Страница 1 от 8

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002 - не пали при първи старт сутрин ?

Публикувано на: 27 Окт 2016 19:44
от aznikilan
Колеги правя това запитване тъй като стои като недовършена тема в форума.
От скоро съм собственик на Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002 и имам проблем който се помъчих неуспешно да реша.
Сутрин при първо палене не мога да запаля двигателя. Щом врътна втори път пали от раз.
Чета че и други съфорумници са имали този проблем но никой не споменава как го е решил. И аз няма смисъл да откривам това което е открито от Вас.
  • Сменил съм свещи и топлинен датчик на антифриза с нови.
  • Колата като запали си върви и всичко си е наред и в норми.
Този проблем си е много досаден и сега срещу зимата имам желание незабавно да го отстраня.
Ще приема с голяма благодарност съвета на всеки от Вас препатил от този проблем.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 27 Окт 2016 23:28
от hallowe_en
Здравей колега,
Чичо Петър Фин предлага чистене на дебитомер: How to fix bad cold starting VVT-i engine Toyota Corolla
Ако се наемеш да го чистиш използвай само спрей за почистване на дебитомери.Дано помогне.

Поздрави,
Стани

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 28 Окт 2016 11:02
от aznikilan
Здравей.Колега първо него почистих. Благодаря Ви за съвета. Мисля че ако в него е проблема от там и вдига разхода на гориво. При мен колата си харчи като по католог.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 28 Окт 2016 17:24
от Оги
Ако не си сменил свещите може да свършиш таз работа. Или поне ги извади и погледни докато не се е разпорила някоя от бобините.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 28 Окт 2016 23:07
от aznikilan
Свещите и топлинния датчик за антифриза са сменени с нови по данните за двигателя. Благодаря Ви и за този съвет.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 29 Окт 2016 01:09
от aznikilan
Проблемната Тойота няма газова уредба и е минала 170000км само на бензин. Гатанката е без отговор за сега.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 29 Окт 2016 14:43
от spiridoncho
aznikilan написа: Сутрин при първо палене не мога да запаля двигателя. Щом врътна втори път пали от раз.
А ако държиш по дълго време на стартер пали ли? Моята Селика също понякога пали с по дълго въртене на стартер без оглед на това топла ли е или студена и мислех, че имам някакъв проблем, който се проявява рядко и нерегламентирано т.е. когато си иска без никаква закономерност. Като сменях наскоро горивния филтър на моята Селика установих, че горивната помпа започва да работи когато завърти стартера. Така, ако има неизправен възвратен клапан на горивото се налага по дълго въртене на стартер докато помпата подкачи гориво, защото въпросният клапан не е задържал налягане в системата. Като смених горивният филтър който е в резервоара, даже първоначално си помислих, че съм прецакал нещо помпата защото колата не запали. След оглед и ревизия на всичко включително и малко опръскване с бензин колата запали от третия път, като втория път за малко да захапе и изгасна. От тогава не му се притеснявам. Та мисълта ми е, тия клапани ако не работят като хората може да се получи този ефект, или да пали от вторият път или да се налага да се задържа повечко на стартер. Това не би се случило ако на помпите им се подаваше напрежение още при подаване на контакт.
Проблемен може да е и дросела(регулатора на налягане), който поддържа налягане от около 3 бар-а в горивната система т.е. през него да губи налягане. Същият може и да е 2 в 1 и да се намира в резервоара при помпата. Имаше някакъв такъв докато сменях помпата, но какво точно прави не съм с еинтересувал.
Подчертавам, че това е вероятност а не категорично решение на проблема ти.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 29 Окт 2016 21:50
от aznikilan
Здравей. В началото / преди месец/ когато задържа ключа по продължително време - съответно и стартера да завърти маховика няколко пъти подам леко "гас" и веднага отпусна педала , палеше и сама се изфорсира до 1600 оборота/вероятно докато изгори принудително подаденото гориво/. Сега и това не ще. Затова толкова настоятелно търся решение защото си мисля че проблема се задълбочава. Ако някой знае и каже къде се намира този възвратен клапан на този модел бих го проверил. Мисля че не е от помпата защото я чувам като дам на контакт как завърта , прави си налягането и спира. А това с лекото натискане на педала при стартиране не алтернатива защото не е здравословно за двигателя да се форсира студен. Още повече че по този начин бъркам работата на Компа. Колега би ли казал нещо повече за този регулатор на налягането, къде и въобще дали го има при VVVT- I- 1 .4 двигател. Моето запитване беше конкретно за този проблем на този двигател.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 29 Окт 2016 23:26
от spiridoncho
При мен двигателя е VVTL-i и има клапан в корпуса с помпата и филтъра дето е потопен в резервоара. Тук там чета, че королата няма филтър, но това няма как да е вярно. Все някакъв филтър трябва да има някъде дори и да е като моя лайфтайм. Казаха ми, че се сменяло като изгори помпата, но реших да не чакам до тогава. Та като сменях филтъра, понеже частите се пренизват от старият филтър на новия видях, че има клапан който може да играе и ролята на регулатор. Не съм запознат много с колата, че я имам отскоро. Може и да има някакъв регулатор в двигателният отсег, но пък там да се намира регулатора е характерно за коли с външна помпа. Ей на тая картинка Изображение

детайл с номер 23280 е регулатор. Значи това е за Корола с двигател 3ZZFE,4ZZFE. Ясно се вижда, че си има и филтър въпреки, че някои хора твърдят че няма. Филтъра е с номер 23300Z. Нещо подобно беше и при мен с малки конструктивни различия.
Интересното беше, че при мен помпата стартира когато завъртя на стартер, а не като дам на контакт и се чува 1-2 секунди след като изгася колата. При теб ако стартира още преди да си завъртял на стартер проблема може да е и другаде. Без да те стряскам, не е изключено и заминаваща си помпа. Между другото наскоро четох случайно за подобен проблем, и при един се оказало регулатор, при друг помпа, но не можах да открия форума и темата. Ето ТУК за Honda, човека имал подобен проблем. Сменил регулатора и всичко се оправило. Ако стигнеш до смяна на регулатор, си смени и горивният филтър. Позадръстеният такъв скъсява живота на помпата колкото и да е lifetime.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 30 Окт 2016 19:53
от aznikilan
Благодаря Ви за този съвет. Уникално инженерно решение. За да ти тръгне колата трябва да бръкнеш в резервоара.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 30 Окт 2016 20:17
от spiridoncho
Ако смениш регулатора и всичко се оправи, сподели моля те, че доста хора май имат такъв проблем.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 31 Окт 2016 10:56
от aznikilan
Здравейте, скъпи съфурмци. Ето че и колегата който активно се включи в моето запитване потвърждава че много хора страдат от този проблем. Подозирам че неволно ще се оформи нова тема, решаването и зависи от включването на повече хора който са минали през този проблем и са го решили. Моето предложение е който има желание и възможност да сподели своето виждане и знание по този въпрос. Аз нямам програма за разглобка на моя двигател и затова ще е добре да разберем колко топлинни датчика има и кой за какво служи.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 31 Окт 2016 11:38
от kickata
spiridoncho написа: Ясно се вижда, че си има и филтър въпреки, че някои хора твърдят че няма.
Филтър има, аз съм го сменял вече 2 пъти (на всеки 90 000 км). Сменя се целия пластмасов корпус.
aznikilan написа: Уникално инженерно решение. За да ти тръгне колата трябва да бръкнеш в резервоара.
Не е толкова сложно, колкото изглежда. Маха се седалката и се вади корпуса, слагаш новия и готово. Работа за 15-20 минути.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 31 Окт 2016 15:54
от spiridoncho
aznikilan написа: Здравейте, скъпи съфурмци. Ето че и колегата който активно се включи в моето запитване потвърждава че много хора страдат от този проблем. Подозирам че неволно ще се оформи нова тема, решаването и зависи от включването на повече хора който са минали през този проблем и са го решили. Моето предложение е който има желание и възможност да сподели своето виждане и знание по този въпрос. Аз нямам програма за разглобка на моя двигател и затова ще е добре да разберем колко топлинни датчика има и кой за какво служи.
Разположение на части и партномера можеш да видиш ТУК включително и партномера по VIN или по модел на кола. От този сайт съм приложил и горната схема за твоята кола. Като си вкараш данните ще видиш какви опции имаш. Ето от ТУК пък като си вкараш VIN на колата по партномер можеш да видиш колко ти струват оригиналните части с относителна точност в евро.
kickata написа: Не е толкова сложно, колкото изглежда. Маха се седалката и се вади корпуса, слагаш новия и готово. Работа за 15-20 минути.
Пропусна 30-те минутки за проветряване на колата :thumbsup: . Иначе става бързичко ако си го правил преди. Ако е за първи път трябва по внимателно, че от бързане може да се прецака нещо. Болтовете с които е монтирана помпата са за отвертка т.е. за отвертка беше при мен. Ако и при вас е отвертка си подберете хубава такава, че да не прецакате болтовете. Може да ги чукнете малко болтовете да отлепят, и ако имате под ръка ударна отвертка ще е добре. Аз успях да счупя една отвертка :D . Добре, че не прецаках някой болт.

Прилагам едно клипче на което е показано как се сменя филтъра на Селика. Мисля, че няма да е много по различно при Корола. https://www.youtube.com/watch?v=p1Y1oWT8paE BTW мацка сменя филтърчето :thumbsup: .

И малко кофти информация - REGULATOR ASSY, FUEL PRESSURE
23280-22010 1 € 135.77
Който ще сменя регулатора да не се надява на ниска цена в TM.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 31 Окт 2016 20:22
от aznikilan
Като нов собственик и малко разочарован от качеството на Тойота, тази информация ми беше доста полезна. Но все пак като обсъдихме проблема с помпата, кое друго може да е причина да не пали от първи път .