Страница 1 от 1

Странно поведение на CVT (Multidrive S)

Публикувано на: 02 Апр 2015 09:10
от dio_fan
Здравейте на всички!

Искам да ви питам следното:

Направи ми впечатление, че при ускорение, понякога, CVT-то първо "преритва" и след това ускорява нормално. На тези от вас, които имат CVT (варианта, който се монтира на бензинови двигатели, т.е. Multidrive S или Super CVT-i) имат ли същия проблем и дали знаят на какво се дължи? Аз предполагам, че се опитва да се самонастрои кутията и поради това съединителя се отделя, CVT-то застава в определената позиция без натоварването от двигателя и след това съединителя пак захапва, но това си е моя теория. biggrin.gif

Много ще съм ви благодарен, ако споделите мнение и/или опит.

Re: Странно поведение на CVT (Multidrive S)

Публикувано на: 02 Апр 2015 13:30
от Akima
Здравей,
за какво ускорение говорим - примерно от колко до колко км/ч и при колко оборота.

Имам наблюдения над CT200h - при тестдрайв може би забелязах подобно поведение,но ударът беше много туширан.

Re: Странно поведение на CVT (Multidrive S)

Публикувано на: 02 Апр 2015 17:56
от BOz
Akima написа:Здравей,
за какво ускорение говорим - примерно от колко до колко км/ч и при колко оборота.

Имам наблюдения над CT200h - при тестдрайв може би забелязах подобно поведение,но ударът беше много туширан.
При CT200h няма CVT кутия, каквато описва колегата и общо взето нямат нищо общо. :thumbsup:

Re: Странно поведение на CVT (Multidrive S)

Публикувано на: 02 Апр 2015 19:15
от Akima
Може и да не съм разбрал добре тогава - много кръшна девойка беше консултант,а и на немски ми говореше... :whistle:

Би ли обяснил?

Аз гледах това май:

http://www.lexus.com/models/CT-hybrid/specifications
TRANSMISSION
Electronically controlled Continuously Variable Transmission (ECVT)

Re: Странно поведение на CVT (Multidrive S)

Публикувано на: 02 Апр 2015 21:56
от dio_fan
BOz е прав. При чистия бензин и при хибрида са различни кутиите.
Нямам наблюдение кога точно се случва, но последния път го забелязах като трябваше да ускоря рязко от около 10 км/ ч. Първо "преритна" и тогава започна да ускорява.

Re: Странно поведение на CVT (Multidrive S)

Публикувано на: 03 Апр 2015 09:21
от Airfan
Имал съм нещо подобно, когато съм карал много леко и съвсем леко започна да ускорявам в един момент явно като мръдне следващата степен се усеща като леко приритване и после е плавно. Ако в същата ситуация ускоря нормално, а не едва едва едва, това не се усеща. Също ми се е случвало от лек ход рязко да натисна много педала, за да се изнеса, колата се форсира, но не сменя степените и все едно карам на 2-ра и кутията е блокирала на тази предавка. Ако повторя ситуацията и не се получава. Трябва да върна малко педала, за да се усети кутията да започне да сменя предавателното число нормално.