Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002 - не пали при първи старт сутрин ?

Публикувай отговор
Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 31 Окт 2016 22:25

Аз за друго не се сещам. Ако палиш колата през половин - един час пали ли всеки път или само сутрин, или след дълъг престой не пали? Ако не пали само след дълъг престой или сутрин, което включва дългия престой има най голяма вероятност да имаш проблем с налягането на горивото. Както казах при мен помпата завърта едва след завъртане на стартер, а не при подаване на контакт. Затова и при мен понякога след дълъг престой пали малко по бавно т.е. налага се да задържа повечко на стартер. Може пък това явление при мен да е начален стадий за проблем, но и го считам за нормално ако системата губи леко налягане на горивото и трябва време помпата да качи налягане. Мисля, че някъде трябва да има и fuel pressure sensor сензор, който няма да позволи запалване докато не се достигне номинално налягане в горивопровода. Затова и при първо завъртане може да не пали. но и не съм сигурен, че има такъв защото не можах да намеря инфо.
Изключвам температурен датчик, защото ако той е проблема колата или ще пали много трудно на студено, или на топло и разхода ще ти е много висок.
За други причини не се сещам, дето да си пали нормално а само първият път да не пали.
Убеди се, че горивната помпа ти стартира още с подаване на контакт. За целта махни седалките и си сложи пръстите върху областта на помпата. При подаване на контакт ако не чуеш бучене и усетиш вибрация значи помпата се захранва чак при завъртане на стартер. Нищо не ти пречи да подадеш на помпата захранване да завърти за 5 сек и да пробваш да запалиш. Така ще изключиш проблемен регулатор защото той все пак държи налягане за да пали от вторият път.
aznikilan написа: Като нов собственик и малко разочарован от качеството на Тойота
Не се разочаровай толкоз лесно. Това са онаследени болежки и колата не е първа младост. Такива проблеми не се отстраняват когато колата се продава. Дето се казва друг да си бие главата. Всяка "нова" стара кола си има кусурите и са малко хората които попадат на напълно изрядни екземпляри и да си ги карат безпроблемно. Отстраниш ли дразнещите забележки и си поддържаш колата, ще се радваш дълго време на читава кола. И аз съм отскоро с Toyotka, и да ти кажа такива неща много не ме впечатляват защото съм имал и по лоши случки :) .
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 01 Ное 2016 12:58

Здравей, колега 100% си прав в заключението на поста . Аз хвърлих един Нисан 2002г. /естествено не по моя вина, макар че хвърлих доста парички по майстори за възстановяването му но не се получи / и реших да бръкна в торбата за някоя Тойота но се оказа че пак не уцелих. По въпроса с пърначалното палене: при мен е силно изразено сутрин когато тръгвам за работа, когато завъртя ключа не успявам дори по продължително време да въртя на стартер да запаля. Пробвал съм и няколко пъти да завъртя на контакт, да дам възможност на помпата по сигурно да подкачи и тогава врътвам стартера : не ще. Щом го върна и повторя пали от раз.И от там през деня няма никакъв проблем. Вечер като си тръгвам ако не съм я палил цял ден пак същото. За помпата съм сигурен че като подам контакт веднага тръгва и след около 3-4 сек. нормално спира / след като си направи налягането /. Аз винаги изчаквам до около 1 минута след като подам контакт и тогава паля, главно заради това. Мисля че от една страна има логика за това налягане но от друга страна това не е стар "Опел". Нали помпата като стартира и подаде необходимото налягане след това инжекторната система нагнетява и впръсква дозираното от Компа гориво? Аз с нетърпение очаквам да се включи някой Колега с такава Тойота който е имал и е намерил решение на този проблем.

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 01 Ное 2016 13:45

За да не разтягаме темата и да не гадаем по звездите питането ми е към по грамотните от мен: може ли някой по тези данни свалени от моята кола на мобилния ми телефон да каже повече. Кое е нормално и кое не е.
Screenshot_2016-10-29-12-31-01.png
Screenshot_2016-10-29-12-31-01.png (425.77 KiB) Преглеждано 2635 пъти
Screenshot_2016-10-29-12-30-55.png
Screenshot_2016-10-29-12-30-55.png (427.2 KiB) Преглеждано 2635 пъти

e 10
Мнения: 676
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от e 10 » 01 Ное 2016 16:06

aznikilan написа: но от друга страна това не е стар "Опел".
Старостта мъчи не само Опелите!
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 01 Ное 2016 16:50

aznikilan написа: Нали помпата като стартира и подаде необходимото налягане след това инжекторната система нагнетява и впръсква дозираното от Компа гориво
Ако няма налягане в горивопровода засечено от FPS ако има такъв изобщо то запалване няма да има. Инжекторната система не нагнетява нищо. Това не е дизел.
aznikilan написа: За помпата съм сигурен че като подам контакт веднага тръгва и след около 3-4 сек. нормално спира
Не се засягай но сигурен ли си, че чуваш помпата? Защото аз чувам много неща, но не и помпата при първоначално подаване на контакт. Не ми се вярва да има толкова разлика между принципа на работа на помпите между моята и твоята кола. Когато изгася колата понеже няма консумация на гориво при мен помпата направо си бучи около 2-3 секунди. Ако съм прав за момента на активиране на помпата и 10 пъти да подадеш на контакт ако не си завъртял на стартер няма да запалиш от първият път.
Теста който бях предложил по нагоре не изисква допълнително финанси, а само демонтиране на седалката и сваляне на капачката на помпата. Подава се захранване на помпата за 5 секунди, махаш захранването и след това опитваш да запалиш като преди да запали когато си подал захранване на помпата ако всичко е наред с нея ще чуеш бучене. Ако колата не запали значи проблема не е в задръстен филтър, регулатор налягане или самата помпа.
Нека и други колеги със Корола 1.4VVTi споделят кога им се задействат помпите. Между другото при мен Toyotata ми е първата бензинова кола, при която помпата се задейства при завъртане на стартер, а не при подаване на контакт. Всички предишни бензинки, които съм имал са пускали помпата още при подаване на контакт, но и са били със външен горивен филтър.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 01 Ное 2016 19:19

Да Колега сигурен съм че като подам на контакт чувам помпата да завърти няколко секунди и спира. Не ми е проблем да я разглобя. Но днес ходих до магазина от който купувам японски авточасти и в тяхната програма излезе че помпата на клипчето не е като на Королата.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 01 Ное 2016 20:15

aznikilan написа: излезе че помпата на клипчето не е като на Королата.
Да Помпата е от Селика на първото клипче и няма как да са еднакви. То си пише и в заглавието на клипа. Има разлика но принципа е същият. Важното беше да се схване идеята. Ето линк мисля за корола http://au.toyotaownersclub.com/forums/t ... el-filter/.
Ето пък в този линк са имали същият проблем като твоя със Celica. http://www.toyotacelicas.com/forums/96- ... lem-2.html. Човека е сменил направо цялата кутия с помпа, филтър и някакъв си screen предполагам това е филтъра за едри боклуци и си е оправил проблема. Може и всички джаджи в комплект да е сменил. Ти ако взимаш части трябва да са като за твойта кола по VIN. От година до година може да има разлика в едно пинче само и да не може да се монтира. Затова са и партномерата на частите.
На друго място за Корола търсиха причина в cranking sensor. Не го разбрах къде е, но така и никой не сподели оправило ли се е. Пък ако е от датчик надали ще го прави само първия път.
Пак вкарвам предното си предложение, само че метода малко е по различен. Все пак колата ти пали от вторият път и все ме навежда мисълта, че има проблем по снабдяването с гориво. Значи намери релето на помпата за по лесно, или направо на терминала на помпата с разкачена букса пода захранване на помпата да работи поне 5-6 секунди. Без да прекъсваш захранването на помпата даваш контакт и пробваш да запалиш. Запали ли колата проблема ти е точно в регулатора или помпата. Ако помпата качва бавно налягане, то колата може и да не запали.
Преди да купуваш каквото и да е, и да пилееш пари първо тествай. Също става и с тестване на налягането в горивопровода да му видиш поведението, но става много сложно.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 02 Ное 2016 20:42

Здравей. Благодаря за отговорното отношение на моето запитване. При първа възможност ще я отворя тази помпа. Как пък някой друг не се включи и да сподели мнение по този проблем. По другите форуми се водят толкова активни дебати и до като не се разчепка случая няма отказване. Нали в това е смисъла чрез взаимопомощ да си поддържаме по добре колите.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 02 Ное 2016 23:17

Преди да отвориш помпата тествай както съм описал по горе, за да не отваряш напразно. Ако продължи да не пали при предварително подаване на захранване на помпата без да го прекъсваш, то има смисъл да отваряш когато сменяш филтъра. Принципно позапушеният филтър е предпоставка за намален дебит, но това можеш да го усетиш на високи обороти чак когато е много зле. Просто няма да стига горивото.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 03 Ное 2016 08:10

Колата като запали си върви и набира добре , разхода е нормален , не гори масло , отвътре аспуха е чист като че ли вчера е сложен нов.

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 04 Ное 2016 15:27

Днес забелязах случайно че с откачен дебитомер ми запали както трябва, от първия път ! Що е то? Как се обяснява този факт ?

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 04 Ное 2016 15:35

Пробвай и утре така. Ако се повтори чистиш дебитомера :thumbsup: . Ако не се повтори значи е било случайност и търсиш друга причина. Имай предвид, че датчика за температура на входящият въздух също е в дебитомера.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 04 Ное 2016 19:42

Дебитомера съм го чистил както трябва и е перфектно чист. На четвъртата пряка ми светна "чека" на таблото / след като го закачих веднага изтрих грешката и не се появи / което означава че работи. От втората картинка пише MAF 1.8 g/s дали е нормално и вероятно някоя от температурите е точно на неговия сензор но коя не знам за да разбера дали работи коректно.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от Japanese_fever » 05 Ное 2016 07:21

А от втория пали ли?
Ако пали - свиркай си.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 05 Ное 2016 11:26

То това го дразни @aznikilan, че пали от вторият път.
@aznikilan, ако имаш от кого да вземеш дебитомер за тест ще е супер. Горе на картинката дето пише intake 21гр би трябвало да е температурата от датчика на дебитомера. Виж сутрин какви температури докладва преди още да запалиш. Трябва да са близки до тези на околната температура. Е ще има малко разлика защото е на закрито спрямо този който мери външната температура на климатроника. Този датчик за входящият въздух донякъде се набърква в забъркването на сместа и би трябвало като е проблемен да пали по трудно колата като цяло.
Иди да ти погледнат МАF-a и като стойности на диагностика, защото може да си е тръгнал. Но и от него да е проблема, пак е необяснимо само непаленето при първо завъртане.
Не каза дали си повторил теста с дебитомера дали пак пали веднага. Също така не каза, дали си тествал как пали с принудително захранване на помпата.
Направи всичко което не ти иска пари и чак тогава на диагностика.
И @ japanse_fever донякъде е прав. Игнорирай дразнещия фактор при първо непалене и си карай, и си свиркай докато не се прояви по ясно проблема за да бъде диагностициран.
Между другото на диагностика могат и да не познаят, че дебитомера прави бели ако реагира адекватно но е с занижени стойности. Просто малко диагностици знаят какви са реалните параметри при определени температури и обороти. И това ми го е казвал човек който се занимава с това.

Също така какво беше поведението на колата с откачен MAF? Ако мощността на колата е по-зле отколкото с включена букса на дебитомера ( MAF ), то проблема не е в дебитомера.
Ако мощността е еднаква при включена и изключена букса, тогава най-вероятно дебитомера ( MAF ) си е „тръгнал” ( започнал да дава занижени стойности ). Когато буксата е изключена, ECU-то използва базовите показания за дебитомера, които са някъде малко под нормалното. Ако се откачи буксата и мощността се повиши осезаемо, то дебитомера е повреден. Всички разкачания за установяване на поведението на колата се правят при загрял мотор.
Повреден дебитомер може да доведе до : постепенно намаление на мощността, тресене, пушене при студени стартове, спад на мощност във високия диапазон на оборотите, непостоянна мощност при ускорение, неспокоен празен ход на двигателя.
Ако си е тръгнал само обаче, симптомите са различни и най често има промяна в разхода и непостоянна мощност в оборотния диапазон при ускорение. Има и други симптоми, но не ги знам всичките. Някои от тях са идентични с тези при замърсена дроселова клапа или стъпков мотор.
П.С. Не твърдя да съм прав на 100% защото това са неща които знам от обща култура. С диагностичните параметри съм скаран. Просто съм любител и обичам да си ремонтирам сам колата, и да и опознавам устройството. Хубавото за мен е, че си и открих правилните сервизи за моите коли и когато имам възможност се доверявам на професионалисти.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 37 госта