Страница 4 от 7

Публикувано на: 17 Апр 2011 13:44
от CuMo
Аз си мисля, че ако и с нормалните дискове при прилагане на пълно усилие върху спирачния педал, ABS-ът се включва, то дисковете осигуряват необходимото и достатъчно спирачно усилие за колелата.

От там нататък с по-качествени дискове можеш да се бориш както казаха по-горе само за по-късно прегряване, по-равномерно износване, по-дълготраен живот, евентуално по-бързо сработване на диск и накладки при натискане на педала. Но си мисля, че последното може да се хване само експериментално.

А това дето Мечо Кух го говори за различното спиране на неговата и тази на братчед му... Хе-хе tongue.gif Как пък го установи, дет се вика...

Не мислете автомобилните инженери за толкова прости.

До сега не съм прегрявал, кривил диск, а карам от 9 години... Как ги правите тия работи...

КРИВИНИ

Публикувано на: 17 Апр 2011 14:27
от mar29
ЗА ПРОТОКОЛА: ЕДИН ОТ ВЪЗМОЖНИТЕ НАЧИНИ ЗА КРИВЕНЕ НА ДИСК, Е ДА СИ СПУСКАЛ ПО НАДОЛНИЩЕ С АБСОЛЮТНО ПРЕТОВАРЕН АВТОМОБИЛ И В ЕДИН МОМЕНТ, ДА МИНЕШ ПРЕЗ ГОЛЯМА И СТУДЕНА ЛОКВА tongue.gif

Re: спирачен път

Публикувано на: 17 Апр 2011 15:59
от Scott
Akima написа:Предлагам да спрем форума,докато всички не покажат Диплома за завършено Средно Образование с оценка по ФИЗИКА минимум Мн.Добър 5 ...
Ако оценката по Физика беше достатъчен критерий, повечето от хората във форума щяха да работят за НАСА. biggrin.gif
Имам 29г. стаж като шофьор и нито един път не ми се е случвало да си кажа 'ако имах по-добри спирачки, това нямаше да се случи'. И на автомобили по-слаби и доста по-мощни от ~ 100 к.с. фабричните спирачки, поддържани в добро състояние са ми били винаги достатъчни.
Конкретно тези дискове няма да ти дадат никакво преимущество пред стандартните в ежедневно каране, а както казах по-горе - те са само извинение за да се кара по-лудо.
Тези са от някакъв уж спец. материал това им е смисъла
Черното покритие е фосфатиране за да не ръждясва повърхността, която не се трие. Естествено след 200-250 км повърхността където са накладките ще се излъска и тези дискове ще се държат точно като всички други с отвори и канали.

Публикувано на: 17 Апр 2011 20:54
от Me4oKyX
СиМо - с МЕРЕНЕ една до друга .... примерно..... ама ко ли знам аз, дето съм ги тествал .... тряа сам ЛУД, за да си мисля, че МОГА да премеря спирачен път..... Тва е нещо ХИПЕР, МУПЕР, ДУПЕР трудно и само Енжинерити на производителите го мога явно.... А вие, драги, дето си мислите, че по-добро от заводското няма..... УСПЕХ Ви желая от ВСЕ сърце!!! laugh.gif

Публикувано на: 17 Апр 2011 21:10
от mitoko
тъй като акима не ми благодари за мнението ми ... аз ТИ БЛАГОДАРЯ...както и на ВСИЧКИ колеги във форума БЛАГОДЯРЯ ВИ че и има...

@ ме4о - некс тайм на тойота национална среща обявявявам дебат на тема СПИРАЧКИ smile.gif

Публикувано на: 17 Апр 2011 22:21
от stivi
Me4oKyX написа: Тва е нещо ХИПЕР, МУПЕР, ДУПЕР трудно и само Енжинерити на производителите го мога явно... laugh.gif
Ако някой ми каже че е мерил спирачен път по метода "...засилваме до 100 и на тая черта натискаме спирачки.." няма да приема че резултатите са точни ! Според мен адекватните измервания се правят с професионална апаратура за да е абсолютно сигурно че различни автомобили се тестват по идентичен начин понеже минимално забавяне на реакцията на тестващия човек при "народния" способ може да даде отклонение в метри което е недопустимо при истинските тестове !

ДА

Публикувано на: 17 Апр 2011 22:24
от mar29
stivi написа:
Me4oKyX написа: Тва е нещо ХИПЕР, МУПЕР, ДУПЕР трудно и само Енжинерити на производителите го мога явно... laugh.gif
Ако някой ми каже че е мерил спирачен път по метода "...засилваме до 100 и на тая черта натискаме спирачки.." няма да приема че резултатите са точни ! Според мен адекватните измервания се правят с професионална апаратура за да е абсолютно сигурно че различни автомобили се тестват по идентичен начин понеже минимално забавяне на реакцията на тестващия човек при "народния" способ може да даде отклонение в метри което е недопустимо при истинските тестове !

СЪГЛАСЕН НА 100%

Публикувано на: 17 Апр 2011 22:27
от Bass_Man
stivi написа:
Me4oKyX написа: Тва е нещо ХИПЕР, МУПЕР, ДУПЕР трудно и само Енжинерити на производителите го мога явно... laugh.gif
Ако някой ми каже че е мерил спирачен път по метода "...засилваме до 100 и на тая черта натискаме спирачки.." няма да приема че резултатите са точни ! Според мен адекватните измервания се правят с професионална апаратура за да е абсолютно сигурно че различни автомобили се тестват по идентичен начин понеже минимално забавяне на реакцията на тестващия човек при "народния" способ може да даде отклонение в метри което е недопустимо при истинските тестове !
Аз пък да ти кажа когато съм гледал разни тестове на спирачки от AUTO BILD , Fifth Gear , Top Gear и тн винаги са правени от хора , които като минат покрай чертата сецкат колкото и както могат . И после резултатите си ги ползват за сравнения , което явно е достатъчно точно .

И никога не съм виждал и чувал спирачен път да се тества със специално оборудване . Ама може и да не съм прав ?

Публикувано на: 17 Апр 2011 22:58
от zi_zi_top
Bass_Man написа:Аз пък да ти кажа когато съм гледал разни тестове на спирачки от AUTO BILD , Fifth Gear , Top Gear и тн винаги са правени от хора , които като минат покрай чертата сецкат колкото и както могат ....
И никога не съм виждал и чувал спирачен път да се тества със специално оборудване . Ама може и да не съм прав ?
Посочените "институции" са шоу на колела и не бива да бъдат приемани сериозно.

Тестовете на спирачките се правят на специални стендове и то без гуми за да се елиминира "фактор гума". И си има съвсем обективни показатели!

И тук не става с едната ръка да държиш волана, а с другата филия с мас и в същото време да тестваш спирачките на улицата зад блока. cool.gif

а

Публикувано на: 17 Апр 2011 23:00
от mar29
А-у-у-у,това с филията беше tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Публикувано на: 17 Апр 2011 23:11
от Bass_Man
zi_zi_top написа: Посочените "институции" са шоу на колела и не бива да бъдат приемани сериозно.

Тестовете на спирачките се правят на специални стендове и то без гуми за да се елиминира "фактор гума". И си има съвсем обективни показатели!

И тук не става с едната ръка да държиш волана, а с другата филия с мас и в същото време да тестваш спирачките на улицата зад блока. cool.gif
Според мен леко обърка нещата ! Няма как да тестваш спирачен път ако нямаш гуми и не си на път biggrin.gif laugh.gif :whistle: ! Това за , което говориш ти е спирачно усилие или колко голяма сила колата може да спре и какво ще се случи ако е по-голяма , по-продължителна и тн .

Иначе спирачния път е много субективно нещо и практиката показва , че като падне мъгла на немския аутобан става мазало с по 100 коли от всякакви марки и модели съответно и спирачки wacko.gif .

Публикувано на: 18 Апр 2011 00:50
от mitoko
има тест на митбъстърс на ралични коли ( спирачки и гуми) с енакво спирачно усилие как спират ... няма как да се докаже от 100 ралични вида асвалт и тените комбинации ( на цариградско вече има 5 вида кръпки) кои коли, модели, дискове и накладки и гуми във всички комбинации, вариации и пермутации е най- добре... както и няма как да се докаже че като ти спреш и не удариш предния, задния няма да те нацели ... следователно добро и лошо е относително иии няла добри и лошо има по комерсиално менение !!! поздвави на всички !!!

Публикувано на: 18 Апр 2011 11:07
от SFINKS
Me4oKyX написа:СиМо - с МЕРЕНЕ една до друга .... примерно..... ама ко ли знам аз, дето съм ги тествал .... тряа сам ЛУД, за да си мисля, че МОГА да премеря спирачен път..... Тва е нещо ХИПЕР, МУПЕР, ДУПЕР трудно и само Енжинерити на производителите го мога явно.... А вие, драги, дето си мислите, че по-добро от заводското няма..... УСПЕХ Ви желая от ВСЕ сърце!!! laugh.gif
Ще ти задам само 2 въпроса/отговора относно твоето "мерене" , помисли и си отговори си сам , на мен няма нужда да ми отговаряш :
1/
1.1 Твоята кола и тази на браотвчед ти на по колко години са ?
1.2 Мислиш ли че всички N годишни короли спират еднакво ?
( жокер , отговора е НЕ )

2/
2.1 Твоята кола и тази на браотвчед ти с абсолютно еднакви марки , размер и възраст гуми ли са ?
2.2 Мислиш ли че всички N годишни короли , с различни като марка , размер и възраст гуми спират еднакво ?
( жокер , отговора е НЕ )

Публикувано на: 18 Апр 2011 11:50
от Bass_Man
А според теб има ли значение дали е мерил преди и след и ги е сравнил ?
Няма нужда да ми отговаряш .
И отделно ако е с волан от Q7-ца ще спира ли по-добре ?
Пак няма нужда да ми отговаряш .

Публикувано на: 18 Апр 2011 13:58
от Me4oKyX
Бооооооожееее, не се учудвам вече защо МНОГО хора спряха да пишат.....че дори основател успяхте да изгоните........

СФИНКС, вече мога със ръка на сърцето да го кажа, въпреки че не си го позволявам - ТИ СИ ПРОЗД братчето ми и ограничен, да не говорим, че като спориш за нещо, ДОРИ НЕ ЧЕТЕШ!! КОЛИТЕ СА КУПЕНИ В ЕДНА СЕДМИЦА, ЧИСТО НОВИ ОТ ТОЙОТА, СЪС ЗАВОДСКИТЕ ГУМИ ДЪНЛОП! И двете коли са на по 5 години в момента, като ги мерих, бяха на по 2,5 и разликата в километрите беше няма и 10 000..... Така че, МИСЛЯ, за разлика от теб, ПРОБВАМ НА ЖИВО, за разлика от теб, ВЗИМАМ предвид много още фактори за разлика от теб и като казвам нещо, съм го ИЗПИТАЛ ЛИЧНО, за разлика от теб..... По-добре си изтрий акаунта или си ползвай хубавото лаптопче за друго, но не и за нещо свързано с коли laugh.gif МНОГО СИ БОС!!!

Квото щете си правете хора, ТЕМАТА НЕ Е ЗА ТОВА ДАЛИ НА ВАС ВИ ХАРЕСВА и дали СПОРЕД ВАС има смисъл !!! АКИМА пита ЯСНО - кое е по-добре от тези, тези и тези марки! НЕ СЕ интересува от мнението ви, базирано на времето и вятъра и как сте станали тази сутрин..... Ай престанете да серете по теми, които ГРАМ не ви засягат или пък ГРАМ нямате опит в тях! Аз що не пиша по теми за бензини !? Щото не ги чаткам като хората!!! Ай бъдете ХОРА, или просто изчезнете с 300 stupid.gif