Страница 5 от 86

Re: За маслата.

Публикувано на: 16 Юни 2015 09:09
от scorpion
Вчера направих сервизно облужване с масло CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W/40. (Преди това бях с TOTAL QUARTZ 9000 5W/40). Маслото е взето от доверен магазин за авточасти (разбира се моя майстор ползва прилична отстъпка в моя полза wink.gif ). Бутилка с холограма, маркер на капачаката, произведено в EU , надписи на немски. Според Goggles разчитането на етикета и баркода, маслото е с произход Германия. Иначе за маслото и двигателя като поведение - работи тихо. Да видим дали ще го пипа. Тотала за около 14 хил.км го пипна с 1 литър (колкото и с маслата, които ми сипваха в ТМ-Ауто, докато беше гаранционна).

Смяна на масло на Toyota d4d e 12 90ph 2003

Публикувано на: 09 Авг 2015 10:25
от sharko01010
Здравейте.
Дойде време за смяна на маслото.
Колеги препоръчайте ми някоя марка масло и какво да е за тази кола 5-30 или 5-40?
Кое ще е по-добре?

Благодаря.

Двигателно масло RAV 4

Публикувано на: 10 Авг 2015 15:12
от dts000
Моля за съвет:
Ще правя първа смяна на маслото.

Моля препоръчайте какво да бъде /15w40, 10w40, 5w30 и т.н./ Марка и колко литра събира за да бъде в нормата.

Благодаря предварително.

Re: Двигателно масло RAV 4

Публикувано на: 10 Авг 2015 18:07
от skydiver
dts000 написа:Моля за съвет:
Ще правя първа смяна на маслото.

Моля препоръчайте какво да бъде /15w40, 10w40, 5w30 и т.н./ Марка и колко литра събира за да бъде в нормата.

Благодаря предварително.
Карам същия двигател, 1AZ-FE, но в XA20.
Масла много и повече все добри ги водят...
Аз сложих Mobil 1 ESP Formula 5W-30, тествано в руския клуб за маслата (тестът е правен в независима лаборатория), прекрасни показатели, дори при при газифициране .
Колко събира - това можеш да го видиш от сайта на някой от водещите производители на масла.
1AZ-FE във XA20 по каталог събира 4,200 л.
Смятам,че е разумнно с едно масло да се кара не повече от 9-10к км, било то и висок клас.

Re: За маслата.

Публикувано на: 21 Авг 2015 14:41
от dts000
В крайна сметка смених маслото:
Тексако 5W30 - 5 л = 62 лв
Маслен и въздушен филтър - 24,00 лв
Двигателят събира 3,800-3,900 л и ми остана литър и малко.
Мисля че смяната ми излезе доста изгодна.

Re: За маслата.

Публикувано на: 29 Сеп 2015 22:55
от iskren_84
Здравейте от няколко месеца имам Тойота Корола Версо 2003г. 1.6 vvt-i мотор.Въпросът ми е какво масло да и сложа,знам,че трябва да е 5W30,но ме интересува да ми препоръчате някоя марка ако може.Благодаря предварително..

Re: За маслата.

Публикувано на: 29 Сеп 2015 23:29
от Akima
http://www.oil-club.ru/forum/topic/9014 ... bor-masla/

http://www.oil-club.ru/forum/topic/1941 ... lla-verso/

***ACEA A5/B5***
Neste City Standart 5W-30
Лукойл Люкс Синтетическое 5W-30
Eni i-Sint F 5W-30
Castrol Magnatec A5 5W-30
Castrol Edge Professional A5 5W-30
Fuchs Titan Supersyn F ECO-DT 5W-30

Gulf Formula FS 5W-30
Liqui Moly Leichtlauf Special F 5W-30
Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
NGN Agate 5W-30
Orlenoil Platinum MaxExpert F 5W-30
Shell Helix Ultra AF 5W-30
Statoil Lazerway F 5W-30
Valvoline Synpower FE 5W-30
MOL Dynamic Star 5W-30
Wolf MS-F 5W-30
:whistle:

Re: За маслата.

Публикувано на: 29 Сеп 2015 23:57
от iskren_84
Благодаря ти колега мисля да си избера Мотула,Лъки Моли или Кастрола,ще се поровя още малко за мнения,но мисля,че за Мотила имаше доста добри отзиви,че не го горяло и т.н.

Re: За маслата.

Публикувано на: 30 Сеп 2015 11:30
от skydiver
Моето масло също беше избрано благодарение на руснаците - Mobil1 ESP Formula 5W-30.
Вече съм за смяна и от целия пробег е мръднало с точно 2мм на щеката, на Тойотата от подписа ми.

ACEA C3 C4 вместо ACEA A3/B3 A3/B4?

Публикувано на: 31 Окт 2015 02:53
от liav_dolen_(no)pedal
Изходни данни:
1. TOYOTA Corolla E112 (1997-2002) с КАТАЛИЗАТОР, подчертавам;
Двигател: 3ZZ-FE 1600 cc 16-valve VVT-i DOHC EFI (2000-2001), бензин;
Скоростна кутия: 5-speed floor shift manual transmission;
Моторно масло: 5W-40 ACEA: A3/B3 A3/B4; API: SL/CF.

2. През 2004 г. (четири години по-късно) ACEA въвежда с буквата C нов клас масла за бензинови и дизелови двигатели с обработка на отработените газове, т.е. с катализатори и/или DPF.

Въпросът е:
Става ли да се премине към масло 5W-40 ACEA: C3 или C4 вместо 5W-40 ACEA: A3/B3 A3/B4?

Търсен ефект: запазване на катализатора без да се влоши смазването на двигателя.

Re: ACEA C3 C4 вместо ACEA A3/B3 A3/B4?

Публикувано на: 31 Окт 2015 16:21
от nowyaris
Обозначението "С" не влияе на бензинови катализатори или на цялата изпускателна система. Аз карам бензинова с "С3+",но щото такъв МОТУЛ 5/30 "А3" съм си харесал.
За бензинови "А3" е достатъчно,въпреки че някой твърдят че "А5" е по-добре.Било "горивоспестяващо". Аз лично не вярвам че може да се пести гориво от двигателно масло :thumbsup: .

Re: ACEA C3 C4 вместо ACEA A3/B3 A3/B4?

Публикувано на: 31 Окт 2015 17:04
от liav_dolen_(no)pedal
Здравей nowyaris,

ACEA въвежда с буквата C нов клас масла за бензинови и дизелови двигатели с обработка на отработените газове, а именно, с катализатори и/или DPF, за това трабва да са low SAPS, за разлика от A3/B3 и A3/B4.

ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES 2012

............................
At the same time, a new set of categories has been introduced with the intention to create specifications for engine oils being suitable for the latest and future aftertreatment systems for Gasoline and Diesel engines. These categories are designated as Cx-categories.
.........

C: Catalyst compatibility oils

C1 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...
C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...
C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...
C4 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...

http://www.acea.be/uploads/publications ... uences.pdf

Re: За маслата.

Публикувано на: 08 Дек 2015 18:44
от nowyaris
Прощавай,колега,чак сега видях./да се таковам в .../ .Всичко това е правилно,което си дал като инфо и написал.Просто АСЕА въвежда новия клас "С" за да обедини изискванията за бензинови и дизелови двигатели - нови,след 2012. Моята е 2007.Японците дали изискване за вискозитет - "5/30" и клас на масло ""SM"". Писали са и нещо като "енергоспестяващо" но темите за маслата са ми любими и след близо 6 години четене и ровене стигнах до следния извод - или са "енергоспестяващи и природошадящи" , или са "моторощадящи" . "С1" и "С2" са от първата категория и са само за двигатели , за които производителя изрично препоръчва подобен клас.
За моята никъде не видях такова изискване,и затова си паткам с "А3/С3+".
Въпреки че в сайтовете на водещите производители за моя двигател препоръчват "А5/С2".Шантава работа no.gif . Двигателя ми е 1KR-FE./демек не е двигател biggrin.gif /.

Re: За маслата.

Публикувано на: 09 Дек 2015 00:08
от liav_dolen_(no)pedal
Здравей nowyaris,

Не след 2012 г. а след 2004 г.
От друга страна, за бензиновите коли Toyota винаги се позовава на сервизното обслужване по API и до сега не съм видял никъде да упоменава за класовете по ACEA. Тогава, защо да се съобразявам с класовете по ACEA? Стига да са API SH, SJ, SL, SM или SN.
Между другото, няма такова чудо "А3/С3+" или "А5/С2", но за това ще напиша по-нататък.
В друг форум накой е написал
"Да а масларите са лайнари! Не четящи лумпени!"
донякъде съм съгласен но без епитетите.

За маслата.

Публикувано на: 10 Дек 2015 19:14
от liav_dolen_(no)pedal
Здравейте всички,

Искам да споделя с вас някои неща.

ACEA
Първо. Направих си труда да чертая (за нагледност) една графика с нивата на сулфатирана пепел (sulphated ash), фосфор (phosphor) и сяра (sulphur), тъй наречени SAPS, съгласно последния действащ стандарт на ACEA, а именно ACEA 2012 European Oil Sequences for Service-fill Oils for Gasoline engines, for Light Duty Diesel engines, for Gasoline & Diesel engines with aftertreatment devices and for Heavy Duty Diesel engines, и последният да затвори вратата biggrin.gif За краткост - ACEA European Oil Sequences.
През 20014 е трябвало да излезе новото издание на ACEA European Oil Sequences, но уви, изглежда нещо не могат да се разберат.

Второ. ACEA насърчава производителите и marketer (oil companies), които твърдят (claims) че неговите масла отговарят (meet) на ACEA European Oil Sequences, доброволно да си регистрират маслата сами в сайта на ACEA . Тази база данни НЕ е публична и никой не може да провери дали някое масло е регистрирано. Освен това, ACEA НЕ тества тези масла, и НЕ потвърждава (сертифицира) дали тези масла отговарят на ACEA European Oil Sequences.

Трето. Има определен ред за да се твърди че някое масло отговаря на ACEA European Oil Sequences.
Единствени действащи класове масла от 2012 година насам са: A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, C1, C2, C3, C4, E4, E6, E7 и E9 отговарящи на ACEA 2012 European Oil Sequences. Изключение правят: E2 (E2-96 Issue 5), A2 (A2-96 Issue 3), B2 (B2-98 Issue 2), E3 (E3-96 Issue 4) и E5 (E5-02) - очевидно за старите коли.
От 2010 година насам, няма начин едно масло хем да отговаря на Ax/By, хем на Cz, тези класове (и по принцип всичките три класа) са ВЗАИМНО ИЗКЛЮЧВАЩИ СЕ!!! Все едно да има постни сарми хем без кайма, хем с кайма. biggrin.gif
До 2010 г. A3/B3 и A3/B4 не са имали долно ограничение (minimun) на сулфатирана пепел и за това е имало масла етикетирани, напр. ACEA A3/B4,C3. Но вече са минали 5 години оттогава и все още се намират масла с такива изпиcвания по етикета и си задавам въпрос каква чорба има вътре в тубата.
През септември 2010 г. Comma публикува актуализация на класовете на своите масла. Дисциплинирани хора!

Четвърто. Не е позволено да се изписва ‘Certified ACEA’ или ‘Recommended ACEA’, правилната форма е: Meets ACEA ...

API
При API нещата стоят другояче.
При API има система за доброволно лицензиране на производителите и система за сертифициране на маслата. Това е описано в документа API 1509 Engine Oil Licensing and Certification System, seventeenth edition, september 2012, Addenum 1, october 2014, (Errata March 2015).
Производител, който иска да твърди (claims), че неговите масла отговарят на API сервизни категории (service categories) и да печата на етикетите на маслата си марките API Marks (API Certification Mark - “Starburst” и API Service Symbol - “Donut”) трябва да се лицензира и да сертифицира маслата си.
В този документ Passenger Car означава бензинова кола.
Базата данни на лицензирани производители и сертифицирани масла се намира на този адрес.
Тъй наречени "спестяващи гориво" масла - Energy Conserving (fuel economy), могат да бъдат API Service Categories SL and SM SAE 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 and 10W-30
API Service Categories SJ and SH не могат да бъдат "спестяващи гориво" масла - Energy Conserving.
Тъй наречени "спестяващи ресурси" масла - Resource Conserving, могат да бъдат API Service Category SN SAE 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 and 10W-30
API Service Category SN with Resource Conserving и ILSAC GF-5 са братя близнаци.
ILSAC GF-1, GF-2, GF-3 и GF-4 са остарели и недействащи. Единствено ILSAC GF-5 е в сила.
Resource Conserving = Energy Conserving (fuel economy) + emission system and turbocharger protection, and compatibility with ethanol-containing fuel up to E85.
Маслата с надпис на етикета, напр., API SL но без API Service Symbol не са сертифицирани и бог знае дали отговарят на стандарта. В България все още не съм видял една туба масло с API Service Symbol, защо производителите не си сертифицират маслата по API? или защо в България не се продават сертифицирани масла?, въпросите са реторични, всеки сам да си отговори. wink.gif

Какво масло да използвам?
В английския вариант на Owner's manual пише:
Gasoline engine
Use API grade SH, "Energy-Conserving II" or SJ, "Energy-Conserving" multigrade engine oil or ILSAC multigrade engine oil.
В българския вариант на "Инструкция за експлоатация" пише:
Експлоатационен клас на маслото: Масло API клас SH, енергоспестяващо II, или SJ енергоспестяващо многофункционално моторно масло, или многофункционално моторно масло ILSAC.
В Мaintenance schedule - General 10,000 km, Includes updates until MARCH '08 дава да се използва API: SJ, SL ILSAC.
Нито дума за ACEA класове. За бензиновите двигатели, Toyota не се интересува от ACEA, макар че членува в нея.. Тогава, защо да се съобразявам с тях??

Ето един пример за объркана работа:
CASTROL EDGE 0W-40 A3/B4 - отговаря на ACEA A3/B3, A3/B4, API SN/CF. CASTROL EDGE 5W-40 - отговаря на ACEA C3, API SN.
Какво излиза? API SN се спогажда хем с ACEA A3/B3, A3/B4, хем с ACEA C3!!??
Голяма бъркотия!!!