Страница 1 от 2

Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - като загрее губи мощност - РЕШЕН

Публикувано на: 04 Дек 2015 21:54
от nnikolov350
Здравейте,
имам следният много странен проблем с Toyota Corolla D4D 2.0 Diesel 116hp 2005. Като загрее автомобила (чертичката за температурата е по средата) автомобила губи мощност и не върви/ не набира до 2700-2900 оборота. След като стигне 2700-2900 оборота изкарва тъмен дим от зад и се отпушва и почва да върви/набира нормално. Даже днес си направих тест при загрял автомобил на 4-та оборотите бяха около 2000 с натиснат педал до дупка на колата и трябваха около 10-15 сек да набере до 2900, с което искам да кажа че проблема не е моментен.
Колата съм я карал в 3 сервиза като единият беше Тойота и от трите ми казват, че колата си работи на пушка закачали са я на компютър, направили са диагностика всички показатели са в нормите и няма от какво да се притеснявам. Да си я карам докато не спре напълно и тогава да им я закарам ( което според мен не е нормално особено от сервиз на Тойота но това е друга тема).Проблема е че колата си има проблем и не върви.

Това, което направих е детайлно прегледах темите в форума но не успях да намеря тема с моя проблем и затова направих нова. В някои от чуждите форуми четох че проблема е бил с МAF сензора (дебитормера на въздушният филтър), изчистих го, но разлика няма. Ще помоля ако някой е имал такъв или подобен проблем с такъв автомобил да си даде мнението как го оправил. Също така ако нямата идея какво може да е да ми дадете координати на някой майстор, който разбира от японски двигатели и разбира се няма да сменя всичко наред докато случайно не попадне на проблемната част.

Re: Corolla D4D 2.0 Diesel Като загрее губи мощност/забива

Публикувано на: 04 Дек 2015 22:06
от slowtraveler
Колега, добре дошли....
Моля попълнете си профила, и по-точно графата местоживеене....
Колегите няма как да отгатнат за кой район на България питате за майстор...

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 04 Дек 2015 23:15
от Akima
nnikolov350 написа:Също така ако нямата идея какво може да е да ми дадете координати на някой майстор, който разбира от японски двигатели...
http://toyotabg.eu/memberlist.php?mode ... ile&u=3919 - София. :thumbsup:

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 07 Дек 2015 17:08
от nnikolov350
Колеги, аз ли съм първият човек с такъв проблем който кара Тоyota ?

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 07 Дек 2015 18:02
от slowtraveler
Навярно си първият с такъв проблем.....
Да не би да не и достига въздуха? Модела показва ли наддува през ОБД?

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 07 Дек 2015 18:16
от georgi.mehana
Колега имах подобен проблем с колата от подписа, но го правеше от време на време. Посъветваха ме да почистя EGR клапана, което и направих. Вече трети месец нямам проблем, поне до сега.

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 07 Дек 2015 18:42
от nnikolov350
georgi.mehana написа:Колега имах подобен проблем с колата от подписа, но го правеше от време на време. Посъветваха ме да почистя EGR клапана, което и направих. Вече трети месец нямам проблем, поне до сега.
И моята го правеше от време на време, но сега буквално от 1 месец проблема е много сериозен(постояннен). И сега вече почва да отпушва на 3100+ оборота. Като следваща стъпка мисля да питам някой майстор да ми почисти SCV клапаните. В форума е често срещан този проблем. За ЕГР нещо не им се занимава на майсторите да го чистят май, постоянно ме връщат. Някой е ако зане някъде къде може да ги почистят/проверят качествено с утразвук май прочетох че е най-дборе, да пише :)

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 08 Дек 2015 18:58
от georgi.mehana
Ако не е почистван, добре е да му на правиш една профилактика. Моя като го отвориха чак се изплаших, но все пак решението е твое.

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 08 Дек 2015 20:41
от baba_metca
За почистване на EGR клапан има сумати клипчета в мрежата, дори къде се намира, как се сваля, и как се почиства. В повечето случаи не ти трябва ултразвук а хубав очистител за карбуратор или друго подобно, яко накисване, малка четчица за по-трудните места и търпение. Все пак зависи дали и колко е задръстен. Ако става въпрос за SCV клапана там вече не съм сигурен. При Ауриса има подобни проблеми, но се изразяват в непалене и там се иска смяна с подобрен и смяна на софтуер.

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 12 Дек 2015 02:39
от hallowe_en
nnikolov350 може би почистването на EGR клапанът ще е най-евтиното място от което да тръгнеш. Аз имах подобен проблем.Правеше го след като достигне оптималната работна температура. На лек наклон нямаше тръгване освен с много газ и черна пушилка зад мен. Ходих в Pitstop 1-ят път за компютърна диагностика която нищо не показа. Момчетата бяха много коректни и не ми взеха нищо за тази услуга. След 1 месец не се търпеше и им я оставих пак. Пак компютърна диагностика, пробно каране..за съжаление пущината не се развали при тях. Отпратиха ме пак, без да ме таксуват. без да твърдя, че ще съм изчерпателен си купих комплект тресчотка и дълга вложка 12мм.(ще ти трябват и други вложки за да развиеш всичко - ориентирай се от темата за EGR)Трябваха ми още една четка за зъби и спрей за почистване на карбуратори(продавачът от магазина каза че ставал...). След 3 часа о чудо колата отново беше пушка. Аз направих грешка да не изчакам охладителната течност да изстине и се олях малко след като махнах един от маркучите.



Успех. сподели какво е станало

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 12 Дек 2015 15:20
от nnikolov350
Здравейте, днес бях в Тойота за втори път, този път колата беше много запушена и въпреки че на таблото не ми светеше нищо, техника каза че му излиза грешка за EGR-a. Изчисти го за 60лв, за не повече от 15мин работа и за сега колата върви без проблем. Целият проблем идва от скапаното горивото, което сипваме. Май ще трябва по-начесто да се се сипват добавки :)
За сега проблем изглежда отстранен дано не се налага да го чистя пак поне тази зима :)

Re: Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - Като загрее губи мощност/заб

Публикувано на: 13 Дек 2015 20:52
от georgi.mehana
Радвам се. Ще усетиш разликата. tooth.gif

Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - като загрее губи мощност - РЕШЕН

Публикувано на: 17 Окт 2016 12:45
от SmUgGLeR
пичове, при мен под 2000 оборота не ще да върви яко чорляви. в момента в който докосне 2000 оборота се изтрелва. Не е постоянно ту го има ту го няма.
Та въпроса ми е следния възможно ли е това да е от запушен EGR или направо към турбото да се отправям.
toyota corolla 2005г. 116 к.с. 2.0 D4D tooth.gif tooth.gif tooth.gif :help:

Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - като загрее губи мощност - РЕШЕН

Публикувано на: 25 Мар 2017 21:09
от arti
Добър вечер!
Искам да споделя и моя проблем и да помоля за съвети и идеи. Пиша в тази тема, защото ми изглежда най-близо до моя проблем и не искам да отварям нова. Колата е Тойота Аурис 2008 2.0 D4D на 175 000 реални км. Сега за проблема..... Преди около 5500 км претърпях ремонт на двигателя който се изразява в смяна на сегменти, смяна на водна помпа, разни лагери, ролки и почистване на турбо-то тъй като имаше много налепи от масло и т.н. След ремонта до сега маслото не го е бутнало, но при ускорение чувам в купето от пасажерската страна силна струя въздух (свистене) или поне на това го наподобявам. Майстора който извърши ремонта ме увери, че след почистването на турбо-то е станало "като ново" и се чува как развърта, сиреч това било нормално и нямало нищо притеснително. Това беше малка предистория която в последствие навързвам. От около седмица забелязах, че колата започна да пуши много. Пушекът е черен и се вие яко след колата когато ускорявам от 1800 оборота до към 2200-2300. Тъй като до днес карах само градско не съм забелязал, че колата губи мощност. Днес ми се наложи да пътувам извън града и усетих коренно поведение спрямо преди. До 2300-2400 оборота колата е "отвратително" мудна(с натисната газ до долу ми трябват около 5-10 сек да ускоря от 1600 оборота до 2400, където вече колата си набира нормално), като набирането е придружено от силно свистене в купето от турбината както обясних малко по-отгоре.А да не говорим, че от 1600 до 2400 оборота зад мен нищо не се вижда от черен пушек. Предполагам ще е свързано с турбината или ЕГР , но не съм много на "ти" с двигателите, затова ще се радвам ако ми дадете някакви съвети и ме насочите към нещо. Също така ако някой е имал сходен проблем ще съм благодарен да сподели дали е намерил решение.
Благодаря предварително!
Поздрави!

Corolla Е12 2.0 D4D 116HP - като загрее губи мощност - РЕШЕН

Публикувано на: 25 Мар 2017 23:40
от hallowe_en
Здрасти колега,
от това което знам черният дим означава богата смес т.е. повече гориво по-малко въздух.
Понеже казваш, че го определяш като свистене прегледай турбо пътищата за запушване или сцепване. При мен немарливи майстори бяха вкарали едно гумено уплътнение напречно в маркуча който е между въздушния филтър и турбото което намаляваше потока въздух. Симптомите бяха подобни на твоите - черен дим, колата не вървеше над 3000 оборота.
Надявам се, да откриеш проблема скоро.

Поздрави,
Стани