Страница 4 от 5

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 03 Ное 2020 16:25
от SvetozarD
Здравей те ! Наскоро купих Авенсис 2.2 DFD 150hp 2007 facelift. Имам доста странен проблем. От дясната страна в краката и от към стъклото духа само и единствено топло,пускам климатика пак духа топло. По средата от двете места не духа изобщо. В ляво в краката и до стъклото духа само студено. Климатика работи там,дори да изключа климатика пак духа хладко. Клекнах от долу под кормилото и потърсих моторчето,но изобщо го нямаше. А от другата страна под жабката при смяна на температурата белите ръце както ги наричат въобще не реагират. Въпроса ми е следния ако си набавя моторчето за лявата страна,дали цялата система ще се оправи или изисква диагностика ?

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 03 Ное 2020 20:07
от mapamop
Самодиагностика на климатика, по грешките вече ще стане ясно дали има запекла клапа или повредени моторчета. Възможно е да са ви сговнени позициите на рамената на клапите от моргаджиите от които сте си закупили автомобила, докато са ви "устройвали черният петък на километрите". Накратко - не са поставили рамената на верните места когато са ви разглобявали таблото, за да ви продадат "почти чисто нова Тойота" на 140 000 - 150 000 километра, а тя реално да гони 350 000 и нагоре.
Има една камара клипове в тубата как да си пуснете самодиагностика на климатроника. Запишете кодовете и ги пуснете тук да умуваме, не е задължително да са повредени моторчетата.
Попълнете си изчерпателно модела и двигателят на автомобила, за да не ви "наливаме" съвети за бензинови автомобили върху дизеловият ви екземпляр.
Пригответе се за сериозно разглобяване от сорта на моето:
viewtopic.php?f=26&t=30017&p=379540

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 05 Ное 2020 16:38
от SvetozarD
Колата е Тойота Авенсис 2.2 D4D 150 hp 2007 година фейслифт. Като цяло набавих липсващото моторче сложих рамото,но нищо. Разглобих жабката и забелязах че единствените бутони които функионират са за пускане на климатика и въртенето за усилване на потоха въздух. Всички други бутони като ги натисна светват и дават сигнал на екранчето че извършват функция но нищо не се случва :) дали трябва да изкарам навигацията заедно със управлението за парно и климатик и след това да мисля какво да правя ?
Направих самодиагностика :) номерата на грешките са: 21 24 41 43 46

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 05 Ное 2020 18:24
от gimara
SvetozarD написа: 05 Ное 2020 16:38 Направих самодиагностика :) номерата на грешките са: 21 24 41 43 46
Сега остава, някой да свали сервизното ръководство и да докладва, какво означават тези грешки. Ако няма желаещи, може и вие да го направите от съответната тема.

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 05 Ное 2020 18:45
от SvetozarD
gimara написа: 05 Ное 2020 18:24 Сега остава, някой да свали сервизното ръководство и да докладва, какво означават тези грешки. Ако няма желаещи, може и вие да го направите от съответната тема.
ами аз търсих,но нищо не намерих. Някаква помощ ?

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 05 Ное 2020 19:38
от mapamop
SvetozarD написа: 05 Ное 2020 18:45 но нищо не намерих. Някаква помощ
Нищо не сте търсили. Ако бяхте поровили с търсачката гарантирано щяхте да кацнете на пост номер 7 от Акима:
viewtopic.php?t=30017
21 и/или 24 може да ги игнорирате мисля.... Правили сте теста на слабо осветено място и сензора за осветлението е подал ниско ниво.
гледайки от поста там или от тук:

https://www.clublexus.com/forums/attach ... -codes.jpg

И от друго място в "чичо Гошо" излиза следното:
00 - no errors found
11 - Interior temperature sensor
12 - Exterior temp sensor
13 - Evaporator temp sensor
21 - Sunlight sensor
23 - Refrigerant pressure sensor
24 - Sunlight sensor (another one?)
31 - Air mixer valve motor potmeter, passenger side
33 - Airflow motor potmeter
36 - Air mixer valve motor potmeter, driver's side
41 - Air mixer valve motor, passenger side
43 - Airflow motor
46 - Air mixer valve motor, driver's side

Notes:
Translated from German into English, so the wording may not be entirely correct, but you'll get the general idea.

Приятно разглобяване, сглобяване и те така ... Ще ви трябва ужасно много търпение за мисля 36/46 и за 33/43, докато ги наместите на верните им позиции. За изваждането на средното моторче от пасажерската страна, почти (това "почти" да се чете като "95% сигурно") сигурно ще вадите вентилатора на парното. Лятото когато го правих това упражнение съм описал гинекологичните процедури през които се минава, за да излезе вентилатора. Оставил съм и снимки за поколенията страдалци след мен.
Повече от това ... освен аз да дойда и да ви изхвърля вентилатора навън, и да ви профилактирам моторчетата и клапите.

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 05 Ное 2020 23:08
от SvetozarD
Благодаря ти много ! Имам само още едно питане. Набавих си моторчето което липсва от шофьорската страна,сложих го опитах да правя промени на температурата,но нямаше никаква реакция на белите крачета,от другата страна е същото,дали проблема може да идва от конзолата за управление ? И ако я сваля какво да търся там като проблем ?

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 06 Ное 2020 07:33
от mapamop
Посредата има едно пластмасово колело с три рамена закачени на него. Ако техните водачи не са по местата си това колело засяда/заклинва и нищо не се движи. Даже и другите които са си по местата.
По мое мнение:
Ще трябва да разглобиш и да извадиш вентилатора на парното,
Да демонтираш моторчетатата от местата им
Да закачиш всички кабели обратно, освен буксата за захранването на вентилатора - за тестовете липсата му не влияе, дали го има или го няма
Да закачиш моторчетата на клапите да висят на кабелите им
В режим на самодиагностика, като натиснеш мисля бутона за рециркулация, на дисплея излизат цифри 01-08 или подобно. Когато вървят тези цифри управляващият модул "обикаля" всички режими на клапите и развърта всички моторчета.
Виж дали има такива които не се движат.
Разбутай рамената на клапите, и виж дали има такива които са заседнали или не се движат леко. Ако има, ги напръскай с контактен спрей, забърши и изчисти и ги смажи със спрей бяла грес.
Предполага се че моторчетата си ги отварял и си ги профилактирал със нова смазка. Ако не си - започни от там.
Ако всички точки по-горе са успешни, дръпни акумулатора за 10на минути, както ти висят моторчетата на буксите и го закачи. Включи климатика и го настрой или на LO или на HI.
Закачи рамената без да местиш палците на моторчетата.
На средното вдясно може да объркаш канала на горния и долния палци - експериментирай кой е верния канал спрямо позицията на рамената на моторчетата.
Ако прегледаш снимките ми от лятото се виждат позициите на водачите в каналите. Позицията по спомен беше LO.
ИЗЧЕТИ ВСИЧКИТЕ МИ "ГЛУПОСТИ" И ОГЛЕДАЙ ВНИМАТЕЛНО СНИМКИТЕ - ще спестиш 1 ден мъки и нерви!

Забравих: има прекрасно сервизно ръководство в раздела с ръководствата - нещосиSIL.ISO е името на файла. Там ги има всички тези инструкции.
ВНИМАВАЙ С ЕЪРБЕЗИТЕ ПОД ТАБЛОТО!!!

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 06 Ное 2020 08:44
от SvetozarD
Колега нямаш ли път към Хисаря :D направо не съм сигурен,че ще се справя,ще я закарам на кой но ще използвам съветите ти. Благодаря много :)

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 06 Ное 2020 08:56
от slowtraveler
SvetozarD написа: 06 Ное 2020 08:44 направо не съм сигурен,че ще се справя,ще я закарам на някой
Правилно решение - работата по таблото е пипкава и обемиста, а в комбинация с електриката - може да стане неизпълнима за неподготвен човек :thumbsup:
А и по таблото има разни скрити захвати и т.н., които при повреда може да ти докарат последващи главоболия, скърцания, потраквания и т.н.

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 06 Ное 2020 09:01
от mapamop
Русе. Не планирам да излизам извън града през зимата - имам си нови зимни гуми, всичко е подготвено за зимата, но предпочитам градската пързалка пред извънградската.
Имай предвид че (все още), не съм разглобявал парното откъм шофьорската страна - и там ще ровя напролет/налято.
Вземи моля те и направи малко подробни снимки кое как изглежда в момента. Опитай се да хванеш на фокус къде се намират металните чопове по водещите канали на рамената. Ще ми е донякъде по-лесно да се ориентирам кое къде е и как е сглобено.
Вземи и в един пост разкажи цялата история как и защо си стигнал дотук. Бъди максимално подробен, дори и да ти изглежда че пишеш излишни глупости. Трябва ми цялата картинка, за да мога да я премисля и да не стреляме в тъмното.
Всичко това е невероятно пипкава, нервна и на неудобно място работа. В Русе ме отсвириха на 3 места, да си я оправям както намеря за добре сам - цената за труда и времето щеше да е разгромяваща, "като за тази дреболия".

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 11 Ное 2020 10:02
от SvetozarD
Момчета благидаря за инфото ! Оправих я. Оказа се,че кабела отзад на конзолата беше искаран явно за да не дава грешка,че моторчето го няма. Благодарение на вашите инструкции закачих моторчето,сложих кабела и всичко работи перфектно !

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 11 Ное 2020 15:08
от SvetozarD
Може ли да попитам за съвет. Мисля да сменям водната помпа защото леко сълзи, каква марка да закупя за моята т25 2.2 d4d 150 hp ?

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 21 Мар 2023 15:25
от TARANTULA96
Здравейте колеги днес при самодиагностика на климатроника ,на Авенсиса ми излезна грешка 23 Refrigerant pressure sensor по таблицата която колегата е качил а в превод на български сензор за налягане на хладилния агент та въпроса ми е това означава че е празен или нещо друго ще да е .Благодаря.

проблем със парно на Авенсис 2004

Публикувано на: 21 Мар 2023 17:26
от mapamop
TARANTULA96 написа: 21 Мар 2023 15:25 грешка 23 Refrigerant pressure sensor
Намира се между маската и горния вътрешен ъгъл на пасажерския фар. Махни горните кори на мотора отпред и на първо време му изчисти буксата със контактен спрей и я защипи наново. ВНИМАВАЙ ДА НЕ ПОПАДНЕ КОНТАКТЕН СПРЕЙ ПО УПЛЪТНЕНИЕТО НА КОНЕКТОРА ОТКЪМ ИНСТАЛАЦИЯТА (ТОЗИ С КАБЕЛИТЕ)! От контактния спрей се раздува тройно и няма да влезе без да се скъса "гумичката" - съответно ще се компрометира херметизацията на буксата. Огледай и за наранени/прекъснати кабели.
Ако не изчезне грешката - нов (за теб, или от магазина) датчик. Евентуално мини през климатичар да ти измери наляганията на фреона, но мисля че грешката е друга когато не стига фреона.