Страница 3 от 4

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 29 Окт 2014 21:06
от didak
Т.е. на първо четене нова батерия е на цената на сносен автомобил втора ръка с доста късмет.
Приус без батерия според мен можеш да продадеш най-много за 200% над цената за скраб накуп, или тройно повече, ако тръгнеш да продаваш по детайли, но и разхвърляно във времето.
Ако в тази цена на батерията има известна гаранция на елементите, ако приемем, че успееш да намалиш цената с да кажем 20-тина процента някъде в чужбина /по правило нашите търговци са най-лакоми/, то може човек да се замисли дали приуса няма да изкара едни 20-тина години с два комплекта батерии и без други сериозни дефекти...

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 29 Окт 2014 21:11
от Japanese_fever
Колко струва батерията на един Приус?

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 29 Окт 2014 21:13
от Hursa
Как е организирана батерията? От по 6 елемента са набрани 38 модула? Или още наречени клетки? По два модула са обединени в блок? И именно блоковете се замерват? Или може всеки модул? А при приус 2 и 3 как е? Елементите и модулите са еднакви? Или само взаимозаменяеми? При приус 2 и 3 същото ли е? По 6 елемента в модул, но е набрана от 28 модула? И са разделени на 14 блока? И блок или сектор е едно и също? Малко се оплетох в термините от темата.
Малко е неуместен въпроса в чисто практична тема, сорри!

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 07:56
от slowtraveler
Хм... Не вярвам да няма начин да се сменят отделни клетки (най-малкия елемент) в блока / секции на батерията...
Да, сигурно е играчка, но е вероятно да може от две стари негодни батерии да се спретне една читава..

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 09:19
от BOz
Hursa написа:Как е организирана батерията? От по 6 елемента са набрани 38 модула? Или още наречени клетки? По два модула са обединени в блок? И именно блоковете се замерват? Или може всеки модул? А при приус 2 и 3 как е? Елементите и модулите са еднакви? Или само взаимозаменяеми? При приус 2 и 3 същото ли е? По 6 елемента в модул, но е набрана от 28 модула? И са разделени на 14 блока? И блок или сектор е едно и също? Малко се оплетох в термините от темата.
Малко е неуместен въпроса в чисто практична тема, сорри!
Самата "клетка" е изградена от 6 вътрешни модулчета, навързано последователно. До тях нямаш достъп. Всеки вътрешен модул е с напрежение от 1.2 волта. Съответно общото напрежение на клетката (батерията), която може да купиш е 7.2 волта.
Батерията на П1 е изградена от 38 такива батерии (клетки), а батерията на П2 и П3 е изградена от 28 броя, всичките вързани последователно.
И понеже 7.2 волта в последователно вързване на 28 клетки прави 201,6 волта, а при П1 крайния волтаж е 273,6.

Наблюдението от ЕКУ-то над батерията става на база една двойка клетки. За това имаш наблюдение над 14 и съответно 19 на брой "модула".
Както се подразбира от написаното всеки такъв модул от 2 клетки е вързан последователно. За това като се прецака една от двете клетки в даден модул, то ЕКУ-то вижда, че дадения модул е прецакан.
Но най-често се прецаква една от двете батерии. За това винаги трябва батерията да се разглоби и да се определи реално колко развалени клетки (батерии) има.

При положение, че колегата е написал, че само един от 19-те модула е здрав, то практично има 36 батерии (клетки), които трябва да се разглобят и да се види реалното количество с развалени клетки.

Но тази операция няма смисъл в крайна сметка при него, защото при рециклиране на батерия на П1, то трябва да се сменят всички клетки с такива от П2 или П3, защото параметрите са им по-различни.
Или демек не става да вземеш и да смениш само изгорелите батерии на П1 с такива от П2/3, защото тогава пък вътрешното съпротивление ще стане много небалансирано и ЕКУ-то пак ще се разцвили, че батерията е прецакана.

Надявам се да съм внесъл малко светлина в тази насока.

Аз бях тръгнал да правя зарядна станция за тия клетки. Бях намерил една цяла батерия и исках да си я разделим с колеги тук, но никой не се отзова.
По този начин щях да мога да рециклирам батерии както трябва, като преди това да мога да балансирам клетките, преди да се сглобят заедно.
Защото ако имаш изгорял модул и вземеш здрав такъв и просто го набуташ (замениш), то има не малък шанс ЕКУ-то пак да се разсърди и да реши, че батерията е счупена и да ти светне триъгълника на смъртта. tooth.gif

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 09:30
от slowtraveler
Да, явно модула е неразглобяем (клетка на акумулатор/батерия е единичния елемент - 1.2В)...
И се сменят направо умрели модули, а не клетки...
Икономически изгодния вариант явно е точно съвместно купуване на стара батерия, измерване и смяна на дефектни модули...
Нова батерия също би била добър вариант, но само ако си решил да експлоатираш колата още 10 години :whistle:

P.S. Преди умирането на батерията нямаше ли повишен разход приуса?

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 13:55
от Hursa
До колкото знам, и до колкото разбрах - модула е неразглобяем - който е набран от 6 елемента по 1.2 в.
Благодаря, boz.
Само като гледам параметрите на приус 1/1.1/2 и 3 - мисля че елементите и модулите на 1.1/ 2/3 са еднакви. Различни са при приус 1 - имат по малък капацитет и вероятно по голямо вътрешно съпротивление. На приус 1 модулите са дадени 40 мисля. А на 1.1 са 38. В случая колегата е с 1.1 мисля, след 2000 година.

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 14:12
от Hursa
Т.е. под модул имам предвид клетка, батерия от 6 елемента по 1.2 волта. Модул ми е по привичния термин, сорри.
А от две клетки е събрана секция (блок или модул) който се вижда и диагностицира от борд компютъра, до колкото разбрах. и батерията е разделена 14 такива секции(модули), при приус 1.1 (или nhw11 модел) на 19 такива блока.
Boz - за замяната май не съм те разбрал, сорри. Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах? smile.gif

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 15:52
от Vesko
Hursa написа:Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах? smile.gif
То дори и във ВЕФ-а не е желателно да сложиш няколко стари и няколко нови батерии....

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 15:56
от BOz
Hursa написа:Т.е. под модул имам предвид клетка, батерия от 6 елемента по 1.2 волта. Модул ми е по привичния термин, сорри.
А от две клетки е събрана секция (блок или модул) който се вижда и диагностицира от борд компютъра, до колкото разбрах. и батерията е разделена 14 такива секции(модули), при приус 1.1 (или nhw11 модел) на 19 такива блока.
Boz - за замяната май не съм те разбрал, сорри. Значи - не е желателно да замениш само заминалите си клетки с доста по нови (от двойката или тройката приус) и да оставиш добрите стари, така различните модули е вероятно да се получат със съществено различаващи се параметри, което ще даде грешка в еку. Може би схванах? smile.gif
Клетките, които може да замениш са различни при П1 и П2/3.
При П1 се използват по-стари, по-различен вид клетки от тези при П2 и П3.
Дефакто ако тръгнеш да слагаш (заменяш) клетки в батерия от П1, с такива от П2/3, то трябва да замениш абсолютно всички клетки с такива от П2/3. Не може само няколко от тях.
Защото после клетките като се зареждат/разреждат, то капацитета им ще бъде тотално различен и веднага ЕКУ-то ще ти светне за грешка, че имаш проблем с баланса между отделните клетки.
Vesko написа:То дори и във ВЕФ-а не е желателно да сложиш няколко стари и няколко нови батерии....
Във Вефа, както и в Приуса може да сложиш и стари и нови клетки (батерии), ако са от един вид.

Даже като се замисля във Вефа може да сложиш батерии от всякакъв вид. И като го пуснеш няма да ти светне триъгълника и копчето за включване/изключване да ти изкочи само и на дисплея да ти изпише - "Гледай си работата". tooth.gif

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 17:44
от Vesko
BOz написа:Във Вефа, както и в Приуса може да сложиш и стари и нови клетки (батерии), ако са от един вид.

Даже като се замисля във Вефа може да сложиш батерии от всякакъв вид. И като го пуснеш няма да ти светне триъгълника и копчето за включване/изключване да ти изкочи само и на дисплея да ти изпише - "Гледай си работата". tooth.gif
Може, ама не е препоръчително заради различното вътрешно съпротивление.

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 18:47
от Hursa
BOz написа: Клетките, които може да замениш са различни при П1 и П2/3.
При П1 се използват по-стари, по-различен вид клетки от тези при П2 и П3.
Дефакто ако тръгнеш да слагаш (заменяш) клетки в батерия от П1, с такива от П2/3, то трябва да замениш абсолютно всички клетки с такива от П2/3. Не може само няколко от тях.
Защото после клетките като се зареждат/разреждат, то капацитета им ще бъде тотално различен и веднага ЕКУ-то ще ти светне за грешка, че имаш проблем с баланса между отделните клетки.
Благодаря.
Просто като гледах характеристиките на батериите излиза, че клетките (както и отделните елементи) са с еднакви характеристики.
За приус 11 – капацитет 6,5 А*ч; З8 клетки по 7,2 В; напрежение 273,6 В; енергиен капацитет 1,78 кВт*ч.
За приус 2/3 - капацитет 6,5 А*ч; 28 клетки по 7,2 В; напрежение 201,6 В; енергиен капацитет 1,31 кВт*ч.

А дали може да се комбинира във всеки модул по една стара и една нова клетка

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 18:52
от BOz
Vesko написа:
BOz написа:Във Вефа, както и в Приуса може да сложиш и стари и нови клетки (батерии), ако са от един вид.

Даже като се замисля във Вефа може да сложиш батерии от всякакъв вид. И като го пуснеш няма да ти светне триъгълника и копчето за включване/изключване да ти изкочи само и на дисплея да ти изпише - "Гледай си работата". tooth.gif
Може, ама не е препоръчително заради различното вътрешно съпротивление.
На суперхетеродинния радиоприемник, какъвто е Веф-а, му е през дедовия какво е вътрешното съпротивление на батериите.
Може да му вържеш и колело на хаместер, да назобиш хаместера, а той да ти прави ток до полуда, за да слушаш траш метъл от някоя извънземна станция. tooth.gif

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 20:21
от slowtraveler
Клетка на акумулатор е един елемент... Модула е 'батерия' от шест клетки...

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 22:59
от Hursa
Термините в тази тема май ги ползваме доста свободно - кой са правилните нямам представа. Елемент - от захранващ елемент. И гледам руснаците използват този термин за градивния елемент на батерията.