Страница 27 от 28

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 22 Апр 2024 08:09
от dracunculus
https://www.umwelt-pickerl.at/de/umweltzonen/wien

Според това важи само за товарни МПС. Освен, ако някой не е видял някъде другаде нещо друго. Факт е, че не съм ходил във Виена от 2015г. и не съм up to date. Но не съм у чул нещо друго. В другите им градове няма такива стикери- това е сигурно

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 22 Апр 2024 16:08
от Dimitar38
Ок Благодаря

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 22 Апр 2024 22:59
от Corolla_E12_hs
Еко стикер за Германия продават в София, 36лв е, взима се веднага, няма нужда да се чака от Германия ;) Технотест е на ул. Неделчо Бончев, имат стикери за Австрия, Германия, Франция, Дания, наред и с други услуги.

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 08:05
от FearSoft
Това е много полезна информация! Но все пак, ако човек има достатъчно време, е по-изгодно да си поръча онлайн. На мен стикерът за Германия ми излезе малко под 14 евро. И най-важното - дойде ми на крака в офиса :whistle:
А и не живея в София, както и много други. Така че разходите се увеличават... sad.gif

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 08:10
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 08:58
от Monster
Абсолютна тъпотия е всяка държава да си прави някакви измислени "Еко" лепенки - освен неудобството от закупуването, лепенето и разлепваето непрекъснато на лепенки, на какво ще заприлича предното стъкло ако човек иска да попътува с кола в Европа. bash.gif Смешно е в модерния дигитален свят да няма единна система, в която поне за колите регистрирани в ЕС, да не се знае какви норми са покрили на техническия преглед в страната си и разпознаването колко "Еко" е колата да не се случва само със снимка на регистрационния номер.

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 09:15
от mimojef
Единна Европа вече се разединява.
Скоро ще върнат и границите :whistle:

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 09:25
от WoLF
Тъкмо си издействаме Шенген и те го махнат, типично...

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 09:35
от iovkito
Да попитам по-запознатите. На времето, през 2008г, лепнах на авенсиса зелен стикер. Все още важи ли или евро4 дизел, по сегашните разпоредби, изобщо не получава такъв в Германия?

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 09:38
от Hursa
E, още не е издействан. Все още се напъваме за него, с все по-голям ущърб на интересите на страната. А той губи смисъла си.

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 09:47
от mapamop
Monster написа: 23 Апр 2024 08:58 разпознаването колко "Еко" е колата да не се случва само със снимка на регистрационния номер.
Това не е никак евтино за изпълнение. Преди много време АПИ се опитаха да "броят" колко автомобили, колко автобуси и колко камиона минават през входа на Дунав Мост в посока от България към Румъния. Идеята беше да има засечка между бройката на преминали ППС и броя на платените такси. Идеята се оказа добра, но на практика неизпълнима, поне 2009-2010 година.
Системата беше със камери на Axis и софтуер вече не помня на коя фирма, базиран на OCR разпознаване на номера. Като цяло беше от 2 камери - едната със ниска резолюция, колкото да открие движение и да не "лови" прибягващите котки, лисици и кучета (има ги по нощите). След като тази камера открие движение на едър обект, стартираше другата камера която трябваше да направи няколко снимки, софтуера да ги обедини и да "намери" първо "къде по дяволите е набита гадната табела по превозното средство, и как изглежда". Като цяло и там не са малко капаните - замисли се как изглежда регистрационна табела от Гърция, мисля Кипър и европейските. Датските съдейки по драскотините от бронята и задния ми капак са малко по-големи от мотоциклетните. Тези от арабските страни съвсем пък нямат нищо общо, но примерно са извън темата на "регистрирани в Европа". За капак поне българските табели може да са си нормалните стандартни "дълги" но може и да са "квадратни". След това идва момента че специфично по камионите може да има и такива объркващи, но задължителни - примерно за тези с ADR, а те могат много да приличат на регистрационната. После софтуера трябва да открие къде точно физически е сложена табелата. За автомобилите няма чак толкова много възможности за вариации по предницата и отзад, обаче за камионите може да варира мястото, според това дали е долу ниско на бронята, някъде по кабината около решетката на предния радиатор или над нея. Което спрямо идеалния център на геометрията на предницата на камиона ти дава грубо +/-1 метър по хоризонталата и още +/- 1 метър по вертикалата като не броиш предното стъкло. При колите на "Алфа Ромео" масово номера е огънат и набит в едната половина на бронята, и може да не се снима и разчете правилно, особено на тъмно. Апи в крайна сметка монтираха лампи за улично осветление под/зад камерите за да работят в "дневен режим" денонощно, не че не можеше да извадим сигнал от камерата "за тригера", но ставаше гадно в тъмницата да ти блеснат едни лампи изведнъж от пълен мрак.
След това ти трябва и доста бърз компютър, който да се справи навреме с OCR докато превозното средство минава с около 30-40км/ч (ако се съобрази със ограничителния знак, но на практика не се спазваше), и да е готов за следващия който минава долепен на задницата на предния.
От там нататък след/ако разпознаването на номера мине успешно трябва да се рови в някой масив от данни да се намери евро категорията, минал ли е преглед автомобила, от коя държава е и т.н.
И това ти е за една входна точка в града X, а той може и със сигурност има N входни точки за зоната.
Наясно съм че производителността на компютрите от 2009 и 2020/2024 са различни в пъти, но по него време сървър с 2 четириядрени Xeon-a не остискваше на сметките. Предвид че има вероятно и сериозна разлика в трафика ме съмнява и съвременен сървър да не остиска на натоварването.
Като го натрупаш всичко това, и като сметнеш че цените на тези системи са доста над "безбожно скъпи", доста по-лесно е да те задължат да си лепнеш един стикер с конкретна форма, цвят и структура, на конкретно място. От там нататък се спестяват огромно количество сметки на системата да ти намери стикера и данните на МПС-то. За капак стикера даже може и да си има RF модул в него, който не е скъп (а и ти си го плащаш реално), и нещата да се олекотят за твоя сметка допълнително.
Другият вариант е да си имаш един стикер със RF модул и някакъв сертификат в него примерно, и да има централизирана система за цяла европа, която да ти го чете. Но тогава ще писнеш че могат да те следят навсякъде, и нямаш свобода на движение...

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 23 Апр 2024 10:24
от slowtraveler
Е в Норвегия как са си решили проблема? Хибридно решение... Ако караш много там - вземаш си 'ретранслатор' и обработката е от там...
Камерата е висока резолюция - всичко влиза в софтуер - ако разбере номера - ами супер...
Ако не го разбере автоматично - отива в списък за преглед от човек... И си получаваш разхода по сметката :)
Пък Новергия все пак е страна с изключително много туристи с чуждестранни автомобили...

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 26 Апр 2024 10:19
от centil
iovkito написа: 23 Апр 2024 09:35 Да попитам по-запознатите. На времето, през 2008г, лепнах на авенсиса зелен стикер. Все още важи ли..
Валиден е.

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 26 Апр 2024 11:42
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Пътуване с кола из Европа

Публикувано на: 26 Апр 2024 12:36
от dracunculus
Тези стикери (Feinstaubplakette) важат само за градовете и то с над определен брой жители. Например Розенхайм, където съм аз, 60 000 град, няма такива. Иначе да, има ограничения вече на много места за влизане с дизелов автомобил под ЕВРО5, с изключение на ЖИВЕЕЩИТЕ в съответната зона (все още..... :whistle: ). Такъв град е например Мюнхен и то границата е мнооого периферно изнесена