Страница 16 от 24

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 16 Авг 2023 12:16
от ivan_pop
mapamop написа: 16 Авг 2023 11:15 За електрическия товар, предполагам че компютъра си взема информация от релетата или от другите компютри
Електрическия товар затормозява механично генератора/алтернатора.А той пък се върти от мотора, т.е. натоварва се механично мотора.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 16 Авг 2023 13:09
от mapamop
Сега остава да разбера какво се случва в проклетата BEAN мрежа, и защо като пусна подгреви на седалки, предно и задно стъкло, надуя перката на парното докрай, светна всички фарове де що могат да светят и не тресат оборотите, за капак и не тресе и като е в стабилен режим на охлаждане проклетия климатик. И каква е разликата когато започне да си поддържа температурата....
Нещо се случва по линия на тая комуникация. Фреон не му липсва със сигурност, по мое мнение няма и запушване по системата, защото един път е промита, второ не видях да има чак толкова финни отвори някъде, че да се задръсти от сивия прах в системата (предполагам стружки от компресора, и/или вероятно разни окиси от радиаторите и тръбите, макар че май алуминиевия оксид е бял, а не графитено сив).
Едва ли е компютъра на самия климатик, предвид че пробвах със "заводския", един дизелов, и този е със трети номер различен от предните два.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 16 Авг 2023 13:40
от Hursa
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 19 Авг 2023 18:35
от mapamop
Днес смених километража. На "моят си" варненските миризливци са отпоявали интегралката с флаша и са я запоили с лявото копито и поялника. Един резистор е окапан със тинол. Двата процесора по незнайна причина или са вдигани с горещ въздух, или са ги "претопляли". Има разливи от флюс по платката около тях. Засега резултатите са обнадеждаващи, но не смея да се зарадвам.
Визуално стрелката за температурата стои с 1-2мм по-нагоре от средното деление, преди стоеше с 1-2мм под него.
Нещо ми се шашна "компютъра за разхода" - вече 70 километра стои на 4.9/100.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 20 Авг 2023 11:45
от Двигателист
„Варненските миризливци” някакви джамбази ли са?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 20 Авг 2023 20:55
от mapamop
Двигателист написа: 20 Авг 2023 11:45 „Варненските миризливци” някакви джамбази ли са?
Да. Автоморга "Транскар": https://www.google.com/maps/@43.2373872 ... ?entry=ttu

Сумарно от днес:
- разцепих снопа с кабелите отпред на мотора, под дюзите. Гофрата миналата седмица я бях открил че е изгризана от мишка. 2 кабела бяха със оголена изолация. Единия се оказа на дюзата на първи цилиндър. Извадих го от буксата и снопа и му напъхах термошлаух, почти по цялата дължина. Другия го облепих с изолирбанд да скрие наранената изолация, и събрах снопа наново. Снимки:
► Виж съдържание
- Поднових си изолацията на снопа със кабелите на дросела. Бях писал че ми беше вдигнал грешка в друга тема. Оказа се че нямам подходящо парче гофра, колата беше разкостена пред гаража, и ме домързя да събирам всичко обратно в гаража, за да ида за гофра. Интерпретирах свободно - термоустойчива шлауха, вътре в нея "найлонов чорап" прекаран и обърнат наобратно в двата края, и полиетиленова термосвиваема шлауха - жълта щот' такава имах tooth.gif
*Кабелите му си бяха идеално здрави.
► Виж съдържание
- Разтворих и снимах осрания от моргаджиите километраж. Милите помияри нямат 160 лева за това:
https://www.aliexpress.com/item/1005005927381005.html
И еднократно да си платят евентуално тук:
https://carprogonline.com/dashboard/Das ... nso/93C66/

Вместо това са плюли с поялника по флаша, по незнайна причина са "подгрявали" двата контролера/процесори, вероятно с неподходяща температура, и те са деградирали вътрешно от прегряването.
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 21 Авг 2023 13:23
от Двигателист
Това заради връщане на километраж ли са го правили?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 21 Авг 2023 13:34
от ufer
Таро, пази боже сляпо да прогледа и да се пише механик, по-зле - електромеханик. Дано не са изпортили процесори, че тогава може да се наложи "пренареждане", като не трябва да се забравя и нова пастичка, там където е нужно... :thumbsup:

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 21 Авг 2023 14:37
от max-2
Тия са за убиване ако това е причината Таратор да смени половината кола bash.gif

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 21 Авг 2023 14:55
от mapamop
Двигателист написа: 21 Авг 2023 13:23 Това заради връщане на километраж ли са го правили?
Предполагам да. За 93C66 флаша е сигурно. За двете "хлебарки" не знам за какъв чеп са ги пипали изобщо, при условие че всичко е вътре във флаш паметта.
ufer написа: 21 Авг 2023 13:34 Дано не са изпортили процесори, че тогава може да се наложи "пренареждане"
Върти ми се в главата че по спецификация от сервизното ръководство или не помня къде го четох, са "някакви" (поне) 8 битови процесори, и гарантирано не носят на високи температури. По маркировка са специфична изработка, за Denso и едва ли ще се намери някъде datasheet със спецификациите и температурите им на монтаж.
Ако се оправи след километража, ще е сигурно че са си заминали те. Предвид "мосШШчето" на помпата за фаровете, което изгори 2 интеграционни релета още през 2019 година, също си мисля че посерковците са осрали и тия двата процесора. Ако ел.схемата от сервизното следва подредбата на платката, тоя от първата снимкиа "снася" на компютрите ( за VSC, Airbag, климатик, централно заключване, горивен компютър и каквото още има в BEAN мрежата) данни за външната температура, скорост, ретранслира обороти и натоварване на двигателя от горивния компютър, подава на горивния компютър сигналите за IDLE-UP получени от интеграционното реле (фарове, подгреви на седалки, подгреви на предно и задно стъкло + огледала), предполагам или директно или през тоя процесор минават и командите към горивния да намали или увеличи оборотите и теглителната сила от VSC логиката в АБСа.

Засега не мога да кажа нищо - имам 80-90 километра градско, на близо 38-43 градуса външна температура, и имам много малко възможности да вкарам климатика в режим "тресене", защото става много бързо над 30 градуса в купето и влиза в режим "охлаждане". Но поне от тия километри доколкото имах възможност да се гъбаркам с климатика, не иска да тресе, или и да се разхълца не прави повече от един цикъл нагоре-надолу на стрелката.
Гадното че от моргата ми пратиха километраж със липсващ винт и отлепени със спрей за етикети всички етикети. За капак на моя под дисплея с пробега пише T36-C а на тоя пише Т36-А. Предвид че на стария опел имаше подобен надпис започващ със W ... възможно е да не е моят и тоя. Най малкото ги няма каталожните номера да го проверя.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 21 Авг 2023 15:14
от mapamop
max-2 написа: 21 Авг 2023 14:37причината
Даже сега като си гледах снимките и намерих какво са насрали на процесорите ако не са ги прегрели и да са деградирали, вижда се с просто око по снимките по-горе:
На втората снимка, IC103:
Най-горе, вдясно както е снимката последните 3 крака в близост до маркировката "61" са изкривени и не са легнали по монтажните площадки. Последния, най-вдясно е очевидно крив и не ляга на площадката на писта си.
Най-долу на чипа, най-вдясно, в близост до маркировката "30", последният крак е крив и не ляга на площадката си.
На втората снимка:
Горния ред крака ми изглежда да имат твърде много припой и не е изключено да има окъсени площадки по самата платка
Резисторите горе вляво, над интегралата (R320, R334) са мръднали от горещия въздух и може и да не дават контакт. Трябва да изчистя флюса и да ги видя с лупата....
Вдясно от интегралата кондензатора C199 и той не ми харесва как изглежда.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 23 Авг 2023 16:23
от mapamop
Открих и защо след смяната на километража този автомобил взе да гори 4.4-5.2 на градски разход...
Питах за рамата на донора - оказа се че донора е произведен 02.2003 година. Смяната на механичния дросел, с електронен е била след 09.2004 (респективно и ECU-то е друго).

Километража който ми пратиха:
OEN: 83800-05530, Replaced: 83800-05D70
влаган: 01.2003 - 02.2004

Моят е:
OEN: 83800-05533
влаган: 11.2005 - 04.2006

Разбира се пак си имам "уникорн", който е произвеждан само 6 месеца и го няма наличен в България....
Ще го сменя, защото предполагаемо лъже и със изминатите километри. Не виждам от какво друго ще се шашка разходомера, и да дава такива мизерно ниски стойности на разхода.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 23 Авг 2023 16:42
от iovkito
Няма ли да го оставяш, ако с него не тресе?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 23 Авг 2023 18:04
от mapamop
Щипя се с един латвиец в ebay да счупи цената под 100 лева за такъв какъвто трябва да бъде. На 10.1 километра по GPS ми даде разлика от 500 метра в пробега.
Тоя ще го върна откъдето е дошъл.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 23 Авг 2023 19:06
от ivan_pop
mapamop написа: 23 Авг 2023 18:04 На 10.1 километра по GPS ми даде разлика от 500 метра в пробега.
На моята кола при скорост над 80км/ч някъде, скоростомера отчита с 5-6 км/ч повече спрямо GPS-а.А тази разлика ще се отрази и като разлика в изминатото разстояние.И не само на моята кола е така.
А като танцува стрелката на оборотите на таблото, как са оборотите в моторния компютър през диагностика?