D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 24 Ное 2023 09:55

За мен най-чистия вариант е да се смени генерацията или поне "бурето" със DPF-a от бройка която няма DPF. Сменя се компютъра от същата бройка, и се прехвърлят данните за корекциите на дюзи и имобилайзера (транспондерите) ако е вграден в горивния компютър. Петата дюза и (мисля) излишния диференциален датчик за DPF-a се откачат и се разнасят за тежест.
Неизвестните величини са дали изобщо е имало вариант на този автомобил без DPF и дали се касае само до откъсване на разни букси от периферията на мотора, отделно че трябва да се търси и подходящ донор по моргите. Отключването и ресинхронизирането на "новият" компютър, заедно със смяната на генерацията си е панаир, но всичко е обратимо, ако не се получи. Предвид че поне на Авенсис Т25 и Корола-Версо по спомен катализатора и ДПФ-а са едно тяло-"буре" веднага след изходящия колектор, ме съмнява да може да се махне само катализатора или само DPF-a.
Логиката ми е базирана на каталожен номер 25733-26011/25051-26031 за Авенсис Т25.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 24 Ное 2023 10:42

WoLF написа: 24 Ное 2023 09:26 Слагаш каквото искаш на негово място, като от това зависи как ще се чува колата. Най-често турбото почваш по осезаемо да усещаш. Друг е въпроса защо ще искаш да го махаш... Разликата в разхода ще е много малка, а евентуалните нерви - доста ermm.gif
Защото един път успях да махна грешка Р2002 и още една с принудителна регененерация. Гледах доста клипове в ютуб в които казват, че когато почнат стойностите диф.датч. да се клатят много в -/+ това значи, че филтъра е вече на смъртния си одър. Разликата в разхода изобщо няма да е малка.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 26 Ное 2023 14:37

Глава 170000км
Глава 170000км
20231124_214053 2.jpg (1.44 MiB) Преглеждано 2274 пъти
Тъй като все пак не ми се реже все още ДПФ-а, реших да сваля колектора да видя, дали има, или не замърсяване със сажди. Учадих се какво беше състоянието на колектора и как въобще се е движила, палила и т.н. колата. Преди сваляне имаше отрицателни показания от диференциалния датчик, сега вече такива няма, мисля, че има връзка. Засега махането на ДПФ се отлага, разхода също се оправи, поне засега надявам се така да остане.
Прикачени файлове
collector.png
collector.png (849.78 KiB) Преглеждано 2274 пъти
collector 2.png
collector 2.png (847.06 KiB) Преглеждано 2274 пъти
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 26 Ное 2023 19:44

geniya, ЕГР и входящия му тракт към мотора май се чистеше на 20000-30000 по бегъл спомен?
Или поне тук по темите бяха стигнали до такъв консенсус.
Не помня наизуст дали имаше сервизен интервал в сервизното - погледни. И си помисли защо прави повече сажди от предвиденото.

Не го приемай като обвинение или заяждане - снадям ти житейската си логика.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от iovkito » 26 Ное 2023 19:54

Моят беше подобен, изчистих го на 390 000км. ЕГР чистя на всеки 30 000км.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 27 Ное 2023 08:59

mapamop написа: 26 Ное 2023 19:44 geniya, ЕГР и входящия му тракт към мотора май се чистеше на 20000-30000 по бегъл спомен?
Или поне тук по темите бяха стигнали до такъв консенсус.
Не помня наизуст дали имаше сервизен интервал в сервизното - погледни. И си помисли защо прави повече сажди от предвиденото.

Не го приемай като обвинение или заяждане - снадям ти житейската си логика.
EGR чистя на всяка смяна на масло около 10000-12000км, слагам масло съгласно изискванията на тойота. Образуването на повече сажди е от лоши горива, колата се движи предимно извънградско.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 04 Дек 2023 07:40

Колкото и да не ми се искаше да премахвам ДПФ-а в крайна сметка се стигна до премахването му. Отрязах само ДПФ питата, катализатора в ДПФ остана и втория катализатор остана. Шумът като цяло не се промени изобщо, даже се подобри леко, явно на колата и олекна. Решението да го махна го взех, тъй като ауспуха отвътре почерня от сажди постепенно, като от около година и нещо започна почерняването. Оказа се, че катализатора е спукан и пропуска така или иначе, като вероятно се спукал поради честите принудителни регенерации, които му пусках. Структурата му беше като вафлени кори, троши се на ръка с минимално стискане. Според мен тази концепция с употребата на ДПФ е изцяло принципно сбъркана, защото има автомобили, които са ЕВРО 6 и техните системи са без ДПФ, а само с катализатор и adblue и работят без проблем дълго време. Петата дюза също трябва да се изключи, защото при всяко палене и гаснене впръсква гориво, макар да я изключих софтуерно.
Прикачени файлове
20231202_135936.jpg
20231202_135936.jpg (207.94 KiB) Преглеждано 2007 пъти
20231202_141443.jpg
20231202_141443.jpg (1008.43 KiB) Преглеждано 2007 пъти
20231202_141434.jpg
20231202_141434.jpg (661.1 KiB) Преглеждано 2007 пъти
20231203_172440.jpg
20231203_172440.jpg (1.77 MiB) Преглеждано 2007 пъти
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от WoLF » 04 Дек 2023 13:08

adblue няма нищо общо с твърдите частици, както и катализатора!
ИзображениеИзображениеИзображение

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от vfr800 » 04 Дек 2023 13:30

Няма дизелова кола с евро6 , която да няма DPF. Просто това е единствената система досега , която доказано улавя твърдите частици. Като всеки агрегат в един автомобил DPF също има живот. Тежкия експлоатационен режим намалява живота на DPF-а драстично. Производителя може да му дава доживотна гаранция, но при тежък режим на работа това може да се окажат 100К километра. Така че DPF-а е много хубаво нещо просто си има живот. След това просто трябва да се смени......или в случая да се побългари. Една от причините да спират дизеловите автомобили е точно това, че не могат да се оправят с бай ганьо дори и там. Пък за тука да не говорим.

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 04 Дек 2023 14:39

vfr800 написа: 04 Дек 2023 13:30 Една от причините да спират дизеловите автомобили е точно това, че не могат да се оправят с бай ганьо дори и там. Пък за тука да не говорим.
Това с Бай Ганьо и спирането на дизеловите автомобили не го разбрах!
Не мога да дам 3-4000евро за да сменя ДПФ и след 20000км пак да имам проблеми с него, защото горивата го прецакват, който може да плаща, аз не мога. Пък и като е сцепен и саждите минават през цепките, тогава той е просто свидетел.
WoLF написа: 04 Дек 2023 13:08 adblue няма нищо общо с твърдите частици, както и катализатора!
Не съм писал, че имат общо.Написах, че има системи в които няма ДПФ, а има само адблу и катализатор/и и успяват да постигнат норми Евро 6. Ако производителите лъжат, то и аз лъжа. В интерес на истината 2AD двигателите не се славят с добрите еконорми, затова в РАВ4 ХА40 слагат дизел двигатели на БМВ.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от WoLF » 04 Дек 2023 14:47

geniya написа: 04 Дек 2023 14:39 успяват да постигнат норми Евро 6
Не мисля, че е законно даже над 5 без DPF, дай ми пример да науча нещо ново :cheers:
Прав си за смяната на филтъра и затова го има избора - тези главоболия или да не е дизел. Като гледам доста предпочитат да имат размисли и страсти по една или друга причина ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 04 Дек 2023 14:59

Доста размишлявах и много страсти вкарвах да не го махам, нарочно си купих кола всичко да е сток, карам основно извънградско. Добавки слагам, лоши горива, лош въздух, мръсотия, и аз не искам да е така, ама не става...
WoLF написа: 04 Дек 2023 14:47 Не мисля, че е законно даже над 5 без DPF, дай ми пример да науча нещо ново
Ще потърся...
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от iovkito » 04 Дек 2023 17:24

Че какъв зор толкова е видял с предимно извънградско шофиране? Аз още не съм разбрал моята кола някога да е влизала в регенерация.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от vfr800 » 04 Дек 2023 17:38

Никъде не е написал, че е купил колата от магазина ;) Също така DPFите се продават и афтърмаркет. Не е задължително да се купува от тойота.
Последно промяна от vfr800 на 04 Дек 2023 17:43, променено общо 1 път.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 04 Дек 2023 17:42

Като вземах дизелака Евро 5 бе с DPF, Евро 6 - с АдБлу, което се инжектира в DPF :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта