Monster написа: ↑23 Апр 2024 08:58
разпознаването колко "Еко" е колата да не се случва само със снимка на регистрационния номер.
Това не е никак евтино за изпълнение. Преди много време АПИ се опитаха да "броят" колко автомобили, колко автобуси и колко камиона минават през входа на Дунав Мост в посока от България към Румъния. Идеята беше да има засечка между бройката на преминали ППС и броя на платените такси. Идеята се оказа добра, но на практика неизпълнима, поне 2009-2010 година.
Системата беше със камери на Axis и софтуер вече не помня на коя фирма, базиран на OCR разпознаване на номера. Като цяло беше от 2 камери - едната със ниска резолюция, колкото да открие движение и да не "лови" прибягващите котки, лисици и кучета (има ги по нощите). След като тази камера открие движение на едър обект, стартираше другата камера която трябваше да направи няколко снимки, софтуера да ги обедини и да "намери" първо "къде по дяволите е набита гадната табела по превозното средство, и как изглежда". Като цяло и там не са малко капаните - замисли се как изглежда регистрационна табела от Гърция, мисля Кипър и европейските. Датските съдейки по драскотините от бронята и задния ми капак са малко по-големи от мотоциклетните. Тези от арабските страни съвсем пък нямат нищо общо, но примерно са извън темата на "регистрирани в Европа". За капак поне българските табели може да са си нормалните стандартни "дълги" но може и да са "квадратни". След това идва момента че специфично по камионите може да има и такива объркващи, но задължителни - примерно за тези с ADR, а те могат много да приличат на регистрационната. После софтуера трябва да открие къде точно физически е сложена табелата. За автомобилите няма чак толкова много възможности за вариации по предницата и отзад, обаче за камионите може да варира мястото, според това дали е долу ниско на бронята, някъде по кабината около решетката на предния радиатор или над нея. Което спрямо идеалния център на геометрията на предницата на камиона ти дава грубо +/-1 метър по хоризонталата и още +/- 1 метър по вертикалата като не броиш предното стъкло. При колите на "Алфа Ромео" масово номера е огънат и набит в едната половина на бронята, и може да не се снима и разчете правилно, особено на тъмно. Апи в крайна сметка монтираха лампи за улично осветление под/зад камерите за да работят в "дневен режим" денонощно, не че не можеше да извадим сигнал от камерата "за тригера", но ставаше гадно в тъмницата да ти блеснат едни лампи изведнъж от пълен мрак.
След това ти трябва и доста бърз компютър, който да се справи навреме с OCR докато превозното средство минава с около 30-40км/ч (ако се съобрази със ограничителния знак, но на практика не се спазваше), и да е готов за следващия който минава долепен на задницата на предния.
От там нататък след/ако разпознаването на номера мине успешно трябва да се рови в някой масив от данни да се намери евро категорията, минал ли е преглед автомобила, от коя държава е и т.н.
И това ти е за една входна точка в града X, а той може и със сигурност има N входни точки за зоната.
Наясно съм че производителността на компютрите от 2009 и 2020/2024 са различни в пъти, но по него време сървър с 2 четириядрени Xeon-a не остискваше на сметките. Предвид че има вероятно и сериозна разлика в трафика ме съмнява и съвременен сървър да не остиска на натоварването.
Като го натрупаш всичко това, и като сметнеш че цените на тези системи са доста над "безбожно скъпи", доста по-лесно е да те задължат да си лепнеш един стикер с конкретна форма, цвят и структура, на конкретно място. От там нататък се спестяват огромно количество сметки на системата да ти намери стикера и данните на МПС-то. За капак стикера даже може и да си има RF модул в него, който не е скъп (а и ти си го плащаш реално), и нещата да се олекотят за твоя сметка допълнително.
Другият вариант е да си имаш един стикер със RF модул и някакъв сертификат в него примерно, и да има централизирана система за цяла европа, която да ти го чете. Но тогава ще писнеш че могат да те следят навсякъде, и нямаш свобода на движение...