Toyota Corolla E12 - ниво SOL
Компонент/агрегат:
Автоматичен климатик/Климатроник
Проблем:
Сервомоторчето е изгубило данни за позицията си и я променя постоянно.
Вентилаторът на автоматичния климатик е една идея по-шумен.
Решение:
Демонтаж и разглобяване.
Профилактиране и лубрикиране.
Евентуална подмяна на четки на вентилатора.
Процедура по демонтаж:
1.Развивате ECU-то, без да го откачате.
2.Развивате 3-те болта на вентилатора.
3.Демонтирате вентилатора.
4.Изваждате един въздуховод за краката на пасажера.
5.Изваждате виновното сервомоторче.
Повече за демонтажа и по темата:
https://www.drive2.ru/l/1938899
https://www.drive2.ru/l/4543380
https://www.drive2.ru/l/6787324/
Демонтаж на въздуховодът:
Внимавайте за буксите:
Няма проблем да бъде пуснат отстрани:
Оказва се, че ел.моторът на вентилатора може да бъде обслужен:
Четките изглеждат стандартни медно-графитени - захващането също:
Производител е естествено Bosch:
Сериозно разпрашаване в корпуса:
Този компонент освен, че не се намира струва и около 500-600 лева:
При мен виновно беше вервомоторчето за температурата:
Експлоатирано е 12 години почти само в диапазона от 19 до 21.5 °C:
Пластмасовия корпус на сервомоторчето - напомням преди сваляне да бележите позицията на рамото:
Естествено липса на лубрикиране:
Ясно си личи работния диапазон:
Водачите и самото ел.двигателче:
Почистване от спечената 12 годишна грес и фина обработка с подходяща литиева грес:
Същото се случва със зъбните колелца и червяка:
Проверка на покритието от нова грес:
Загъвам 3-те медни крачета съвсем леко нагоре, за да е сигурен добрият контакт с работната повърхност:
Любуваме се на готовия продукт:
Сглобявате но обратния ред и сте готови.
Ремонтът беше извършен от мен лятото на 2016 - почти една година по-късно всичко функционира перфектно.
Състоянието на моторчетата и четките са на кола с ясен пробег, купувана нова и на не повече от 165-170к км към датата на заснемане.
Може да си правите извод за пробега на "новия" внос по четките на вентилатора - едва ли някой ще си играе да ги сваля като мен.
Скрибуцането от сервомоторчето се оправи и не се е връщало.
Вентилаторът само почистих, а четките му зашкурих под добър ъгъл - като им гледам ресурса ще стигнат за още 100к км.
Тишината е пълна - на ниска степен са чува много трудно.С този темп това ще е най-рано 2022 година.
За ентусиастите - измерени лично от мен:
- четки - 80х90 mm;
- четкодържач - 80х90х250 mm.