete det darjat djantata za glavinata ot taz sinia linia se opredelia i offseta.
btw, PSI e Pounds per Scuare Inch
a tova e s malak pozitiven offset
ta v obsti linii v zavisimost na kakvo raztoiania sa boltovete det darjat djantata za glavinata ot taz sinia linia se opredelia i offseta.
btw, PSI e Pounds per Scuare Inch
->
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Imam II tehn. vuprosa ...
Misulta mi be6e kak go naduvat tova turbo kato to ne e mehani4en kompresor, a se vliae ..., a vsu6tost koe vurti turbinata. Kolkoto pove4e gaz dava6 oborotite se uveli4avat ot samosebe si, ne se uveli4avat ot dopulnitelno pompene.
Sega se setih turbinata ne e li ne6to kato perpeto mobile, v smisul 4e se vurti ot vuzduha kojto vliza i izliza ot dvigatelq. Qsno e, 4e e zavisima ot vurteneto na dvigatelq i ako toj spre i tq spira, no vse pak nqma mehani4no vurtene, a samo aerodinami4no.
Sega se setih turbinata ne e li ne6to kato perpeto mobile, v smisul 4e se vurti ot vuzduha kojto vliza i izliza ot dvigatelq. Qsno e, 4e e zavisima ot vurteneto na dvigatelq i ako toj spre i tq spira, no vse pak nqma mehani4no vurtene, a samo aerodinami4no.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
predstavi si dve perki koito sa svazani s lostche, kato ednata perka e v sistemata na izgorelite gazove, i kolkoto poveche izgoreli gazove, tolkova po-barzo se varti perkata, kat se razvarti po loscheto se predava vartelivot dvijenie na drugia krai kadeto e drugata perka koiato e v sistemata na idvastia vazduh, kogato tia se razvartiana pochva da nagnetiava vazduha(da naduva/kachva naliaganeto).
to pak si e kompresor, no za razlika ot superchargera ne se varti ot remak ili elektromotor, ami pri minavane na izgorelite gazove, koeto grubo kazano si e free power(no ne sasem, se pak perkata malko ili mnogo sazdava back pressure, no e nisto v sravnenie sas zagumite ot vartene na remak). problema pri turboto e che da se razvarti perkata triabva po silen potok ot izgoreli gazove, t.e. da se vdignat oborotite na dvigatlia che da se sazdade takav i ot tam idva turbo lag-a(zabavianeto)
eto cialata turbo sistema
poneje pri nagnetiavaneto na vazduha(vdiga mu se naliaganeto) sasto se vdina i temperaturata na vazduha, a pak po-visoka temperatura e predpostavka za po-lesno samozapalvane a sasto taka po-studen vazduh ima po malak obem, t.e. ako e studen vazduha bi mogal da vkarash poveche v edinica obem, t.e. poveche kone, ta za tova imash intercooler, toi obiknovenno e pred radiatora, ili v niakoi sluchai ako ne e goliam e varhu samia dvigatel.
eto kak izglejda i turbo v realnost
to pak si e kompresor, no za razlika ot superchargera ne se varti ot remak ili elektromotor, ami pri minavane na izgorelite gazove, koeto grubo kazano si e free power(no ne sasem, se pak perkata malko ili mnogo sazdava back pressure, no e nisto v sravnenie sas zagumite ot vartene na remak). problema pri turboto e che da se razvarti perkata triabva po silen potok ot izgoreli gazove, t.e. da se vdignat oborotite na dvigatlia che da se sazdade takav i ot tam idva turbo lag-a(zabavianeto)
eto cialata turbo sistema
poneje pri nagnetiavaneto na vazduha(vdiga mu se naliaganeto) sasto se vdina i temperaturata na vazduha, a pak po-visoka temperatura e predpostavka za po-lesno samozapalvane a sasto taka po-studen vazduh ima po malak obem, t.e. ako e studen vazduha bi mogal da vkarash poveche v edinica obem, t.e. poveche kone, ta za tova imash intercooler, toi obiknovenno e pred radiatora, ili v niakoi sluchai ako ne e goliam e varhu samia dvigatel.
eto kak izglejda i turbo v realnost
->
Re: Imam II tehn. vuprosa ...
i v dobavka, suotvetno, kolkoto poveche gaz davash, tolkova poveche izgoreli gazove izlizat, koito tolkova poveche uvelichavat skorostta na perkata na turbinata, a tya svoevremenno uvelichava nagnetyavaniyat vuzduh (ili naduva psi/bar), problemut e che v edin moment, nalyaganeto e tolkova silno, shte vutreshnostite na dvigatelyat ne izdurzat i se chupyat. zatova ima taka narecheniyat wastegate, tova e edna klapa pikachan kum turbinata, ili kum izhodniyat kolektor, tya chrez vakum pri opredeleno maskimali nalyagane se otvarya, i propuska chast ot izgorelite gazove na dvigatelya, prez otdelna truba direktno v auspuhnata sitsema, taka che turbinata nemoze da se vurti po-silno, i da unishtozi dvigatelyat!Japanese_fever написа:Misulta mi be6e kak go naduvat tova turbo kato to ne e mehani4en kompresor, a se vliae ..., a vsu6tost koe vurti turbinata. Kolkoto pove4e gaz dava6 oborotite se uveli4avat ot samosebe si, ne se uveli4avat ot dopulnitelno pompene.
Sega se setih turbinata ne e li ne6to kato perpeto mobile, v smisul 4e se vurti ot vuzduha kojto vliza i izliza ot dvigatelq. Qsno e, 4e e zavisima ot vurteneto na dvigatelq i ako toj spre i tq spira, no vse pak nqma mehani4no vurtene, a samo aerodinami4no.
taya shema neshte da se kachi, shtot sum bil nadminal 5-te MB, istrih stari snimki, ama pak neshta... Bad Dog, zashto neshte bre?
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Blagodarq mnogo na Punky i ALTEZZA-ta za podrobnite obqsneniq. Vsi4ko razbrah!
A o6te edin vupros, 4e se setih:
Punky tvoqta AE86 ima anti lag, nali?!? Tova kudeto, kogato oborotite ne sa dostatu4no visko vpruskva dopulnitelno gorivo ili tam kakto be6e!?!
A o6te edin vupros, 4e se setih:
Punky tvoqta AE86 ima anti lag, nali?!? Tova kudeto, kogato oborotite ne sa dostatu4no visko vpruskva dopulnitelno gorivo ili tam kakto be6e!?!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
tam deto oborotite...dopulnitelno gorivo...????????? kakvo???Japanese_fever написа:Blagodarq mnogo na Punky i ALTEZZA-ta za podrobnite obqsneniq. Vsi4ko razbrah!
A o6te edin vupros, 4e se setih:
Punky tvoqta AE86 ima anti lag, nali?!? Tova kudeto, kogato oborotite ne sa dostatu4no visko vpruskva dopulnitelno gorivo ili tam kakto be6e!?!
az imam blow-off valve, tova pomaga da nyama lag, vupreki che kolektora mi e takuv, che turbinata se razvurta adski burzo!
raboti dvoino, osven che izpuska, sushto i pozvolyava da se durpa ot nego vuzduh, dokato turbinata razvurti, po tozi nachin namalyava i lag-a!ugabuga написа:blow off valve-a kvo obshto ima s lag-a?
az dokolkoto znam edinstvenata rolia koiato igrae e da izpuska nenujnoto naliagane koeto e sazdadeno shtoto kato mahnesh kraka ot gazta turbinata ne moje da namali skorostta si na vartene vednaga.
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
i az taka si misleh za BOV-a, a inache che ne vsichki turbo koli imat ... mi tova spored men oznachava che kato mahnesh kraka ot gazta turboto shte prodajava da smuche vazduh tai che niama da pochne da namalia kolata i shte stane niakva obarkvacia ... az lichno go razbiram kak vaobshte moje da niama BOVjamie написа:ugabuga, не всяка има БОВ :-) Ама масово имат де.
А как става това да дърпа въздух през БОВ-а докато турбината не е развъртяла ??? Това не си го представям - мислех че БОВ-а е еднопосочен.
a zashto si mislish che sum sednal da luza?ugabuga написа:punki tova ne se broi, vsiaka kola s turbo ima BOV tai che nedei da go barkash momcheto i da go lujesh che e mod za namaliavane na lag-a
prosto tryabva da vidish koga i kak se otvarya i zatvraya klapata na moyat BOV, i shte se ubedish sam!
ta moyat BOV se zatvarya, edva kogato vakuma e dostatuchno silen v sistemata, toest kogato ima veche nagnetyavane ot turbinata, inache si sedi otvoren, i suotvetno, dvigatelyat disha i ot tam, kato po tozi nachin si nabavya dopulnitelen vuzduh, dokato turbinata razvurti, i tochno sus tozi si proces spomaga za namalyavane na turbo laga!
ako ne vyarvash, zapovyadai da ti demonstriram na zivo!
dali turbinata produlzava nagnetyavane na vuzduh ili ne sled otpuskane na pedala na gazta tova nyama znachenie! kogato otpusnesh pedala na gaztta dros. klapata se zatvarya, i tolkova!
bov-a izkarva tozi nenuzen i bolkiran vuv vuzdushnata sistema vuzduh navun.
BOV-ete pochvat da se poyavyavat kum kraya na 80-te godini na turbo kolite, (SAAB, Porche) dnes veche sa si postoyanna chast po sistemata!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 46 госта