Страница 6 от 8

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 12 Дек 2016 21:24
от tarikat89
Дюзата има о-пръстен отгоре някакъв си силиконов и отдолу е една гумена втулка с която дюзата ляга на главата :)
Те ако са по 5лв на брой ще си поръчам О-пръстени :) . Иначе свалянето на дюзите е точно 5мин. Има 4букси на дюзите,2болта който държат рейката и един болт отстрани на главата който държи тръбопровода към дюзите и всичко излиза навън. Единствено после при монтажа иска бавно и внимателно първо дюзите да се монтират на рейката и след това леко преди да се натиснат към главата да се нагласят всички да са намястото си и хоп готово.Няма никакви пластмаси за чупене,само о-пръстени за евентуално прискрипване :)
Иначе може да ми ги пращата не взимам дебела комисионна :D :whistle:

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 13 Дек 2016 22:12
от macority
Ето какво е положениетопри мен:

[bbvideo=560,315]https://youtu.be/ViVBJuXt2bY[/bbvideo]

Така пали след 24 часа и отрицателни температури. Този път си направих експеримент и пуснах контакта на 3-4-та секунда.
Двигателят все още не беше запалил, но пое сам и запали, т.е. от един тънък момент натам не е нужно да мъча повече стартера.
Мисля, че от видеото се чува - при мен помпата сработва едва след като дам старт, а не просто на контакт.

П.П. Сега се сещам преди реното как палеше. На високи температура - от няколко оборота, а на минусови палеше от раз smile.gif

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 14 Дек 2016 10:45
от spiridoncho
macority написа: П.П. Сега се сещам преди реното как палеше. На високи температура - от няколко оборота, а на минусови палеше от раз smile.gif
И при мойто Рено беше така. Колкото по студено беше толкова по бързо палеше. Но помпата сработваше още при подаване на контакт. На Тойотата и да я захраня предварително пак не пали по бързо от 3 секунди, но го нямаше онова аха да захапе все едно прикювква и продължава да върти. И при мен го има този тънък момент в който като пуснеш стартера си запалва, но оборотите се качват малко бавно докато подминат 500-700 и след това си ги вдига като за студено.
Вчера от тъпотия ми светна check engine. Уж колата не бе стояла много (около 4-5 часа), но заради студа беше много истинала и като завъртях на стартер и не иска да запали за 4 сек. Без да връщам от контакт дадох пак на стартер защото няма блокировка на контактния ключ. Запали, ама и лампата "check engine"светна. И друг път ми се е случвало така да запаля и е нямало проблем. Грешката беше P0410 - Secondary Air Injection System Malfunction. Не знам защо светна, но ясно чувах прахосмукачката да набива въздух в изходящият колектор. Може да е станала белята заради закъсняло стартиране на системата защото не изключих контакта преди повторното палене.
Поне си спестих една диагностика с тоз ELM 327 та му избих парите :D .
Изненадвам се между другото колко са кекави инжекторите на тойота ако проблема идва от тях. Толкова коли с проблемно палене, и на никой не му пали от раз колата. Е може би на @tarikat89 му пали от четвърт оборот.
@tarikat89, защо не пуснеш и ти едно клипче, да чуем как пали твойта?

Едит: Ей сега пак светна "джеки чан". Някой ако знае поради каква причина дава P0410 да свирка. Да н еби оък да замръзва нещо да му се невиди.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 14 Дек 2016 22:50
от tarikat89
Първия опит да запали е опит на проблемни дюзи,втория опит е нормалното палене което трябва да прави колата от първия път,а не от втория както при мен беше преди.Сега след почистването на дюзите пали от първия както на клипа от втория. По принцип вече повечето модерни коли правят завъртане 1-2 оборота и тогава палят,с цел да качат уж масло първо,да си прочете информацията датчика на коляновия вал,да каже на вуйчо му(-разпределителния вал че е там) на лелята (дебитомера) на братовчедка(помпата) да пусне гориво да направи опит да запали и през това време стринката на кумата да качи маслото горе в тиквата и тогавааа хоп и бръъм :D :) Няма ги вече ония коли дето преди да си си помислил и тя бръм даже и не завърта ми направо взривява и пали :)
Ето и клипа [bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/embed/CHzZ4RFvWVg[/bbvideo]

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 16 Дек 2016 20:15
от aznikilan
" Няма смисъл да се косим ". Тогава излиза че конструкторите не сбъркали двигателя и е нормално да върти повече докато запали а са сбъркали мястото за акумулатора. Трябвало да предвидят да може да се събере поне 74 А/Ч за палене на 1,4 бензинов двигател и потребителя да е спокоен през зимата.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 16 Дек 2016 20:40
от spiridoncho
Да прав си. Трябва си акумулатор за да може зимата да палим с Тойотските капризни инжектори затлачващи се от нищото. Малко съм разочарован от "чувствителността" на някой детайли на иначе уж здравите Тойотки. То излиза, че освен филтри при смяна на маслото трябва да се планува и ултразвук на инжекторите guns.gif . Това го казвам заради многобройните теми които открих в нет-а със подобни проблеми и то при хора които имат колите от нови т.е. могат да направят разлика как е палила като нова, и как при проблем. Решенията са били всякакви, като половината от тях са изброени в темата. А до колко са помогнали ли. Ами скоро след това проблема се е завръщал. Това ще рече, че имаме един и същ симтом за няколко трудно диагностицируеми проблема, и когато се насложат няколко такива в по лека степен иди разбери кой е виновника.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 17 Дек 2016 23:58
от stefo91
Ето как пали моята Селика без да съм я палил точно 1 седмица и при - 5 градуса: https://youtu.be/vTgZR4JOhMY ето и как пали малко по-късно (след 10 км. до работа) при загрял двигател: https://youtu.be/NXvfJ4LwnXA. Акумулатора ми е Yuasa 60 Ah (толкова трябва да е оригинално на Селиката) на 3,5 години, свещите са иридиеви на 40 000 км. Denso SK20R11 (оригиналните за Celica TS и са Made in Japan), карам я само с 100 октана бензин от Shell (последния път сипах от новия 100 октанов от Еко), имам спортен филтър K&N (за кутия) и съм с масло Eneos Sustina 0W50 - Made in Japan, което след 200 км трябва да сменям. По двигателя не съм пипал абсолютно нищо от както съм взел колата (почти 5 години) освен, че съм сменил свещите (профилактично) и акумулатора защото стария си замина. Никога не ми се е случвало да не запали от първия път (освен когато умря акумулатора :D ), винаги си пали по този начин с малки вариации в зависимост от температурата.


П.С. Аз моята от време на време я карам над 8000 оборота, може би вие не го правите и за това ви се запушват дюзите... :thumbsup: :D rolleyes.gif

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 19 Дек 2016 08:52
от ufer
Това с 8000 об. и аз го правя от 30-ина години с всичките коли, които съм карал. Навремето го наричахме "издухване" на мотора и по принцип си е много добър метод, но при здрави мотори. Ако има някакво гранично износване, стават и бели, като напр. счупен сегмент или износен лагер. Аз го правя на 6000 об. и е най-добре да си на магистрала, като настъпиш мотора малко поне за 10-ина минути и се молиш да не те засече радар... :D

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 19 Дек 2016 09:31
от Scott
ufer написа:...Аз го правя на 6000 об. и е най-добре да си на магистрала, като настъпиш мотора малко поне за 10-ина минути и се молиш да не те засече радар...
А какво пречи да е на трета и да не се страхуваме от радарите? tongue.gif wacko.gif

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 19 Дек 2016 12:35
от gueorgi
Към колегите с трудното палене от първия път - с газови уредби ли карате? Често при много лек пропуск от газов клапан, изпарител или дюзи, резултата е трудно палене първия път, поради пълни с газ колектори.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 19 Дек 2016 16:06
от ufer
Scott написа:
ufer написа:...Аз го правя на 6000 об. и е най-добре да си на магистрала, като настъпиш мотора малко поне за 10-ина минути и се молиш да не те засече радар...
А какво пречи да е на трета и да не се страхуваме от радарите? tongue.gif wacko.gif
Нищо не пречи. Това го правих като по-млад. Сега вече съм "уравновесен"! :thumbsup:

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 19 Дек 2016 19:28
от aznikilan
Здравейте. В началото на темата съм обърнал внимание че моята Корола не е с газова инсталация. Много желая да се включи някой който е имал този проблем и го е решил окончателно.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 20 Дек 2016 21:18
от spiridoncho
stefo91 написа: П.С. Аз моята от време на време я карам над 8000 оборота, може би вие не го правите и за това ви се запушват дюзите... :thumbsup: :D rolleyes.gif
То това помага, но не и в градски условия. Честото гасене и изстиване на колата води до отлагане на парафини по инжекторите. Високи обороти в градски условия на къси отсечки също трудно се правят или потдържат. Или пък да мина Цариградско на 1-ва ей така за кеф tongue.gif . Да ме гледат странно :) .
@aznikilan и аз сме си купили колите с този проблем т.е. открием ли точният проблем, надали ще се повтори. Факт е, че Тойота имат доста капризни инжектори бъзикащи се при по-голям градски пробег с чести паления и гасения. Една справка в чуждите форуми показва, че това е доста често срещан проблем без еднозначно решение.
@stefo91 вземи сипи на тая кола горивце де. Ще ти изгори "ламбата" така :) . Взема да сипя и аз 100 октана да видя как пали. Може пък при мен от горивцето да е знам ли. Но на пролет или малко да се затопли времето ще пратя инжекторите на ултразвук, ако не е споделил някой до тогава по-евтино решение на подобен проблем.
Scott написа: А какво пречи да е на трета и да не се страхуваме от радарите? tongue.gif wacko.gif
Има вероятност да ми вземат книжката за доста време ако не съм на магистрала :whistle: tongue.gif . Проблема е, че специално трябва да се излиза на магистрала за тия изпълнения. В градски условия си е опасно защото много коли правят маневри без да сигнализират или да се съобразяват с движението.
ufer написа: Нищо не пречи. Това го правих като по-млад. Сега вече съм "уравновесен"! :thumbsup:
Ааааа, ти може да си уравновесен ама аз съм на 18. Нищо че комшиите разправят, че ме е хванала кризата на средната възраст punk.gif .
gueorgi написа: Към колегите с трудното палене от първия път - с газови уредби ли карате? Често при много лек пропуск от газов клапан, изпарител или дюзи, резултата е трудно палене първия път, поради пълни с газ колектори.
Колега може и да си прав и най-вероятно си, но ако беше прочел темата сигурно щеше да забележиш, че проблема е при коли без газови уредби. Само моята е с газ и то отскоро, и проблема с по-трудното палене е още от преди да сложа газ. Иначе щях да го приема за нормално. И ако имах проблем с пропускащ газов инжектор щях да имам проблем с паленето всеки път защото газта е под високо налягане при газовите инжектори т.е. колата ще е задавена всеки път.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 22 Дек 2016 00:52
от stefo91
spiridoncho написа: @stefo91 вземи сипи на тая кола горивце де. Ще ти изгори "ламбата" така . Взема да сипя и аз 100 октана да видя как пали. Може пък при мен от горивцето да е знам ли. Но на пролет или малко да се затопли времето ще пратя инжекторите на ултразвук, ако не е споделил някой до тогава по-евтино решение на подобен проблем.
Хаха, не я карам много и за това гледам да не стои много бензин в резервоара защото не е добре, до колкото знам се утаява. Последните месеци минавам по има няма 150-200 км. на месец. Сипвай 100 октана от Еко, може на истина и бензина да играе роля. И на Шел 100 октановия е много добър. Аз сега ще напълня резервоара с 100 октана от Еко и ще сипя профилактично въпреки, че колата няма никакви проблеми ето това: Wynn's Petrol Clean 3 https://www.autopower.bg/%D0%B4%D0%BE%D ... -2929.html като коледен подарък за Селиката :D (поръчал съм го утре ще дойде, струва 30 лева и е 500мл.) четох в чужди форуми че била много добра.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 23 Дек 2016 10:39
от slowtraveler
stefo91 написа: Хаха, не я карам много и за това гледам да не стои много бензин в резервоара защото не е добре, до колкото знам се утаява.
Въпроса няма еднозначен отговор...Факт е, че бензина старее - изпаряват се част от фракциите и т.н...
От друга страна при малко количество гориво в резервоара създаваш условия за конденз на влагата в резервоара, което също не е добре - събира вода в горивото...