Трудно превключване/ Тест на масло за скорости 75w90/75w80 GL4/GL5
Публикувано на: 17 Фев 2017 23:41
Реших да сменя маслото на скоростите на Яриса XP90 2007 г. 1.0 69 HP. събира 1.7 л. масло
Рових се в интернет и всякакви мнения прочетох и затова реших просто да тествам 3 вида масла и да се уверя в резултата.
тест:
Mannol Extra 75w90 synthetic GL 4/5 - 15лв/л.
Luxe 75w90 semi-synthetic GL4 - 13лв/л.
Starline Gear Synto 75W80 synthetic GL4+ - 15,50 лв/л.
Още като закупих колата си сложих Mannol Extra 75w90 synthetic GL 4/5, но не превключваше особено добре. Разбрах, че GL5 маслото е прекалено хлъзгаво и не е подходящо за автомобили на 10г. с поизносени синхронизатори. Смених го с GL4 полу-синтетика Luxe 75w90 semi-synthetic GL4, но се оказа, че полу-синтетиката е много по-гъста. Въпреки, че и двете са 75w90 на хартия още докато го наливах си личеше че е много по-гъсто. Сутринта на студено полу-стинтетиката едвам превключваше. Изминах 100км и го смених. Ясно беше, че за да превключва добре трябва да е тънко синтетично масло GL4. Уви не намерих синтетика GL4, а намерих GL4+, реших да сложа още по-тънко от 75w90 и сложих Starline Gear Synto 75W80 GL4+. Още като разклатих кутията се видя колко течно е маслото (като вода). В момента карам с такова масло и скоростите са като нови, превключва много мазно дори и сутрин на студено.
диаграмата показва как вискозитетът 75w90 варира в широки граници
Рових се в интернет и всякакви мнения прочетох и затова реших просто да тествам 3 вида масла и да се уверя в резултата.
тест:
Mannol Extra 75w90 synthetic GL 4/5 - 15лв/л.
Luxe 75w90 semi-synthetic GL4 - 13лв/л.
Starline Gear Synto 75W80 synthetic GL4+ - 15,50 лв/л.
Още като закупих колата си сложих Mannol Extra 75w90 synthetic GL 4/5, но не превключваше особено добре. Разбрах, че GL5 маслото е прекалено хлъзгаво и не е подходящо за автомобили на 10г. с поизносени синхронизатори. Смених го с GL4 полу-синтетика Luxe 75w90 semi-synthetic GL4, но се оказа, че полу-синтетиката е много по-гъста. Въпреки, че и двете са 75w90 на хартия още докато го наливах си личеше че е много по-гъсто. Сутринта на студено полу-стинтетиката едвам превключваше. Изминах 100км и го смених. Ясно беше, че за да превключва добре трябва да е тънко синтетично масло GL4. Уви не намерих синтетика GL4, а намерих GL4+, реших да сложа още по-тънко от 75w90 и сложих Starline Gear Synto 75W80 GL4+. Още като разклатих кутията се видя колко течно е маслото (като вода). В момента карам с такова масло и скоростите са като нови, превключва много мазно дори и сутрин на студено.
диаграмата показва как вискозитетът 75w90 варира в широки граници