Страница 1 от 3

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Публикувано на: 21 Май 2010 12:34
от Stoichonet
Здравейте колеги,
искам да споделя нещо за двигателите
4A FE -на TOYOTA /16V 1600 кув 84,5кв /
БЕТОН СААА :thumbsup:
Скоро скъсах ангренажен ремък /менте/
като карах на магистралата с 140 км
В сервиза ми казаха че, ще има голям проблем ,
но всъщност се оказа че тези двигатели били ОСВОБОДЕНИ
и всъщност се разминах с 200лв а можеше да е 1200лв
Много съм радостен за което
желая ви успех
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 21 Май 2010 14:34
от Petar
Колега били обяснил какво означава освободен двегател и в какво се състои ремонта за 200 лв

Публикувано на: 21 Май 2010 15:09
от xtreme
Освободен означава ,че не удря клапани.На английски "no interference engine". Такива са двигателите, при които, когато буталото е в най-високата си точка, а клапана в най-ниска не се докосват. Така когато скъсаш ремък няма да се случи нищо съществено. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.

Публикувано на: 21 Май 2010 17:15
от jim_beam
xtreme написа:Освободен означава ,че не удря клапани.На английски "no interference engine". Такива са двигателите, при които, когато буталото е в най-високата си точка, а клапана в най-ниска не се докосват. Така когато скъсаш ремък няма да се случи нищо съществено. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.

мерси за хубавото пояснение!
а при актуалните двигатели има ли още някои такива?

Публикувано на: 22 Май 2010 23:11
от Alekota
ами май си извадил късмет този мотор среща клапани . interference engine- намеса на двигателя ,freewheeling engine-свободен ход на двигателя

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Публикувано на: 23 Май 2010 03:15
от Uncle Dido
Stoichonet написа:Скоро скъсах ангренажен ремък /менте/
като карах на магистралата с 140 км
Alekota написа:ами май си извадил късмет този мотор среща клапани .

Късмет,викаш....

Стойчо, що не пусна ТОТО тогава брат?

Да си ударил шестица....

Публикувано на: 23 Май 2010 10:07
от mitoko
xtreme написа:. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.
са къв ремък сложи и колко пара е

Публикувано на: 23 Май 2010 20:52
от nikolov22
jim_beam написа:
xtreme написа:Освободен означава ,че не удря клапани.На английски "no interference engine". Такива са двигателите, при които, когато буталото е в най-високата си точка, а клапана в най-ниска не се докосват. Така когато скъсаш ремък няма да се случи нищо съществено. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.

мерси за хубавото пояснение!
а при актуалните двигатели има ли още някои такива?
7а фе

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Публикувано на: 24 Май 2010 01:23
от Alekota
Fido Dido написа:
Stoichonet написа:Скоро скъсах ангренажен ремък /менте/
като карах на магистралата с 140 км
Alekota написа:ами май си извадил късмет този мотор среща клапани .

Късмет,викаш....

Стойчо, що не пусна ТОТО тогава брат?

Да си ударил шестица....
балгодаря за сърказма, но нека някой погледне в ауто дата и преведе какво пише там .

Публикувано на: 24 Май 2010 09:57
от nov
Много се радвам че няма сериозни последствия.Тия мотори верно са мислени адски много от дръпнатите зверчета.Наистина са много здрави :thumbsup:

Публикувано на: 26 Май 2010 17:06
от krasikalchev
Здравейте, и аз бях чел някъде по руските форуми че са обезопасени при такава авария но все пак имах леки съмнения. Вече съм напълно спокоен. Все пак не смятам да 'експериментирам' и аз tongue.gif . Като му дойде времето - веднага беж при местния дистрибутор пак за оригинални, че му дават ресурс 100 000 км, а на заместителите около 60 000 км. Все пак смяната не се прави през година, а и за труд вземат доста. Между другото като реших преди 2 години да си купувам кола дoста се порових по форумите - тук и по руските и имах известни колебания дали да е 4аfе или 4еfе и фразата която ми помогна да направя избора си в полза на първия бе, че в една руска обзорна статия за двигателите на тойота раздела за 4аfе започваше с изречението: "Что касается механической части, то вообще трудно найти более грамотно сконструированные моторы" .

Публикувано на: 26 Май 2010 20:23
от jim_beam
nikolov22 написа:.........


мерси за хубавото пояснение!
а при актуалните двигатели има ли още някои такива?
7а фе[/quote]


мерси имах впредвид актуалните модели.но те вече май почти всички ги правят с верига,така че риска е значително по-малък.

Публикувано на: 16 Сеп 2010 20:41
от vs_hristov
4A-FE -НЕ удря клапан и бутало при скъсан ангренажен ремък.Преди около 2 месеца му правих основен ремон,двигателя се сглоби на земята целия.Едно от последните неща които се монтираха беше ангренажния ремък и преди да се сложи нарочно накарах майстора да "симулира" ситуация на скъсан ремък,т.е. както се спомена по-горе когато буталото е в най горно положение,а клапаните са максимално отворени за даден цилиндър.Общо взето се опитахме всячески да одарим клапан и бутало но не стана.Толкова теми съм чел,които твърдят противното,че буквално не вярвах на очите си.

Публикувано на: 16 Сеп 2010 21:27
от Климент
А при 3s-fe дали е така? mellow.gif

Публикувано на: 16 Сеп 2010 21:47
от Uncle Dido
vs_hristov написа:4A-FE -НЕ удря клапан и бутало при скъсан ангренажен ремък.Толкова теми съм чел,които твърдят противното,че буквално не вярвах на очите си.
Alekota написа: балгодаря за сЪрказма, но нека някой погледне в ауто дата и преведе какво пише там .
:whistle: :whistle: :whistle: