Смяна на Акумулатор на Авенсис.

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Uncle Dido, slowtraveler, Georgimitrovich

Смяна на Акумулатор на Авенсис.

Мнениеот lederman » 07 Сеп 2011 10:53

Здравейте съфорумници,
миналата седмица ми се наложи да сменя акумулатора на Авенсиса от подписа и искам да споделя събраната информация:).
Първото нещо което ме изуми, беше начина по който ме издъни старият. Без абсолютно никакви признаци просто умря .... :) Сутринта запали нормално, а след цял ден в гаража на фирмата, при опит за запалване всичко изгасна. Опита за запалване с кабели беше абсолютно безуспешен. След това хванах да премеря напрежението :) и о чудо - 10V :). Това ми показа, че има пробила клетка (6 клетки по 2V=12V, a 5x2V=10V). За щастие гаража затворен и с доста камери, та зарязах колата със свалени кори и отворена (докато ми даваха ток забравих да се затворя прозореца). Та грабнах аз стария акумулатор и беж при един познат да взема нов. Оказа се обаче, че размера не е от най-широко разпространение. Характеристиките на стария са 84 Ah 760А стартов ток и размери: ширина-175mm, височина-190m и дължина-315mm, производство на фирмата MUTLU ( http://mutlu.bg/ ). Както се вижда на сайта, това са турски акумулатори които се вграждат оригинално в новите Тойоти.
повечето предлагани акумулатори с подобен капацитет и стартов ток са с дължина на кутията от 350mm. Но за щастие Бош имат с подходящи размери и малко по-добри характеристики (85Ah и 800A стартов ток). Модела е Bosch Silver S5 номер - 0 092 S50 080.
Сложих аз новата батерия и останах приятно изненадан, че се наложи само да запаметя отново станциите на радиото, не се наложи обучения преобучения и тем подобни.
И сега причината да пиша тема и да ви занимавам с такива дреболии. :)
След като пренощува без ток явно компютъра е позабравил това-онова (разни грешчици) защото, съвсем субективно, сега ми се струва, че колата върви по-добре и мотора е по-тих....
Май се оказва, че е полезно от време на време да скубем някоя клема на батерията, ей така профилактично, дори и да няма някакви проблеми с колата, по евтино е от закачане за диагностика и чистене на грешки в сервиз :)
Последна промяна lederman на 07 Сеп 2011 12:37, променена общо 1 път
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 491
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот Nixter » 07 Сеп 2011 12:09

Ами и да не е турски акумулатора - не е гаранция че няма да умре. Напротив при новите Тойоти има подозрителна тенденция акумулаторите да умирата на края на третата година от закупуване на колата (когата свърши гаранцията). Моят беше Варта (оригинално вграден) и на третата година умря (сега зима), но го заредих и цяла лято нямам проблеми. Съмнява ме обаче да изкара четвъртата зима, която иде. Един колага си купи два нови Рава в семействотро. В рамките на 2 седмици и двата му акумулатора умират тотално. Пробега на колите е разлиен, но годините са 3 и месец - два. Базикахме се с него как така японците са сметнали точно живота на акумулатора да съвпада с гаранцията. А дано сега животът им да стане 5 години, откакто порасна гаранционния период biggrin.gif
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
 
Мнения: 597
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнениеот lederman » 07 Сеп 2011 12:37

ОООО нямам за цел да оплювам турските акумулатори :) просто това са факти които открих докато се ровех за да избирам. След като Тойота са ги избрали значи са подходящи :)
Този беше на 5 години което е нормален живот за акумулатор.
Аз се замислих дали да не се доверя избора на доставчик от Тойота, но прецених, че тези които отиват за производителите и тези за свободният пазар имат различни качество, а разликата в цената с Боша е педесетина лева...
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 491
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот Nixter » 07 Сеп 2011 14:49

Сносните марки акумулатори в магазина са задължително по-добри от тези за оригинално вграждане. Недей се набутва с оригинален. Параметрите на Тойотските акумулатори като стартов ток и ала-бала са винаги по-ниски от аналогичните акумулатори на Бош примерно (или друга сносна марка) А цената не знам как е. Предполагам си плащаш за "огиринален" акумулатор повече.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
 
Мнения: 597
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнениеот lederman » 07 Сеп 2011 15:39

така и направих :) Бош с 3 години гаранция и по добри характеристики...
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 491
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот jim_beam » 07 Сеп 2011 23:20

ако на бош казвате добра марка,здраве му кажи.били са някога.
наистина има масово случаи на дефекти около 3г. на ориг. вградените при рав4.моя явно е изключение и вече почти 5г. се държи въпреки дневни светлини и печка.мисля панасоник,ще проверя.100к без грешка!
като умре сигурно ще опитам с по-як заради печката,но и оригинален май си е най-добре!

пс> от алармите ви идват проблемите,99% съм сигурен!
RAV4 D4D 2007 с кожен салон,фронт гард,ролбари,Вебасто,парктроник,CC,Blaupunkt,17''...

Изображение
Аватар
jim_beam
 
Мнения: 1977
Регистриран на: 25 Юли 2007 22:01
Местоположение: Zimbabwe

Мнениеот muf » 08 Сеп 2011 05:44

На моята стара РАВ4 оригиналния акумулатор се оказа 120 лева
happy.gif
Вярно малък е 35 Ah, но и в момента колата е с такъв и няма грижи
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.
muf
 
Мнения: 482
Регистриран на: 30 Окт 2009 22:59

Мнениеот Rudy » 08 Сеп 2011 08:15

jim_beam написа:...пс> от алармите ви идват проблемите,99% съм сигурен!


+1 (друга причина са алтернаторите)

145k, 6+ г., оригиналния от Toyota (made in France). Никакви грижи
Изображение
Аватар
Rudy
 
Мнения: 1358
Регистриран на: 14 Юни 2009 16:35
Местоположение: София

Мнениеот didak » 08 Сеп 2011 08:21

Rudy, ако си прав за алтернаторите - значи проблема е в Тойота.
Което пък е по-кофти, от това проблема да е в акумулаторите.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009 -- -->Yaris 12VDC-2015
Аватар
didak
 
Мнения: 1039
Регистриран на: 04 Юни 2007 08:49
Местоположение: Разград

Мнениеот lederman » 08 Сеп 2011 08:45

Причините може да са страшно много... то затова се мери консумацията при загасен автомобил ( утечките ).
Алтернатора също е възможна причина но напрежението при ниски обороти си е 13.7~8V сиреч си е О.К.

а от Бош силвър имам много добри спомени :) С един Спринтер ни свърши нафтата и докато подкачи въртяхме поне 50 пъти но запали :) после карах едно Мусо (невероятен кенеф) редовно Боша беше от полза :).
така на служебни коли имам добри наблюдения за Бош и си взех и за мен. има 3 години да се скапва, дано не е после :)
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 491
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот Petar » 13 Сеп 2011 10:20

Аз съм си изключил алармата тъй като я държа в гараж и вече 4-та година карам с един стар монбат и за сега проблеми нямам
Аватар
Petar
 
Мнения: 2187
Регистриран на: 16 Юни 2007 20:20
Местоположение: V.Tyrnovo

Мнениеот LEXUS » 13 Сеп 2011 13:43

Не съм съгласен с колегата Nixter. Може би действително алармите точат акумулаторите, това е възможна причина. Но Тойота няма защо да слага калпави акумулатори,които да се чупят точно на 3-тата годиниа,когато изтича гаранцията, защото Тойота няма сметка от цялата работа.

Между другото старата Корола дойде от Германия с оригиналния си акумулатор Тойота и го сменихме след 10-тата година. Забравих да спомена,че на старите Тойоти акумулаторите са Тойота. Пише само Тойота. Бели кутии с червени букви. Сега предполагам отново за някои пазари е така.

Отделно Бош не са с никак добър авторитет от гледна точка на здравина, но акумулаторите са им добри, поне добри отзиви чувам. Добър избор е направил колегата според мен. Аз бих заложил на оригинален от Тойота обаче.
Последна промяна LEXUS на 13 Сеп 2011 15:05, променена общо 1 път
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Аватар
LEXUS
 
Мнения: 3193
Регистриран на: 01 Апр 2005 01:06
Местоположение: Sofia

Мнениеот Vesko » 13 Сеп 2011 14:00

Оригинален такъв за авенсис 2.2 Д4Д е 235лв със ДДС
Аватар
Vesko
 
Мнения: 3963
Регистриран на: 27 Авг 2007 17:25
Местоположение: София

Мнениеот lederman » 13 Сеп 2011 14:17

Vesko написа:Оригинален такъв за авенсис 2.2 Д4Д е 235лв със ДДС


значи и цената е същата :) Бош-а (с ДДС) е 250лв.

а знаеш ли каква марка са "Оригиналните" ? Дали са като тези за първоначално вграждане ?
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 491
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот LEXUS » 13 Сеп 2011 15:00

.сдфс
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Аватар
LEXUS
 
Мнения: 3193
Регистриран на: 01 Апр 2005 01:06
Местоположение: Sofia

Следваща

Назад към Общи теми

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BOz, Google [Bot] и 1 госта