Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Здравейте колеги,
Отварям тази тема, за да пишем тук на едно място всичко свързано с Приусите.
Всичко, което може да обсъдим, коментираме, да търсим съвет или просто тази тема да е насочена към хората, които карат Приуси, или имат намерението да станат бъдещи собственици на въпросния модел.
п.п. Май днес си купих Приус. Като влезе в гаража след няколко дни, ще се похваля окончателно.
Отварям тази тема, за да пишем тук на едно място всичко свързано с Приусите.
Всичко, което може да обсъдим, коментираме, да търсим съвет или просто тази тема да е насочена към хората, които карат Приуси, или имат намерението да станат бъдещи собственици на въпросния модел.
п.п. Май днес си купих Приус. Като влезе в гаража след няколко дни, ще се похваля окончателно.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Ето и едни бързи параметри на батерия на Приус при 43% заряд:
Заряд:
Battery state of charg.
43
Напрежение:
Battery block 1
15,24
Battery block 2
15,20
Battery block 3
15,22
Battery block 4
15,19
Battery block 5
15,22
Battery block 6
15,14
Battery block 7
15,21
Battery block 8
15,17
Battery block 9
15,14
Battery block 10
15,14
Battery block 11
15,18
Battery block 12
15,18
Battery block 13
15,14
Battery block 14
15,10
Съпротивление:
Internal resistance
0.02 - На всички клетки еднакво (почти).
Когато колата е на паркинг, без запалени фарове токът, който е дърпан от батерията, беше ~2.7А. Това при средно статистическо напрежение на двойка клетка от 15,18 волта, това прави консумация от 574 вата, които са необходими за работата на автомобила.
Ако някой се интересува от други технически параметри, нека сподели.
Заряд:
Battery state of charg.
43
Напрежение:
Battery block 1
15,24
Battery block 2
15,20
Battery block 3
15,22
Battery block 4
15,19
Battery block 5
15,22
Battery block 6
15,14
Battery block 7
15,21
Battery block 8
15,17
Battery block 9
15,14
Battery block 10
15,14
Battery block 11
15,18
Battery block 12
15,18
Battery block 13
15,14
Battery block 14
15,10
Съпротивление:
Internal resistance
0.02 - На всички клетки еднакво (почти).
Когато колата е на паркинг, без запалени фарове токът, който е дърпан от батерията, беше ~2.7А. Това при средно статистическо напрежение на двойка клетка от 15,18 волта, това прави консумация от 574 вата, които са необходими за работата на автомобила.
Ако някой се интересува от други технически параметри, нека сподели.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
От какъв модел автомобил могат да се вземат джанти и да се използват и за Приус?
По някакви данни май най-близко се оказва Авенсис. Дали е така?
По някакви данни май най-близко се оказва Авенсис. Дали е така?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Някакви коментари?BOz написа:От какъв модел автомобил могат да се вземат джанти и да се използват и за Приус?
По някакви данни май най-близко се оказва Авенсис. Дали е така?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- iovkito
- Мнения: 2848
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Купи ли Приус?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Теоретично да.iovkito написа:Купи ли Приус?
Практично не.
Първото защото съм дал една част от парите и очаквам другата седмица да го взема, когато дам и другата част от парите.
Второто защото просто още не съм го взел.
Но предвид първия отговор, то вече се оглеждам от къде да взема още един комплект джанти и да я подготвя и за зимата, защото си иска чисто нов комплект летни гуми, които искам да ги сложа на отделни джанти. biggrin.gif
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Airfan
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Обратна връзка:
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Според този сайт междуболтовото е 5 х 100, т.е. трябва да се търси от Авенсис модела преди Т27 и назад. Т27 са 5 х 114.3 мм.BOz написа:От какъв модел автомобил могат да се вземат джанти и да се използват и за Приус?
По някакви данни май най-близко се оказва Авенсис. Дали е така?
- biro
- Мнения: 2656
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
И Т25 фейслифта е 5х114,3Airfan написа:Според този сайт междуболтовото е 5 х 100, т.е. трябва да се търси от Авенсис модела преди Т27 и назад. Т27 са 5 х 114.3 мм.BOz написа:От какъв модел автомобил могат да се вземат джанти и да се използват и за Приус?
По някакви данни май най-близко се оказва Авенсис. Дали е така?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Реших нещо много важно да споделя.
Задължително по време а профилактика (пълнене) на климатика, да се използва само и единствено ND11 масло.
Проблема, който открих, като поразпитах по по-големите фирми, занимаващи се с климатици, че нямат НД11 масло, а имат някакво ПАГ или каквото им попадне, масово масло.
Та да знаете, че ако искате да си обслужвате климатиците на Приуса, то може да видите проблем.
А ако случайно ви обслужат като стандартна система, то след време ще умре със сигурност заради маслото, което са ви налели.
Даже има много случаи, когато се напълни "стандартно" масло, климатика въобще да не може да тръгне, заради укъсяване в компресора.
Може да си поръчате маслото по оригинален парт номер на Тойота - 08885-09127, или друго алтернативно НД11 съвместимо масло.
Едно алтернативно масло е:
VEMO - V60-17-0006
Задължително по време а профилактика (пълнене) на климатика, да се използва само и единствено ND11 масло.
Проблема, който открих, като поразпитах по по-големите фирми, занимаващи се с климатици, че нямат НД11 масло, а имат някакво ПАГ или каквото им попадне, масово масло.
Та да знаете, че ако искате да си обслужвате климатиците на Приуса, то може да видите проблем.
А ако случайно ви обслужат като стандартна система, то след време ще умре със сигурност заради маслото, което са ви налели.
Даже има много случаи, когато се напълни "стандартно" масло, климатика въобще да не може да тръгне, заради укъсяване в компресора.
Може да си поръчате маслото по оригинален парт номер на Тойота - 08885-09127, или друго алтернативно НД11 съвместимо масло.
Едно алтернативно масло е:
VEMO - V60-17-0006
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 4953
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 157 пъти
- Получена благодарност: 147 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Това е най-голямата простотия, която съм чувал - 'обслужване на климатика'....
Доброто 'обслужване' на климатика представлява редовното му включване (не по-рядко от веднъж на 2-4 седмици дори през зимата)...
Останалото са сказки на сервизите...
Климатика работи ефективно и с 400 и с 800 грама фреон....
Ако губи фреон е време за ремонт, а не за обслужване. И вече при ремонта е добре да се спазват точните параметри на зареждане (включително маслото).. Но и доста масла са взаимозаменяеми...
P.S. ND11 наистина си е за високоволтови хибридни автомобили - с повишени диелектрически качества заради електрическия компресор на климатика...
И за хибридите трябва да се използва масло с такива качества (ND11 или друг производители)
Доброто 'обслужване' на климатика представлява редовното му включване (не по-рядко от веднъж на 2-4 седмици дори през зимата)...
Останалото са сказки на сервизите...
Климатика работи ефективно и с 400 и с 800 грама фреон....
Ако губи фреон е време за ремонт, а не за обслужване. И вече при ремонта е добре да се спазват точните параметри на зареждане (включително маслото).. Но и доста масла са взаимозаменяеми...
P.S. ND11 наистина си е за високоволтови хибридни автомобили - с повишени диелектрически качества заради електрическия компресор на климатика...
И за хибридите трябва да се използва масло с такива качества (ND11 или друг производители)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Извинявам се, че говоря глупости.slowtraveler написа:Това е най-голямата простотия, която съм чувал - 'обслужване на климатика'....
Доброто 'обслужване' на климатика представлява редовното му включване (не по-рядко от веднъж на 2-4 седмици дори през зимата)...
Останалото са сказки на сервизите...
Климатика работи ефективно и с 400 и с 800 грама фреон....
Ако губи фреон е време за ремонт, а не за обслужване. И вече при ремонта е добре да се спазват точните параметри на зареждане (включително маслото).. Но и доста масла са взаимозаменяеми...
P.S. ND11 наистина си е за високоволтови хибридни автомобили - с повишени диелектрически качества заради електрическия компресор на климатика...
И за хибридите трябва да се използва масло с такива качества (ND11 или друг производители)
Има още неща, които са важни, но явно само "простотии" говоря.
Повече няма да споделям никакви технически неща, за да не говоря глупости.
Мир.
п.п. Може да изтриеш темата спокойно. Явно не е нужна и ще се напълни с глупости и простотии.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Не, продължавай с темата. Никъде не бях срещал, каква е консумацията на системата при покой. Вижда ми се прекалено много. Очаквах да е около и под 100 вата примерно. Може би силовата електроника консумира много. Но в състояние на покой предполагах, че е така да се каже в "стенд бай" режим.
За климатика - предполагах, че обслужването му е аналогично на домашните климатици, но никога не бих предположил, че се изискват диелектрични свойства от работното тяло. Не е ли изолиран ел. двигателя от компресора. (или се има предвид именно масло? за лагерите на компресора и двигателя му?) Интересно при автомобилите със старт-стоп система какви климатици поставят.
За климатика - предполагах, че обслужването му е аналогично на домашните климатици, но никога не бих предположил, че се изискват диелектрични свойства от работното тяло. Не е ли изолиран ел. двигателя от компресора. (или се има предвид именно масло? за лагерите на компресора и двигателя му?) Интересно при автомобилите със старт-стоп система какви климатици поставят.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4953
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 157 пъти
- Получена благодарност: 147 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Не се обиждай колега - просто тези акции 'обслужване на климатика' предполагам не си ги измислил ти, а просто някой 'майстор' ти ги е подсказал...
Затова ако поста ми те е обидил - извинявай. Съвсем не бе насочен срещу теб.
Негодованието ми бе точно срещу тези майстори, които прокламират, че виж всяка пролет трябва да отваряш системата, доливаш фреон и т.н.
И същите тези 'майстори' въобще не се притесняват да разхерметизират системата, ремонтират например компресор и напълнят фреона (понякога дори не следейки нивото на вкарваното масло или невкарвайки такова), и в същото време да не сменят осушителя ....
Също така смятам, че темата има потенциал да се развие и то като много полезна...
Иначе доколкото съм чел, специално за хибридите маслото е диелектрично, защото то е равномерно разпределено из цялата система (фреона го пренася) и ако някъде 'пробие' електричеството, то ще се пренесе през системата за климатика (тръби, вентилация ) и може да удари ток в някоя част до която имат достъп хората.
Освен това мисля че има и дефекно-токова защита. И затова ако сложиш друго масло може компресора на климатика въобще да не тръгне - електрониката ще усети утечка и ще изключи тока.
П.С. на старт/стоп системите мисля, че климатика си е обикновен - там стои без да се върти доста кратко време (най-малкото ако се задържи малко по-дълго с включен вентилатор и консуматори, акумулаторчето започва да капва и пали двигателя за да почне да зарежда)...
Затова ако поста ми те е обидил - извинявай. Съвсем не бе насочен срещу теб.
Негодованието ми бе точно срещу тези майстори, които прокламират, че виж всяка пролет трябва да отваряш системата, доливаш фреон и т.н.
И същите тези 'майстори' въобще не се притесняват да разхерметизират системата, ремонтират например компресор и напълнят фреона (понякога дори не следейки нивото на вкарваното масло или невкарвайки такова), и в същото време да не сменят осушителя ....
Също така смятам, че темата има потенциал да се развие и то като много полезна...
Иначе доколкото съм чел, специално за хибридите маслото е диелектрично, защото то е равномерно разпределено из цялата система (фреона го пренася) и ако някъде 'пробие' електричеството, то ще се пренесе през системата за климатика (тръби, вентилация ) и може да удари ток в някоя част до която имат достъп хората.
Освен това мисля че има и дефекно-токова защита. И затова ако сложиш друго масло може компресора на климатика въобще да не тръгне - електрониката ще усети утечка и ще изключи тока.
П.С. на старт/стоп системите мисля, че климатика си е обикновен - там стои без да се върти доста кратко време (най-малкото ако се задържи малко по-дълго с включен вентилатор и консуматори, акумулаторчето започва да капва и пали двигателя за да почне да зарежда)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Т. е. компресора се смазва от маслото във фреона? Но той контактува само с парите на фреона, значи се маже от парите на маслото? Конденза на тези пари? Или просто маслото се отделя от тази суспензия в "картера" на компресора?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4953
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 157 пъти
- Получена благодарност: 147 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Да, маслото маже компресора и си се движи с фреона, но не точно парите на маслото.... Просто се разтваря в течния фреон, а назад си е достатъчно тънко и се 'издухва' от парите на фреона, когато той се движи с достатъчна скорост. Маже и тръбите и изпарителя и кондензатора, намалявайки възможностите за корозия, особено ако системата е била отваряна без смяна на осушителя, и някъде е останала капка вода. Която ако се раздвижи в края на краищата навярно все пак би успяла да бъде уловена в този филтър...Hursa написа:Т. е. компресора се смазва от маслото във фреона? Но той контактува само с парите на фреона, значи се маже от парите на маслото? Конденза на тези пари? Или просто маслото се отделя от тази суспензия в "картера" на компресора?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 2 госта