Страница 1 от 2

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Авг 2016 15:19
от Дон Маркони
Здравейте колеги,купих си в сряда королка 2000г.,беше с зимни гуми, днес и купих четири чисто нови летни,отидох на гумаджия и като тръгна да развива задна лява гума ми каза,че едната гайка била завъртяна на криво и няма как да развие,напъна гайката и болта излизащ от барабана се скъса и сега се държи само на трите гайки.Въпроса ми е във сряда патувам за морето,проблем ли ще е така да карам или да търся някой да го поправи,ако въобще е възможно това?

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Авг 2016 15:42
от max-2
Търси с това шега не бива. Ако няма нова шпилка налична в тойота вземи от някоя автоморга. Смяната е лесна.

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 08 Авг 2016 16:53
от Дон Маркони
Колеги някой знае ли точния размер на тази шпилка,колко е дълга ,фи?Ще отида до радиала и от там ще си взема,но ми искат точния размер...

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 09 Авг 2016 23:57
от Дон Маркони
Колеги,проблема е решен благодарение на колегата мехаННика worthy.gif

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 09:18
от plamenk69
Колега, имам подобен проблем. Вчера при смяна на летни със зимни ми скъсаха шпилка на предна лява гума. Би ли споделил малко повече информация. Благодаря предварително!
Едит: Аз съм с дискове, а при теб е барабан. Сигурно ще имаме разлики. Моля, ако някой знае размери, да пише.

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 09:59
от slowtraveler
Вземаш шпилка, избиваш остатъка от главината, и набиваш новата шпилка

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 13:17
от Оги
... и ако ползуваш услугите на гумаджийно, пред което виси телефон за спешни случаи по-добре го смени, освен ако не искаш смяната на скъсани шпилки да ти стане навик и резервната гума с крика и аварийния инструмент да са ти непотребни . В такова гумаджийно компресора работи на 6-7 атм, а на лека кола гайките нормално се стягат на 2-2,5.

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 13:25
от slowtraveler
Гайките се затягат с определен от производителя въртящ момент... Атмосферите на компресора нямат никакво значение... Зависи от пистолета (има пистолети, специализирани за монтаж/демонтаж на колела, ама май не съм срещал такъв при гумаджия)...
Нормалният / масовият въртящ момент на затягане на гайка/болт на колело на лек автомобил е обикновено 90-110Nm... Което ще рече да натиснем лост, с дължина 1м със сила 9-11кг... Да, доста леко се затягат тези гайки и болтове - не е като да скочи човек 70-90кг на лост с дължина 50см (което ще рече 350-450Nm)...
Обикновено си нося динамометричен ключ (макар и не много точен, ама то за гайките не се иска и голяма точност на затягане)..
И когато гайките са затегнати правилно, развиването им е песен...

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 13:56
от Оги
Мда, ама не ги завиват правилно а ги късат от стягане. После нямат развиване ако не е е при тях или при подобни. Не си е работа да носиш тръба и да скачаш върху нея и дори да е така не е сигурно, че ще развиеш гайките за да свалиш колелото. Такава ми беше мисълта, затова им е и телефона.

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 14:00
от slowtraveler
Да, затова съм абсолютно съгласен... Просто коментирах, че атмосферите на въздуха не оказват никакво влияние, ако техниката е настроена правилно.
Специализираните пистолети развиват 'на максимум', но затягат само до необходимия/зададен въртящ момент, независимо от налягането.. А най-добре - динамометричния ключ...

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 14:03
от Оги
Те нямат интерес да си настройват техниката да стяга правилно. Напротив. И на други трикове са способни.

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 14:06
от memorex
Колегата с проблема може да прескочи до един магазин за резервни части на тойота.и да си закупи един болд и една гайка същия размер и тип.Но преди това за не стане грешка се сваля диска и се избива останалото парче от болта и с него се отива в магазина щото има със различни шлици и.т.н

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 14:50
от Freedom
Проблемът идва основно от калпавите навици или неопитност на гумаджиите. Вместо да направят няколко оборота на ръка и след това да ползват гайковерта те директно поставят болта или гайката в камъка на пистолета, при което няма как да усетят дали не тръгва накриво. Също така масово се използват гайковерти с въртящ момент 180-200N/m, че дори и по-мощни - след това ти си троши главата как да ги развиеш на пътя.

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 07 Ное 2016 16:53
от slowtraveler
Freedom написа: Също така масово се използват гайковерти с въртящ момент 180-200N/m
Не съм измервал, но според мен ползваните гайковерти са с въртящ момент 300-400Nm... Просто сравнявам с усещането за затягането (и след това отпускането) на гайките на джипката, където въртящият момент е 175-180Нм - дори при такова усилие, гайките се развиват нормално на ръка с обикновен ключ, без някакви ексцесии, удължители и т.н....
На Маздата знам какво усилие бяха приложили, и едва не успяха да ми скъсат шпилка, но бе голям бой с чук и метрови тръби за да отлепи гайката...
Явно на маздата шпилките са по-яки отколкото на Тойота, защото по същото време (малко след моя случай) същите юнаци скъсаха 2-3 шпилки на чисто новата РАВ-ка на колегата при развиване ohmy.gif

Скъсан болт на заден ляв барабан?

Публикувано на: 08 Ное 2016 07:00
от plamenk69
Информация от вчера:
В сервиза на Тойота комплект шпилка и гайка струват съответно 7,93 и 15,28.
Казаха, че последните седмици това им е най-вървежната стока :)
Замислям се дали да не си купя един-два комплекта, че ако ми се случи на път да сменям гума и скъсам шпилка, ще стане весело.