Страница 3 от 3

Няколко питания относно новозакупен Auris 2.2 D-cat

Публикувано на: 27 Юни 2019 17:23
от ink
Здравейте, колеги! Вече две седмици съм собственик на Auris 2.2 D-cat, 177 к.с., по документи първа регистрация декември 2010 в Германия. Колата е добре засега, доволен съм. Имам няколко питания обаче. Благодаря на всички отговорили :-)

Първо, относно Keyless entry. Според това, което знам и което прочетох в упътването, колата трябва да се отключи, когато докосна дръжката на шофьорската врата и ключът е в джоба ми. То не е точно ключ, но няма значение. Е, колата НЕ се отключва, трябва да натисна бутончето на дистанционното. Интериорното осветление светва, което значи, че има комуникация между ключа и колата. Вариантите, за които се сещам, са два - или има повреда, или функцията е изключена с цел сигурност. Как да разбера кое от двете е? Бих отишъл при оторизирания сервиз на Тойота, ама от 1 юни са развалили договора за представителство с тукашния дилър и вече не е представител. А друг няма в близките 100 км наоколо.

Второ, така и не успях да открия работещ сайт за дешифриране на VIN-a. Ако някой може да помогне, ще бъда благодарен. Интересува ме датата на производство, защото това декември 2010 малко ме съмнява. Нали е имало фейслифт през 2010, а моята е отпреди фейслифта. Може и да греша.

VIN
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 27 Юни 2019 17:36
от Akima
ink написа: 27 Юни 2019 17:23
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
Търсачката работи перфектно - ползвайте я по предназначение.
VIN SB1KB56E90F002608
Build Date 04/2007
Model ADE157L-DHFNXW
Specification LEFT-HAND DRIVE VEHICLES
Grade SOL SOL TYPE
Market EU EUROPE
Engine 2ADFHV 2200CC DIESEL
Fuel system 5D 5-DOOR
Transimission MTM MANUAL TRANSMISSION
Gear Shift Type 6F MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT
Frame Number ADE157-F002608
Color Code 1C0
Trim Code LA12
Поръчка:
SB1KB56E90F002608.pdf
(31.89 KiB) Свалено 152 пъти
Имате 1 активна сервизна кампания - ПОСЕТЕТЕ ДИЛЪР НЕЗАБАВНО:
LGG22
R/SSC - For for Opposite Orientation of Airbag Inflator on Corolla and Auris 18SMD-050
Owners of vehicles affected by this recall /special service campaign will receive a campaign notification by first class mail. Owners are requested to contact their local Toyota retailer / authorised repairer to arrange for the vehicle to be inspected and countermeasures applied where applicable. This recall / special service campaign will be performed by any Toyota retailer / authorised repairer at NO cost to the vehicle owner.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 30 Юни 2019 22:20
от ink
Благодаря за информацията.

Някой има ли идея как се получава разликата от три години между датата на производство (април 2007) и първата регистрация (декември 2010) ? Да е 2-3 месеца, разбирам, да е седяла колата по разни складове и дилъри, ама повече от три години?

Вместо резервна гума имам ремонтен комплект, компресорче и разни флакони, дето се впръскват в спуканата гума и би трябвало да залепят дупката. Не съм работил досега с такава измишльотина, ефективна ли е? За трийсет и няколко години шофьорски стаж имам две спукани гуми и още две, съдрани в дупки, на които това чудо не би помогнало. Дали няма да е по-добре да си потърся патерица, ако въобще съществуват в моя размер? Съвет от някой препатил?

Писах на Тойота България да ги питам дали възнамеряват да сключват нов договор за представителство във Велико Търново, след като отсвириха досегашния. Получих отговор (даже два), че да, възнамерявали. Щели да ме уведомят. Явно тогава ще реша въпроса с неотключването на вратите, както и със сервизната кампания.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 30 Юни 2019 22:43
от slowtraveler
1. Понякога става при 'нов внос' - първа регистрация вписват датата на първа регистрация тук, а не реалната дата на първа регистрация на автомобила след закупуването му в чужбина...
2. Не съм патил за 30 и няколко години шофьорски стаж. Не ме притесняваше ремонтния комплект - дори напротив - в багажника (под стелката) имах място за още един куфар... Недостатъци? Ами бях сключил застраховка 'помощ при пътуване', та съвсем не ми пукаше... На сегашния автомобил имам 'патерица' ама заема толкова място, та ме е яд, че мъкна още едни почти 50кг и огромен зает 'мъртъв' обем.. Мъкна ги, защото с обикновен компресор трудно бих напомпил спукана гума...

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 30 Юни 2019 23:54
от centil
Предполагам, че твоя 2.2 D-cat е с CO2-емисии от 164 g/km, следователно e Euro 4.
Понеже от 01.01.2011 е било забранено регистрирането на нови автомобили под Euro 5a, то всички дилъри са били принудени да регистрират наличните им автомобили. Реалния първи собственик, може да е купил автоммобила и по-късно.
Затова и Аурисите с 2.2 D-cat произведени от 10/2006 до 04/2009 са Euro 4, а тези от 05/2009 до 09/2012 са Euro 5a (CO2-емисии от 154 g/km).
Та напълно възможно твоя Аурис е да си е постоял около 4г при някой немски дилър.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 01 Юли 2019 06:36
от tora
ink написа: 30 Юни 2019 22:20 дали възнамеряват да сключват нов договор за представителство във Велико Търново
Плевен, Русе не са толкова далеч, дори и Стара Загора.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 01 Юли 2019 14:43
от ink
tora написа: 01 Юли 2019 06:36 Плевен, Русе не са толкова далеч, дори и Стара Загора
Не са, ама ако трябва да оставям колата заради еърбега ще ми е неудобно. А и не ми е толкова спешно, ще ги почакам.

centil, допускаш, че колата е стояла над 3 г. в нечий шоурум? Мислех ги германците за по-ефективни :-)

Както и да е, здраве да е!

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 01 Юли 2019 15:04
от slowtraveler
centil написа: 30 Юни 2019 23:54 Понеже от 01.01.2011 е било забранено регистрирането на нови автомобили под Euro 5a, то всички дилъри са били принудени да регистрират наличните им автомобили. Реалния първи собственик, може да е купил автоммобила и по-късно.
Не е съвсем така.. През цялата 2011г дилърите свободно, официално и безпроблемно си продаваха НОВИ автомобили Евро4 (за които чакаш доставка месец и т.н.)... Просто имаше някаква 'хватка' за датата на 'моделният ред'...
В допълнение - един и същи автомобил често се предлага в различни евро-стандарти през годините. Така, че факта, че моделният ред например е бил 2009-2012, не означава непременно, че през 2010г автомобилът е бил Евро 5...
Може до началото на 2012 да са били Евро 4, а след това - Евро 5..
В потвърждение на твърдението си мога да дам следния пример - Октомври 2011 купихме нов дизел Евро4, като в шоурума имаше същият модел и Евро5. Разликата бе, че Евро5 бе с ДПФ ... Иначе - еднакви автомобили...
По същият начин преди около 2г същият ДВГ/автомобил като моя от Евро5 стана Евро6 - добавиха система за Адблу...

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 01 Юли 2019 19:33
от tora
ink написа: 01 Юли 2019 14:43 ама ако трябва да оставям колата заради еърбега ще ми е неудобно
Тази процедура я минах, около 15 минути заедно с вкарване-изкарване от халето. Естествено с предварителна уговорка беше ходенето там.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 01 Юли 2019 19:43
от centil
Това, което аз съм написал си е точно така..

Ето и пример за ЕU5a от германското министерство на транспорта:
EU5.png
EU5.png (132.46 KiB) Преглеждано 2655 пъти
Последната колона (letztes Zulassungs-datum) указва последната възможна дата за регистриране на автомобил с норма Euro 5a.

За съжаление сега не мога да открия таблицата, която отворих вчера, където за Euro 4 стоеше 31.12.2010. По принцип от министерството на транспорта правят изключения и може да удължат този срок за някои модели с 6 до 12 месеца. Но това са много редки изключения. Правилото винаги е описано за всяка категория.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 01 Юли 2019 22:12
от slowtraveler
centil написа: 01 Юли 2019 19:43 Това, което аз съм написал си е точно така..
Най обичам да споря с хора, които не са минали лично 'по пътеката' :)
Винаги съм съветвал - чети оригинала (в случая - Регламента на ЕО).... А там има едни 'условности'...
Например от рода:
(22) За да се осигури плавен преход от съществуващите директиви към настоящия регламент, действието на регламента трябва да бъде отложено за определен период след влизането му в сила. През този период, обаче, производителите трябва да имат възможност да избират дали превозните им средства да бъдат одобрявани в съответствие с действащите директиви или с настоящия регламент. Освен това разпоредбите за финансови стимули следва да започнат да се прилагат веднага след влизане в сила на настоящия регламент. Валидността на предоставените по силата на тези директиви типово одобрение не се влияе от влизането в сила на настоящия регламент.
(23) За да се осигури плавен преход от съществуващите директиви към настоящия регламент, на етап Евро 5 следва да се предвидят определени изключения за превозни средства, предназначени да отговорят на специфични социални нужди. Тези изключения трябва да бъдат прекратени с влизането в сила на етап Евро 6.
Което позволява(ше) регистрирането на автомобил след посочените от теб дати... Реално след посочената от теб дата (не споря за таблицата) се произвеждат автомобили с новият еко-клас, но не е забранена продажбата на 'старите' еконорми до изчерпването им.
Да ти покажа ли талона от Октомври 2011 на автомобила Евро4 от дилъра? tooth.gif

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 01 Юли 2019 23:55
от centil
Най-обичам някой от България да ми обяснява немските закони..
Дай да го видим тоя талон. Само да не се окаже, че е български. Защото KBA (Министерство на транспорта) може пък да не се интересува какво е направило българското правителство.

П.П.: Уж даваш съвети, а като ти се посочи оригинала - не му вярваш.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 02 Юли 2019 00:52
от slowtraveler
Да, прав си - немците са преминали към регистрацията на Евро5 в началото на 2011, като през 2010 е текъл гратисния период... :thumbsup:
Относно примера - разбира се, че е български талона, но не отчетох един 'детайл' - автомобила бе N1, където е възможно да е имало допълнителни 'разширения' на периода...