Страница 23 от 129

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 13 Юни 2017 00:11
от Paiaka
Няма нищо на капачката , само да си погледна менюала .. Звъннах пак в Тойота и казаха , че е спирачна течност . Взех DOT 5.1 на Феродо и долях . Благодаря на отзовалите се .

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 13 Юни 2017 01:04
от slowtraveler
T.e. намаляло ниво на спирачките? Ако сменяш скоро накладки, ще трябва да източиш течност от казанчето, иначе ще олееш, а течността е агресивна към боя, лак и т.н....

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 13 Юни 2017 09:00
от mfandakov
Казанчето е за спирачна течност,но в случая е за ММТ, а не за спирачките.Новите актуатори са хиравлични. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 13 Юни 2017 10:39
от slowtraveler
Ясно... Мислих, че работят с по-стандартна хидравлична течност, а не със спирачна такава...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 13 Юни 2017 19:55
от mfandakov
Това което са променили на новите актуатори е че вместо да монтират в диска LCC система която да компенсира износването на феродовият диск,са направили хидравличен привод който да предава натиска .Много прилича на принципа на действие,на обикновен съединител с помпа на педала и лагерпомпа на диска долу.По този начин са елиминирали механиката на актуатора,опората на вилката/която на робота е с допълнително покритите отгоре/,самата вилка и лагера който все правеше проблеми по самата ос по която се движи.За това тук са налели спирачна течност,също като на другите хидравлични приводи.Не че е някаква изключителна инженерна "мисъл",понеже този допълнителен агрега все някога ще започне да прави проблеми,но за това са направили когато се получи някъде проблем да изключва винаги на свободна скорост актуатора който сменя предавките. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Юни 2017 17:04
от angellov
Здравейте,
Т.к. е редно не само да задаваме въпроси но и да пишем как сме решили същите, моя проблем от предходната страница реших с актуатор втора употреба за 150 лева. Вече 2 седмици всичко е наред.
Знам, че това не е най доброто решение и не е ясно колко време ще е наред, но е много бюджетно и с малко повече късмет може съпругата ми да остане доволна. :)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Юни 2017 18:57
от mfandakov
Здравейте,
Да малко си е на риск работата,но все пак е решение. :thumbsup:
А случайно да се продава старият актуатор,понеже мисля да експериментирам разни работи по него. :)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Юни 2017 19:28
от angellov
Виждам, че Вие сте от най търсените и отзивчивите във форума.
Мисля, че заслужавате подарък стар актуатор!!!

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Юни 2017 19:32
от mfandakov
Е сега чак подарък , :) не съм заслужил.
Тези актуатори понеже са проблемни,мисля да се опитам да го модернизирам малко.И ако успея може да съм в помощ на доста хора. :thumbsup:
Нека да бъде платен все пак. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Юни 2017 19:41
от angellov
Не мога да взема пари на човек, който помага на толкова хора!!!
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
Може да се чуем как да Ви го дам/изпратя.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Юни 2017 19:50
от mfandakov
Благодаря за жеста,ще се възползвам.И ще Ви държа в течение с решенията по проблемите на актуатора.

П.с Имах тук обява че търся да закупя актуатор която седя сума ти време и нямаше обаждания.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Юни 2017 00:06
от smanev
Привет на всички,
за първи път попаднах на тази тема преди 5-6 месеца, малко преди да купя на жена ми Toyota Yaris 2010г. с въпросната скоростна кутия. Надявах се никога да не ми се налага да пиша в темата, но ето че дойде и моя ред :) Не съм на 100% сигурен, но мисля, че в темата не видях същия проблем като моя.
През последните 3 месеца няколко пъти се случи следния проблем: при първоначално запалване на колата и включване на скорост, светва онова зъбно колелце и колата вмесо напред тръгва назад. Невъзможно е да се включи задна скорост - колата остава на неутрална скорост и на таблото мига N. Няма никаква промяна след многократни опити, загасяне, запалване на колата и т.н. Винаги на следващия ден след запалване на колата проблемът изчезваше. Уточнявам, че проблемът се появяваше не в движение, а непосредствено запалване на двигателя.
След първия път отидох в сервиза на Тойота в Русе, където регистрираха някаква грешка и казаха, че за сега според тях нищо не трябвало да се прави. След 2-3 път отидох отново, оставих им колата за няколко дни, направиха някаква профилактика за моторчетата, които превключват скоростите и ми я върнаха. От тогава в рамките на месец проблемът се появи още 2 пъти. Вски път на следващия ден колата се държеше, все едно не е имало проблем предния ден.
Имате ли представа какъв може да е проблемът и как да го решавам?
Мерси предварително.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Юни 2017 20:16
от mfandakov
Привет
Mоже ли малко пояснения .
smanev написа: при първоначално запалване на колата и включване на скорост, светва онова зъбно колелце и колата вмесо напред тръгва назад
Аз досега не бях чувал за ситуация в която да свети зъбното колело и колата да се движи..Би трябвало да е на неутрална скорост.
1.Обърнал ли си внимание когато се случи това дали на дисплея свети 5,.....или какво показва.
smanev написа: Невъзможно е да се включи задна скорост - колата остава на неутрална скорост и на таблото мига N.
2.Невъзможност да се премести лоста в селектора, или лоста се движи но не влиза задна и има звуков сигнал.
3.Кога е сменян акумулатора.
Не споделиха ли точно кои грешки са трили,и дали са правили инициализации.
Имам догатки за проблема ,но за да не говорим на вятъра ще трябва да обърнеш внимание точка едно по горе когато се случи проблема.
Ако пък имаш познат с диагностика да я прочете отново колата и да кажете номерата на грешките./грешки се четат и посредством кламер в ОБД буксата. виж в нета/
А най добрият вариант е колата закачена с диагностика и шанс да се случи на момента.Тогава снимка на дата листа и четем параметри.
Успех

П.С хубаво са ревизирали моторчетата поне знаеш че са гледани :) ,макар и да не е там проблема според мен.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Авг 2017 16:28
от dgbonev
mfandakov, колега имам нужда от помощ,и тъх като чета че си доста запознат с тези ММТ скоростни кутий worthy.gif .Става дума за Корола Версо 1,8 16в 2008(купена нова от Тойота Сливен) на която бе сменен оригиналния съединител на 120хил. км с оригинален пак такъв в тойота сливен.Отначало беше всичко прекрасно...но след 5000км започна да сменя скоростите без никаква логика на светофар при потергляно по бързо от 1-ва скорост включва 4-та скорост или 5-та скорост. Ходих в Тойота и там правиха за 3месеца 3 инициализаций и след третия път миказаха,че не може повече не може да правят нищо,съединителя бил износен.Отидох в друг сервиз поръчах си нов оригинален съединител ... свалиха стария от колата и се установи,че е като нов.Не знам какво да правя,дай ми някакви съвети...утре ще ми я зглобят,поръчал съм си Toyota Techstream утре ще е тук и ще видя какво става.Та ще съм ти благодарен ако ме насочиш накъде да се насочвам в разрешаването на проблема!

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Авг 2017 21:25
от mfandakov
Колега заподозрените за твоят случай са няколко,така със стрелба на сляпо няма да стане.
Такива проблеми с инициализации не се решават.
Пускай кабела и дай грешките.
Давай тук DATA LIST ,да видим.
Когато колата прави проблеми, не светва онова червено зъбно колело нали ?
Този проблем е от грешни данни от датчик.С диагностиката можете да го хванете,но купуването на кабела е само началото.
Много параметри има ММТ и човек трябва много добре да знае какво търси,и кое с какви параметри трябва да е.
Според мен ти трябва някой който е добър диагностик,може би най добрият за теб вариант е някой пак от Тойота.
Това със съединителя си е било грешка от самото начало,съединител се сменя само след като се появи буксуването на 5 скорост.
Това че прескача скорости е заради това че получава грешна информация.
А виновниците са.
1.Датчик първичен вал.
2.Датчик скорост.
3.Датчиците на актуатора на скоростите/не на съединител актуатор/
4.Кабелите и буксите на датчиците по горе.
5.Блок управление.
Просто колата не взема правилно инфо за скороста или положението на скоростите или въртенето на вала.
И от там се получава този проблем с нелогичната смяна на скорости
Ако светва и зъбното колело тогава,кръгът се разширява.
Погледни зад жабката с кой номер блок си .......290/......291/.....292