RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Аз бих могъл да се отзова с Техстрийм и да кача стойностите тук- на празен ход и в движение. Ще направя един Health-check и живи данни. Евентуално после да поумуваме, какво не е наред. Също бих могъл да сваля SCV и EGR за почистване. Не е кой знае колко трудо- и времеемко. Имам опит от една друга тема, а и не само
Колега Alexander86, пиши ми на лично да се разберем, кога и къде.
Колега Alexander86, пиши ми на лично да се разберем, кога и къде.
- veso_hds
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 27 пъти
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Описаните симптоми от Alexander86 водят към SCV клапаните,затова най-добре е да се възползва от предложението на колегата todorakis.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 08 Юни 2019 17:57
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: toyota rav4 2.0 d4d 2003
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Много Благодаря колеги! Нов съм в форума и все още няма право на лични съобщения, но вероятно след благодарственото писмо ще имам и ще притесня todorakis !
П.С. След решаване на проблема ще опиша какъв е бил, та и аз да бъда в помощ на някой!
П.С. След решаване на проблема ще опиша какъв е бил, та и аз да бъда в помощ на някой!
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Видяхме се с колегата снощи. Както обещах качвам диагностиката тук. Нямаше никакви запаметени грешки, та ето само живи данни, на място. 30МРа налягане в рейла на празен ход мисля, че са добре.
След диагностиката реших превантивно да сваля и почистя MAF, EGR и двата SCV клапана. На зеления клапан в единия от отворите видях малко боклуче. EGR- а беше сравнително чист, само лек сух нагар. Пръснах го и него за всеки случай. След което събрахме всичко и колегата Alexander направи пробно кръгче, като сподели, че проблемът с динамиката до голяма степен е оправен. Реших в този случай да не правим диагностика в движение, поне засега. Но нека той си каже, след като покара известно време. Направи ми впечатление омасляването на капака на клапаните, като свалихме пластмасата, която лежи между него и кулера. Ако някой има идея, откъде може да идва, нека сподели. Прилагам и снимка. Толкова засега от мен.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 08 Юни 2019 17:57
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: toyota rav4 2.0 d4d 2003
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Специални благодарности на todorakis ! Спести ми много ходене по мъките и пари!
Карах колата малко и до тук никакъв проблем... следва по-дълго пътуване през почивните дни, като ще спазя и препоръките му за добавка към горивото(B.D.C.- DIESEL).
Надявам се, че проблема е трайно решен!
Карах колата малко и до тук никакъв проблем... следва по-дълго пътуване през почивните дни, като ще спазя и препоръките му за добавка към горивото(B.D.C.- DIESEL).
Надявам се, че проблема е трайно решен!
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Здравейте, бих искал да споделя състоянието на моята тойота корола 2007 2.0 Д4Д 126 коня. Лятото смених средната част на турбото понеже се счупи една от лопатките на перката на средната част без да съм пипал геометрията или рамото на актуатора. Геометрията изглежда много чиста актуатора също движи рамото лесно и нормално. Получава се една пауза спиране за секунда когато ускоровам на 2-ра и 3-та между 2000 и 3000 оборота. Правиха жива диагностика и ми казаха че изписва грешка P1251, турбото стартирало много рано на 1500 оборота и разтоварвало на 2000 дефакто не правило достатъчно налягане и ми предложиха да го свалят и да му направят регулаж на стенд. Аз лично мисля че това е излишно и проблема е различен понеже изобщо не съм пипал актуатора(разтоварващия клапан), рамото или геометрията. След като актуатора работи добре реших да сменя жакумния регулиращ клапан(соленоид) които е свързан към актуатора и го управлява, разлика нямаше. ЕГР(EGR) е изчистен. Аз лично като го закача с Techstream оригиналния software за диагностика на тойота не ми изписва никакви грешки, също пробвах и с Delphi пак чисто без грешки. След това смених и Дебитомера пак няма разлика. Интерестното е че тази пауза между 2000 и 3000 оборота не се получава всеки път но доста често. Някой може ли да ми обясни как точно мога да направя live log file на турбото като използвам Techstream понеже наистина не разбирам как става и на коя скорост трябва да правя теста как да ускорявам от колко оборота и т.н........ Благодаря
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
По-добре направи диагностика живи данни на налягането на горивото. В диагностиката единия параметър се нарича Fuel Pressure, а другия Taregt Fuel Pressure. Обичайният заподозрян е SCV клапан. Има много писано из форума.
Ако беше проблем с турбото, щеше да наблюдаваш черна пелена зад колата.
Ако беше проблем с турбото, щеше да наблюдаваш черна пелена зад колата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Колеги колата мисля че влиза в турбо дупка на 2800 оборота, за една секунда спира и продулжава да набира след резиклиране на турбо, това се получава само на 2-ра и 3-та предавка.
Прикачих две снимки от Techstream live test, ако някой може да каже какво се случва ще съм му много благодарен.
Прикачих две снимки от Techstream live test, ако някой може да каже какво се случва ще съм му много благодарен.
► Виж съдържание
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Рекс, от данните, които ми изпрати на имейла извадих тази графика:
За мен съмнителни са отбелязаните точки.
Вижда се, че подаваш и отнемаш газта рязко. В т.1 и т.2 налягането на горивото е много по-ниско от необходимото. Това обаче е при скорост над 100км/ч, а ти се оплакваш от дупка на 2ра и 3та предавка. Обаче има и моменти, в които подаваш газ, а налягането е ОК.
Някой друг колега иска ли да коментира данните?
За мен съмнителни са отбелязаните точки.
Вижда се, че подаваш и отнемаш газта рязко. В т.1 и т.2 налягането на горивото е много по-ниско от необходимото. Това обаче е при скорост над 100км/ч, а ти се оплакваш от дупка на 2ра и 3та предавка. Обаче има и моменти, в които подаваш газ, а налягането е ОК.
Някой друг колега иска ли да коментира данните?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 4979
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 161 пъти
- Получена благодарност: 150 пъти
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Да, изглеждат съмнително, но навярно е по-добре колегата да смъкне подобен файл, отбелязвайки в кой момент е усетил 'дупката'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Колеги, кажете ми как точно предлагате да направя живите данни за да се види най-добре, да започна от 1-ва до 6-та с пълна газ или от 2-ра до 6-та с пълна газ започващ от 1500 оборота например преди да е включило турбото.
@biro видя ли и двете записвания във файла Data1 i Data2?
Благодаря
@biro видя ли и двете записвания във файла Data1 i Data2?
Благодаря
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
Да видях ти файловете. Съмнява ме scv, но клапанът е скъп и не искам да те набутвам ако не е от там проблема
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?
здравейте колеги, получих доста добра представа какво се случва с колата благодарение на вас и най-вече на Иван Иванов от Тойота Бургас който потвърди че турбото действа доста инертно, бавно движи актуатора което според него може да се дължи на неправилно функциониране на вакуум клапан регулатора или задръстени вакум пътища следователно ако проблема не е там ще трябва да свалям турбото и да го давам за регулиране. Относно SCV клапана той потвърди че проблема с подаването и спирането на горивото е от него. Прилагам и двете графики в който той е отбелязал и ясно се вижда.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта