За щастие не съм ял тая попара но конструктивен проблем си е имало. Мислителите в TOYOTA не са малоумни но са рискували , подобни конструктивни рискове поемат и други производители които също знаят как се правят двигатели. Ето едно дежавю от VW http://www.zr.ru/content/articles/79793 ... yut-maslo/# . Причините и мотивите са много добре описани. Тенденцията е да се произвеждат все по-проблемни автомобили с ДВГ.slowtraveler написа: Колега, 'конструктивния дефект' се прояви само в определени модели на двигателя, и май само с определена марка сегменти... И ефекта не зависеше от ползваното масло...
Освен това 'конструктивния дефект' се проявяваше толкова рязко, че по-нататъшната експлоатация на автомобила ставаше практически невъзможна...
Но за сметка на това се ремонтираше бързо и без специални знания... Минавал съм по пътеката, та затова и съм толкова убеден.... Ти минавал ли си?
Затова ми се струва пресилено да се твърди, че това е причината да се прецизира маслото до степен параметри, които в голяма степен зависят и от експлоатационния клас....
И затова ми се струва прекалено да тръгнем да 'чоплим' параметър по параметър маслото, при условие, че неслучайно производителите си дават конкретни параметри, които да трябва да се спазват....
С износването на двигателя, въпреки, че трябва да спазваме препоръките на производителя, все по-често се налага да се съобразяваме с други, значително по-големи фактори като общото износване....
Чакаме електрическата ера.