Акумулатор за Авенсис - разлика м/у орогинален и VARTA/BOSCH

Tук можете да попитате всичко за моделите Toyota

Модератори: Uncle Dido, slowtraveler, Georgimitrovich

Акумулатор за Авенсис - разлика м/у орогинален и VARTA/BOSCH

Мнениеот digitalpr » 12 Окт 2011 14:19

Колеги, дойде време да сменя акумулатора на автомобила от подписа. На 6 години е и вече се замисля сутрин. Оригиналния е DELPHI 40Ah 310EN. Според Toyodiy.com също е такъв.

Проблема е, че според каталозите на VARTA или BOSCH, трябва да сложа 60Аh, и поради тази причина не искат да ми дадат гаранция за 40Аh :)

Възможно ли е 40Аh VARTA/BOSCH да не ми стига, въпреки че DELPHI-то е толкова?

Поздрави!
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL
Аватар
digitalpr
 
Мнения: 441
Регистриран на: 21 Юни 2010 09:08
Местоположение: София

Мнениеот zi_zi_top » 12 Окт 2011 14:36

Варта ги забрави!!! За 3 години на Корсата на жена ми си "отидоха" 2 Варта Блу динамик - първоначално закупеният и гаранционно смененият, който умря 1 година след 2 годишния гаранционен срок.

От Бош само сериите S5 и S6.

Бих ти препоръчал да погледнеш също така Exide и Baner.

Ако търсиш качествен и ниско бюджетен акумулатор, такъв е Hugel (завода е турски и работят с най-съвременни технологии, първоначално е бил част от Exide, но след това турски бизнесмени изкупуват акциите). :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Аватар
zi_zi_top
 
Мнения: 3928
Регистриран на: 09 Май 2008 21:57
Местоположение: София

Мнениеот lederman » 12 Окт 2011 14:59

Това че капацитета е по-голям не е технически проблем, само дето е малко по-скъп. Гледай стартовия ток да е по-голям или равен на оригиналния акумулатор, той е съществен за добрата работа на стартера и лесното палене.
Аз като избирах се спрян на Бош
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 497
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот digitalpr » 12 Окт 2011 15:16

Значително по-голям акумулатор (между 40 и 60Аh разликата е 50%) не товари ли излишно алтернатора, ако е направен да зарежда 40?
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL
Аватар
digitalpr
 
Мнения: 441
Регистриран на: 21 Юни 2010 09:08
Местоположение: София

Мнениеот TATI » 12 Окт 2011 15:26

Гледай стартовия ток, както ти писа колегата по-горе. Всичко друго е трик на търговеца, за да се застрахова. Ти можеш спокойно да си сложиш по-голям капацитет, ако финансово не те бърка. Алтернатора ще го зареди по-бавно просто. А търговците като ти пробутат 60 ампер часов, ще са сигурни че ще изкараш двете години гаранция и след това и да искаш, няма да ти го сменят. Педполагам, че разликата е едни 50 лв, що да не ги гушнат. Аз лично тия две марки не ги уважавам от преди 10 години. За моя си взех един Искра и толкова.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual
Аватар
TATI
 
Мнения: 1388
Регистриран на: 02 Авг 2005 10:54
Местоположение: София

Мнениеот digitalpr » 12 Окт 2011 15:38

Стартовия ток на всеки акумулатор на пшазара е по-голям от моя. И да искам не мога да взема с 310.
Мислите ли че 40Ah произволна марка ще е по-слаб от оригиналния 40?
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL
Аватар
digitalpr
 
Мнения: 441
Регистриран на: 21 Юни 2010 09:08
Местоположение: София

Мнениеот TATI » 12 Окт 2011 15:43

Ако стартовия му ток е равен или по-голям от оригиналния ще стане. Въпрос на избор е, но задължително гледай стартовия ток. По принцип стандартите са еднакви. Сега за +- 2 или 3 ампера изобщо не се коментира. Колкото повече, толкова повече.
Когато моя сдаде багажа и тръгнах да купувам, гледах максимума, който може да се побере в коша. И сегашния ми е с 40А стартов ток повече от оригиналния.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual
Аватар
TATI
 
Мнения: 1388
Регистриран на: 02 Авг 2005 10:54
Местоположение: София

Мнениеот CuMo » 12 Окт 2011 21:25

Полезна тема по въпроса:

http://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-Избор-на-акумулатор

За моята тойота 1.6 се спрях на Exide 62Ah с 560А пусков. Сега струва 160лв на пазара.
Аватар
CuMo
 
Мнения: 386
Регистриран на: 19 Авг 2009 20:46

Мнениеот digitalpr » 12 Окт 2011 21:41

Не се двоумя за марка... по скоро се двоумя на кое да се доверя. На параметрите на оригиналния, или на параметрите на каталозите на производителите.

Благодаря ти за темата CuMo.
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL
Аватар
digitalpr
 
Мнения: 441
Регистриран на: 21 Юни 2010 09:08
Местоположение: София

Мнениеот lederman » 12 Окт 2011 23:27

digitalpr написа:Стартовия ток на всеки акумулатор на пшазара е по-голям от моя. И да искам не мога да взема с 310.
Мислите ли че 40Ah произволна марка ще е по-слаб от оригиналния 40?

Ah е показател който характеризира количеството заряд което може да "побере" акумулатора.
man0war написа:40Ah = 40Ax1h = 20Ax2h = 10Ax4h и т.н.


"Силата" на акумулатора се характеризира със стартовия ток. ако стартовия ток е малък няма да осигури необходимата мощност на стартера. Ако пък е по-голям то стартера ще си дърпа колкото му трябва ....

Ти при всяко палене консумираш еднакво количество енергия от акумулатора независимо от капацитета му и в последствие докато караш алтернатора трябва да го възстанови.
Тоест няма да се претоварва алтернатора. Ще се претоварва ако винаги го разреждаш до "0".
Плюс на по-големия акумулатор е, че когато зимата колата не иска да запали имаш повече опити :):):)
Смятам че няма проблем да вземеш по-големия. Относно марките, според мен, че за да се вярва на числата написани на етикета, производителя трябва да е реномиран. :)
Последна промяна lederman на 13 Окт 2011 09:03, променена общо 2 пъти
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 497
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот esox hunter » 13 Окт 2011 00:12

Мен през един хубав пролетен ден ме "напусна" акумулатора на най-неочакваното място в най-неочакваното време...на Великден на едно малко гръцко островче, нейде из средиземно море wink.gif laugh.gif
Колата (Corolla 1,8 4wd) я бях взел с него, акумулатора беше Lancha 55 Аh на незнайни години. Бях го карал 2 години абсолютно безпроблемно и никакви индикации, че ще "мре" wacko.gif
Смях, смях ама хич не ми беше до смях наложи се един ден да я карам ритни-пали по едни тесни стръмни пътчета 'дет две коли не могат да се разминат :whistle: Как се пали кола на метър-два от ръба над морето само аз си знам wacko.gif И после веднага в първата бензиностанция (то не че бяха повече от 2-3) и там бай грък ми предложи това ... MITSUBA cool.gif

Изображение

Моментът на поставянето wink.gif ...

Изображение

Взех 55 Аh стартов ток или 420 или 430 беше нещо такова... Japan Quality...
Викам е те ся ми отрязаха главата, ама не цена .... 80 Евро:whistle:
В последствие се оказа, че това била много популярна марка в Гърция и то сред рибарите с лодки много ги ползвали в морето, защото били много надежни...То това ми го разправяше и бай грък на бензиностанцията, ама аз нали съм Тома Неверни все си имах едно на ум cool.gif
До сега обаче никакви проблеми с него, ще видим зимата как е... wacko.gif
Това ви го разправям малко по встрани от темата, но имайте едно на ум когато ходите на по далечни и "криви" места и хвърляйте по едно око на акумулаторите си wink.gif
Аватар
esox hunter
 
Мнения: 104
Регистриран на: 12 Окт 2009 16:17
Местоположение: София

Мнениеот man0war » 13 Окт 2011 07:59

lederman написа:едно уточнение :) правилното изписване на Ah е А\h и означава, че този акумулатор може да дава Х ампера за един час.


Това не е вярно.
Точно Ah е правилното.

40Ah = 40Ax1h = 20Ax2h = 10Ax4h и т.н.
Corolla 1.4 vvti 2003 (E12)
man0war
 
Мнения: 18
Регистриран на: 17 Авг 2011 09:26

Мнениеот lederman » 13 Окт 2011 08:51

man0war написа:
lederman написа:едно уточнение :) правилното изписване на Ah е А\h и означава, че този акумулатор може да дава Х ампера за един час.


Това не е вярно.
Точно Ah е правилното.

40Ah = 40Ax1h = 20Ax2h = 10Ax4h и т.н.


прав си но в 11:27 pm на 200г ирландска светена вода човек прави глупости blushing.gif
поста е коригиран
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Аватар
lederman
 
Мнения: 497
Регистриран на: 20 Май 2010 13:25
Местоположение: София

Мнениеот xtreme » 13 Окт 2011 11:50

Винаги купувай най-големия, който влиза на мястото за монтаж ;) При акумулатора за ралика от батериите е важно да се ползва колкото се може по-малко от капацитета му при разреждане. Т.е колкото по-голям толкова по малко е разреждането при палене аварийни светлини и т.н.
xtreme
 
Мнения: 338
Регистриран на: 27 Май 2008 11:41

Мнениеот jim_beam » 13 Окт 2011 22:06

зи зи топ е прав-не взимай варта,тия са тръгнали през просото!
тая марка Banner е без грешка,пробвал съм ги лично! :thumbsup:
RAV4 D4D 2007 с кожен салон,фронт гард,ролбари,Вебасто,парктроник,CC,Blaupunkt,17''...

Изображение
Аватар
jim_beam
 
Мнения: 1978
Регистриран на: 25 Юли 2007 22:01
Местоположение: Zimbabwe

Следваща

Назад към Технически въпроси

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], galfii, iliatanev и 0 госта