Някой попадал лий на таквоз жУвотну?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
gringo359
Мнения: 156
Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
Обратна връзка:

Някой попадал лий на таквоз жУвотну?

Мнение от gringo359 » 22 Май 2007 17:31

Интересува ме доколко може да се разчита на такива произведения:
Най -малкото не видях кьорава спесификация...
http://www.electricchargers.com/

b_d

Мнение от b_d » 22 Май 2007 18:09

според мен са пълни глупости

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 22 Май 2007 18:42

Komentirali sme podobni producti i predi.

Nqkoi hora kazah, 4e sa obiknoveni ventilatori i sa pulen vuzdyh! biggrin.gif laugh.gif

Ako iksa6 tolkova da vidi6 evekta prigodi si turbinata na po-mo6ten ventilator v intake-a i 6te vidi6, kakvo prodavat za $100 :whistle:
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 23 Май 2007 10:49

Всъщност е възможно - но не с тия които гледаш.
АКо си спомням правилно при експеримента се наложи да използват ел. мотор 8кВ за да може да изкара дебит изобщо.

Аватар
gringo359
Мнения: 156
Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
Обратна връзка:

Мнение от gringo359 » 23 Май 2007 11:22

jamie написа:Всъщност е възможно - но не с тия които гледаш.
АКо си спомням правилно при експеримента се наложи да използват ел. мотор 8кВ за да може да изкара дебит изобщо.
cool.gif :censored: Баси!!!
8 kW/0.7 = 11.4 конски сили (!)

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 23 Май 2007 12:02

A ти колко мислиш консумира един суперчарджър ?
Дори е малко, посочвам ориентировъчна стойност само за начало, изобщо за някакъв ефект.

Аватар
gringo359
Мнения: 156
Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
Обратна връзка:

Мнение от gringo359 » 23 Май 2007 12:13

Просто е очевидно,че е по-изгодно да се използва енергията на изгорелите газове.
Сега като се замислям-електрическия компресор ще иска по-мощен алтернатор.От там той дърпа от въртящия момент на ДВГ.Печелиш 20-30 к.с. (уж),харчиш >12...
В крайна сметка отиваме в омагьосан кръг с фуния по средата,в която само потъват мангизи и в крайна сметка НИЩО (е аре-почти...)

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 23 Май 2007 13:22

Aми не, с фунията не е така.
Турбото е по-икономичния вариант. Но суперчаржърите имат бонуса че дават висок въртящ момент още в ниските обороти - което е голямо предимство. Отделно при Руутс типа КПД е примерно 50% но при по-съвършените Лисхолм говорим вече за над 70%. При такива данни примерен суперчаджър в оптимален режим (подбран за конкретния двигател) би консумирал 12 к.с. но би добавил 70-80к.с.
Струва си. Дори без да отчитаме факта че ако е електрически - би ползвал акумулатора за буфер в натоварените режими - т.е. би могло да е изгодно според начина на употреба. Ел. моторите имат типично КПД 85-98%.

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 24 Май 2007 15:39

phhh.... vzemi si turbunator + interfooler!

Изображение
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Никола Карагьозов
Мнения: 9
Регистриран на: 03 Юни 2007 00:01

Мнение от Никола Карагьозов » 06 Юни 2007 02:41

jamie - може ли да бьдеш малко по конкретен - определено темата е интерестна а явно има доста неща които знаеш за разлика от останалите.................. би ли споделил??!??!

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 06 Юни 2007 04:14

jamie написа:Aми не, с фунията не е така.
Турбото е по-икономичния вариант. Но суперчаржърите имат бонуса че дават висок въртящ момент още в ниските обороти - което е голямо предимство. Отделно при Руутс типа КПД е примерно 50% но при по-съвършените Лисхолм говорим вече за над 70%. При такива данни примерен суперчаджър в оптимален режим (подбран за конкретния двигател) би консумирал 12 к.с. но би добавил 70-80к.с.
Струва си. Дори без да отчитаме факта че ако е електрически - би ползвал акумулатора за буфер в натоварените режими - т.е. би могло да е изгодно според начина на употреба. Ел. моторите имат типично КПД 85-98%.
Chakaite az da vi kaza malko moeto mnenie. Edno vreme ei taka za kef si chetoh dosta SAE papers i tam beshe diskutirana temata za Electricheski SuperCharger ,osnovnia problem poradi koito nqma da raboti e che neobhodimata energiq da go zadvizva e GIGANSKA (ne zabraviate razlikite mezdu mehanicni i elektricheski KiloWati) ,ta tozi problem moze da se prebori sys izpolzvane na SuperCapacitors. Drugia problem e che za da naduva kakto trqbva na visokite oboroti ,chisto FIZICHESKI elektricheskia motor trebe da e sys ogromni razmeri - koeto go pravi mnogo tezyk i neprakticno golqm.

Izvoda e che ne stava i nikoi ne go pravi.

Za tova pyk TurboCharging Rulz ,i za pyrvonacalno syzdavane na Naduv systo spored SAE i IMechE papers oste predi 10 godini predvizdat che moze da se ipolzva nqkakva forma na elektricheski supercharger. NAI-veroiatno tova ste go vidim vyv novata turbinirana rotorna Mazda.

Drugia variant e moq lubim - na edna os sys turboto ,kakto e pokazano tuka:

Изображение
Изображение

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 06 Юни 2007 11:15

Не знам повече от другите, интересувал съм се кога има смисъл и кога - не, само това е.
Лорда е показал интересен вариант между другото, система която разчита само отчасти на електрозадвижване предполагам да избегне лаг-а.
За конкретен - сметни си задвижване което да може да поддържа например 60 000 оборота на оста на голямо турбо от камион. Остави само лагерната и студената част от турбото, задвижвай с ел. двигателя (вероятно през предавка за да вдигнеш оборотите) - като цяло концепта за centrifugal чарджър май ще е най-лесен за експерименти. Мощността нужна за съответния пример можеш да приемеш че е колкото на Лисхолм компресор (високо КПД) - така приблизително ще знаеш какъв ел. двигател да използваш.
http://www.opcon.se/www/files/lysholm/p ... 1200ax.pdf

Гледай зелената линия.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 06 Юни 2007 17:08

jamie написа:Не знам повече от другите, интересувал съм се кога има смисъл и кога - не, само това е.
Лорда е показал интересен вариант между другото, система която разчита само отчасти на електрозадвижване предполагам да избегне лаг-а.
За конкретен - сметни си задвижване което да може да поддържа например 60 000 оборота на оста на голямо турбо от камион. Остави само лагерната и студената част от турбото, задвижвай с ел. двигателя (вероятно през предавка за да вдигнеш оборотите) - като цяло концепта за centrifugal чарджър май ще е най-лесен за експерименти. Мощността нужна за съответния пример можеш да приемеш че е колкото на Лисхолм компресор (високо КПД) - така приблизително ще знаеш какъв ел. двигател да използваш.
http://www.opcon.se/www/files/lysholm/p ... 1200ax.pdf

Гледай зелената линия.
Problema idva tuka che elektricheskata mosnost i mehanicnata sa razlicni velichini vypreki che DIN i Si gi merqt vyv edni i systi edinici. Zasto e taka e shiroko obsyzdano vyv razni temo ot sorta na "Kolko konq vsysnost krade alternatora" i razni podobni.
Изображение

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 06 Юни 2007 17:18

Мда, само груба представа за нещата се добива по този начин - ама по-добър нямам засега.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 59 госта