Колегата маслен клин не знае какво е ти за стабилност го питаш.
[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
- slowtraveler
- Мнения: 4942
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 155 пъти
- Получена благодарност: 147 пъти
какво масло предпочитате
Офтопик
stefo91, езиците ли ще си мерим? Да, на част от тях не съм писал (то и част от изброените съвсем не са езици за програмиране, ама нейсе), но мога да добавя още толкова програмни езици и библиотеки за управление на БД на които съм писал (проектите в училище бяха на асемблер и бейсик, а дипломната ми работа пак там бе с перфокарти и на Фортран, Кобол, Паскал), някои от които може и да не си ги чувал.. А в университета езиците и библиотеките бяха други (да, асемблер за много различни процесори, едночипови компютри, пак Паскал, С++, CodeBase, Prolog и т.н.) .... Но това вече за мен е минало - смених сферата точно защото при чистото програмиране човек става прекалено ограничен в мирогледа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 2654
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 267 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
какво масло предпочитате
Стеф, 50 си е много и определено ще се озори двигателя...
Офтопик
Няма какво да се карате, както едно време през терасите ами на лични се разберете като мъже! И аз съм програмист, но такива тъпи програмисти съм виждал, така че по Вас съдя от писаното, а не от знанията Ви точно пък в тези области
- slowtraveler
- Мнения: 4942
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 155 пъти
- Получена благодарност: 147 пъти
какво масло предпочитате
Офтопик
WoLF, то и колеги имах такива Ярък пример - 5 курс в университета...
- 'дай ми флопито да си запиша дискетата', (по него време нямаше hot-plug, и да дадеш флопи означаваше да разпилееш компютъра на болтчета и платки).. Гледам, колегата сочи самия компютър, а не флопито..
- е аз как ще работя?
- ами ти си работи спокойно - нали ти остават клавиатурата и дисплея
Напълно сериозно - колегата просто в 5-ти курс не можеше да различи частите на компютъра, а специалността ни бе точно ИТ (софтуер и хардуер)
- 'дай ми флопито да си запиша дискетата', (по него време нямаше hot-plug, и да дадеш флопи означаваше да разпилееш компютъра на болтчета и платки).. Гледам, колегата сочи самия компютър, а не флопито..
- е аз как ще работя?
- ами ти си работи спокойно - нали ти остават клавиатурата и дисплея
Напълно сериозно - колегата просто в 5-ти курс не можеше да различи частите на компютъра, а специалността ни бе точно ИТ (софтуер и хардуер)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 605
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
какво масло предпочитате
Тези твои "голЯми" знания какво общо имат с автомобилостроенето? Или просто си философ по природа?stefo91 написа:Омръзна ми! Ще спра да влизам в този форум заради хора като теб, дето не разбират, но спорят! Такива сте няколко тук, дето си знаете вашето без дори да се замисляте дали другия е прав, а просто обичате да спорите и твърдите неверни неща. Аз работя като Web програмист и се занимавам със изграждане и поддръжка на много големи сайтове, онлайн базирани системи и приложения. Владея на добро ниво следните езици за програмиране - PHP, JS, JQuery, Ajax, CSS, MySQL, HTML, CODEIGNITER (фреймуърк). Имам и висше, зная и английски на добро ниво. Във работата ми освен голямите знания (много четене и писане на код) е много важно и логическото и креативно мислене. Ако мислиш, че не съм достатъчно интелигентем много грешиш!
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
какво масло предпочитате
Разводнихме темата в излишен спор. Да се върнем на маслата и донякъде
Ето малко разсъждения на тези неща които знам без да претендирам за достоверност (може и лъжлива информация да съм събрал)
Та на 2ZZ мотора си му дават 10W30. Обаче за лесно палене при под -18гр препоръчват 5W30. т.е. кой каквото желае. Интересното е, че на Лотус Елис с 2ZZ мотор му дават 5w40. Лотуса е Английски значи може и при нас с такова. Според мен ако моторетката е започнала да похарчва масълце на дълго е добре за разхода на масло да вдигнем малко цифрата след W-to. Или вместо W30 да караме с W40, че и даже W50. Даже в спецификации за Celica-та съм срещал и вместо 5W30 да е 10W60. Лошото е, че не помня къде го гледах. Та ако приемем нещо средно може и W50 дето се вика.
Тук трябва да набъркаме обаче и друг фактор, защото е важно как се държи маслото при висока температура . Имам в предвид HTHS.
Значи мисля, че маслата на Toyota или по специално 5W30 има HTHS 2.9-3.1 при който братушките казват
За масла с HTHS над 3.5 казват
От тук излиза, че колкото е по висок HTHS по добре.
Обаче и едно друго инфо е вярно и то е
е с HTHS 4.0. Мисля, че се отдалечава от спецификациите на Toyota. Маслото принципно загряло е по гъсто, но и осигурява по дебел маслен филм при високи температури (150гр).
Мисля за Евридей е ОК. Но Ако е жега навън и съм излязал да "покарам" Селиката, като стоя предимно в "Лифта" следва, че ще имам намален дебит на маслото, което пък може да се отрази на лифта и променливото газоразпределение(VVTL и VVTi). Другото което е, може да влоши охлаждането.
Та не знам от горните неща на кое да заложа, на предимствата или недостатъците?
Едно е сигурно обаче. Понеже маслото е по гъсто горещо, то ще са намалени загубите на масло при високи обороти . За икономия в горивото е спорно. Все пак точно W30 на Тойота го дават "fuel economy".
Извинявам се за горедопуснатите правописни грешки от бързото писане, но съм хвърлил нещо на скарата .
vs Toyota 5W30.Ето малко разсъждения на тези неща които знам без да претендирам за достоверност (може и лъжлива информация да съм събрал)
Та на 2ZZ мотора си му дават 10W30. Обаче за лесно палене при под -18гр препоръчват 5W30. т.е. кой каквото желае. Интересното е, че на Лотус Елис с 2ZZ мотор му дават 5w40. Лотуса е Английски значи може и при нас с такова. Според мен ако моторетката е започнала да похарчва масълце на дълго е добре за разхода на масло да вдигнем малко цифрата след W-to. Или вместо W30 да караме с W40, че и даже W50. Даже в спецификации за Celica-та съм срещал и вместо 5W30 да е 10W60. Лошото е, че не помня къде го гледах. Та ако приемем нещо средно може и W50 дето се вика.
Тук трябва да набъркаме обаче и друг фактор, защото е важно как се държи маслото при висока температура . Имам в предвид HTHS.
Значи мисля, че маслата на Toyota или по специално 5W30 има HTHS 2.9-3.1 при който братушките казват
.5W-30 A5 - хорошая динамика, хороший отклик на педаль газа(HTHS ~ 2.9-3.1)
За масла с HTHS над 3.5 казват
За масло HTHS 3.5 -0W-40 A3/C3-07 - хорошая динамика, хороший отклик (HTHS больше 3.5)
и т.н.5W-40 A3 - хорошая динамика, отклик хуже (HTHS ~ 3.5)
От тук излиза, че колкото е по висок HTHS по добре.
Обаче и едно друго инфо е вярно и то е
.lower hths = more flow = more cooling?
higher hths = less flow = hotter running but thicker film strength?
е с HTHS 4.0. Мисля, че се отдалечава от спецификациите на Toyota. Маслото принципно загряло е по гъсто, но и осигурява по дебел маслен филм при високи температури (150гр).
Мисля за Евридей е ОК. Но Ако е жега навън и съм излязал да "покарам" Селиката, като стоя предимно в "Лифта" следва, че ще имам намален дебит на маслото, което пък може да се отрази на лифта и променливото газоразпределение(VVTL и VVTi). Другото което е, може да влоши охлаждането.
Та не знам от горните неща на кое да заложа, на предимствата или недостатъците?
Едно е сигурно обаче. Понеже маслото е по гъсто горещо, то ще са намалени загубите на масло при високи обороти . За икономия в горивото е спорно. Все пак точно W30 на Тойота го дават "fuel economy".
Извинявам се за горедопуснатите правописни грешки от бързото писане, но съм хвърлил нещо на скарата .
Последно промяна от spiridoncho на 21 Ное 2016 21:26, променено общо 1 път.
- WoLF
- Мнения: 2654
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 267 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
какво масло предпочитате
Дават го защото по-лесно го върти двигателя и до някъде поддържа оптималната температура на двигателя, а гъстота я искат натоварените мотори, защото ако падне малко слоя и отиде
- slowtraveler
- Мнения: 4942
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 155 пъти
- Получена благодарност: 147 пъти
какво масло предпочитате
Аз мисля така
Маслото при повишаване на температурата става 'по-течно' - с по-нисък вискозитет...
Често спортните автомобили са с по-високотемпературни термостати / по-високи режими и т.н. защото не са предназначени за ежедневна експлоатация, а за конкретно състезание, и затова приоритета се променя от дълговечност, към по-голяма ефективност...
И може масла с различен вискозитетен клас да са с близък вискозитет при работна температура на различни двигатели просто защото работната температура ще е различна...
Относно различния вискозитетен клас на стар двигател - твърдо съм против... Да очакваш 'по-гъсто' масло да ти намали разхода на масло заради износени детайли на двигателя ми се струва неправилно...
Маслото при повишаване на температурата става 'по-течно' - с по-нисък вискозитет...
Често спортните автомобили са с по-високотемпературни термостати / по-високи режими и т.н. защото не са предназначени за ежедневна експлоатация, а за конкретно състезание, и затова приоритета се променя от дълговечност, към по-голяма ефективност...
И може масла с различен вискозитетен клас да са с близък вискозитет при работна температура на различни двигатели просто защото работната температура ще е различна...
Относно различния вискозитетен клас на стар двигател - твърдо съм против... Да очакваш 'по-гъсто' масло да ти намали разхода на масло заради износени детайли на двигателя ми се струва неправилно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
какво масло предпочитате
По "дебелият" маслен филм в резултат на по-големия вискозитет на маслото също води до по голямо "изгаряне" на масло.
По големия вискозитет дава и по-високи температури в двигателя, съответно по-голямо износване. А може да се стигне и до прегряване на двигателя, ако често интензивно ускоряваш.
Несъответствието между масления филм и хлабините между цилиндър/бутало (сегменти) винаги е нежелателно. Ако е по малък вискозитета - по големи протечки на газове - по голям разход. Ако е по голям - вълна пред сегментите, повече загуби от триенето в маслото, нагряване на маслото, повече загуби към охладителната система - загуба на КПД, загуба на мощност. Всъщност от по-големия вискозитет се увеличават загубите и в другите триещи се механизми и в маслена помпа. Но пък по малкия вискозитет от препоръчания е по-опасен. Ниските HTHS при висока температура и обороти могат да доведат до "прекъсване" масления филм (или масления клин в лагерите), сухо триене и заклинване. (Не че не се знае, но да се направя, че и аз го знам )
При това много силно се изменя вискозитета с температурата - и то на всички масла. (не че и това не се знае )
Затова се дават границите на изменение на вискозитета за различните масла при "работни" температури. При тези температури триенето в маслото и взаимодействието с охлаждащата система "саморегулира" вискозитета (на маслото в двигателя) в определен диапазон.
(Затова трябва да се ползва препоръчаното масло )
Всъщност това, за охлаждащата способност на маслото и връзката с повишения вискозитет - също е интересна тема.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
какво масло предпочитате
Последно на Мотул почнаха ли да им правят яко ментета, или и тях ги правят в Румънско ? Че следващото масълце мисля да е 8100 X-clean 5w30. Едно време Elf беше добър. После уж ментета се навъдили но и до днес пежака не се оплаква от него . Даже мърка мазно мазно. Но пък и той няма лифт .
И за завършек ето какво става при употреба на неправилно масло
Е, и други причини има разбира се .
И за завършек ето какво става при употреба на неправилно масло
Е, и други причини има разбира се .
Последно промяна от spiridoncho на 22 Ное 2016 17:29, променено общо 1 път.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
какво масло предпочитате
W (вискозитет при ниска температура) важи за първата цифра, а 20...30... 50 след W се отнасят за вискозитета на маслото при висока.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта