Страница 34 от 46

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Сеп 2018 13:39
от slowtraveler
Със сигурност двигателите на колегите по-горе могат да страдат от 'болестта с маслото', както всеки друг 12-15 годишен автомобил :whistle:
Колеги, не забравяйте, че механиката се износва, и при 'стандартен западен' експлоатационен срок на съвременни автомобили от рода на 5г, не може да очаквате издържливостта на бързоизносващи се детайли да надскочи три пъти нормалният експлоатационен срок...
Просто когато се износи нещо - се сменя...
Едва ли би ви успокоило това дали даден двигател е бил податлив или не към проявяване на често срещан 'заводски дефект' преди 12-15г ...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 27 Сеп 2018 16:36
от iihh
slowtraveler написа: 27 Сеп 2018 13:39 Със сигурност двигателите на колегите по-горе могат да страдат от 'болестта с маслото', както всеки друг 12-15 годишен автомобил :whistle:
Колеги, не забравяйте, че механиката се износва, и при 'стандартен западен' експлоатационен срок на съвременни автомобили от рода на 5г, не може да очаквате издържливостта на бързоизносващи се детайли да надскочи три пъти нормалният експлоатационен срок...
Просто когато се износи нещо - се сменя...
Едва ли би ви успокоило това дали даден двигател е бил податлив или не към проявяване на често срещан 'заводски дефект' преди 12-15г ...
Здравейте,благодаря за отговора.
Вероятно никой не би се успокоил за стар и амортизиран двигател на тези години. Но колкото и е да звучи невероятно има огромна вероятност двигателя да е на доста малко км. Тогава въпросът би бил резонен. Както и дали ще има последващ негов ремонт или не.
Поздрави

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 28 Сеп 2018 10:10
от skydiver
► Виж съдържание

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 28 Сеп 2018 14:32
от iihh
ОК съгласен съм. Всичко е така както го описвате.
Но все още не съм получил конкретен отговор на въпроса си!
Възможно ли е по серийния номер на колата или по номера на двигателя да се разбере дали двигателя е със заводски дефект?
Поздрави

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 28 Сеп 2018 18:02
от skydiver
Да.Серийният номер на автомобила съдържа в себе си както тази информация, така и доста друга.
http://lmgtfy.com/?q=What+information+i ... ble+in+VIN

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 04 Окт 2018 18:09
от halibryamov
Знам, че е може би най-често задаваният въпрос във форума, но може ли някой да ми напише на лс номера на мехаННика, че все още не мога да изпращам лс аз.

Благодаря предварително!

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 04 Окт 2018 18:24
от slowtraveler
halibryamov, колега, кое в тази тема не разбрахте?!!! viewtopic.php?t=32719
Ако сте прочели Правилата на форума, ще знаете кога може да пускате ЛС...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Окт 2018 00:48
от Nyagol
Да споделя и аз мнение по темата като патил или по-скоро,като отварял на скоро двигател на корола версо 1.8 vvti 129 kс. 2005 горящ по 1 литър масло на 1000км.На първо място буталата, които извадих от двигателя и тези, които поставихме при ремонта бяха различни и по-точно извадените нямаха или поне аз не различих каналчета за отичане на маслото. Докато новите въпреки че и те като старите бяха Kolbenschmidt имаха много канали, а и съответно бяха и по-големи -ремонтни . Второ цилиндрите вече имаха лека елипса, която спорет моите майстори би била трудна за компенсиране със сигменти плюс това че буталата са от дефектните. Между другото буталата нямаха ръб. И трето и основно, което ме доведе до ремонта бе надрания 4-ти цилиндър по дължина на няколко места от електрод от свещ, който се бе отпечатал на буталото многократно и бе лесен за разпознаване. След ремонта колата не дава никакъв разход на масло и двигателя звучи чудесно, а тези дни ще му сменям масло за първи път след ремонта разбира се на 1000 км сменях един път но на се брои. Бих дал съвет като патил когато си купувате кола няма да е лошо да си вземете един ендоскоп от тези за мобилните телефони и да надзърнете какво е състоянието на цилиндрите преди да купувате кола. Аз лично моята я взех на "черно" от автовоза на ниска цена не пипвана от джамбаз, но със сериозен както се оказа в последствие проблем. Иначе ремонта ми струва около 1650-1700 лв. от които 250 лв. шлайф 300 лв. труд и останалите за части само буталата бяха 640 лв. плюс 20 и няколко 30 лева за пратка. По темата мога да кажа, че е видна разликата във буталата явно след установения проблем във тях са корегирали дефекта само ме е яд, че не съм ги снимал едно до друго за да се види разликата нагледно.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Окт 2018 08:44
от slowtraveler
Колегата потвърждава тезата ми - че проблемът на настоящите автомобили съвсем не е 'заводския проблем', а е общо износване на двигателя щом се е наложило поставяне на ремонтен размер бутала...
Да, буталата след модификацията се отличават с допълнителни отвори за маслоотвеждане/охлаждане, но дори и да няма такива отвори - не всеки такъв двигател се е проявил като 'маслояд'... А и 'маслоядите' горяха доста над 1л/1000км, докато при теб явно проблемът е бил в общото износване...
Да се надзърне в цилиндъра преди купуване - лошо няма. Но какво ще видиш? Надиране - да... Износване? Няма как да го видиш без измерване.
А да сваляш глава за да мериш износване преди покупка едва ли някой ще се съгласи...
Общо взето - автомобилът втора ръка винаги е бил 'котка в чувал' :)

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 09 Окт 2018 11:06
от Nikolais
Здравейте. Закупих си Toyota Avensis 1.8 vvti 2007 година с малък теч от масло, който ми казаха, че можв да е от гарнитутщра на главата или от някакъв маркуч. Къде ще ме посъветвате да я прегледам :)

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 12 Окт 2018 14:59
от ivanaleksiev
Някой пробвал ли е с по качествено масло? Мен ме посъветва майстор да сложа castrol 10/40 и да го сменям на 7000 хил.км.
Проблема ми е около 2л. на 1000 км.
Корола Версо 1.6 VVTI 2002г. АГУ Romano

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 12 Окт 2018 15:04
от ufer
Два литра на 1000 е страшно много! Вероятно силно износване на цилиндри и сегменти, но може и от счупен или спечен сегмент. Премери все пак първо компресията. Може да покаже нещо...

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 12 Окт 2018 15:07
от ivanaleksiev
Грешка. 1л. на 2000 хил.км.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 12 Окт 2018 15:36
от ufer
Значи 0,5 л на 1000! Не е малко, но не е и трагично. Измери си компресията... и дай данни. Може и само гумичките на клапаните да пускат.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 05 Ное 2018 16:50
от Gal
мехаННика написа: 02 Авг 2018 14:26 Изобщо не е трудно, по вярно е да кажеш- не е евтино.
Вчера ми правиха "реглаж" на клапаните. 4ZZ-FE. 80 лева.
Ако трябва да се купуват чашки е скъпо, но ако трявба да се напасват луфтове с отнемане на материал от пъпчиците на чашките - за 4 часа с чакането да изстине - разглобена, напасната и събрана. 8 изпускателни клапана "регулирани". Ако някой има нужда от читав човек-лс :)