Страница 1 от 1

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Публикувано на: 14 Фев 2017 16:23
от BOz
Някой вижда ли с какво единия филтър е по-добър от другия, ако има такова нещо?
Пряка съпоставка намерих тук и тук.
Оригиналния номер по рама се води 90915-10003 а заместителя с 90915-YZZE1.
Нещо, което виждам като разлика в единия линк от сравнението е, че на оригиналния филтър от вън на филтриращата хартия има нещо като дунапрен. Който не се вижда като разлика на първия линк, което е странно.

И още един цитат, който намерих е:
"9091510003 - это номер для японского рынка.
В Европе(России) будет замена на номер 90915YZZJ1
В Америке на 90915YZZF2
А в эмиратах на 90915YZZE1"
90915-10003 - сделано в японии, внутри губка
90915-YZZхх - китай, внутри стандартная бумага, другой клапан
Демек първият филтър, който ми излиза по рама е правен за японския пазар, а заместителя за арабите. Или поне така го разбирам. И че оригиналния филтър трябва да е с нещото като гъба/дунапрен - като на втория линк.

Разлика между два маслени филтри.

Публикувано на: 14 Фев 2017 16:35
от Akima
Е, хубаво беше да се опише колата...

Разлика между два маслени филтри.

Публикувано на: 14 Фев 2017 16:37
от slowtraveler
Мисля си дали на втория линк не е фалшив филтър, чиято хартия се е раздула като дунапрен...
А иначе - на друга марка сравнявахме филтрите... Там под конкретен парт номер се продават филтри на различни производители, но оригиналният е само на един производител (дори ги мързи да ребрандират съдържанието на 'оригиналната кутия)...
И в другия форум експериментите с неоригинални филтър не бяха успешни (в смисъл - тези които не са на оригиналния производител, а не конкретно купени от дилъра)...
Особено въздушния филтър - директно почваха да изскачат грешки по таблото (конкретните проблемни бяха на Блупринт)... Което ме навежда на мисълта, че някои производители произвеждат филтъра не толкова като параметри, а като 'монтажни размери и форма'...

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Публикувано на: 14 Фев 2017 16:42
от Akima
Тъкмо мислех тези дни да го публикувам:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/4976 ... ie-filtri/

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Публикувано на: 14 Фев 2017 19:18
от max-2
Преди 5-6 години купувах такива филтри като на втория линк на колегата Boz, но сега вече за съжаление не намирам такива. Продаваше ги Toyota Forever и бяха 3-4лв. по-скъпи от хартиения модел и японско и малайзийско производство. Вътре вместо хартиен елемент има нещо като кече, нагънато на дебели гънки. Предполагам, че има по=добра филтрация и по-трудно се запушва.

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Публикувано на: 15 Фев 2017 12:04
от BOz
slowtraveler написа: Мисля си дали на втория линк не е фалшив филтър, чиято хартия се е раздула като дунапрен...
Ами не е. Точно този филтър излиза за Приуса и е различен от всички останали. Ето още една снимка на нов такъв. Само като гледам уж оригиналния филтър, много не ми става ясно от снимките как работи байпасния му клапан. Ето и една снимка от вътре, освен от зад:
Изображение
Та лично аз до сега не съм махал/виждал такъв филтър и за това питам ако някой има допълнителна информация с какво е толкова по-различен, че на Приусите да им препоръчват такъв филтър, а не като масовите, които са с хартиен филтриращ елемент.
А на това клипче се виждат 3 еднакви, уж, 90915-YZZE1:
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/watch?v=QfLJVZbdKL8[/bbvideo]
Пълна пародия.

Явно има доста ментета. Ето и едно видео свързано с тази тема:
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/watch?v=RIs-Ie6SvWA[/bbvideo]

Лично аз все повече започвам да се замислям дали да заложа на ОЕМ части за пореден път, или просто да заложа на сигурен доставчик да кажем на филтри Hengst, които използвам по принцип.

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Публикувано на: 15 Фев 2017 14:09
от Оги
BOz написа: да заложа на сигурен доставчик да кажем на филтри Hengst, които използвам по принцип
Не бих се поколебал ни най-малко. Към тоз с дунапрена, или какъвто и да е материал по-скоро съм скептичен. Това е някаква химия, която е подложена на температури 100-120 гр. и киселинност на маслото през целия и живот, един Бог знае кога е гъбясал и пропуснал маслото транзит. Дори да е с минимален риск да се случи това. Освен че има няколко пъти по-малка контактна площ от нагънатия.
- На картонения, който си е от филтърна хартия нищо подобно не може да му се случи.

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Публикувано на: 16 Фев 2017 18:45
от Toyota Fan Forever
Колегите от Руската Федерация правилно са определили предназначението по пазари и производствения произход на "малкия" филтър към момента.
В БГ през 1994-1998г. в Тойота се предлагаше 90915-10001 (заменен към момента от 90915-10003 (DENSO Japan). След това до 2002г. 90080-91045 (Purflux Fr). После за известно време 90915-TА001 (DENSO Thailand), за да стигнем до 90915-YZZJ1.
Всички отговаряха и отговарят на изискванията на марката, но само от YZZJ съм видял случай с докаран автомобил на репатрак (маслото избило през корпуса на филтъра като през иглен джет и оляло целия кош), в който за щастие нямаше поражения, за които да зная.
Лично аз карам 6 поредни смени с YZZE1 поради простата причина, че не намирам 10003 на пазара, но пък избягвам YZZJ и на негово място като ценови аргумент бих препочел алтернативен произход.

Разлика между маслени филтри 90915-10003 и 90915-YZZE1 ?

Публикувано на: 18 Фев 2017 00:47
от kostadinnm
Здравейте.
Имах избиване на масло от филтъра. Автомобилът е от подписа, а филтъра е на AMC - ТО-141 мисля, че беше номера. Стана на ниските температури. Редовните ми майстори ме посъветваха да го затегнем и засега върши работа.
Мисля като имам време да го сменя(взел съм 1л масло за доливане) и бих го разрязал да видим какво представлява вътре. Само трябва да намеря време и читав майстор наоколо. Иначе като цена е някъде около 17лв., като някъде мернах "Hengst" за около 19лв. за моя автомобил. Бих взел два за проба да ги отворя да видя дали има разлика, но ще опре до време и разгръщане на ината ми(косвено ми казаха, че текущия АМЦ бил от "кофти" филтрите, което не оспорвам, но и ми се стори странно какво толкова се му избират).
btw, филтъра ми е отдолу на двигателя - ако го сменям, ще трябва ли да източвам изцяло маслото!?